Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Paikalla
QwertyKeyboard
Javier Pena
Viestit: 1751
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

On hieman huvittavaa, että rikkaat turvattua elämää elävät miljonäärit heristävät sormea maassa, jossa on EU korkein miesten työttömyys ja taitaa olla EU korkeimmat miesten itsemurhatilastotkin.

Miksi se suomalaisen miehen ahdinko ja elämä alkaa aina siinä kohtaa kiinnostamaan (jopa ihan miljonääritasolla asti) kun nyrkki alkaa heilua? Sitä ennen ketään ei kiinnosta mitä sille suomalaiselle miehelle käy työttömyys ahdingossaan.
Avatar
Kalle-Ville
Adrian Monk
Viestit: 2703
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 4:48 pm

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

jotunheimen kirjoitti: La Kesä 27, 2026 6:44 pm Infamous multinikkiä ei taatusti edes naisten turvallisuus kiinnosta, ainoa mikä kiinnostaa on, jos pääsee öyhöttämään persuista jne. Ja on kuulemma porvari. No, prosentin mahdollisuudella rikas porvari, kenen ei tarvitse töitä tehdä, vaan voi käyttää aikansa minfossa aina uusia nickejä keksien. Mutta 99% todennäköisyydellä työtön jossain yksiössä.
Harvalla normaaleissa töissä olevilla on edes aikaa täällä kirjoitella kovin paljon. Itse olen ollut työni takia täältä melko kauan monista keskusteluista poissa muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, mutta nyt pääsin kesäloman alettua taas tutustumaan siihen, mitä kaikkea täällä kirjoitellaan vähän laajemminkin.
Syanidi-Simo
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Kesä 24, 2026 9:24 pm

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja Syanidi-Simo »

QwertyKeyboard kirjoitti: La Kesä 27, 2026 7:00 pm On hieman huvittavaa, että rikkaat turvattua elämää elävät miljonäärit heristävät sormea maassa, jossa on EU korkein miesten työttömyys ja taitaa olla EU korkeimmat miesten itsemurhatilastotkin.

Miksi se suomalaisen miehen ahdinko ja elämä alkaa aina siinä kohtaa kiinnostamaan (jopa ihan miljonääritasolla asti) kun nyrkki alkaa heilua? Sitä ennen ketään ei kiinnosta mitä sille suomalaiselle miehelle käy työttömyys ahdingossaan.
Onko se työttömyys presidentin vika? Varmasti lähisuhdeväkivallan taustalla myös osatekijöinä on sosioekonomisia seikkoja, mutta työttömyys ei pakota ketään lyömään puolisoa. Eikä se pakottanut Tauno Pasasta ampumaan poliiseja.
Paikalla
QwertyKeyboard
Javier Pena
Viestit: 1751
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Syanidi-Simo kirjoitti: La Kesä 27, 2026 7:29 pm Onko se työttömyys presidentin vika? Varmasti lähisuhdeväkivallan taustalla myös osatekijöinä on sosioekonomisia seikkoja, mutta työttömyys ei pakota ketään lyömään puolisoa. Eikä se pakottanut Tauno Pasasta ampumaan poliiseja.
Sehän se maailmassa on tärkeintä, että aina tiedetään se mikä on kenenkin vika. Minua ei kiinosta enää pätkääkään mikä on kenenkin vika. Ainoastaan se kiinnostaa, että nää miljonäärit pitäisivät turpansa kiinni miesten asioista. Vaikka sekin taitaa olla liikaa pyydetty. Joku saatanan hikinen jääkiekko hintti marisemassa miehille ja toinen komppaa perässä.
Avatar
-Martta-
Olivia Benson
Viestit: 732
Liittynyt: Ma Syys 26, 2011 5:06 pm

