Sinulla ilmeisesti ei ole henkilökohtaista kokemusta manipulaatiosta?Vasikkahattu kirjoitti: La Syys 26, 2026 3:46 pmEi se ole mikään ainoa keino. Se saattaa tuntua siltä, mutta ihmisiä katoaa kyllä helpommillakin keinoilla läheisiltään ja huonoista suhteistaan.Vio-let kirjoitti: La Syys 26, 2026 11:32 am.Kiväärinpiippu kirjoitti: La Syys 26, 2026 6:02 am Moi kaikille. Itse olen joutunut eron tekemään vähän samalla tavalla ja silloin ei ollut kännyköitä mut katoaminen oli ainot vaihtoehto eron toteuttamiseen. Sillon ei ollut yhtään luotettavaa kaveria. Ainoastaan sisko auttoi minua. Jäin sillon pois kaikesta elämästä kuudeksi vuodeksi ja olen vaihtanut maatakin.
Minun mielestä Inga on onnistutnut samassa missä minäkin.
Hyvä sinä!!! Niin. Tätä yrittänyt muutamassa viestissä tuoda esiin. Jos on alistettuna kotona, eikä ole minkäänlaista tukiverkkoa, vain totaalinen katoaminen on keino päästä pois ja turvaan.
Ei Ingankaan olisi tarvinnut kuin käydä poliisiasemalla toteamassa, että ei ole kadonnut vaan omasta halustaan lähtenyt. Koko etsintä olisi loppunut siihen. Timolle oltaisiin ilmoitettu, että Inga on löytynyt eikä hän halua tulla löydetyksi.
Siinähän ihminen voi alkaa pelkäämään mm viranomaisia. Ja alkaa epäillä omaa kyvykkyyttä ja sitä, selviääkö ollenkaan arjessa.
Sellaisessa tilanteessa en ihmettelisi, jos ihminen ei ilmoittaisi mihinkään itsestään, ennenkuin kokisi olevansa varmasti turvassa ja mahd kauan puolisosta.