Nuorten itsemurhat kääntyivät taas kasvuun

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Luciano Viskos

Re: Nuorten itsemurhat kääntyivät taas kasvuun

Viesti Kirjoittaja Luciano Viskos »

Bird kirjoitti: Pe Touko 22, 2026 6:52 pm
Luciano Viskos kirjoitti: Pe Touko 22, 2026 6:21 pm
Bird kirjoitti: Pe Touko 22, 2026 5:16 pm
(Lainausta lyhennetty)

Hauska :lol:
Nyt jonkun toisen itsemurha kääntyikin hauskaksi asiaksi kun kohde edustaa sitä "toksista" maskuliinisuutta.
Oivoi.

> Tajusin, että Stonedar heitti tuon huumorilla ja nauroin sarkasmille sekä absurdiudelle.

> En edes tiennyt, että Halme edusti toksista maskuliinisuutta, saati että hän teki itsemurhan. :shock:

Aika erikoinen tulkinta siis vetää tuosta sellaisen “itsemurha on hauska jos henkilö on toksisen maskuliininen” -johtopäätöksen.
Niinpä niin, Tony Halmettahan on aina parjattu "tiedostavissa" piireissä toksiseksi suomijunttipersuksi.
Yllättävää on ettei yhteiskunnallisia asioita seuraava Bird olisi tietoinen aikanaan noinkin paljon julkisuudessa olleen kansanedustajan käsittelystä mediassa, saati hänen myöhemmästä itsemurhastaan.

Tämän vuoksi vaan hämmästelin hänen humoristista suhtautumistaan Tony Halme-viittaukseen.
Stonedar
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Luciano Viskos kirjoitti: Pe Touko 22, 2026 6:21 pm
Bird kirjoitti: Pe Touko 22, 2026 5:16 pm
Stonedar kirjoitti: Pe Touko 22, 2026 9:32 am Jaa mä olin ihan varma että tarkoitit sitä Tony Halmetta.
(Lainausta lyhennetty)

Hauska :lol:
Nyt jonkun toisen itsemurha kääntyikin hauskaksi asiaksi kun kohde edustaa sitä "toksista" maskuliinisuutta.
Ei tässä mitään hauskaa ole. Tony Halme julkaisi runokirjan, ja teki itsemurhan. Jos minulle tulee ensin mieleen Tony Halme tällaisesta henkilöstä, niin se on vain sattumaa.
P.S. Halme oli aivan perseestä.
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Stonedar kirjoitti: La Touko 23, 2026 11:39 am Ei tässä mitään hauskaa ole. Tony Halme julkaisi runokirjan, ja teki itsemurhan. Jos minulle tulee ensin mieleen Tony Halme tällaisesta henkilöstä, niin se on vain sattumaa.
Hyvä oli tuo Halmeen runokirja, aivan briljantti 👌
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Stonedar
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Huutaja Jaana kirjoitti: La Touko 23, 2026 2:53 pm
Stonedar kirjoitti: La Touko 23, 2026 11:39 am Ei tässä mitään hauskaa ole. Tony Halme julkaisi runokirjan, ja teki itsemurhan. Jos minulle tulee ensin mieleen Tony Halme tällaisesta henkilöstä, niin se on vain sattumaa.
Hyvä oli tuo Halmeen runokirja, aivan briljantti 👌
Epäilemättä. Muistan kun jossain sen avasin, että olisi ollut jotain näinkin omaperäistä:

Kun katsot hornaan
Horna katsoo sinuun

Mutta en ole lukenut.
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

Luciano Viskos kirjoitti: Pe Touko 22, 2026 11:00 pm Niinpä niin, Tony Halmettahan on aina parjattu "tiedostavissa" piireissä toksiseksi suomijunttipersuksi.
Yllättävää on ettei yhteiskunnallisia asioita seuraava Bird olisi tietoinen aikanaan noinkin paljon julkisuudessa olleen kansanedustajan käsittelystä mediassa, saati hänen myöhemmästä itsemurhastaan.

Tämän vuoksi vaan hämmästelin hänen humoristista suhtautumistaan Tony Halme-viittaukseen.
Et ilmeisesti suunnannut enää tätä kommenttiasi mulle, kun kirjoitit musta kolmannessa persoonassa, mutta vastaan silti, kun tuli asiaa vielä lyhyesti tässä pohdittua.

