juuri siksi sitä käytän mm twitterissä oon empaattinen kumisilmä joka mun titteli piffilläYrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 3:04 pmDuhh...Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 2:06 pm
Laku hyville tyypeille kuten sullekumisilmä äärioikeiston käyttämä pilkkanimi minusta mm kansanedustaja Peltokangas sitä käyttänyt.
Näinpä taas yksi oppikirjaesimerkki siitä, kuinka pilkkanimi muuttuukin hetken kuluttua aivan oikeaksi pseudonyymiksi. Pilkkaajien harmiksi.![]()
Kumisilmä
Re: Kumisilmä
Antifa Free Palestina
No ymmärtäähän sen, että v*tuttaa. Etenkin, kunhikkykostaja2002 kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 3:48 pmJoku concerta 54mg ei ole edes mitenkään kovin haluttu douppi kadulla. 30kpl suomiapo purkki 54mg menee kaupaks telegramissa 150e mut joudut oottamaan ja ostajat vaatii että aluminiinisinetti paikallaan ymsBird kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 11:46 amTotta. Järjestelmä ei ole täydellinen ja väärinkäytöksiä tapahtuu tosiaan muidenkin lääkitysten kohdalla. Oma kirjoitukseni koski kuitenkin nimenomaan ADHD-lääkityksen käytäntöjä vankilassa, ei vankilajärjestelmän yleistä oikeudenmukaisuutta eikä korvaushoitoa.hikkykostaja2002 kirjoitti: To Tammi 15, 2026 10:09 pm Onhan se korvaushoito lääkekin (metadoni-mehuliuos, jonka vanki juo aamulla vartijoiden edessä kiposta) väärinkäyttökelpoinen valmiste, mutta silti sitä annetaan vaikka on tiedossa että k-hoito potilas voi yrjötä sen lääkkeen pois sellissä ja myydä metadoniyrjöt toiselle vangille osastolla. Olen myös kuullut huhua että vankiloissa oikeen tyrkytetään siellä aloitettavaa korvaushoitoa niille ketkä on antaneet subu positiivisen kusinäytteen![]()
Suomen vankilajärjestelmän suurin epäkohta on se, ettei säännöt ole kaikille samat ja tämä on yksi esimerkki niistä...ja ne consujen ostajat ei 99% tapauksista oo ees nistejä vaan hyvin toimeentulevia ihmisiä tai opiskelijoita jotka jonottaa adhd testeihi. jotkut linna ukot haluu jotai consua vielä vähemmän. siitä tulee vaan robottimainen ja jäinen olo niille. ite olisin voinu vankilassa oman tuomion aikana vetää 150 op yliopisto opintoja jos ois annettu läppäri missä whitelistattu pari nettisivua ja consu 54
mutta ei annettu mahdollisuutta ees hakea jatkoaikaa, ihan sama vedin maisteriksi siviilissä
yliopisto saa massit valmistujasta niin opinto-oikeus palautus oli läpihuutojuttu
rikosoikeudellinen seuraushan sen vapauden menetyksen lisäksi on myös vaikkapa se yhteiskuntaan takaisin kuntoutus, mistä hyötyy sekä yksilö että yhteiskunta ja, minkä "sateenvarjon alle" opiskelukin sijoittuu. Ja kuntouttavaa se on etenkin, jos ja kun opiskelulle on määritelty selkeät tavoitteet myös tästä rikos-seuraamus- sopeutumis -näkökulmasta käsin. Valitettavasti jouduit henkkoht kokemaan sen, että käytännöt ei aina vaan mee jo hyviksi todettujenkaan periaatteiden mukaan.
Enkä sen enempää toki osaa kommentoida, koska en tunne caseasi, mutta sen verran tietenkin on tässä sanottava, että vaikka kaikki ei mennyt niinkuin olisi kannattanut mennä ja niinkuin olisit toivonut niiden menevän, niin nyt sulla joka tapauksessa on ilmeisesti rangaistus suoritettu sekä ne maisterin paperit. Sehän on tosi hienoa (ainakin omasta mielestäni).
