Niinpä, matujen tekemänäNile Jarvis kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:07 pmSuomalaisista naisista 57% on kohdannut lähisuhdeväkivaltaa.Arjalainen 88 kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:47 pm
Sulla lienee jotain todisteita siitä, että suomijunteista suurin osa vetelee akkoja turpiin?![]()
Suomi parisuhdesurmien kärkimaa Pohjoismaissa
Re: Suomi parisuhdesurmien kärkimaa Pohjoismaissa
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
Kiitos vinkistä. Miksi et itse? Tarkennan vielä, että viittasin aikaisemmin kansainvälisen vertailun ongelmallisuuteen. Linkkaamasi tutkimus kertoo vain Suomessa käytetyistä menetelmistä.Nile Jarvis kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:30 pmMiksi et ottaisi asiasta selvää?Cohle kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 8:31 pm Näiden tutkimusten menetelmistä olisi hyvä tietää lisää, tietojen keruusta nyt ensisijaisesti.
Raportti löytyy helposti THL:n sivuilta https://www.julkari.fi/server/api/core/ ... 74/content
Asia ei niin paljon kiinnosta minua, että käyttäisin siihen liikaa aikaa. Rikostilastot ovat varmasti muissakin maissa tutkimuksen tärkeintä lähdeaineistoa. Rikosten asianosaisten kalluisuusastetta tuskin on selvitetty. Se olisi kiinnostava tieto.
Kun ei tee mitään, niin ei tee mitään väärinkään.
Ulkomaalaiset suomalaisia useammin epäiltynä rikoksista
Tilastokeskuksen tietojen mukaan vuonna 2018 poliisin, tullin ja rajavartiolaitoksen tietoon tuli 443 500 rikoslakirikosta. Selvitettyihin 273 600 rikoslakirikokseen syylliseksi epäiltyjä oli 297 600, joista 34 200 oli ulkomaalaisia. Vuosien 2017 ja 2018 ikä- ja sukupuolivakioitujen lukujen mukaan ulkomaalaisia epäillään rikoksesta 1,2 kertaa suomalaisia useammin.
Ulkomaalaisten miesepäiltyjen rikollisuuden taso suomalaisiin verrattuna*
*Montako kertaa useammin ulkomaalainen mies on epäiltynä suomalaiseen mieheen verrattuna (Suomi=1). Kuviossa huomioitu vain Suomen väestöön kuuluvat kansalaisuuksittain. Turvapaikanhakijat eivät kuulu väestöön.
Rikostilastoissa selvitettyihin rikoksiin syylliseksi epäilty lasketaan yleensä mukaan yhtä monta kertaa kuin hän on epäiltynä samasta tai eri rikoksesta vuoden aikana. Tästä syystä suora vertailu eri kansalaisuuksien välillä on vaikeaa. Epäillyt voidaan laskea myös päärikossäännön mukaan, mutta tällöin useita pienempiä rikoksia jäisi näkymättä.
Seuraavassa on esitetty epäiltyjen lukuja siten, että epäilty on huomioitu kerran vuodessa samasta rikoksesta. Eli jos sama henkilö on syyllistynyt kahteen pahoinpitelyyn ja yhteen raiskaukseen, hän näkyy seuraavassa tarkastelussa epäiltynä sekä pahoinpitelystä että raiskauksesta, kummastakin kerran. Luvut on lisäksi ikä- ja sukupuolivakioitu tasoittamaan eri kansalaisuuksien ikärakenteen eroja.
Epäiltyjen lukumäärät rikoksittain ja kansalaisuuksittain on laskettu vuosilta 2017 ja 2018. Taulukkoon on laskettu ikä- ja sukupuolivakioidut lukumäärät kansalaisuuksittain 1 000 henkilöä kohti. Epäillyistä on huomioitu vain Suomessa vakituisesti asuvat.
