Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Suviseurojen tapahtuma-alueella on jouduttu puuttumaan ulkopuolisten nuorten aiheuttamiin häiriöihin kolmena peräkkäisenä iltana, kertoo turvallisuustoimikunnan puheenjohtaja Esa Kaikkonen.
Kaikkosen mukaan häiriötä aiheuttaneet nuoret ovat pitäneet kovaa meteliä, aiheuttaneet ajoneuvoilla vaaratilanteita, jättäneet noudattamatta liikenteenohjaajien ohjeita sekä vastustaneet järjestyksenvalvojia sanallisesti ja käytöksellään.
– He ovat käyttäneet erittäin kovaa kieltä järjestyksenvalvojia ja seuravieraita kohtaan, ja heidät on jouduttu poistamaan alueelta häiriökäyttäytymisen vuoksi, Kaikkonen sanoo.
Hänen mukaansa poliisi on ollut järjestäjien tukena jokaisena yönä. Suurin osa häiriötilanteista on ajoittunut seuraohjelman päätyttyä kello ilta yhdestätoista alkaen.
Levoton viime yö
Perjantain ja lauantain välisenä yönä häiriöitä esiintyi useassa aallossa. Iltalehden haastattelema silminnäkijä kertoo alueella liikkuneen noin 20 hengen nuorisoryhmä, jotka uhittelivat seuravieraita.
– Ne olivat kuulemma esimerkiksi väkivalloin uhkailleet jotain 50-vuotiasta miestä ja varastelleet porukalta tavaraa, hän sanoo.
Kaikkonen ei vahvista silminnäkijän kertomaa, sillä hän ei kommentoi eilisyön tapahtumia yksityiskohtaisesti.
Hän kuitenkin kertoo, että nuorisoporukkaan oli kuulunut noin 20 henkilöä, ja ikäluokka oli ollut noin 15–20-vuotta.
Häiriöitä esiintyi jo noin ilta yhdeksästä aina aamuyöhön asti, ja tilanne rauhoittui lopullisesti vasta kello viiden aikaan aamulla.
Tämän vuoden trendi
Kaikkosen mukaan järjestäjät ovat kiristäneet turvallisuusjärjestelyjä yö yöltä häiriöiden vähentämiseksi.
– Pikkuhiljaa on löydetty toimia, jotka ovat purreet. Toissa yönä suljettiin liikenne yöksi, ja perjantaina liikenne suljettiin jo illalla.
Järjestäjät estivät mopojen, mönkijöiden ja traktoreiden pääsyn tapahtuma-alueen sisällä oleville asfalttiteille. Kaikkosen mukaan ratkaisu vähensi häiriöitä, mutta ei estänyt niitä kokonaan, sillä osa nuorista saapui alueelle kävellen peltojen kautta.
Kaikkonen ei kerro, onko häiriöitä aiheuttanut jokaisena iltana sama nuorisoporukka.
Hänen mukaansa tämän vuoden ilmiönä ovat olleet kylän suunnasta saapuneet nuorisoryhmät.
– Nyt näyttää tämän vuoden trendi olevan, että tuolta kylältä päin tulee sellaisia nuorisojoukkoja, jotka selvästi yrittävät provosoida meidän järjestöorganisaatiota ja jollain tavalla häiritä Suviseuroja.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/63f7 ... 40e297550f
Kaikkosen mukaan häiriötä aiheuttaneet nuoret ovat pitäneet kovaa meteliä, aiheuttaneet ajoneuvoilla vaaratilanteita, jättäneet noudattamatta liikenteenohjaajien ohjeita sekä vastustaneet järjestyksenvalvojia sanallisesti ja käytöksellään.
– He ovat käyttäneet erittäin kovaa kieltä järjestyksenvalvojia ja seuravieraita kohtaan, ja heidät on jouduttu poistamaan alueelta häiriökäyttäytymisen vuoksi, Kaikkonen sanoo.
Hänen mukaansa poliisi on ollut järjestäjien tukena jokaisena yönä. Suurin osa häiriötilanteista on ajoittunut seuraohjelman päätyttyä kello ilta yhdestätoista alkaen.
Levoton viime yö
Perjantain ja lauantain välisenä yönä häiriöitä esiintyi useassa aallossa. Iltalehden haastattelema silminnäkijä kertoo alueella liikkuneen noin 20 hengen nuorisoryhmä, jotka uhittelivat seuravieraita.