Ei pidä silti käsittää väärin; en esim. vähättele sun kokemusta, sehän on sinänsä totta ja tärkeä. Ja onhan se myös rikosoikeudellisten seuraamusten kokonaisuuden huomioiden tärkeä. Laitoitko asiasta palautetta virallisten kanavien kautta? Jos et, niin suosittelen. Se vois ensinnäkin helpottaa asian yli pääsemisessä ja myös järjestelmän kehittymisen kannalta kaikki tällaiset palautteet on tosi tärkeitä. Itse laitan palautetta aina esim. sotesta, kun syytä löytyy ja niitähän löytyy usein
Jäin vähän miettimään vielä tota korvaushoito vs. adhd-lääkityksen saantia linnassa. Siis onhan se tosiaan turhauttavaa enkä ihmettele, jos herää epäreiluuden kokemuksia. Kuitenkin kannattanee huomioda ennen kaikkea se, että korvaushoitohan on vieroitusoireiden hallitsemisen lisäks usein ns. henkeä ja toimintakykyä turvaava hoito - sehän pitää äärimmillään ihan jo niitä potilaan elintoimintoja tarvittaessa yllä ja tätähän adhd-lääkitys ei tee. Korvaushoidon keskeyttäminen linnaan siirtyessä on pahimmillaan tosi iso riski eikä se oo näin ollen perusteltuakaan. Niin tärkeä kuin adhd-lääkitys osalle adhd-diagnosoiduista on, niin näitä samoja funktioita ja seurauksia sillä ei kuitenkaan ole. Adhd-lääkityksen lopettamiseenkaan ei sisälly niin isoja riskejä kuin mitä korvaushoito -lääkkeiden lopettamiseen voi sisältyä.
Mutta tosiaan; varmasti v*tuttaa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
korvaushoitoa saa suomessa lähinnä subun käyttäjät jotka siis hakee ihan päinvastaista fiilistä ku me pirin käyttäjät.
tätä en nyt tiedä mut oletuksena aattelen et subun käyttäjissä ei oo niin paljon ADHD taustaisia.todella usein tuntuu että ovat herkempiä ja arempia ku keskiverto jengi ku taas esim minä oon ollu semmonen huomionhakuinen möykkäri aina.
tätä en nyt tiedä mut oletuksena aattelen et subun käyttäjissä ei oo niin paljon ADHD taustaisia.todella usein tuntuu että ovat herkempiä ja arempia ku keskiverto jengi ku taas esim minä oon ollu semmonen huomionhakuinen möykkäri aina.
Antifa Free Palestina
Aa, kiva kuulla, vaikka harmi, että Laku on jo edesmennyt. Kaunis kissa. Ihanaa muuten toi, että pelastit sen piriluukusta. Operoin eri puolella, mutta monesti on pitänyt tehdä eläinsuojeluilmoituksiakin kotikäyntien jälkeen. Surullisia juttuja.Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 4:43 pmMun edesmennyt Kissa oli nimeltään laku ku tulin nettiin 2010 ni aattelin etten muista ikinä kaikkia salasanoja ja nikkejä niinpä käytin sitä minkä varmasti muistan kirjoitin ekana 75 tuhatta viestiä big brother palstalle Lainelakuna sit sekaannusten välttämiseksi muutuin itse Lakuksi ja aito Laku Kissalakuksi joka kuvassa säkkituolissaan minkä nyysin masalan lukiosta itselleni pelituoliksi.kissalaku pelastettiin espoolaisesta piriluukusta.Bird kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 3:19 pmOkei, kiitti tiedosta.Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 2:06 pm Laku hyville tyypeille kuten sullekumisilmä äärioikeiston käyttämä pilkkanimi minusta mm kansanedustaja Peltokangas sitä käyttänyt.
![]()
Onko siis Laku(kin) ollut aiemmin joku pilkkanimi, mihin Yrjö tossa viittaa?
![]()
Silleen lempeästi, inhimillisyyttä ymmärtäen naurattaa toi "75 tuhatta viestiä big brother palstalle", vaikken itse noita ikinä oo katsonutkaan jne. Ja toi "joka kuvassa säkkituolissaan minkä nyysin masalan lukiosta itselleni pelituoliksi". Naurattaa ajatella, miten onnistuu säkkituolin varastaminen lukiosta.
Ja, jotten saa tästä nyt joiltain muilta palstalaisilta satikutia, niin totean, että olen valtioiden (esim. väkivalta alkoi vähentyä silloin joskus ajat sitten, kun alettiin perustamaan valtioita) sekä lainkuuliaisuuden ym. kannalla. Säännötkin on välttämättömiä yhteiskuntarauhan ylläpitämiseksi. Mutta kyllä mua välillä naurattaa erilaiset pikkurikkeet, paljonkin.
Viimeksi muokannut Bird, Pe Tammi 16, 2026 5:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
-
Orge Gerwell
- Olivia Benson
Joku heittää spiidiä sisään ja jaksaa taas...
Siirrän keskustelun tänne (se oli hyvä idea).