Vuosien 2017 ja 2018 aikana ulkomaan kansalaisia epäiltiin rikoslakirikoksista 1,2 kertaa enemmän kuin suomalaisia. Ruotsalaisia epäiltiin 2,3 kertaa suomalaisia enemmän ja irakilaisia 2 kertaa enemmän.
Joidenkin rikostyyppien kohdalla ero on vielä suurempi. Esimerkiksi huumausainerikoksien kohdalla somalialaiset miehet ovat epäiltynä 3,4 kertaa useammin kuin suomalaiset miehet. Seksuaalirikoksien kohdalla irakilaiset miehet ovat epäiltynä 12,8 useammin kuin suomalaiset miehet. Nämä luvut on saatu jakamalla alla olevan taulukon ulkomaalaisten osuudet suomalaisten vastaavalla luvulla.
Vuosina 2017 ja 2018 suomalaisia miehiä oli epäiltynä seksuaalirikoksista yhteensä 2 378 ja irakilaisia 122. Kyseessä on vasta rikosepäily, jonka poliisi on siirtänyt syyteharkintaan. Tämä ei välttämättä johda syytteeseen tai tuomioon. Satunnaisen tutun tai muun tuntemattomamman henkilön tekemä rikos on helpompi ilmoittaa poliisille kuin esimerkiksi oman puolison tekemä.
Naisten kohdalla kansalaisuuksien ero ei ole niin selkeä, vaikkakin ulkomaalaiset ovat hieman suomalaisia useammin epäiltynä. Esimerkiksi omaisuusrikoksista ruotsalaisia epäillään 3,1 kertaa useammin kuin suomalaisia. Etenkin ikäryhmittäisessä tarkastelussa sekä epäiltyjen että väestön lukumäärät kansalaisuuksittain voivat olla pieniä, jolloin yksittäiset tapaukset korostuvat. Turvapaikanhakijat eivät kuulu vakituiseen väestöön, joten heidän tekemiään rikoksia ei ole huomioitu.
Taulukossa on esitetty ikä- ja sukupuolivakioidut luvut epäillyistä kansalaisuuksittain. Esimerkiksi suomalaisia oli vuosina 2017 ja 2018 epäiltynä rikoslakirikoksista 35,7 väestön tuhatta suomalaista kohti ja ulkomaalaisia 41,8 väestön tuhatta ulkomaalaista kohden. Eli ulkomaalaiset ovat 1,2 kertaa suomalaisia useammin epäiltynä. Vakiointi on tehty siten, että jokaisen kansalaisuuden ikä- ja sukupuoliryhmittäiset luvut on kerrottu koko väestön ikä- ja sukupuolittaisilla väestö-osuuksilla. Epäiltyjen lukumäärä on kerrottu näillä painokertoimilla
Tilastokeskuksen tietojen mukaan vuonna 2018 poliisin, tullin ja rajavartiolaitoksen tietoon tuli 443 500 rikoslakirikosta. Selvitettyihin 273 600 rikoslakirikokseen syylliseksi epäiltyjä oli 297 600, joista 34 200 oli ulkomaalaisia. Vuosien 2017 ja 2018 ikä- ja sukupuolivakioitujen lukujen mukaan ulkomaalaisia epäillään rikoksesta 1,2 kertaa suomalaisia useammin.
*Montako kertaa useammin ulkomaalainen mies on epäiltynä suomalaiseen mieheen verrattuna (Suomi=1). Kuviossa huomioitu vain Suomen väestöön kuuluvat kansalaisuuksittain. Turvapaikanhakijat eivät kuulu väestöön.
Rikostilastoissa selvitettyihin rikoksiin syylliseksi epäilty lasketaan yleensä mukaan yhtä monta kertaa kuin hän on epäiltynä samasta tai eri rikoksesta vuoden aikana. Tästä syystä suora vertailu eri kansalaisuuksien välillä on vaikeaa. Epäillyt voidaan laskea myös päärikossäännön mukaan, mutta tällöin useita pienempiä rikoksia jäisi näkymättä.
