Miksi Koljattii tai kukaan sanoisi: Jos mistään ei rangaistaisi niin kynnys syyllistyä rikokseen olisi huomattavasti suurempi?McCall kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:21 pmNo mitä BillyHill haluaa sanoa, tuossahan se lukee: ei rangaistuksia, joten ei myöskään rikoksia.
Suomen kieli on joskus haastavaa, mutta jos keskustelufoorumilla kommentoi niin olisi hyvä perustella jotenkin.
Kohdistuiko "Mitää vittua???" minulle vai Koljattiille?
Minna Suomisen, 46 v. tappo Turussa 21.1.2012
Re: Kadonnut Minna Suominen, 46, Turku, Tammikuu 2012
Anteeksi turha ketjun täyttö turhalla ylläpito poistakoon tämän ja äskeiset viestini.
Huomaan, että katsomme asiaa täysin eri näkökulmasta. Itse näen tuon Koljattiin kommentin edelleen niin, että jos ei rangaista niin rikosten määrä pienenee. Eli rangaistukset lisäävät rikollisuutta. Vääntäkää minulle rautalangasta, että mikä tuon ajatuksen taustalla on?BillyHill kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:25 pmMiksi Koljattii tai kukaan sanoisi: Jos mistään ei rangaistaisi niin kynnys syyllistyä rikokseen olisi huomattavasti suurempi?McCall kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:21 pmNo mitä BillyHill haluaa sanoa, tuossahan se lukee: ei rangaistuksia, joten ei myöskään rikoksia.
Suomen kieli on joskus haastavaa, mutta jos keskustelufoorumilla kommentoi niin olisi hyvä perustella jotenkin.
Ei tämä kyllä ole ketjun aihe, mutta minä tulkitsen tuon Koljattiin viestin yllä olevan tapaisesti.
Ei tainnut vielä olla ETPK:ta tästä?
Ihmetyttää mitä uutta näyttöä on nyt saatu, kun alunperin ei edes syytetty, vaikka tekijä oli tiedossa jo tuoreeltaan.
Ruumistakaan ei ole löytynyt. Ei kai tuossa oikein muuta vaihtoehtoa kuin että joku on avannut suunsa.
Ihmetyttää mitä uutta näyttöä on nyt saatu, kun alunperin ei edes syytetty, vaikka tekijä oli tiedossa jo tuoreeltaan.
Ruumistakaan ei ole löytynyt. Ei kai tuossa oikein muuta vaihtoehtoa kuin että joku on avannut suunsa.
Joten turha höpötellä mistään EK:sta noilla lähtötiedoilla.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 4:09 pm Elinkautista ei tuomittane missään tapauksessa: 1) Teko ei vaikuta suunnitelmalliselta ja 2) tekotavan törkeys jäänee avoimeksi ilman ruumista. Murha ei siis tule kysymykseen rikosnimikkeenä vaan tappo.
Toivottavasti tyttö saa uuden identeetin ja muuttaa täysin eri puolelle Suomea. Lapset osaavat olla oikeasti ilkeitä, ja kyllä aina joku 'noheva' vanhempi 'valistaa' jälkikasvuaan siitä, 'mitä hirveyksiä sen Emmin narkkiäiti teki'. Tuollaisen tulokulman jälkeen lapsen on lähestulkoon mahdotonta sopeutua sakkiin (=kouluympäristö).
Good luck folks!
-
P. Pitkätossu
- Susikoski
En osannut poistaa aikaisempia lainauksia, pahoittelut.McCall kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:31 pmHuomaan, että katsomme asiaa täysin eri näkökulmasta. Itse näen tuon Koljattiin kommentin edelleen niin, että jos ei rangaista niin rikosten määrä pienenee. Eli rangaistukset lisäävät rikollisuutta. Vääntäkää minulle rautalangasta, että mikä tuon ajatuksen taustalla on?BillyHill kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:25 pmMiksi Koljattii tai kukaan sanoisi: Jos mistään ei rangaistaisi niin kynnys syyllistyä rikokseen olisi huomattavasti suurempi?McCall kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:21 pm
No mitä BillyHill haluaa sanoa, tuossahan se lukee: ei rangaistuksia, joten ei myöskään rikoksia.
Ei tämä kyllä ole ketjun aihe, mutta minä tulkitsen tuon Koljattiin viestin yllä olevan tapaisesti.
Koljatti sanoi, että mikäli rangaistuksia ei olisi, kynnys rikosten tekemiseen olisi pienempi. Se tarkoittaa, että ihmiset tekisivät rikoksia herkemmin, kuin nyt. Matalampi kynnys = helpompi mennä sen yli. Jos et alunperin trollannut, niin toivottavasti tämä avaa asiaa.
Voin huoletta savukkeeni sammuttaa, kyllä helvetistä tulta saa.