– Ne olivat kuulemma esimerkiksi väkivalloin uhkailleet jotain 50-vuotiasta miestä ja varastelleet porukalta tavaraa, hän sanoo.
Kaikkonen ei vahvista silminnäkijän kertomaa, sillä hän ei kommentoi eilisyön tapahtumia yksityiskohtaisesti.
Hän kuitenkin kertoo, että nuorisoporukkaan oli kuulunut noin 20 henkilöä, ja ikäluokka oli ollut noin 15–20-vuotta.
Häiriöitä esiintyi jo noin ilta yhdeksästä aina aamuyöhön asti, ja tilanne rauhoittui lopullisesti vasta kello viiden aikaan aamulla.
Tämän vuoden trendi
Kaikkosen mukaan järjestäjät ovat kiristäneet turvallisuusjärjestelyjä yö yöltä häiriöiden vähentämiseksi.
– Pikkuhiljaa on löydetty toimia, jotka ovat purreet. Toissa yönä suljettiin liikenne yöksi, ja perjantaina liikenne suljettiin jo illalla.
Järjestäjät estivät mopojen, mönkijöiden ja traktoreiden pääsyn tapahtuma-alueen sisällä oleville asfalttiteille. Kaikkosen mukaan ratkaisu vähensi häiriöitä, mutta ei estänyt niitä kokonaan, sillä osa nuorista saapui alueelle kävellen peltojen kautta.
Kaikkonen ei kerro, onko häiriöitä aiheuttanut jokaisena iltana sama nuorisoporukka.
Hänen mukaansa tämän vuoden ilmiönä ovat olleet kylän suunnasta saapuneet nuorisoryhmät.
– Nyt näyttää tämän vuoden trendi olevan, että tuolta kylältä päin tulee sellaisia nuorisojoukkoja, jotka selvästi yrittävät provosoida meidän järjestöorganisaatiota ja jollain tavalla häiritä Suviseuroja.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/63f7 ... 40e297550f
Kuudenikäinen: https://lyrics.lyricfind.com/lyrics/kat ... denikainen
-
nihilopriest
- Lauri Hanhivaara
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ti Maalis 03, 2026 1:53 am
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
elikkäs matut asialla? 
olemme pyhässä puolustussodassa valkoisen suomen puolesta
full support oulun mamu puukottaja pappa & 1488! 
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Uskaltaisivatko nämä nuoret mennä riehumaan tuonne, jos sinne olisikin kokoontunut rauhallisten vanhoillislestadiolaisten sijaan esim. 80 000 muslimia?
Aika erikoista että tuonne mennään riehumaan polleasti häjyjä leikkien, mutta maahanmuuttajille ei uskalla kauhavalainen nykynuoriso edes irvistää.
Jos nämä nuoret edes on kantasuomalaisia.
Tosi raukkamaista toimintaa, olivatpa ketä hyvänsä.
Aika erikoista että tuonne mennään riehumaan polleasti häjyjä leikkien, mutta maahanmuuttajille ei uskalla kauhavalainen nykynuoriso edes irvistää.
Jos nämä nuoret edes on kantasuomalaisia.
Tosi raukkamaista toimintaa, olivatpa ketä hyvänsä.
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Kauhavalla mamuja jotka ajaisivat traktorilla. Ei nyt ihan omaan mielikuvaan natsaa.
Kersoilla vähissä tekemiset jos pitää seuralaisia kiusata.
Kersoilla vähissä tekemiset jos pitää seuralaisia kiusata.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut 
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Tuskin. Helsingin Sanomat kirjoittaisi ilkeästi ja Yle lähettäisi tutkivan journalistisen yksikön vaatimaan valtakunnansyyttäjän toimia.apässi kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:35 pm Uskaltaisivatko nämä nuoret mennä riehumaan tuonne, jos sinne olisikin kokoontunut rauhallisten vanhoillislestadiolaisten sijaan esim. 80 000 muslimia?
Persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista ja hallitukselta rahaa.
Lestat saa vaan ylenkatsetta. Friikit, ajattelee paremmisto.
Konservatiivi-libertaari, entinen vihreä. Ei lue al-Hesaaria. Nuiva. Antinatsi. Antikommunisti. Anti-antifantti. Arhinmäki syytteeseen. GWh CO2++ U238 CPU AI UKR IL RSA ICE++ SCOTUS X
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Joidenkin nyt on joka asiaan saatava mamut. Muuten raukoilta menee yöunet.-Martta- kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:47 pm Kauhavalla mamuja jotka ajaisivat traktorilla. Ei nyt ihan omaan mielikuvaan natsaa.