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

Täällä oli jo aikaisemmin juttua ettei väkivalta ole koulutustasoon tai varallisuuteen sidoksissa. Sitä esiintyy kaikissa yhteiskuntaluokissa.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
Paikalla
QwertyKeyboard
Javier Pena
Viestit: 1751
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Noo onneksi tää Stubbi, joka hommasi pojalleen harjoittelupaikan veronmaksajien rahoilla ulkopoliittiseen instituuttiin ohi kaikkien normaalien käytäntöjen ja vaatimusten kertoo nyt miten asiat ovat. Sille vähän huonommasta perheestä lähtöisin olleille kaikki kriteerit täyttäneille hakijoille kerrottiin, että ei mitenkään pääse ja on ihan oma vika kun kokemattomammat menevät ohi. :lol:

Asiakirjat paljastavat: Alexander Stubbin poika valittiin pestiinsä kokeneempien hakijoiden ohi
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a ... 6f3fbcf099

Lienee tämäkin jäävuoren huippu yleensähän nää eivät jää näistä kiinni. Sitten pätevimmille kaikki kriteerit täytättäneille kaiken maailman tyypit on kertomassa, että ihan oma vika oli kun et päässyt mihinkään. :lol: Heitähän täällä riittää... Näiden puolustelijoita kenellä on ihan eri säännöt kuin muilla.
Avatar
-Martta-
Olivia Benson
Viestit: 732
Liittynyt: Ma Syys 26, 2011 5:06 pm

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

Varmasti sukunimellä oma vaikutuksensa. Voi toimia myös esteellisenä. Monesti suhteilla on merkitystä työ- ja harkkapaikkojen saantiin.
Veikkaan et tuossa tapauksessa varmati arvioineet miten menetellä, kun juttu tulee jossain julki.

Omalla perikunnalla oli kans oma haasteensa saada harkkapaikka. Onneks sai gradun nyhrättyä läjään ja paprut ulos.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
Syanidi-Simo
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Kesä 24, 2026 9:24 pm

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja Syanidi-Simo »

QwertyKeyboard kirjoitti: La Kesä 27, 2026 7:50 pm Noo onneksi tää Stubbi, joka hommasi pojalleen harjoittelupaikan veronmaksajien rahoilla ulkopoliittiseen instituuttiin ohi kaikkien normaalien käytäntöjen ja vaatimusten kertoo nyt miten asiat ovat. Sille vähän huonommasta perheestä lähtöisin olleille kaikki kriteerit täyttäneille hakijoille kerrottiin, että ei mitenkään pääse ja on ihan oma vika kun kokemattomammat menevät ohi. :lol:

Asiakirjat paljastavat: Alexander Stubbin poika valittiin pestiinsä kokeneempien hakijoiden ohi
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a ... 6f3fbcf099

Lienee tämäkin jäävuoren huippu yleensähän nää eivät jää näistä kiinni. Sitten pätevimmille kaikki kriteerit täytättäneille kaiken maailman tyypit on kertomassa, että ihan oma vika oli kun et päässyt mihinkään. :lol: Heitähän täällä riittää... Näiden puolustelijoita kenellä on ihan eri säännöt kuin muilla.
Erittäin hyvä presidentti. Ajatelkaapa jos luisuhartiaisesta autistisivarista olisi tullut presidentti. Onneksi valtaosa kansasta Suomessa on järkevää.
ChingShih
Martin Beck
Viestit: 759
Liittynyt: Ke Syys 07, 2022 6:38 pm

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja ChingShih »

Measuring femicide in Finland (tämä on EIGEn julkaisu)

"Female homicide in the EU Member States and the United Kingdom (Eurostat)
At the EU level, based on the ICCS, Eurostat compiles data on intentional female homicides, focusing on intimate partner
and family-related homicides, disaggregated by age, gender and relationship with the perpetrator. The data from Eurostat
presented in Figure 2 reveals that, in 2018, the rate of female victims of homicide in Finland was 0.86 per 100 000 inhabitants, the ninth highest rate among the 24 Member States for which information is available and the United Kingdom. Finland has the fourth lowest rate (0.11) of female victims of homicide perpetrated by family and relatives, together with Spain (out of 14 jurisdictions), and the second highest rate (0.57) of female victims of intentional homicide perpetrated by intimate partners (out of 15 jurisdictions)"

https://eige.europa.eu/publications-res ... de-finland

Juu juu, vuosi 2018, mutta onko muka jokin muuttunut, jos tänä vuonna joka toinen viikko nainen lahdataan eksän tai nyksän toimesta. Tuo dokumentti ei pitkä eepos ole, vilkaiskaa ihmeessä. Siinä kakkossivulla on käppyrä naissurmista 2014-2018, vuonna 2015 luvut ovat olleet huomattavasti alhaisemmat kuin edeltävänä vuonna ja kasvaneet siitä vuosi vuodelta. Vitossivulla on sitten vertailu Suomen sijoituksesta.

