Miksi Nisse jäi henkiin?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
LexVeritas
Frank Columbo

Re: Miksi Nisse jäi henkiin?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

🠅
Nyt puhutaan ainoastaan siitä että Lonkan äiti olisi tunnistanut sen tekemäkseen. Äidin lausunto on teille kiistaton todiste, vaikka DNA sanoo muuta.
Kyllä vain! On tosiaan kiistaton todiste, että Longan äiti on poliisikuulusteluissa tunnistanut valmistamansa, vankilaan toimittamansa uniikin ompeleen pojalleen Eskolle kuuluneeksi liinaksi. Lonka käytti liinaa vapautumisensa jälkeen polkupyöränsä satulasuojana, ja se löytyi keskeltä Bodominjärven kolmoismurhapaikkaa. On aivan hölynpölyä, että liinasta löydetty dna jotenkin muka kumoaisi tämän kiistattoman tunnistuksen. Longan dna:ta ei sitä paitsi ole koskaan edes tutkittu. Esko Longan dna:n ei tarvitse olla hänen omaisuudekseen tunnistetussa liinassa, jotta hänet voitaisiin ainakin epäsuorasti kytkeä murhapaikalle. Liinan veriroiskeista ei ole kyetty erittelemään kenenkään dna-profiilia. Kuitenkin jo vuonna 1960 todettiin, että roiskeiden veriryhmä oli "melkoisella varmuudella" eri kuin uhrien.
Rikosylikomisario Lars Heikkilän mukaan Lonka tunnettiin "pahoinpitelijätyyppisenä" rikollisena, joka ei koskaan myöntänyt mitään. Siksi asia jätettiin (edelleen Heikkilän kertoman mukaan) Longan suhteen avoimeksi, ja viranomaiset siirtyivät ainoastaan tarkkailemaan häntä. Lonkaa tutkittiin uudelleen 1970–1980-lukujen vaihteessa, mutta silloinkaan tutkinnassa ei päästy puusta pitkään. Tutkinta jäi siis Longan kohdalla auki ja tosiasiallisesti: kesken. Ilmeistä on, että Longan alibi on kyseenalainen, murhapaikalta löydetty liina on tunnistettu hänelle kuuluneeksi ja hänen tiedetään aiemminkin varastelleen mm. kenkiä, takkeja sekä kelloja. Epäilen Longan olevan "Hackjärven mies". En ole väittänyt Longan olevan kolmoismurhaaja. Olen todennut Gustafssonin olevan syytön. Väittääkö joku tosissaan, ettei hän muka ole syytön? Gustafssonia ei tuomittu, koska näyttöä hänen syyllisyydestään ei ole – ei kerrassaan mitään. Jokainen oikeudessa esitetty Gustafssonin "väitettyä syyllisyyttä väitetysti tukenut aihetodiste" osoittautui perusteettomaksi.
Esitutkinnassa todistaneiden sanomisilla ei ole samanlaista merkitystä kuin niillä, jotka on esitetty tuomioistuimessa. Ilmeisestikin on olemassa päteviä syitä esimerkiksi Virpi Karisteen kohdalla, miksi syyttäjät eivät halunneet häntä oikeuteen todistamaan. Syyttäjä kertoi yhden syyn julkisesti: Kariste oli epäuskottava. Ainoa oikeudessa esitetty "Gustafssonin väitettyihin tunnustuksiin liittyvä todistus" oli Markku Tuomisen todistus, joka tuli syyttäjillekin "puun takaa". Lisäksi Tuominen (Hannes Markkulan mukaan) myönsi myöhemmin melko suoraankin puhuneensa oikeudessa muunneltua totuutta. Käräjäoikeus tuomitsi Markku Tuomisen todistajanlausunnon erittäin hyvin perustellen epäuskottavaksi. Syyttäjät eivät valittaneet käräjäoikeuden päätöksestä.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Perry Mason
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Perry Mason »

:lol:
Karo79
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Karo79 »