Mietin, minkälaista elämää pitäisi elää, että ehtisi tietää julkisuudessa olevista kansanedustajista kaiken mahdollisen. Enkä esimerkiksi lue mitään julkkisjuoruja ja keltaista lehdistöä (pl. jotkut muiden laittamat yksittäiset linkit).

Tiesin Halmeen lähinnä kontroversiaalisena hahmona politiikassa, mutta en seurannut häneen liittyviä asioita eikä hänen kuolemansa syy näin ollen myöskään ollut mulla tiedossa (tai ainakaan jäänyt mieleen).

Joka tapauksessa, aika iso loikka oli silti päätellä yhdestä “:lol:” -reaktiosta, että pitäisin itsemurhaa hauskana, jos henkilö sattuu edustamaan mielestäni toksista maskuliinisuutta. :wink:
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Luciano Viskos

Viesti Kirjoittaja Luciano Viskos »

Bird kirjoitti: Ma Touko 25, 2026 1:36 pm
Luciano Viskos kirjoitti: Pe Touko 22, 2026 11:00 pm Niinpä niin, Tony Halmettahan on aina parjattu "tiedostavissa" piireissä toksiseksi suomijunttipersuksi.

Et ilmeisesti suunnannut enää tätä kommenttiasi mulle, kun kirjoitit musta kolmannessa persoonassa, mutta vastaan silti, kun tuli asiaa vielä lyhyesti tässä pohdittua.

Mietin, minkälaista elämää pitäisi elää, että ehtisi tietää julkisuudessa olevista kansanedustajista kaiken mahdollisen. Enkä esimerkiksi lue mitään julkkisjuoruja ja keltaista lehdistöä (pl. jotkut muiden laittamat yksittäiset linkit).

Tiesin Halmeen lähinnä kontroversiaalisena hahmona politiikassa, mutta en seurannut häneen liittyviä asioita eikä hänen kuolemansa syy näin ollen myöskään ollut mulla tiedossa (tai ainakaan jäänyt mieleen).

Joka tapauksessa, aika iso loikka oli silti päätellä yhdestä “:lol:” -reaktiosta, että pitäisin itsemurhaa hauskana, jos henkilö sattuu edustamaan mielestäni toksista maskuliinisuutta. :wink:
Yhtä suuri loikka sinulta vetää "herkkä runopoika"-sanavalinnastani johtopäätös, että pitäisin herkkiä ja syvästi tuntevia miehiä jotenkin säälittävinä tai naurettavina.😉

Anteeksi että olen " piikkinä lihassa".
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

Luciano Viskos kirjoitti: Ma Touko 25, 2026 2:01 pm Yhtä suuri loikka sinulta vetää "herkkä runopoika"-sanavalinnastani johtopäätös, että pitäisin herkkiä ja syvästi tuntevia miehiä jotenkin säälittävinä tai naurettavina.😉

Anteeksi että olen " piikkinä lihassa".
Tää oli hauska, nauroin ääneen.  :lol: Hyvä pointtikin, myönnän.  :)

Nyt mietin, mikä tekee tuosta sanavalinnasta tässä yhteydessä enemmän neutraalin kuin vähättelevän? Kyseessä oli kuitenkin yli kolmekymppinen aikuinen mies. Käsittääkseni vakavasti otettava ja palkittu kirjailija. Ja tosiaan, miesten herkkyyskään ei ole vielä niin laajalti tunnustettua ja hyväksyttyä, etteikö tällaisiin sanavalintoihin joskus liittyisi myös vähättelyn sävyjä.

Huom. en tokikaan tarkoita, etteikö "herkkä runopoika" voi olla vakavasti otettava, palkittu ja niin edelleen. Mutta, jos mietitään asiaa nyt hetki Miki Liukkosen (RIP) näkökulmasta: miltä hänenlaisestaan mahtaisi tuntua, jos hän lukisi itsestään kirjoitettavan netissä: "Onko tutkittu kuinka sen yhden herkän runopojan ratkaisun glorifiointi medioissa vaikutti tilastoihin?"

Yleensä, kun aikuisia pojitellaan tai tytötellään, niin kyllä se koetaan aika vähättelevänä.

Ja kysyn siis vilpittömästä kiinnostuksesta.
Emmekä toki voi tietää, miten asia oikeasti olisi ollut, mutta joskus pelkkä tällaisen pohtiminen avaa asiaa enemmän kuin ehkä aluksi tuli miettineeksi.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Vastaa Viestiin