Talousrikosyksikön täydennyspoliisikomisario Viivahattu

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

RL11/6
Watson itse

Talousrikosyksikön täydennyspoliisikomisario Viivahattu

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Palstalla hilluu kuninkuustason sijoittajanero, jolta ulosottomies on vienyt hänen omien kirjoitustensa mukaan maastohousutkin jaloista noin 15 vuotta sitten:
viivahattu kirjoitti: Ti Kesä 09, 2026 10:56 am Maastohousut minulla on n. 15 vuotta sitten ollut, mutta ei kyllä ole niitäkään enää.
Hänen perustamansa Säälin ja Sijoittamisen kirkkokunta kantaa sille ominaista "O si sic omnian" kaltaista rukousmaista ilmaisua "Säälin sinua ja säälin kaikkia". Tämä maastohousuton etulinjan erikoisreserviläistappelija ja muita heikommassa asemassa automaattisesti pitävä oman elämänsä Roope Ankka omaa yhtäläisiä piirteitä erään mediasta tunnetun täydennyspoliisin kanssa suosiostaan ja tarpeellisuudessaan:

https://www.ts.fi/a/1074178543

Tervetuloa mukaan keskusteluun tästä hottentottimaisesta täydennysviranhaltijasta ja erikoissijoittajasta!
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
viivahattu
Watson itse

Re: Talousrikosyksikön täydennyspoliisikomisario Viivahattu

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Ai ihan niin pahastiko meni se sääli tunteisiin, että piti oikein oma otsikko peruataa? :D Paljastat tällä möyskäämiselläsi itsestäsi enemmän kuin tiedostatkaan, Rellu hyvä.

Mitä sijoituksiin tulee, niin niistä voidaan kyllä jutella. Sinulle suosittelen passiivisia indeksirahastoja.
RL11/6
Watson itse

viivahattu kirjoitti: Ti Kesä 09, 2026 11:57 am Ai ihan niin pahastiko meni se sääli tunteisiin, että piti oikein oma otsikko peruataa? :D Paljastat tällä möyskäämiselläsi itsestäsi enemmän kuin tiedostatkaan, Rellu hyvä.

Mitä sijoituksiin tulee, niin niistä voidaan kyllä jutella. Sinulle suosittelen passiivisia indeksirahastoja.
Erittäin upeaa, että saatiin sivuston oma sijoitusneuvoja mukaan keskusteluun. Olet erittäin upea ja tinkimätön säälijä. Miltein tulee mieleen, että olet saanut säälimisoppisi suoraan diakoniasta, kun olet ollut avustustyön kohteena. Antavatko he rahasummat maksusitoumuksena vai rahana suoraan sijoitustilillesi?
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
viivahattu
Watson itse

RL11/6 kirjoitti: Ti Kesä 09, 2026 12:04 pm
viivahattu kirjoitti: Ti Kesä 09, 2026 11:57 am Ai ihan niin pahastiko meni se sääli tunteisiin, että piti oikein oma otsikko peruataa? :D Paljastat tällä möyskäämiselläsi itsestäsi enemmän kuin tiedostatkaan, Rellu hyvä.

Erittäin upeaa, että saatiin sivuston oma sijoitusneuvoja mukaan keskusteluun. Olet erittäin upea ja tinkimätön säälijä. Miltein tulee mieleen, että olet saanut säälimisoppisi suoraan diakoniasta, kun olet ollut avustustyön kohteena. Antavatko he rahasummat maksusitoumuksena vai rahana suoraan sijoitustilillesi?
Diakoniatyö on vähän nuiva tuon suhteen. Paljon parempi menestys on ollut Kelan kanssa. Vähän lankkia naamaan ja kertomaan nyyhkytarinoita, miten en pysty toteuttamaan uskontoni määräyksiä sijoittamisesta, niin maksetaan harkinnanvaraista tonni kuussa suoraan Nordnettiin.
snufkin
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja snufkin »

Kuulostaa viivahatun retoriikka ja kirjoitusten sisältö epäilyttävän paljon Ross Sullivanilta, joka myös ajoittain pyrkii rakentamaan itsestään kuvaa sijoittamiseen perehtyneenä. Taitavat molemmat myös käyttää RL 11/6:sta "rellu"-nimitystä.

Yllättävän paljon se jaksaa noita multinikkejä tykittää tänne sivustolle.

Sitä päivää odotellessa, kun tänne tulee vahva tunnistautuminen ja kaikki "multinikit"/persoonat tajuavat, että heiltä löytyy yksi ja sama henkilökortti lompakosta.
Venäläinen mielipidevaikuttaja Ross Sullivan on suurin fanini:
Ross Sullivan kirjoitti: La Kesä 29, 2024 6:47 pm
Täällä on hyvin vähän itseäni parempia kirjoittajia, mutta snuffi on yksi niistä.
viivahattu
Watson itse

snufkin kirjoitti: Ti Kesä 09, 2026 8:04 pm Kuulostaa viivahatun retoriikka ja kirjoitusten sisältö epäilyttävän paljon Ross Sullivanilta, joka myös ajoittain pyrkii rakentamaan itsestään kuvaa sijoittamiseen perehtyneenä. Taitavat molemmat myös käyttää RL 11/6:sta "rellu"-nimitystä.

