Kyllä huomaa ettei täällä monikaan osaa ajatella asioita, lähtökohtaisesti lapsi.psavo kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:10 amEhkä sitä totuuspohjaa on kuitenkin tarkastettu suhteessa lasten kertomaan, lisäksi kertojia on useampi lapsi. Mistä siis tarve kaikkien lasten valehtelulle, jos mitään ei ole tapahtunut?Maukka_basic kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 10:14 am Välillä tuntuu, että Auerin ja Jensin syyllisyyteen uskovilla ei ole omia lapsia tai lapsista ylipäätään kokemusta. Mahtavatko olla edes itse olleet lapsia koskaan![]()
Mitä tuleee lapsien tarinointiin niin lapset kyllä osaavat kertoa mitä uskomattomimpia juttuja. Vaimolta kysyttiin aikoinaan eskarissa lasta hakiessa että onko se Maukka kuinka pahasti loukkaantunut. Vaimo oli sillee että "ööö?". Minä kuulemma olin ajanut polkupyörällä pusikkoon ja loukkaantunut vakavasti. Tällä tarinalla ei todelliauudessa ollut mitään totuuspohjaa.
Onko vieraannuttaminen osalle ihan tuntemafon käsite? Joskus ollaan lasten kuullen vahingossa sanottu negatiivista toisesta osapuolesta.. Meidän lapsi siiihen "Niin iskä.. Tiedätkö sun pitäs olla paljon fiksumpi/parempi/ei niin tyhmä".
Uskoin läpi elämäni, että vanhempien eron jälkeen isäni oli se paha ja äitini hyvä. Oman parisuhteen myötä opin, että ei se asia niin mustavalkoinen ollut.
Ja noista arvista. Taisin sanoa aikaisemminkin. Pakkaset kun tulee niin meillä kaksi nuorempaa raapii itseään niin että verta tulee kun ilma on niin kuivaa ja iho kutiaa. Nuoremmalla oli pienenä vaipan alla iho sellainen ettäs jos olisi Joki-Erkkilälle näytetty niin minä istuisin 10vuoden tuomiota.
Tässä jutussa on maalaisjärki kadonnut syyttäjän / syyllisyyteen uskovien osalta kadonnut kauan sitten.
Lapsille ensimmäiset auktoriteetit ovat omat vanhemmat.
Niiden puuttuessa on seuraavia julkinenvalta joka on lapsille täysin vierasta, koska eivät ole olleet koskaan tekemisissä.
Sitä seuraavat on joko sijaiskoti tai muu paikka ja jos sijaisvanhemmat on edes jotenkikaan tuttuja, niin lapset haluaa miellyttää heitä jotta eivät joutuisi pois uudesta vähän tutummasta seurasta.
Nämä asiat on niin yksinkertaisia psykologiaan liittyviä juttuja kuin olla voi.
Psavolle lisää.
Kandeisko miettiä vähän asioita.
Suomalaisuuden alkujuuret on noin 1200-luvulta, ei sen kauempaa ja emme ole vieläkään oma kansa kunta koska suomi itsenäistyi todellisuudessa vasta 1919, vaikkakin alkusysäys alkoi 1915 ja 16 vuonna vaikkakin autonomia oli Venäjän vallan alla seurausta Venäjä vs ruotsi sodasta..
Nämä asiat eivät todellisuudessa tänne kuulu, joten pers-savo voisi lopettaa tuon muiden maiden vetämisen asioihin ja jotka ei tänne kuulu