Huom. siis uskon sua, että tää asia on noussut esiin voimakkaana psykiatrialla ja/tai muuallakin ja, että se on kirjattu rapsaan, yhteenvetoon, lausuntoon - todnäk kaikkiin. Ja, jos sut on vaikka vaarallisuusarviossa todettu vaaralliseksi tai erittäin vaaralliseksi, niin tällaisten sekä diagnooseihin linkittyvien asenteiden (ja asenteiden ylipäänsä) merkitys tietenkin kasvaa. Ja niiden asenteiden juuret löytyy välillä sieltä primääriperheestä - kuten aiemmin kerroitkin kohdallasi käyneen (sun isä).
Siis joo, kuten tossa kirjoitinkin, niin joidenkin diagnoosien yhteydessä kirjataan erilaisia liitännäishäiriöitä, oireita ym. mitkä sen diagnoosin "sateenvarjon alle" katsotaan menevän.Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 11:50 pmsitä lausuntoa on käytetty niin kelassa ku te-toimistossakin mä kaivan sen jossain välissä esiin.mut jatketaan mun ketjussa ettei tukoteta tätä.Bird kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 10:41 pmLyhensin lainausta.Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 10:04 pm miten niin ei voi diagnoosia saada se oli iso mt-toimiston juttu ja siitä tuli esim se etten oo koskaan joutunut kuntouttavaan työtoimintaan koska ton miesvihan ja impulssi puutteen takia en sovellu miesvaltaisille aloille ja multa kiellettiin ne kuntouttavat koska väkivallan riski liian suuri.edelleen se vaikuttaa vaikka tutkimus tehtiin 2004 en täällä vantaallakaan oo joutunut ei enää edes ehdoteta just ton takia.
entäs misogynia jos se on sairaalloista mä käsitin et noi on ihan mt sairauksia.
Siis diagnostiset luokitusjärjestelmät DSM-5-TR ja ICD-11 eivät tunne diagnoosia miesvihalle tai naisvihalle, sellaisia ei ole.
Yritin miettiä, mistä sulle olisi voinut tulla sellainen kuva. Ja huom. kirjoitan nyt siis nimenomaan diagnooseista. Ihan ekana mieleen tulee tahaton väärinkäsitys tai jonkun ammattihenkilön harhaan johtavasti asetellut sanat. Mutta myös se voisi selittää asiaa, että nää miesviha/naisviha - asenteet voi esiintyä yhteydessä joihinkin diagnooseihin esim. persoonallisuushäiriöt, harhaluuloiset, traumaperäiset häiriöt ym.
Huom. siis uskon sua, että tää asia on noussut esiin voimakkaana psykiatrialla ja/tai muuallakin ja, että se on kirjattu rapsaan, yhteenvetoon, lausuntoon - todnäk kaikkiin. Ja, jos sut on vaikka vaarallisuusarviossa todettu vaaralliseksi tai erittäin vaaralliseksi, niin tällaisten sekä diagnooseihin linkittyvien asenteiden (ja asenteiden ylipäänsä) merkitys tietenkin kasvaa. Ja niiden asenteiden juuret löytyy välillä sieltä primääriperheestä - kuten aiemmin kerroitkin kohdallasi käyneen (sun isä).
Viimeksi muokannut Bird, La Tammi 17, 2026 12:29 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä. Ja jotkut jaksaa ilman vauhtiakin.
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Noinhan se tässä maailmassa menee. Ymmärsit kyllä oikein.Bird kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 3:27 pmJos nyt ymmärrän sun kirjoituksen oikein, niin toihan on vaan hyvä asia - jos "pilkkanimen" kohde ottaa itse ko. nimen käyttöönsä, valtahan siirtyy pilkatun hyväksi ja pois pilkkaajilta?Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 3:04 pmDuhh...Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 2:06 pm
Laku hyville tyypeille kuten sullekumisilmä äärioikeiston käyttämä pilkkanimi minusta mm kansanedustaja Peltokangas sitä käyttänyt.
Näinpä taas yksi oppikirjaesimerkki siitä, kuinka pilkkanimi muuttuukin hetken kuluttua aivan oikeaksi pseudonyymiksi. Pilkkaajien harmiksi.![]()
Oikea runoilija ei ala selitttämään lyriikoitaan.En suoraan sanottuna tiedä mitä lopulta tarkoitat, koska aluksi kirjoitat "Duhh", mikä on...