Sitä päivää odotellessa, kun tänne tulee vahva tunnistautuminen ja kaikki "multinikit"/persoonat tajuavat, että heiltä löytyy yksi ja sama henkilökortti lompakosta.
Menepä sanomaan tuo Ross Sullivanille itselleen. Sen haluan nimittäin minäkin nähdä, miten herra yleismaisteri repii siinä tilanteessa pelihousunsa. Sen kyllä myönnän, että jotain samaa meidän kirjoitustyyleissämme on. Ei taida olla ihan tavatonta kuitenkaan, että kahden ihmisen kirjoitustyylit vähän muistuttavat toisiaan.

Suomessa on jo reilusti yli miljoonalla henkilöllä ainakin yksi arvo-osuus- ja/tai osakesäästötili. Kuinka todennäköisenä pidät, että siitä porukasta vain ja ainoastaan yksi kirjoittelee tänne? Ja kyllä, olen perehtynyt sijoittamiseen, ja oikea-aikaisilla sijoituksilla muutamaan läpimurtovaiheessa olleeseen ja yhä olevaan kasvufirmaan biitannut S&P500-indeksin kolmen vuoden ajanjaksolla yli viisinkertaisesti. Sitä en tiedä, mihin kukaan muu täällä eurojaan laittaa.
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Pelkkä turha rasisti.
Ross Sullivan
James Bond (David Niven)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

snufkin kirjoitti: Ti Kesä 09, 2026 8:04 pm Kuulostaa viivahatun retoriikka ja kirjoitusten sisältö epäilyttävän paljon Ross Sullivanilta, joka myös ajoittain pyrkii rakentamaan itsestään kuvaa sijoittamiseen perehtyneenä. Taitavat molemmat myös käyttää RL 11/6:sta "rellu"-nimitystä.

Mestariratkaisija on tahattomasti Minfon hauskimpia nikkejä. :D
viivahattu kirjoitti: Pe Touko 15, 2026 8:22 pm
Bird kirjoitti: Pe Touko 15, 2026 7:54 pm Hyvä, että kaivoit asiaa esiin, kyseenalaistat sitä ja kirjoitat niistä. Ehkä kiinnostais vielä myös Jassen perustelut tälle toiminnalleen. (Jasse huomaa: komppaan Rossia!! ).

Jonkun minfolaisen kuvaa ja hänestä tehtyjä mielenterveysspekulaatioita spämmätään, ja häntä leimataan jo pelkän ulkonäönkin perusteella — oikeasti, kirjoitteleeko täällä huonosti kasvatettuja ja täysin empatiakyvyttömiä teinejä?

H*lvetin mautonta myös. Ja sitten ihmetellään, miksi lapsilla ja nuorilla on koulukiusaamista niin paljon.
Tämmöistä se on tämmöisellä palstalla, jolla autistit kaivautuvat vuosien ajan toistensa ihon alle. Nimimerkki Ross Sullivan tai ainakin hänen nettipersoonansa on saatanan raskas janari, joka on niin kritiikittömän rakastunut omiin teorioihinsa, että käy varsinkin omissa lempiaiheissaan niistä poikkeavia näkökantoja esittävien kimppuun todella kärkkäästi, vaikka häneen ei olisi edes viitattu eikä häneltä kysytty. Hänen kunniakseen täytyy kuitenkin sanoa, että kahdenkeskisinä nettiautistien sapelinkalisteluina ne väännöt hänen kanssaan pysyvät. Jesse Hameksen toiminta sen sijaan rikkoo hyvän maun lisäksi jo mahdollisesti sitä lakiakin, kun hän ihan omien juttujensa pohjalta yhdistelee nimimerkkejä toisiinsa ja levittelee solvauksien kera kuvia ihmisestä, joka ei todennäköisesti liity Ross Sullivaniin yhtään mitenkään.
Mitä te dorkat dorkailette?
Ross Sullivan
James Bond (David Niven)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

viivahattu kirjoitti: Ti Kesä 09, 2026 8:33 pm

Menepä sanomaan tuo Ross Sullivanille itselleen. Sen haluan nimittäin minäkin nähdä, miten herra yleismaisteri repii siinä tilanteessa pelihousunsa. Sen kyllä myönnän, että jotain samaa meidän kirjoitustyyleissämme on. Ei taida olla ihan tavatonta kuitenkaan, että kahden ihmisen kirjoitustyylit vähän muistuttavat toisiaan.