Seuraavassa on esitetty epäiltyjen lukuja siten, että epäilty on huomioitu kerran vuodessa samasta rikoksesta. Eli jos sama henkilö on syyllistynyt kahteen pahoinpitelyyn ja yhteen raiskaukseen, hän näkyy seuraavassa tarkastelussa epäiltynä sekä pahoinpitelystä että raiskauksesta, kummastakin kerran. Luvut on lisäksi ikä- ja sukupuolivakioitu tasoittamaan eri kansalaisuuksien ikärakenteen eroja.
Epäiltyjen lukumäärät rikoksittain ja kansalaisuuksittain on laskettu vuosilta 2017 ja 2018. Taulukkoon on laskettu ikä- ja sukupuolivakioidut lukumäärät kansalaisuuksittain 1 000 henkilöä kohti. Epäillyistä on huomioitu vain Suomessa vakituisesti asuvat.
Vuosien 2017 ja 2018 aikana ulkomaan kansalaisia epäiltiin rikoslakirikoksista 1,2 kertaa enemmän kuin suomalaisia. Ruotsalaisia epäiltiin 2,3 kertaa suomalaisia enemmän ja irakilaisia 2 kertaa enemmän.
Joidenkin rikostyyppien kohdalla ero on vielä suurempi. Esimerkiksi huumausainerikoksien kohdalla somalialaiset miehet ovat epäiltynä 3,4 kertaa useammin kuin suomalaiset miehet. Seksuaalirikoksien kohdalla irakilaiset miehet ovat epäiltynä 12,8 useammin kuin suomalaiset miehet. Nämä luvut on saatu jakamalla alla olevan taulukon ulkomaalaisten osuudet suomalaisten vastaavalla luvulla.
Vuosina 2017 ja 2018 suomalaisia miehiä oli epäiltynä seksuaalirikoksista yhteensä 2 378 ja irakilaisia 122. Kyseessä on vasta rikosepäily, jonka poliisi on siirtänyt syyteharkintaan. Tämä ei välttämättä johda syytteeseen tai tuomioon. Satunnaisen tutun tai muun tuntemattomamman henkilön tekemä rikos on helpompi ilmoittaa poliisille kuin esimerkiksi oman puolison tekemä.
Naisten kohdalla kansalaisuuksien ero ei ole niin selkeä, vaikkakin ulkomaalaiset ovat hieman suomalaisia useammin epäiltynä. Esimerkiksi omaisuusrikoksista ruotsalaisia epäillään 3,1 kertaa useammin kuin suomalaisia. Etenkin ikäryhmittäisessä tarkastelussa sekä epäiltyjen että väestön lukumäärät kansalaisuuksittain voivat olla pieniä, jolloin yksittäiset tapaukset korostuvat. Turvapaikanhakijat eivät kuulu vakituiseen väestöön, joten heidän tekemiään rikoksia ei ole huomioitu.
Taulukossa on esitetty ikä- ja sukupuolivakioidut luvut epäillyistä kansalaisuuksittain. Esimerkiksi suomalaisia oli vuosina 2017 ja 2018 epäiltynä rikoslakirikoksista 35,7 väestön tuhatta suomalaista kohti ja ulkomaalaisia 41,8 väestön tuhatta ulkomaalaista kohden. Eli ulkomaalaiset ovat 1,2 kertaa suomalaisia useammin epäiltynä. Vakiointi on tehty siten, että jokaisen kansalaisuuden ikä- ja sukupuoliryhmittäiset luvut on kerrottu koko väestön ikä- ja sukupuolittaisilla väestö-osuuksilla. Epäiltyjen lukumäärä on kerrottu näillä painokertoimilla
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
-
Nile Jarvis
- Remington Steele
Miksi sitten esitit, että olisi kiinnostavaa tietää miten raportti on muodostunut?Cohle kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:09 pm
Asia ei niin paljon kiinnosta minua, että käyttäisin siihen liikaa aikaa.
