Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Avatar
Eräs1
Axel Foley
Viestit: 2139
Liittynyt: La Tammi 01, 2022 5:36 pm

Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja Eräs1 »

Suviseurojen tapahtuma-alueella on jouduttu puuttumaan ulkopuolisten nuorten aiheuttamiin häiriöihin kolmena peräkkäisenä iltana, kertoo turvallisuustoimikunnan puheenjohtaja Esa Kaikkonen.

Kaikkosen mukaan häiriötä aiheuttaneet nuoret ovat pitäneet kovaa meteliä, aiheuttaneet ajoneuvoilla vaaratilanteita, jättäneet noudattamatta liikenteenohjaajien ohjeita sekä vastustaneet järjestyksenvalvojia sanallisesti ja käytöksellään.

– He ovat käyttäneet erittäin kovaa kieltä järjestyksenvalvojia ja seuravieraita kohtaan, ja heidät on jouduttu poistamaan alueelta häiriökäyttäytymisen vuoksi, Kaikkonen sanoo.

Hänen mukaansa poliisi on ollut järjestäjien tukena jokaisena yönä. Suurin osa häiriötilanteista on ajoittunut seuraohjelman päätyttyä kello ilta yhdestätoista alkaen.

Levoton viime yö

Perjantain ja lauantain välisenä yönä häiriöitä esiintyi useassa aallossa. Iltalehden haastattelema silminnäkijä kertoo alueella liikkuneen noin 20 hengen nuorisoryhmä, jotka uhittelivat seuravieraita.

– Ne olivat kuulemma esimerkiksi väkivalloin uhkailleet jotain 50-vuotiasta miestä ja varastelleet porukalta tavaraa, hän sanoo.

Kaikkonen ei vahvista silminnäkijän kertomaa, sillä hän ei kommentoi eilisyön tapahtumia yksityiskohtaisesti.

Hän kuitenkin kertoo, että nuorisoporukkaan oli kuulunut noin 20 henkilöä, ja ikäluokka oli ollut noin 15–20-vuotta.

Häiriöitä esiintyi jo noin ilta yhdeksästä aina aamuyöhön asti, ja tilanne rauhoittui lopullisesti vasta kello viiden aikaan aamulla.

Tämän vuoden trendi

Kaikkosen mukaan järjestäjät ovat kiristäneet turvallisuusjärjestelyjä yö yöltä häiriöiden vähentämiseksi.

– Pikkuhiljaa on löydetty toimia, jotka ovat purreet. Toissa yönä suljettiin liikenne yöksi, ja perjantaina liikenne suljettiin jo illalla.

Järjestäjät estivät mopojen, mönkijöiden ja traktoreiden pääsyn tapahtuma-alueen sisällä oleville asfalttiteille. Kaikkosen mukaan ratkaisu vähensi häiriöitä, mutta ei estänyt niitä kokonaan, sillä osa nuorista saapui alueelle kävellen peltojen kautta.

Kaikkonen ei kerro, onko häiriöitä aiheuttanut jokaisena iltana sama nuorisoporukka.

Hänen mukaansa tämän vuoden ilmiönä ovat olleet kylän suunnasta saapuneet nuorisoryhmät.

– Nyt näyttää tämän vuoden trendi olevan, että tuolta kylältä päin tulee sellaisia nuorisojoukkoja, jotka selvästi yrittävät provosoida meidän järjestöorganisaatiota ja jollain tavalla häiritä Suviseuroja.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/63f7 ... 40e297550f
nihilopriest
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2026 1:53 am

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja nihilopriest »

elikkäs matut asialla? :roll:
olemme pyhässä puolustussodassa valkoisen suomen puolesta 8) full support oulun mamu puukottaja pappa & 1488! :P
apässi
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Huhti 10, 2026 1:46 pm

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja apässi »

Uskaltaisivatko nämä nuoret mennä riehumaan tuonne, jos sinne olisikin kokoontunut rauhallisten vanhoillislestadiolaisten sijaan esim. 80 000 muslimia?

Aika erikoista että tuonne mennään riehumaan polleasti häjyjä leikkien, mutta maahanmuuttajille ei uskalla kauhavalainen nykynuoriso edes irvistää.

Jos nämä nuoret edes on kantasuomalaisia.

Tosi raukkamaista toimintaa, olivatpa ketä hyvänsä.
Avatar
-Martta-
Olivia Benson
Viestit: 732
Liittynyt: Ma Syys 26, 2011 5:06 pm

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

Kauhavalla mamuja jotka ajaisivat traktorilla. Ei nyt ihan omaan mielikuvaan natsaa.

Kersoilla vähissä tekemiset jos pitää seuralaisia kiusata.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
Öyhö
Nikke Knatterton
Viestit: 159
Liittynyt: La Touko 23, 2026 1:51 pm

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja Öyhö »

apässi kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:35 pm Uskaltaisivatko nämä nuoret mennä riehumaan tuonne, jos sinne olisikin kokoontunut rauhallisten vanhoillislestadiolaisten sijaan esim. 80 000 muslimia?
Tuskin. Helsingin Sanomat kirjoittaisi ilkeästi ja Yle lähettäisi tutkivan journalistisen yksikön vaatimaan valtakunnansyyttäjän toimia.

Persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista ja hallitukselta rahaa.

