Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Välikommentti rimmalle: Mun mielestäni kyse ei niinkään ole siitä, mikä oli/on palstan alkuperäinen tarkoitus, vaan siitä, että liian moni kirjoittaja ei ole sisäistänyt sääntöjen neljättä pykälää.

Tai ainakin "me vanhat" herkästi pidämme noita "tuoreempien" kirjoittajien onlinereita hieman sisällöttöminä...
*4 §* Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä
keskusteltavana olevaan aiheeseen. Miettikää hetki ennen kuin painatte
.lähetä.-nappulaa: onko viestissänne todellakin annettavaa ketjuun.
Sisällöttömiin viesteihin puututaan erityisesti silloin, kun ne
häiritsevät ketjun alkuperäistä keskustelua.
Juu-u, kyllähän ne perusteellisesti tehdyt avaukset itseänikin ilahduttaa, mutta valitettavasti tämä omakaan aikani ei riitä niiden laatimiseen :(

Viihdytän siis minäkin itseäni suoltamalla palstalle turhanaikaisia kommentteja sinne ja tänne :evil:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

häiritsevät ketjun alkuperäistä keskustelua
.
Puututaanko? :roll:
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

rimma kirjoitti:
häiritsevät ketjun alkuperäistä keskustelua
.
Puututaanko? :roll:
Ei todellakaan olla puututtu pitkään aikaan yhtään mihinkään.Täällä on meno kuin lastentarhassa,olen toki muutamassa ketjussa itsekkin kantanut korteni kekoon...
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Ehkä ei pitäisi avautua tänne, mutta teen sen silti poiketessani mielenkiintoisen Oriveden tapauksen myötä.
Miksi aikanaan poistuin palstalta:
Kirjoitin mielestäni paljon. Kirjoitinko hyviä juttuja. En varmaan. Liian pitkiä, moniko jaksoi lukea? Itseäni kiinnosti ja kiinnostaa rikos kuin rikos. Moniin juttuihini en saanut yhtään vastausta, ei yhtikäs kannanottoa tai keskustelun tynkää.
Yritin lyhentää. Joku tarttui yhteen sanaan ja vei koko jutun harhateille. Usein mietin kompastuinko itse lillukanvarsiin vai tekikö sen joku muu. Välillä olin kirjoittamatta alustuksia. Vastasin jonkun toisen kirjoittamaan. Siihen loppui keskustelu. Jäin miettimään, että ehkä olin jotenkin liian kuiva antamaan yhtään mitään.
Jäin sivuun, mutta usein olen lukenut kirjoittamianne juttuja. Olen iloinen murhiksen puolesta, että tänne on syntynyt muutamia palstaa pystyssä pitäviä kirjoittajia. Onneksi! On myös muutamia vanhoja; mielipalstallani Ulvilan tapaus, on mm. mrs holmes, jota jotkut ovat morkanneetkin. Hän on jämerästi vetänyt omaa linjaansa. Hienoa, että uskalletaan kertoa omista jutuista, joilla ei ehkä ole minkäänlaista pohjaa, mutta onpahan sanottu.
Paljon hyviä on häipynyt. Toivottavasti he jonain päivänä palaavat rynnäköllä takaisin.
Minusta nuo vapaat keskustelut saisi poistaa. Itsekin sinne aikanaan ahkerana päätäni aukonut. Silti, ovatko ne tarpeellisia? Rikoksista piti alun perin keskustella. Vapaassa keskustelussa parasta on mielestäni merkkihenkilöistä kirjoittelut. Suotakoon myös paranormaaliset ilmiöt, koska EuroJR muutoin kuolee ikävään :D
Eiköhän tämä vuodatukseni jo riitä.
Auringonkukkaista kesää kaikille!
Ailar
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

^ Minä nyt ainakin jaksoin tämän lukea ja jopa vastaan tähän.. :wink:

Varmaankin lähes jokaisella kirjoittajalla on täällä viestejä, joihin ei ole saanut toivomaansa vastakaikua. Ei siinä sen kummempaa kuin eteenpäin vaan tai sama viesti uudestaan kehiin niin kauan, että vastaus tulee. Varsinkin kiivaammissa keskusteluissa puututaan herkemmin vain mieltä kuohuttaviin teksteihin ja muut menevät sitten ohi. Mutta ei sekään huono idea olisi koittaa vähän niitä tekstejä lyhentää, ja tätä en nyt osoita vain sulle, ailar.. :mrgreen:
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^^ Aaah: Ailaria onkin kaivattu, niinkuin muutamia muita palstalta kadonneita. Itsekin kuulun niihin, joiden juttuihin ei usein vastata. Katson asioita niin, että vastaajan on ehkä vaikea tarttua mihinkään erityiseen viestissäni. Johtunee kirjoitus- ja ajattelutavastani, joka on rönsyilevä ja asiaan kuulumattomia detaljeja yhdistelevä. Tiedän että tämä on vikani, so what. Saan kuitenkin kirjoittaa ja ilmaista harhaileviakin ajatuksiani. :?

