Mallinnusketju

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kujala
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja kujala »

kukkuu kirjoitti:Tämä kuva on otettu samana päivänä.
Okei, tämä on hyvä tietää. Kuusessa roikkuvat neljä objektia voisivat sitten olla valkoinen pyyhe, anorakki ja kaksi huivia, karmiininpunainen vasemmalla ja siniharmaa oikealla? Päivitetty kuva (paina F5):
kuusi
Viimeksi muokannut kujala, La Tammi 24, 2009 10:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

kujala kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:Tämä kuva on otettu samana päivänä.
Okei, tämä on hyvä tietää. Kuusessa roikkuvat neljä objektia voisivat sitten olla valkoinen pyyhe, anorakki ja kaksi huivia, karmiininpunainen vasemmalla ja siniharmaa oikealla?
Sitä tummaa objektia olen itsekin ihmetellyt ja miettinyt josko se olisi jokin takana oleva puunrunko. Näyttää hyvinkin takilta.

Se miksi päättelin kuvan otetun samana päivänä, on tieto luovutettujen tavaroiden päivämäärästä. Lisäksi kassi ja sandaalit ovat samassa paikassa kuin uhrikuvassa. Telttahan vietiin kertoman mukaan pois niemeltä johonkin varastoon, mutta pystytettiin myöhemmin uudestaan. Johdannaisena tähän, mielestäni kaikenlaiset teltan verijäljet, muut kuin roiskeveret, voivat olla tulleet tämän lyhyen varastoinnin aikana. Siksi niille ei mielestäni ei voi antaa täyttä arvoa.
kujala
Martin Riggs

^Loistavaa työtä, Kukkuu! Jos tuo tosiaan on totta, niin se merkitsee, että näitä kaikkia kolmea kuvaa - uhrikuvaa ja kahta lavastuskuvaa - voisi käsitellä yhtenä kokonaisuutena, esim. maaston kasvustoa, polkua, motskarin asentoa.

Teltta olisi viety pois, mutta myöhemmin samana päivänä KRP olisi tullut takaisin ja lavastanut tilanteen heti tuoreeltaan. Tuntuu järkeenkäyvältä. Pidetään tästä kiinni, kunnes joku toisin osoittaa. 8)
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Näkemyksiä teltasta ja polusta

Tuo kuva Jermopolku on mielestäni hyvin lähellä totuutta. Pääkohteet ovat siinä aika hyvin oikeilla paikoillaan. Jos otetaan piste tuon oikean puoleisen sinisen viivan yläpäästä, ja yhdistetään siitä suoralla viivalla oikeanpuoleisen keltaisen ympyrän keskipisteeseen, saadaan mielestäni ns. uhrikuvan kuvaussuunta. Sen mukaan se olisi ehkä noin 30 ympyräastetta enemmän vasammalle kuin on polun suunta tällä kohtaa. Polku on piirretty oikein, sillä eräällä areenalla on kuvia, joista näkee, että polku on muutaman kymmenen metrin päästäkin samassa linjassa kuin ison männyn ja koivun muodostama linja, mutta siitä täältä etelästä katsoen vasemmalla puolella. Lisäänpä tähän oman näkemykseni samasta aiheesta, piirroksen muodossa.

Kuva

Saa vapaasti kommentoida! :)
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Sariola kirjoitti: Saa vapaasti kommentoida! :)
Koska itse olen sitä mieltä että telttaan törmäsi NG:n pyörä, olen tavallaan jäävännyt itseni tästä keskustelusta. Se, mihinkä suuntaan polku teltalta suuntautuu, on minun mielestäni yhdentekevää. Mikään ei sulje pois sitä mahdollisuutta että telttaan olisi törmännyt pyörä. Mitä enemmän, Sariola, mietit asiaa niin huomaat teorian selittävän melkoisen määrän ongelmallisa seikkoja.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

kukkuu kirjoitti:
Sariola kirjoitti: Saa vapaasti kommentoida! :)
Koska itse olen sitä mieltä että telttaan törmäsi NG:n pyörä, olen tavallaan jäävännyt itseni tästä keskustelusta. Se, mihinkä suuntaan polku teltalta suuntautuu, on minun mielestäni yhdentekevää. Mikään ei sulje pois sitä mahdollisuutta että telttaan olisi törmännyt pyörä. Mitä enemmän, Sariola, mietit asiaa niin huomaat teorian selittävän melkoisen määrän ongelmallisa seikkoja.
Ei siitä tarvitse seurata mitään jääväämistä. En kiellä täysin mahdollisuutta, etteikö olisi törmättykin. Minusta se vain ei näytä todennäköiseltä. Siitä olisi mielestäni syntynyt valtava mökä joka olisi kuultu pitkin järven rantoja hiljaisena ja kauniina yönä. Mutta ei ole kuultu. Tutkijoiden mukaan TM:eä on isketty painavalla kovapintaisella esineellä päälakeen pari kertaa. Teräaseella on hakattu IB:ia ja SB:ia tylpän lyömäaseen lisäksi.