X X X X X
OkeiYrjö Yrjönpoika kirjoitti: La Tammi 17, 2026 1:23 amNoinhan se tässä maailmassa menee. Ymmärsit kyllä oikein.Bird kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 3:27 pmJos nyt ymmärrän sun kirjoituksen oikein, niin toihan on vaan hyvä asia - jos "pilkkanimen" kohde ottaa itse ko. nimen käyttöönsä, valtahan siirtyy pilkatun hyväksi ja pois pilkkaajilta?Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 3:04 pm
Duhh...
![]()
Oikea runoilija ei ala selitttämään lyriikoitaan.En suoraan sanottuna tiedä mitä lopulta tarkoitat, koska aluksi kirjoitat "Duhh", mikä on...![]()
Yrjö, alan tykätä sun tyylistä, mitä enemmän sitä luen (vaikka en aina sitä tajuakaan).
No onko se mikään ihme, kun kotikasvatus ja koulutus puuttuu. Ennen sussa oli sentään jotain särmää ja halua muuttaa yhteiskuntaa. Nykyään olet pelkkä luuseri.Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 5:05 pm korvaushoitoa saa suomessa lähinnä subun käyttäjät jotka siis hakee ihan päinvastaista fiilistä ku me pirin käyttäjät.
Äläpäs nyt päästä, SuoMiko, itseäsi helpolla: kasvatus ei aiheuta adhd:ta eikä sitä voi kasvatuksella myöskään parantaa. Koulutuskaan ei adhd:ta paranna ja, mitä voimakkaampi adhd, sitä vaikeampaa (välillä mahdotontakin) on ylipäänsä opiskella vaikkapa sitä ammattia.SuoMiko kirjoitti: La Tammi 17, 2026 3:15 amNo onko se mikään ihme, kun kotikasvatus ja koulutus puuttuu. Ennen sussa oli sentään jotain särmää ja halua muuttaa yhteiskuntaa. Nykyään olet pelkkä luuseri.Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 5:05 pm korvaushoitoa saa suomessa lähinnä subun käyttäjät jotka siis hakee ihan päinvastaista fiilistä ku me pirin käyttäjät.
tätä en nyt tiedä mut oletuksena aattelen et subun käyttäjissä ei oo niin paljon ADHD taustaisia.todella usein tuntuu että ovat herkempiä ja arempia ku keskiverto jengi ku taas esim minä oon ollu semmonen huomionhakuinen möykkäri aina.![]()
Sitä paitsi miksi sä olet tollainen p**kiainen, että kirjoitat kaikkea tollaista " Ennen sussa oli sentään jotain särmää ja halua muuttaa yhteiskuntaa. Nykyään olet pelkkä luuseri.
Mikä sua(kin) vaivaa? Tai no; oot ilmeisesti itse(kin) rakkautta vaille jäänyt...
Needy flakytyyppiset fragilepersoonat, joiden ruokavaliosta puuttuvat tärkeimmät vitamiinit ja hivenaineet, joista soluhengitys on täysin riippuvainen, miehittävät suomenkielisen internetin keskustelupalstoja.
Nämä yksinomaan maaseudulta kotoisin olevat vähäjärkiset älvästit tulevat räkäisinä ja likaisina, insestipohjaisesta homo- ja eläinseksistä sankkeroituneina kertomaan mielipiteitä, tajuamatta mielipidekirjoitusten ajan internetissä olleen ohi jo noin reilut 10 vuotta sitten.
Heidän vastavoimanaan on olemassa pieni vähemmistö, joka toimii verkon keskustelupalstojen ylimpinä auktoriteetteinä käyttämällä psykiatrista lähestymistapaa, luoden diabolicalimaisen käytösmallin pohjalta verkon huoltopoliisin kumipamputusta.
Olen kyllästynyt omaan virkaani ja ainaiseen hakkaamiseen, haluan välillä potkia ja siinä minua auttaa suuresti aito ja ainutlaatuinen Suomen ykköspunkkari, Laku. Tietenkin Iiro Viinasella on oma sivuroolinsa, kuten pevekillä ja gramman kaulavedoilla, mutta lähtökohtaisesti Laku toimii minulle työparina.
Lakun syvin olemus on mustakulta, eli pakistanilainen Hindukušvuoristossa kasvatettu ja valmistettu maailman paras hasis sekä kaikkien maailman heroiininkäyttäjien yksinomaisessa suosiossa oleva Talebanin kansainvälinen erityisesti CIA:n auktorisoima maksuvaluutta, afganistanilainen erittäin tebaiinipitoinen heroiini.
Antaa riikinkukkojen lentää kunfussa ja Feudin Vlastin soida taustalla, kun ADHD:ta hoidetaan tsekkiläisen huumelabran reseemiseoksella, katuamfetamiinilla, jota vetävät kaikki virkakunnista - duunareihin ja työttömiin.