Perry Mason kirjoitti: Pe Syys 04, 2026 9:40 pm Mikä teidän mielestänne oli sen ulkopuolisen murhaajan motiivi? Lexin puheista olen käsittänyt että tavoitteena on ollut seksuaalisen nautinnon saaminen jo kuolleen tytön tökkimisestä puukolla niskaan? Jos näin, niin miten Nilsin kikkapihtien ja moottoripyörien rekisteriotteiden varastaminen motivoi murhaajaa? Entä kuuluuko kenkien piilotus ja verisen telttakankaan läpi tökkiminen puukolla ilman aikomusta osua uhreihin samaan kiihotusta tuottavaan juttuun (viittaan Sepon hengitysveren kohtiin tehtyihin turhiin pistoihin telttakankaaseen)?
Entä missä välissä ja miksi murhaaja katkoi myös teltan maahan kiinnitettävät narut? Näiden narujen katkominen oli mielestänne ilmeisesti ensisijaista, ja vasta sen jälkeen Nissen tappo jos jää aikaa? Ja aikaa ei sitten ilmeisesti ollut vaikka Salonen ja Haapalainen poistuivat paikalta?
Entä Karo, mikä oli 2kpl murhaajien motiivi ja miksi em. toiminta?
Niinpä, voikun tietäisikin motiivin. Mutta se että Nisse ei saanut seksiä ja tappoi sen takia on vain spekulaatiota. Ei totuus.
Ja voin kertoa että itse olen vuonna 2004-2010 todella uskonut ja halunut uskoa Nissen syyllisyyteen. Mä todella halusin että näin olisi. Sitten kun olen paremmin perehtynyt faktoihin olen omassa päässäni joutunut muuttamaan mielipiteeni siitä ettei Nisse mitenkään voi olla tekijä. Vaikka todella olisin halunut että näin olisi. Toki tämä on vaan minun mielipiteeni ja muuttunut sellainen asiaan ja faktoihin perehtymisen takia.
Korpisoturi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Perry Mason kirjoitti: La Syys 05, 2026 10:12 am DNA näyte ei sido Lonkaa tyynyliinaan, päinvastoin viittaa siihen että liina ei ole Lonkan, kun siinä on jonkun muun spermat. Nyt puhutaan ainoastaan siitä että Lonkan äiti olisi tunnistanut sen tekemäkseen. Äidin lausunto on teille kiistaton todiste, vaikka DNA sanoo muuta.
Sitten on ne n. 4- 5 kpl todistajia jotka kertovat Nissen tunnustaneet heille murhat. Nämä taas ovat teille vain kurjia valehtelijoita, joiden sanomisille ei pidä antaa mitään arvoa.
Huomaatteko mitään ristiriitaa? Olette päättäneet että haluatte uskoa Nissen syyttömyyteen ja uskotte ainoastaan niitä jotka todistavat sen puolesta, muut ovat valehtelijoita vailla mitään motiivia valehtelulle.
Jos perusteena on se ettei poliisikaan tuonut näitä todistajia kelle nisse tunnusti oikeuteen, niin eipä poliisi ole Esko Lonkaakaan vanginnut todennäköisin syin epäiltynä, vaikka äiti on kertonut liinan historiasta. Jos murhatunnustuksen todistajilla on uskottavuus ongelma, niin silloin on Lonkan äidilläkin nähtävästi.
Poliisi on asiaa tutkinut ja tietää varmasti asiasta enemmän kuin ketään meistä. Lonka olisi 100% varmuudella vangittu ja viety oikeuteen ennen kuolemaansa vuonna 1992, jos vaan jotain näyttöä häntä kohtaan olisi, mutta kun ei ole.
"Jos perusteena on se ettei poliisikaan tuonut näitä todistajia kelle nisse tunnusti oikeuteen" Syyttäjät tekivät väärän päätöksen olla kutsumatta näitä todistamaan (ainakin suurinta osaa). Se in tietysti selvää, että näillä todisteluilla ei olisi yksistään Nisseä tuomittu, mutta ne olisivat olleet tärkeä osa riittävää näyttöä.
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
LexVeritas
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

🠅
...mutta ne olisivat olleet tärkeä osa riittävää näyttöä.
"Olin turkulaisessa ravintolassa viettämässä pikkujoulua lentopallojoukkueeni kanssa, kun pöytäämme istuutui mies, joka esitteli itsensä helsinkiläiseksi linja-autonkuljettaja Nils Gustafssoniksi sen jälkeen, kun olin ehdottanut hänen olevan Nils Holgersson eli Peukaloinen. Miehellä oli puukko taskussaan ja hän pyysi minua tanssimaan. Kun kieltäydyin, hän kertoi olevansa sentään kolmoismurhaaja. Portsari heitti miehen ulos ravintolasta. Kukaan muu lisäkseni ei valitettavasti muista Nils Gustafssonin olleen siellä."

Kyseltiin esimerkiksi kulkurielämää viettäneen, ja aiemmin mm. kenkiä, takkeja, kelloja, rahaa ja ruokaa varastelleen ex-autonasentaja Longan mahdollista motiivia. Liki 10 vuoden kuritushuonevankeuden jälkeen Lonka oli oletettavasti köyhä kuin kirkonrotta. Mielenterveytensä tilaa ja mahdollisia addiktioitaan - ja niiden myötä syntyneitä motiiveitaan - jotka saattoivat osin olla myös seksuaalisia, voi tosiaan arvailla.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Vastaa Viestiin