-Kerkko Koskinen-
-Kerkko Koskinen-
- Vasikkahattu
- Frank Drebin
Sinänsä ei koko tapaus juuri kiinnosta, mutta mitä on lukenut uutisointia niin joka tyyppi on ollut linnassa istumassa todistajia myöten. Paitsi epäilty tekijä jonka veli kuitenkin oli ollut istumassa. Ja se epäiltykin on puukon kanssa poseeraava narkkari. Uhrikin oli kaikkea muuta kuib kohtuukäyttäjä. On kyllä taas aika rytmiryhmä löytänyt toisensa.
30 kilosii narkkareita puoli sukua.Vasikkahattu kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 11:38 pm Sinänsä ei koko tapaus juuri kiinnosta, mutta mitä on lukenut uutisointia niin joka tyyppi on ollut linnassa istumassa todistajia myöten. Paitsi epäilty tekijä jonka veli kuitenkin oli ollut istumassa. Ja se epäiltykin on puukon kanssa poseeraava narkkari. Uhrikin oli kaikkea muuta kuib kohtuukäyttäjä. On kyllä taas aika rytmiryhmä löytänyt toisensa.
-
Puheenjohtaja
- Olivia Benson
Julkisuudessa olleiden tietojen perusteella on kyllä ihme jos tuosta tulee tuomio henkirikoksesta. Voisi kai puhua jopa oikeusmurhasta, jossa syyttäjän keksimien olettamuksien perusteella henkilö tuomitaan.Loko187 kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:05 pm Ei tainnut vielä olla ETPK:ta tästä?
-
banjobenjo66
- Jack Taylor
ihana lukea tämmösiä nisti juttuja omasta isästämatamimimmi kirjoitti: Ti Helmi 10, 2026 5:01 pm Lue itse päivän lehdistä ja tee itse johtopäätöksiä niin mäkin oon vain arvaillut miten asiat ois voinut oikeastikin mennä,
En tunne Emmiä
Mutta todistajiahan uhkaillaan ja jotain Emmi pelkää kuollakseen eika halua vasikoida muutakuin sen spurgun joka kuollut. Siitä on helppo puhua ja syytä kun kukaan ei suutu.
Sttten on helppo kuollutta Spurgua/Nistiä syyttää murhaajaksi.
-
KumiJalkine
- Hetty Wainthropp
Jos joku on keksinyt katsoa ne kuvat pankkiautomaatilta. Ihme, jos ei saa nisti tuomiota, ihminen tapettu ja nisti paloitellut viidakkoveitsellään pusseihin ja hävittänyt lepikköön.Puheenjohtaja kirjoitti: To Helmi 12, 2026 2:18 amJulkisuudessa olleiden tietojen perusteella on kyllä ihme jos tuosta tulee tuomio henkirikoksesta. Voisi kai puhua jopa oikeusmurhasta, jossa syyttäjän keksimien olettamuksien perusteella henkilö tuomitaan.Loko187 kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:05 pm Ei tainnut vielä olla ETPK:ta tästä?
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Toivottavasti spurgu Minnakin saa oikeutta ja oikeuden jäsenillä on sydän oikealla paikalla. 
Kovan elämän tiedän itsekin.
Mitä luulette ja mitä toivotte että oikeudessa käy?
Ja onko mitään tietoa, miten Minna lapset ovat pärjänneet sittemmin? Nythän asianomistajina tässä keississä.matamimimmi kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 11:39 am Jatkuuko tämä oikeudenkäynti tänään ?
Onko tälle Hatsalle nimeä ? Kuka on Minnan lasten isä eli ex-puoliso ?
Täällähän on Minnaa tunteneita niin olis kiva tietää tarkempia asioita
Kyllä taposta ja hautarauhan rikkomisesta tuomio tulee nitkulle. Kertomukset johtavat tähän. Ei ole uskottavaa, että terminaalivaiheen spurgu tekisi tapon.Huutaja Jaana kirjoitti: To Helmi 12, 2026 6:12 am Toivottavasti spurgu Minnakin saa oikeutta ja oikeuden jäsenillä on sydän oikealla paikalla.
Nitkun selitykset ovat epäjohdonmukaisia ja niille on vaikea antaa painoarvoa. Oikeus toteaa, että tapahtumankulku on muodostunut kaiken tiedon mukaan niin, että nisti on puukottanut ja ollut ainakin päätekijänä henkirikoksessa. Kuolleen spurgun osallisuus jää selvittämättä.
Veikkaan, että 10 v aika lähellä vankeutta. Mitään lieventävää tästä ei voi löytää. Törkeä teko.
Nimimerkki Oikeus ennen kaikkea on tilannut ETPK:n, mutta se tulee luotettavan verovaroilla ylläpidettävän Posti Oyj:n toimittamana. Heillä on nyt tärkeämpiä hommia kuten ruohon leikkaaminen.Loko187 kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 10:05 pm Ei tainnut vielä olla ETPK:ta tästä?