Joskus olen miettinyt että antaako päihde syyn sekoilla vaiko sekoaako hlö päihteestä?Cohle kirjoitti: Ke Syys 16, 2026 6:17 pmEn osaa sanoa.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 16, 2026 4:22 pm Jos tarkastellaan suomalaisessa kontekstissa satunnaisesti sataa törkeään väkivaltarikokseen keski-ikäisenä syyllistynyttä henkilöä, niin eikö näistä keskimäärin ainakin 95 ole ollut väkivaltainen jo nuorena?
Alkoholi lienee edelleen ainoa päihde, jolla on tilastollinen yhteys aggressiivisuuteen. Eli karrikoiden voidaan sanoa, että alkoholi tekee ihmisestä aggressiivisemman. Osa sekoaa täysin. Esim. Matti Nykänen oli tällainen.
Yhtäkaikki, Kauhasta on vaikea sovittaa Tulilahden murhaajaksi.
Oma isä oli kuin Kauhanen elämäntyyliltään.Armeija meni hyvin mutta mummoni kertoi että isällä oli ollut raivareita jo taaperona.Äitini taas kertoi asioita joita veikkaisin neurokirjoisuudeksi.Myöhemmin viimeisinä vuosina opin tuntemaan isääni hieman paremmin ja kuviota veikkaisin että mielenterveys oli syynä viinaksiin koska tutussa ympäristössä ja porukassa piru pääsi irti ilman viinaakin ja viinan kanssa vielä reippaammin.Viina korosti impulsiivista yleensä agressiivista käytöstä.Oli väkivaltainen mutta ei syyllistynyt vakaviin väkivaltarikoksiin Rikkoi paikkoja pieksi naisia valehteli vei rahaa mutta oli minulle pienenä normaali kuten myös kehitysvammaiselle sisarukselleenkin aikuisiässä soitti kyllä suutaan.
En tiedä oliko synnynnäistä mummoni oli kyllä vaikea persoona samoin oli kuulopuheiden myötä ollut hänen isänsä.Ukkini oli itse lempeys järkevyys ja rauhallisuus mutta hänen isänsä oli ollut umpirikollinen kasvatuslaitos ja vankeinhoidon kasvatti.Ukki tosin jäi veljineen orvoksi melko pienenä ja heidät kasvatti sitten sukulainen lieneekö ollut vaikutusta.
Isälläkin olisi ollut älyä ja lahjakkuuksiakin ja komea ulkonäkö mutta jokin vei elämän jo ennen avioliittoa tuollaiseksi.Tutustui viinaksiin 18- vuotiaana ollessaan portsarina.Kuten sanottu oli vaikea luonne jo taaperona.
Näin tissuttelua 70- luvulla sukulaisissani osalla heistä ei kaikilla molemminpuolin.Lottoamiseksi menee mikä syy lie ollut.Varmasti sodatkin vaikuttivat ja senaikaiset elinolosuhteet.Mutta poliisiukkini oli raitis tupakkia oli sotaväessä polttanut sen jälkeen ei.Ikinä en nähnyt ukin menettävän malttiaan sanoi mitä oli asiaa ihan rauhallisesti.
Yleistä oli muuttaa maalta kaupunkiin etsimään töitä.
No itse asiaan kävin taas kirjastolla melko laihaa on anti ollut tälläviikolla.