Kersoilla vähissä tekemiset jos pitää seuralaisia kiusata.
Mahtaako tämänkään ketjun eka mamuilija edes tietää, missä on Kauhava?
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
-
Morapuukko
- Sabrina Duncan
- Viestit: 350
- Liittynyt: La Elo 13, 2011 5:54 pm
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Kovaa on lestoilla moponuoriso härnää öisin ja pride porukka kiusaa päivisin tarrojensa kanssa.
-
lonesjucca
- Vic Mackey
- Viestit: 1919
- Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
eiköhän tuossa köyhät nuoret ole vaan huomanneet tilaisuutensa ottaa antamatta mitään. toiset häiriköi ja, kun järjesys valvoo muuala niin toiset varastaa toisela puolela.
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Sitä saa mitä tilaa, lestojen asuttamilla alueilla lestapennut rällää mopoilla kaikki kesäyöt.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
-
Syanidi-Simo
- Scooby-Doo
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ke Kesä 24, 2026 9:24 pm
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Siis persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista mistä, jos nuoriso ei edes uskaltaisi mennä häiriköimään? Alkaa olla vitun typeriä nämä rasistien itsesäälivirret.Öyhö kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:49 pmTuskin. Helsingin Sanomat kirjoittaisi ilkeästi ja Yle lähettäisi tutkivan journalistisen yksikön vaatimaan valtakunnansyyttäjän toimia.apässi kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:35 pm Uskaltaisivatko nämä nuoret mennä riehumaan tuonne, jos sinne olisikin kokoontunut rauhallisten vanhoillislestadiolaisten sijaan esim. 80 000 muslimia?
Persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista ja hallitukselta rahaa.
Lestat saa vaan ylenkatsetta. Friikit, ajattelee paremmisto.
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Vaikutat aika tietämmätöltä ja moukkamaiselta itkusäälivirsien veisaajalta, kirjoitustesi perusteella. Etkö todellakaan ole seurannut uutisia, ei yllätä vihervassarit seuraavat vain Kansan Uutisia ja Tiedonantajaa. On todella kulunutta tuollaiset rasisti syytökset, mutta kun ei osaaminen, eikä tiedot riitä muuhun, niin heitetään rasistikortti.Syanidi-Simo kirjoitti: La Kesä 27, 2026 11:22 pmSiis persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista mistä, jos nuoriso ei edes uskaltaisi mennä häiriköimään? Alkaa olla vitun typeriä nämä rasistien itsesäälivirret.Öyhö kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:49 pmTuskin. Helsingin Sanomat kirjoittaisi ilkeästi ja Yle lähettäisi tutkivan journalistisen yksikön vaatimaan valtakunnansyyttäjän toimia.apässi kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:35 pm Uskaltaisivatko nämä nuoret mennä riehumaan tuonne, jos sinne olisikin kokoontunut rauhallisten vanhoillislestadiolaisten sijaan esim. 80 000 muslimia?
Persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista ja hallitukselta rahaa.
Lestat saa vaan ylenkatsetta. Friikit, ajattelee paremmisto.
-
jotunheimen
- Olivia Benson
- Viestit: 749
- Liittynyt: Ma Loka 19, 2020 8:34 am
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Syanidiputsari saa vuorokauden sisään bannia samoin kuin toinen uusi nikki, ei kun uusia keksimään, työttömällä on aikaa. Mitä uutiseen tulee, kokeilu muslimien vastaavaan kokoontumiseen oli ihan hyvä pointti.
@veitera has blocked you
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Ei ne vajaaälyiset osaa millään ajaa.
-
Kalapaliikki
- Roger Murtaugh
- Viestit: 881
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 7:05 pm
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Näitähän on ihan älyttömät määrät täällä. Ulosanti ja ymmärrys aivan sillä apukoulutasolla kuin ihannoimansa ihmisryhmänsäkin. Olisi kiva nähdä data kuinka monella nimimerkillä nää pahimmin servatut idiootit täällä ovatjotunheimen kirjoitti: La Kesä 27, 2026 11:38 pm Syanidiputsari saa vuorokauden sisään bannia samoin kuin toinen uusi nikki, ei kun uusia keksimään, työttömällä on aikaa. Mitä uutiseen tulee, kokeilu muslimien vastaavaan kokoontumiseen oli ihan hyvä pointti.
Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26
Mikseivät rukoile jumalaa apuun? Eiks se vois vaikka jonku salaman nakata?