Kokaiini on Diorin hinttareille ja Chanelin huorille. Suomessa pääministeritkin ovat Kekkosesta lähtien vetäneet piriä niin kuin Sanna Marin!
Yhdyn suomalaisen päihdepolitiikan sōken, Osmo Soininvaaran, näkemykseen, että huumeet tulisi tuoda Alkoihin, etenkin vähähaittainen, mutta suuren hyötysuhteen omaava nootropiini, katupiri.
RL11/6
Murha.infon mielisairaanhoidon vastaava ylilääkäri
Nämä yksinomaan maaseudulta kotoisin olevat vähäjärkiset älvästit tulevat räkäisinä ja likaisina, insestipohjaisesta homo- ja eläinseksistä sankkeroituneina kertomaan mielipiteitä, tajuamatta mielipidekirjoitusten ajan internetissä olleen ohi jo noin reilut 10 vuotta sitten.
Heidän vastavoimanaan on olemassa pieni vähemmistö, joka toimii verkon keskustelupalstojen ylimpinä auktoriteetteinä käyttämällä psykiatrista lähestymistapaa, luoden diabolicalimaisen käytösmallin pohjalta verkon huoltopoliisin kumipamputusta.
Olen kyllästynyt omaan virkaani ja ainaiseen hakkaamiseen, haluan välillä potkia ja siinä minua auttaa suuresti aito ja ainutlaatuinen Suomen ykköspunkkari, Laku. Tietenkin Iiro Viinasella on oma sivuroolinsa, kuten pevekillä ja gramman kaulavedoilla, mutta lähtökohtaisesti Laku toimii minulle työparina.
Lakun syvin olemus on mustakulta, eli pakistanilainen Hindukušvuoristossa kasvatettu ja valmistettu maailman paras hasis sekä kaikkien maailman heroiininkäyttäjien yksinomaisessa suosiossa oleva Talebanin kansainvälinen erityisesti CIA:n auktorisoima maksuvaluutta, afganistanilainen erittäin tebaiinipitoinen heroiini.
Antaa riikinkukkojen lentää kunfussa ja Feudin Vlastin soida taustalla, kun ADHD:ta hoidetaan tsekkiläisen huumelabran reseemiseoksella, katuamfetamiinilla, jota vetävät kaikki virkakunnista - duunareihin ja työttömiin.
Kokaiini on Diorin hinttareille ja Chanelin huorille. Suomessa pääministeritkin ovat Kekkosesta lähtien vetäneet piriä niin kuin Sanna Marin!
Yhdyn suomalaisen päihdepolitiikan sōken, Osmo Soininvaaran, näkemykseen, että huumeet tulisi tuoda Alkoihin, etenkin vähähaittainen, mutta suuren hyötysuhteen omaava nootropiini, katupiri.
RL11/6
Murha.infon mielisairaanhoidon vastaava ylilääkäri
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
mutta suuren hyötysuhteen omaava nootropiini, katupiri.
Suomen kovimman projektiilipulleron pitäis vaan tehdä ryhtiliike ja ottaa itseään niskasta kiinni. Kaiken kertomansa perusteella myös äidin tulisi tehdä samaa..
paino just nyt 82 kiloa et paljon vielä pitää pudottaa nyt lähtenyt vasta miinus 43 kiloaSuoMiko kirjoitti: Su Tammi 18, 2026 4:32 ammutta suuren hyötysuhteen omaava nootropiini, katupiri.![]()
![]()
![]()
![]()
Suomen kovimman projektiilipulleron pitäis vaan tehdä ryhtiliike ja ottaa itseään niskasta kiinni. Kaiken kertomansa perusteella myös äidin tulisi tehdä samaa..![]()
mitä vittua sä mun äidistä sönkötät 16 vuotiaasta teki duunia kunnes lopulta reuma ja keuhkoahtauma vei eläkkeelle.
Antifa Free Palestina
Tuon ainoa ryhtiliike olisi rasvattu köysi.SuoMiko kirjoitti: Su Tammi 18, 2026 4:32 ammutta suuren hyötysuhteen omaava nootropiini, katupiri.![]()
![]()
![]()
![]()
Suomen kovimman projektiilipulleron pitäis vaan tehdä ryhtiliike ja ottaa itseään niskasta kiinni. Kaiken kertomansa perusteella myös äidin tulisi tehdä samaa..![]()
Täysin turha henkilö koko yhteiskunnalle.