Ärsyttää, että tässäkin ketjussa jotkut kuvittelevat vain mamujen, alkoholistien ja narkkien pieksevän ja tappavan puolisoitaan. "Ei me kunnon ihmiset". Kyllä myös "kunnon ihmiset". Sitä vaan ei näytetä aina ulospäin ja uhri vaikenee, kulissit on käsite, samoin häpeä.

Tasavallan Presidentin ja monen muun kuuluisan mukana olevan miehen mielestä vetoomus on paikallaan, miksei lähteä mukaan.
Candida pro causa ense candido
Paikalla
QwertyKeyboard
Javier Pena
Viestit: 1751
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Syanidi-Simo kirjoitti: La Kesä 27, 2026 9:36 pm Erittäin hyvä presidentti. Ajatelkaapa jos luisuhartiaisesta autistisivarista olisi tullut presidentti. Onneksi valtaosa kansasta Suomessa on järkevää.
Enemmistö suomen kansasta nimenomaan ei ole järkevää sen takia suomen talous on loppumattomassa syöksy ja säästö kierteessä ja yhteiskunta on tukehtumassa alhaiseen syntyvyyteen ja miljoonien mummojen ja vaarien elättämiseen. Työllisyysmahdollisuudet ovat eu surkeimmat, samoin talouskasvu. Elintaso syöksyy kokoajan.

Itse olen vetänyt sen johtopäätöksen, että suomalaisten typeryydelle ei voi mitään joten järkevintä on vain opetella puhumaan muiden maiden kieliä ja muuttaa muualle. Onneksi nykyään näiden sovellusten avulla kuten duolingo, talkpal voi tekoälyn avulla pienin kustannuksin opetelle puhumaan muiden maiden kieliä jossa palkat ovat hyvät ja töitä riittää.

Sekin, että sä auot täällä päätäsi suomalaiselle, joka on suomen typerän politiikan takia menettänyt kaiken siinä määrin, että muuttaa muualle kertoo omaltaa siitä miten vitun tyhmiä suomalaiset ovat. Mitä luulet voittavasi sillä? Palkinnon? Oo on kivaa kun suomessa on EU suurin työttömyys auotaan vähän päätä vielä ja juhlitaan kun nuoremmat muuttaa pois rakentamaan maailmaa muualle. Mitähän luulet että teille käy muutaman vuoden päästä? :lol: :lol:
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)
Viestit: 13924
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Viesti Kirjoittaja damfin »

Suurin osa näyttää edelleen ymmärtävän, tai sitten haluavan ymmärtää, hieman väärin tuon Stubbin viestin joka mielestäni on hyvin sanottu...
UN Women Suomi -järjestön kampanjassa on Stubbin lisäksi mukana muun muassa jääkiekkoilija Aleksander Barkov.

He kutsuvat suomalaiset miehet mukaan käyttämään ääntään naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi.


– Minun viestini kaikille miehille on: Me emme saa vaieta. Tehdään Suomesta yhdessä turvallinen maa naisille, Stubb sanoo UN Women Suomen videossa.
Eihän tuossa sanota että naisiin kohdistuvan väkivallan takana olisi pelkästään suomalaiset miehet, vaan kehotetaan suomalaisia miehiä puuttumaan naisiin kohdistuvaan väkivaltaan sen lopettamiseksi.

Eli periaatteessa Stubb antaa hyväksynnän Soldiers of odin - kaltaiselle toiminnalle, käytetään ääntämme ja puututaan siihen naisiin kohdistuvaan väkivaltaan, tehdään yhdessä Suomesta turvallinen maa naisille.
Vastaa Viestiin