-
Kalapaliikki
- Roger Murtaugh
Psykoosi on ilmeisen syvä ja laaja... Mä oon siis normaali suomalainen mies joka ei lyö miehiä eikä naisia. Mulla ei myöskään stondis ja Suomen lippu liity mitenkään toisiinsa, molemmille on toki oma aikansa ja paikkansa.Kumisilmä kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:35 pmsiis päättelitkö tän siitä että mulla on pokkaa hyökätä yksinään 300 natsin ja 300 kytän kimppuun.Kalapaliikki kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 12:46 pmSinun track recordilla en kyllä soittaisi yhtään suutaniKumisilmä kirjoitti: Ti Helmi 10, 2026 9:37 am Ei yllätä yhtään suomalaisen miehen itsetunto on niin hutera ettei sitä edes taida olla ku kännissä ja sillon ku suomi pelaa lätkää.
sillon kaikki on talvisodan veteraanien poikia jotka yhtä kovia ku kruppin teräs.totuus on ikävä kyllä toinen suomalainen mies on selkärangaton vässykkä vahvempia pelkäävä heikompia alistava paska.
naiset ja lapset+pakolaiset niitä siniristilipun hulmutessa on kykenevä pieksemään suomalainen ja jos vastaan pistää joku uhreista yleensä vaimo ni henkihän se on otettava sellasesta pois välittömästi.
kunniamurhia niitä samoja mitä miehen reppanat tekee kaikkialla missä nainen sanoo jo riittää lyöminen.. Olet samanlainen vässykkä kuin nuo kotoperäiset vaimonhakkaajatkin.
mulla laskee stondis jos nään suomenlipun jne...oon siis harvinainen poikkeus suomalaisesta miehestä lyön vain toisia miehiä.
jos naisella ei ole tahtoa ja luonnetta sanoa mulle vedä tumppuus luuseri ni en kiinnostu.
oon aina ihastunut naisista jotka pistää miehelle turpaan kuten mm se jenkki nainen joka puri väkivaltaisen miehensä mulkun irti.
nainen on mulle luomakunnan todellinen pomo ollu aina siksi en vertaudu mitenkään naisia huoritteleviin suomi juntteihin.
Ilmeisesti nämä kotona opetetut toimintamallit ovat toimivampia kuin omat vastaavasi. Mua ei ole koskaan poliisit tai natsit hakanneet, eivät kyllä muutkaan. Jotenkin mulla on noiden sun naisihastusten suhteen sellainen olo, että tunne ei ole molemminpuolinen. Eihän tollasta psykoosiporsasta kukaan halua lähellekään
Kalapaliikki kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:12 pmPsykoosi on ilmeisen syvä ja laaja... Mä oon siis normaali suomalainen mies joka ei lyö miehiä eikä naisia. Mulla ei myöskään stondis ja Suomen lippu liity mitenkään toisiinsa, molemmille on toki oma aikansa ja paikkansa.Kumisilmä kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:35 pmsiis päättelitkö tän siitä että mulla on pokkaa hyökätä yksinään 300 natsin ja 300 kytän kimppuun.Kalapaliikki kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 12:46 pm
Sinun track recordilla en kyllä soittaisi yhtään suutani. Olet samanlainen vässykkä kuin nuo kotoperäiset vaimonhakkaajatkin.
mulla laskee stondis jos nään suomenlipun jne...oon siis harvinainen poikkeus suomalaisesta miehestä lyön vain toisia miehiä.
jos naisella ei ole tahtoa ja luonnetta sanoa mulle vedä tumppuus luuseri ni en kiinnostu.
oon aina ihastunut naisista jotka pistää miehelle turpaan kuten mm se jenkki nainen joka puri väkivaltaisen miehensä mulkun irti.
nainen on mulle luomakunnan todellinen pomo ollu aina siksi en vertaudu mitenkään naisia huoritteleviin suomi juntteihin.
