Helsinginsanomien kuukausiliite elokuussa vuodelta 2009.Susiposki kirjoitti: To Huhti 30, 2026 9:49 am Höpelö: Mutta hautalöytöä katsomaan saapunut tämä oliko 14 vaiko 12- vuotias nuori mies oli tässä jokin aika sitten ilmestyneen lehtijutun mukaan näyttänyt verihyytymiä haudan välittömässä läheisyydessä.
-------------
Missä lehdessä julkaistu, löytyykö linkkiä?
Siinä silloin 13- vuotias (tarkistin iän) sikäläinen muistelee käyntiään Tulilahden murhapaikalla nyt aikuisiässä. Artikkelissa kerrotaan laajasti tapahtumasta ja hän nyt aikuisena näyttää missä havaitsi verihyytymiä haudan äärellä.Artikkelissa kuvaillaan kuinka Tulilahti välkkyy hänen selkänsä takana.
Tästä voisi päätellä että missä hyytymät on näkyneet jos tämä kuvaus Tulilahdesta
on tapahtunut juuri sillä hetkellä kun hän on näyttänyt verihyytymien paikan.Mutta tulkinnanvaraistahan tuo on jos ei ole lukija itse ollut paikalla juttua tehdessä.
Lueskelin Minfoa ja Hejacia tässä yösyönnä noita tanssilavojakin on ollut niin paljon tuona aikana.Muistan itsekkin että tansseja pitivät keskiviikkoisinkin ja lauantaisin. Olen lapsena käynyt tuolla Pyttylammen lavalla Viinijärvellä ja Lösmän lavalla Liperin Ristissä jota ei enää ole sekä Sarvikummun lavalla.Lehdissä törmäsin kuviin Lösmän lavasta.
Olisipa mielenkiintoista nähdä ja lukea koko aineisto mitä tästä on olemassa alusta loppuun.Onhan tämä sellaista arvuuttelua ja pallottelua muutaman vaihtoehdon välillä.
Jossain näin nykyajan kuvan tuosta aiemmin puhutusta aidanpätkästä yritän etsiä sen.
Osukan baarista oli juttua Hejacissa se on siis palanut jossainvaiheessa ja rakennettu uudestaan.Tuo tieto oli minulle uutta.
Matkahuolto on ollut Shellillä nykyisen s- marketin paikalla.Osukan baari ja tavaratalo on olleet niinkuin siitä vanhasta postikortin ilmakuvasta näkyy bussiasemaa vastapäätä ja tavaratalon ja Osukanbaarin edessä on ollut kioskikoppi.
Kioskikahvila on aikalaisen mukaan ollut nykyisen sähköliikkeen/Tokmannin talossa alakerrassa missä on nykyisin isännöintitoimisto.Aikalaisen mukaan Eine ja Riitta ovat käyneet juuri siinä.
Piiroisen majatalo on ollut kirkon tienhaarassa ja apteekki vastapäätä.Katson jos saisin tuherrettua jonkin esimerkkikuvan.