Suomessa on jo reilusti yli miljoonalla henkilöllä ainakin yksi arvo-osuus- ja/tai osakesäästötili. Kuinka todennäköisenä pidät, että siitä porukasta vain ja ainoastaan yksi kirjoittelee tänne? Ja kyllä, olen perehtynyt sijoittamiseen, ja oikea-aikaisilla sijoituksilla muutamaan läpimurtovaiheessa olleeseen ja yhä olevaan kasvufirmaan biitannut S&P500-indeksin kolmen vuoden ajanjaksolla yli viisinkertaisesti. Sitä en tiedä, mihin kukaan muu täällä eurojaan laittaa.
Sinun kirjoituksesi ovat korkeintaan kalluversioita kirjoituksistani. Tosin sinun ÄO (noin 95) on jonkin verran korkeampi kuin Incel-Muikkusella.
Mitä te dorkat dorkailette?
viivahattu
Watson itse

Ross Sullivan kirjoitti: Ti Kesä 09, 2026 8:47 pm

Sinun kirjoituksesi ovat korkeintaan kalluversioita kirjoituksistani. Tosin sinun ÄO (noin 95) on jonkin verran korkeampi kuin Incel-Muikkusella.
Kerrotko oi kaikkitietävä yleismaisteri nyt vihdoinkin kallulle, että mitä "vaikeuksia" kadonneen henkilön veloista koituu tämän läheisille? Olen sitä sinulta jo kuukausia yrittänyt penätä, kun suuressa ja erehtymättömässä viisaudessasi menit niin möläyttämään Ismo Kumpulaisen ketjussa. Jos minä katoaisin tänään, keneltä minun läheisiltäni mentäisiin perimään minun asuntovelkaani? Äidiltä? Sisaruksilta? Kerro nyt vihdoinkin.
snufkin
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja snufkin »

:D

Kuva
Venäläinen mielipidevaikuttaja Ross Sullivan on suurin fanini:
Ross Sullivan kirjoitti: La Kesä 29, 2024 6:47 pm
Täällä on hyvin vähän itseäni parempia kirjoittajia, mutta snuffi on yksi niistä.
RL11/6
Watson itse

Knobster kirjoitti: Ti Kesä 09, 2026 8:44 pm Pelkkä turha rasisti.
Ja hyvin tyypillinen sellainen. Köyhä asuntolainahomo, joka kuvittelee maanisena olevansa rikas sijoittajamogulisti:

viivahattu kirjoitti: Ti Kesä 09, 2026 8:57 pm minun asuntovelka

Näitä velkaspedejä pitää pystyssä markettien halvin kidesokeri ja Tokmannin turbohiiva. Kun tulee taas kohtapuolin syksy, menee nämä muskimolista aivan katolleen ja mielisairaalat täyttyvät jälleen, kun kesäksi kaikki nämä hullut haluavat niistä pois juoksentelemaan ilkosillaan viljapelloille. Tämän elämäntapaluuserin homeinen lautamökki kun menee viimein Klarnan laskujen ja pikavippien takia ulosottoon ja kunnan VPK polttaa sen maan tasalle harjoituksessaan, on tämä aivan varmasti Vanhassa Vaasassa. Joku linkkarihan tältä kumminkin löytyy, jolla käy "kostona" lyömässä jotakin pikkutyttöä selkään.
JasseHames
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

viivahattu kirjoitti: Ti Kesä 09, 2026 8:57 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ti Kesä 09, 2026 8:47 pm

Kerrotko oi kaikkitietävä yleismaisteri nyt vihdoinkin kallulle, että mitä "vaikeuksia" kadonneen henkilön veloista koituu tämän läheisille? Olen sitä sinulta jo kuukausia yrittänyt penätä, kun suuressa ja erehtymättömässä viisaudessasi menit niin möläyttämään Ismo Kumpulaisen ketjussa. Jos minä katoaisin tänään, keneltä minun läheisiltäni mentäisiin perimään minun asuntovelkaani? Äidiltä? Sisaruksilta? Kerro nyt vihdoinkin.
Oletko varma, ettei "Ross Sullivanin" "logiikka" ole tässä sittenkin jotenkin sellainen, että jos kuolleeksi julistettava henkilö omistaa osakkeita firmasta, joka on velkaa, niin perinnöstä vähennetään firman velat...

"Ross Sullivanille" taas kerran kertauksena, että velkojen lopullinen vanhenemisaika on 20 vuotta, ja se koskee myös kadonneeksi merkittyjä henkilöitä. Ismo Kumpulaisen kohdalla em. aika on jo ylittynyt, joten jos hänet julistetaan kuolleeksi, niin perilliset tosiaan perivät myös ulkomailla olevan omaisuuden eikä siitä vähennetä Kumpulaisen mahdollisesti omistamien firmojen velkoja eikä edes Kumpulaisen omia (vanhentuneita) velkoja.
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Tammi 06, 2025 1:42 am Mulla on muuten kaveri Kassun osakkaana!
Vastaa Viestiin