Ilmeisesti nämä kotona opetetut toimintamallit ovat toimivampia kuin omat vastaavasi. Mua ei ole koskaan poliisit tai natsit hakanneet, eivät kyllä muutkaan. Jotenkin mulla on noiden sun naisihastusten suhteen sellainen olo, että tunne ei ole molemminpuolinen. Eihän tollasta psykoosiporsasta kukaan halua lähellekään![]()
Antifa Free Palestina
Jooh, koita päästä yli ja pysyä asiassa.Nile Jarvis kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:11 pmMiksi sitten esitit, että olisi kiinnostavaa tietää miten raportti on muodostunut?Cohle kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:09 pm
Kun ei tee mitään, niin ei tee mitään väärinkään.
-
Nile Jarvis
- Remington Steele
Taidan olla ainoa joka pysyy tässä ketjussa ketjun aiheessa. Minusta ihan aiheellinen kysymys.Cohle kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:20 pmJooh, koita päästä yli ja pysyä asiassa.Nile Jarvis kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:11 pmMiksi sitten esitit, että olisi kiinnostavaa tietää miten raportti on muodostunut?Cohle kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:09 pm
-
Nile Jarvis
- Remington Steele
Vuonna 2024 viranomaisten tietoon tuli 24 lähisuhdekumppaniin
kohdistunutta henkirikosta. Uhreista 16 oli naisia ja 8 miehiä. Yhteen-
laskettuna lähisuhdesurmien uhrit muodostivat 15 prosenttia kaikista
henkirikosten uhreista. Vuonna 2024 viranomaisten tietoon tulleista
lähisuhdekumppaniin kohdistuneista henkirikoksista 13 oli entiseen
tai nykyiseen avio- tai avopuolisoon kohdistunutta tappoa, murhaa
tai surmaa. Teoista 12 (92 %) kohdistui naisiin ja yksi (8 %) miehiin.
Viimeisen kymmenen vuoden aikana parisuhdesurmien naisuhrien
kuolleisuudessa on nähtävissä lievää kasvua (kuvio 1). Väkilukuun
suhteutettuna parisuhdeväkivaltaan kuolleiden määrä on Suomessa
yhä suurempi kuin muissa Pohjoismaissa.
Väkivaltaa kokeneille tarkoitettujen erityispalveluiden asiakasmäärät
ovat osin kasvaneet ja osin pysyneet edeltävinä vuosina vakiintu-
neella tasolla.
Tämä tilastoraportti kokoaa yhteen vuotta 2024 koskevaa tilasto- ja
tutkimustietoa lähisuhdeväkivallasta ja naisiin kohdistuvasta väkival-
lasta Suomessa. Edellinen vuoden 2021 lähisuhdeväkivaltaan liittyvää
tilastotietoa koonnut raportti julkaistiin vuonna 2023. Tilastoraportti
julkaistaan seuraavan kerran vuotta 2026 koskevista tilastoista
-
Arjalainen 88
- Hetty Wainthropp
Tuossa ei missään sanota, että enemmistö suomalaisista miehistä tuota harrastaa....Kumisilmä kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:51 pmmiks pakenisin kyllä mulla aina on aikaa faneille tulee ne sit halimaan tai pesismailojen kanssaArjalainen 88 kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:47 pmSulla lienee jotain todisteita siitä, että suomijunteista suurin osa vetelee akkoja turpiin?Kumisilmä kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:35 pm
siis päättelitkö tän siitä että mulla on pokkaa hyökätä yksinään 300 natsin ja 300 kytän kimppuun.
Muuten en toki epäile jalouttuasi. Mahtaa olla rasittavaa yrittää paeta hampaat irvessä ihailijalaumoja.![]()
"Suomessa naisiin kohdistuva väkivalta on merkittävä ongelma: 57 % naisista on kokenut fyysistä väkivaltaa, sen uhkaa tai seksuaaliväkivaltaa elämänsä aikana. Joka kolmas nainen on kokenut parisuhteessa fyysistä väkivaltaa tai sen uhkaa. Parisuhdeväkivalta on usein toistuvaa ja vakavaa, johtaen vuosittain noin 15 naisen kuolemaan.