Lestat saa vaan ylenkatsetta. Friikit, ajattelee paremmisto.
Konservatiivi-libertaari, entinen vihreä. Ei lue al-Hesaaria. Nuiva. Antinatsi. Antikommunisti. Anti-antifantti. Arhinmäki syytteeseen. GWh CO2++ U238 CPU AI UKR IL RSA ICE++ SCOTUS X
Avatar
ruusumaa
Horatio Caine
Viestit: 6429
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

-Martta- kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:47 pm Kauhavalla mamuja jotka ajaisivat traktorilla. Ei nyt ihan omaan mielikuvaan natsaa.

Kersoilla vähissä tekemiset jos pitää seuralaisia kiusata.
Joidenkin nyt on joka asiaan saatava mamut. Muuten raukoilta menee yöunet.

Mahtaako tämänkään ketjun eka mamuilija edes tietää, missä on Kauhava?
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Morapuukko
Sabrina Duncan
Viestit: 350
Liittynyt: La Elo 13, 2011 5:54 pm

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja Morapuukko »

Kovaa on lestoilla moponuoriso härnää öisin ja pride porukka kiusaa päivisin tarrojensa kanssa.
lonesjucca
Vic Mackey
Viestit: 1919
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

eiköhän tuossa köyhät nuoret ole vaan huomanneet tilaisuutensa ottaa antamatta mitään. toiset häiriköi ja, kun järjesys valvoo muuala niin toiset varastaa toisela puolela.
Paikalla
ASierra
Rico Tubbs
Viestit: 1222
Liittynyt: Ma Tammi 24, 2022 11:15 pm

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja ASierra »

Sitä saa mitä tilaa, lestojen asuttamilla alueilla lestapennut rällää mopoilla kaikki kesäyöt.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
Syanidi-Simo
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Kesä 24, 2026 9:24 pm

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja Syanidi-Simo »

Öyhö kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:49 pm
apässi kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:35 pm Uskaltaisivatko nämä nuoret mennä riehumaan tuonne, jos sinne olisikin kokoontunut rauhallisten vanhoillislestadiolaisten sijaan esim. 80 000 muslimia?
Tuskin. Helsingin Sanomat kirjoittaisi ilkeästi ja Yle lähettäisi tutkivan journalistisen yksikön vaatimaan valtakunnansyyttäjän toimia.

Persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista ja hallitukselta rahaa.

Lestat saa vaan ylenkatsetta. Friikit, ajattelee paremmisto.
Siis persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista mistä, jos nuoriso ei edes uskaltaisi mennä häiriköimään? Alkaa olla vitun typeriä nämä rasistien itsesäälivirret.
Karhere
Christopher Lorenzo
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 12:27 pm

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja Karhere »

Syanidi-Simo kirjoitti: La Kesä 27, 2026 11:22 pm
Öyhö kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:49 pm
apässi kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:35 pm Uskaltaisivatko nämä nuoret mennä riehumaan tuonne, jos sinne olisikin kokoontunut rauhallisten vanhoillislestadiolaisten sijaan esim. 80 000 muslimia?
Tuskin. Helsingin Sanomat kirjoittaisi ilkeästi ja Yle lähettäisi tutkivan journalistisen yksikön vaatimaan valtakunnansyyttäjän toimia.

Persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista ja hallitukselta rahaa.

Lestat saa vaan ylenkatsetta. Friikit, ajattelee paremmisto.
Siis persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista mistä, jos nuoriso ei edes uskaltaisi mennä häiriköimään? Alkaa olla vitun typeriä nämä rasistien itsesäälivirret.
Vaikutat aika tietämmätöltä ja moukkamaiselta itkusäälivirsien veisaajalta, kirjoitustesi perusteella. Etkö todellakaan ole seurannut uutisia, ei yllätä vihervassarit seuraavat vain Kansan Uutisia ja Tiedonantajaa. On todella kulunutta tuollaiset rasisti syytökset, mutta kun ei osaaminen, eikä tiedot riitä muuhun, niin heitetään rasistikortti.
jotunheimen
Olivia Benson
Viestit: 749
Liittynyt: Ma Loka 19, 2020 8:34 am

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja jotunheimen »

Syanidiputsari saa vuorokauden sisään bannia samoin kuin toinen uusi nikki, ei kun uusia keksimään, työttömällä on aikaa. Mitä uutiseen tulee, kokeilu muslimien vastaavaan kokoontumiseen oli ihan hyvä pointti.
@veitera has blocked you
tottij
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: To Elo 20, 2020 5:43 pm

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja tottij »

nihilopriest kirjoitti: La Kesä 27, 2026 3:53 pm elikkäs matut asialla? :roll:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ei ne vajaaälyiset osaa millään ajaa.
Kalapaliikki
Roger Murtaugh
Viestit: 881
Liittynyt: La Joulu 12, 2020 7:05 pm

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja Kalapaliikki »

jotunheimen kirjoitti: La Kesä 27, 2026 11:38 pm Syanidiputsari saa vuorokauden sisään bannia samoin kuin toinen uusi nikki, ei kun uusia keksimään, työttömällä on aikaa. Mitä uutiseen tulee, kokeilu muslimien vastaavaan kokoontumiseen oli ihan hyvä pointti.
Näitähän on ihan älyttömät määrät täällä. Ulosanti ja ymmärrys aivan sillä apukoulutasolla kuin ihannoimansa ihmisryhmänsäkin. Olisi kiva nähdä data kuinka monella nimimerkillä nää pahimmin servatut idiootit täällä ovat :D
Jannes
Rico Tubbs
Viestit: 1217
Liittynyt: La Heinä 23, 2016 3:22 pm

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Viesti Kirjoittaja Jannes »

Mikseivät rukoile jumalaa apuun? Eiks se vois vaikka jonku salaman nakata?
Vastaa Viestiin