Minä olen jo pitkään tutkinut tuota uhrikuvaa ja monia muita kuvia, ja olen muodostanut selvän käsityksen noista kuvaussuunnista ja polun suunnasta. Olen omasta mielestäni varma tuosta piirroksesta, että se on hyvin lähellä totuutta. En ole esittänyt kaikkea siihen liittyvää materiaalia täällä areenalla. Olen katsellut kymmeniä kuvia eri lähteistä.
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Jos mp törmäsi teltaan niin mikä selittää uhrien vammat? Tämä olisi jo kiinnostavaa kuulla niin saataisiin tämäkin spekulaatio loppuun.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Oulunmies kirjoitti:Jos mp törmäsi teltaan niin mikä selittää uhrien vammat? Tämä olisi jo kiinnostavaa kuulla niin saataisiin tämäkin spekulaatio loppuun.
Pitkä stoori. Lue ketju: onnettomuusteoria.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

kujala kirjoitti:^Loistavaa työtä, Kukkuu! Jos tuo tosiaan on totta, niin se merkitsee, että näitä kaikkia kolmea kuvaa - uhrikuvaa ja kahta lavastuskuvaa - voisi käsitellä yhtenä kokonaisuutena, esim. maaston kasvustoa, polkua, motskarin asentoa.

Teltta olisi viety pois, mutta myöhemmin samana päivänä KRP olisi tullut takaisin ja lavastanut tilanteen heti tuoreeltaan. Tuntuu järkeenkäyvältä. Pidetään tästä kiinni, kunnes joku toisin osoittaa. 8)
Mielestäni tuo periaate on periaatteessa päin peetä, siis se että pidetään tästä " totuudesta " kiinni kunnes joku osoittaa sen vääräksi.

Ei sillä ole mitään merkitystä, voidaanko se osoittaa vääräksi vai ei, silti se voi olla oikea ajatus tai väärä.

Eri asia jos se voidaan jotenkin todistaa, vaikkapa asiakirjoista, että teltta pystytettiin samana päivänä uudestaan.

Mutta pelkkä mielipide ei ole kuin mielipide. Olinkohan tarpeeksi sekava?

No Aalto taisi kuulustelussa kertoa, että hän kuvasi rikospaikan, kävi muualla asioilla välillä, palattuaan takaisin oli uhrit viety pois ja telttakin kasassa. Myöhemmin teltta oli pystytetty Leppävaaran pollariasemalle, jossa sitä kuvasi.

Siitä voi olla yhtämieltä, että siellä varastossa tuuli tuhru ynnä muita jälkiä, kuten teltta varastossakuva kertoo.
Oulunmies
Martin Beck

juu, olen joskus vilkaissut sinne, ei todellakaan vakuuta. Mielestäni tämä ketju voitas unohtaa suosiolla.
Oulunmies
Martin Beck

tai ei siis tätä ketjua vaan spekulaatiota tarkoitin. :lol:
kujala
Martin Riggs

Tervetuloa Sariola tänne mallinnuspuolelle! Toivoisinkin Sinulta enemmän noita piirustuksia, jotka toimivat usein teknisissä asioissa paljon paremmin kuin pitkät sanalliset selitykset. Toinen toive on, ettet rupea vandalisoimaan tätä ketjua inttämällä loputtomasti siinä vaiheessa, kun joku toinen on eri mieltä jostakin asiasta. On hieno asia, että Sinulla on varmat näkemykset ja perustelet ne, mutta tuskin se siitä muuksi muuttuu sen jälkeen, kun olet ne muutaman kerran tuonut esiin.

Olen tähän kuvaan piirtänyt kaksi polkuvaihtoehtoa. Annetaan näiden vaihtoehtojen tapella ihan rauhassa keskenään, ei puututa siihen millään tavalla. Katsotaan, josko ajan myötä tämä kallistuu jommallekummalle puolelle ihan itsestään...

polkumallit
Viimeksi muokannut kujala, Su Tammi 25, 2009 2:25 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
papillon
Perry Mason

^Tuota A polkua jos lähtee käppäilemään. putoaa kohta järveen, joka taitaa - jos ei nyt siinnellä - mutta näkyä koivun vasemmalla puolella.
No jos A tekee äkkivenkuran ennen penkkaa niin sitten ei mene järveen.
papillon
Perry Mason

^^ B taas on oikopolku salatupakkipaikalle, eli uimarannan pohjukkaan. :lol:
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti:Näkemyksiä teltasta ja polusta

Tuo kuva Jermopolku on mielestäni hyvin lähellä totuutta. Pääkohteet ovat siinä aika hyvin oikeilla paikoillaan. Jos otetaan piste tuon oikean puoleisen sinisen viivan yläpäästä, ja yhdistetään siitä suoralla viivalla oikeanpuoleisen keltaisen ympyrän keskipisteeseen, saadaan mielestäni ns. uhrikuvan kuvaussuunta. Sen mukaan se olisi ehkä noin 30 ympyräastetta enemmän vasammalle kuin on polun suunta tällä kohtaa. Polku on piirretty oikein, sillä eräällä areenalla on kuvia, joista näkee, että polku on muutaman kymmenen metrin päästäkin samassa linjassa kuin ison männyn ja koivun muodostama linja, mutta siitä täältä etelästä katsoen vasemmalla puolella. Lisäänpä tähän oman näkemykseni samasta aiheesta, piirroksen muodossa.

Kuva

Saa vapaasti kommentoida! :)
Mikä on tuo suuri lammas tms. tuossa oikealla?
Vastaa Viestiin