Avaintietoja naisiin kohdistuvasta väkivallasta Suomessa:
Yleisyys: Suomi on EU:n tilastojen valossa yksi turvattomimmista maista naisille. Yli puolet naisista on kohdannut fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa tai uhkailua.
Parisuhdeväkivalta: 33,7 % naisista on kokenut fyysistä väkivaltaa tai sen uhkaa nykyisen tai entisen kumppanin taholta.
Seksuaaliväkivalta: Joka kuudes nainen on kokenut raiskauksen.
Nuoret naiset: 16–25-vuotiaat naiset kokevat erityisen paljon väkivallalla uhkailua, ja joka viides heistä on kokenut parisuhdeväkivaltaa.
Henkinen väkivalta: Yli puolet naisista on kokenut henkistä väkivaltaa parisuhteessa.
Seuraukset: Väkivalta on usein toistuvaa ja pitkäkestoista, aiheuttaen vakavia fyysisiä ja psyykkisiä terveysongelmia.
-
Puheenjohtaja
- Olivia Benson
Sinunkin olisi hyvä huomata, että ketjun aloittaja aloitti ketjun perhesurmista. Ei raiskauksista tai muusta ketjun aiheeseen liittymättömästä väkivallasta.Salmari kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 4:48 pm ^
Aloittajaa vaan vituttaa kun huomasi, että uutisessa puhuttiinkin väkivallasta Suomessa, ei kantasuomalaisten tekemästä väkivallasta. Ja joutui aloittamaan maalitolppien siirtelyn usean nimimerkin voimin
-
Arjalainen 88
- Hetty Wainthropp
Hän ei ainakaan jätä käyttämättä yhtään tilaisuutta elvistellä väkivaltaisuudellaan ja muutenkin kaikenpuolisella parhaudellaan.Nile Jarvis kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:06 pm Lakussa on se puoli, että hän uskaltaa vastata oikeassa elämässä puheisiinsa ja huutoihinsa toisin kuin netissä räkyttävät rasistivajakit, jotka huutelevat pierukuutioissaan Pirkka-kalja päissään "neekerit vittuun" ja sitten oikeassa elämässä ovat tuppisuuna ja katselevat kengän kärkiään. Toki uskaltavat hakata naisia.
-
Puheenjohtaja
- Olivia Benson
Eikö? 57% suomalaisista naisista on joutunut n. 10% osuuden väestöstä muodostavan populaation uhreiksi. Populaation joka sisältää myös naiset ja lapsiakin.Arjalainen 88 kirjoitti: To Helmi 12, 2026 12:42 am
Tuossa ei missään sanota, että enemmistö suomalaisista miehistä tuota harrastaa....
-
Puheenjohtaja
- Olivia Benson
Ja huomio huomio! Tekee sen omalla nimellään.Arjalainen 88 kirjoitti: To Helmi 12, 2026 12:48 amHän ei ainakaan jätä käyttämättä yhtään tilaisuutta elvistellä väkivaltaisuudellaan ja muutenkin kaikenpuolisella parhaudellaan.Nile Jarvis kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:06 pm Lakussa on se puoli, että hän uskaltaa vastata oikeassa elämässä puheisiinsa ja huutoihinsa toisin kuin netissä räkyttävät rasistivajakit, jotka huutelevat pierukuutioissaan Pirkka-kalja päissään "neekerit vittuun" ja sitten oikeassa elämässä ovat tuppisuuna ja katselevat kengän kärkiään. Toki uskaltavat hakata naisia.
Kunnioitettavaa on,että mies vastaa puheistaan. Ei nämä netissä raakkuvat nyhveröt vastaa mistään. Sen takia he raakkuvatkin netissä, koska tietävät etteivät joudu vastuuseen sanomisistaan.
*Poistettu tarpeeton öyhö*tm