Korostan että emme ole täällä töissä vaan rentoutumassa. Ja se miksi palstalla ei pysytä tiukasti rikoksissa, on edelleen mielestäni se, että merkittävistä rikoksista ei ole uutta innostavaa tietoa, vaan olemme vähän tyhjäkäynnillä odotellessamme uusia aiheita ja käänteitä oikeissa murhissa.
Nothing is quite what it seems
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Ettei keskustelu lähtisi heti väärille urille, tarkennan vielä ajatustani.
Tarkoitukseni ei ollut säälitellä "voi Ailar parkaa, jolle kukaan ei vastaa", vaan niin, että kuinka palsta säilyttäisi sen innokkaan ja lennokkaan alun, joka sillä oli aikoinaan.
Mitä se kaipaisi? Otan esim. kirjoitukseni naisesta, joka sai nuoren miehen tekemään tapon (murhan?). Juoni oli kuin parhaimmasta saippuasarjasta. Ketä tämä kiinnosti? Yksi ihminen (kiitos hänelle) vastasi aikojen päästä. Miksi mikään ei herätä ihmisiä?
Toivoin, että palsta pysyisi innokkaana, kuten nykyisin arvostamani Blues sitä kurssia pitää. Jos ajaudutaan minfoon, miksei innostuta mistään? Mitä kaivataan?
Mikä sitten on nykyminfoa? Nälvitään toisiamme, tartutaan jokaiseen mahdolliseen virheeseen, toinen ei voi olla parempi kuin itse olen, ei kai tuo selvitä tätä rikosta ja minä en.
Herranen aika! Tämä ei ole hiekkalaatikko, jolla tapellaan lapiosta. Tämä on aikuisten ihmisten keskustelupalsta. Niin kovin toivoisin sille jatkoa, hyvää sellaista. Idea on mahtava, olemmeko me ihmiset sen idean arvoisia?
Maybrick
Perry Mason

^Minusta syy on yksinkertainen. En tiedä tuosta innostumisesta tai puutteesta, kyllä täällä innokkaasti nälvitään ja teilataan toisia kirjoittajia, onhan sekin jotain innostuneisuutta (paremman puutteessa). Ja se miksi palstalla ei pysytä tiukasti rikoksissa, on edelleen mielestäni se, että merkittävistä rikoksista ei ole uutta innostavaa tietoa, vaan olemme vähän tyhjäkäynnillä odotellessamme uusia aiheita ja käänteitä oikeissa murhissa.

Sorry jos loukkasin, ei olla tarkoitusta
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Myös minä jaksoin lukea viimeisimmät postaukset aivan hyvin ja rohkenen (taas) kommentoidakin. Silläkin uhalla, että joku vetää herneet nenäänsä ja väittää mun lietsovan sukupolvien välistä sotaa... tässä keskustelukulttuurissa kun näköjään sukupolven pituus on hieman lyhyempi kuin perinteisesti ajatellaan.

Mä olen sitä mieltä, että pohjimmiltaan palstan keventymiseen on syynä se, että nuorempien kirjoittajien suhtautuminen keskustelupalstaan on yleisestikin ottaen rennompaa kuin meidän nelikymppisten. Nuoremmalla polvella ei tunnu olevan estoja oman mielipiteen ilmaisemiseen asiassa kuin asiassa, me vanhemmat ehkä pikkuisen jarrutellaan ja mietitään joskus liiankin pitkään, ennenkuin kirjoitetaan sitä omaa mielipidettä. (käyttäydytään siis vanhanaikaisesti, niinkuin kunnon kotikasvatuksen saaneen henkilön kuuluukin käyttäytyä)

Onhan nuoremman polven edustajissa niitä harkitsevaisempiakin kirjoittajia (hyvänä esimerkkinä juuri elisa day), mutta valitettavasti yhden kirjoittajan ääni hukkuu yhdeksän muun hölötyksen sekaan :( Ja onkos se sitten ihme, jos hölötykseen kyllästyneet konkaritkin sitten välillä ärähtelevät nuoremmilleen, kun omat hyvät käytöstavat tuppaavat unohtumaan...

Maybrick on aivan oikeassa sanoessaan, että enimmän osan aikaa me vain odotellaan uusia juttuja/uusia käänteitä vahoihin juttuihin. Ja koska niitä odotellessa ei malta olla hiljaa, tulee sitten postattua niitä tyhjänpäiväisempiäkin stooreja :oops:

Näillä mennään, koska parempaakaan ei ole tarjolla. Onnekseni täällä virtuaalielämässä ei kuitenkaan kukaan pääse ampumaan ketään näitten kirjoitusten takia :shock: 8)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Kun oli puhe tuosta alustusten tekemisestä ja siitä, ettei niihin vastata... Nykyään, kun täällä on tälläinen lastentarhameininki, niin mikä sitten loppujen lopuksi on HYVÄ alustus? Jos teet kovan työn kääntäen joka sanan ja joka kohdan jopa monesta eri lähteestä, niin se ei välttämättä ole hyvä - "byhyhyy, liikaa tekstiä, voitsä tiivistää?". Jos tekee liian lyhyen alustuksen, sekään ei kelpaa. Eli loppujen lopuksi, miten tahansa alustuksen teetkin niin kaikkein kärjistetyimmällä ja huonoimmalla tuurilla joku vetää herneet nenään ja alkaa vittuilla. Ei nähtävästi osata olla tyytyväisiä, että joku näki aikaa ja vaivaa, joku TAHTOI OMASTA HALUSTAAN jakaa tapauksen muiden kanssa. Entäpä sitten alustukset, joihin ei nähdä yhtään vaivaa? Tai siis no, nähdäänhän niihin, käytetään kahta toimintoa - kopioi ja liitä. Sekö sitten on hyvä alustus?

Muutenkin tämä nykyinen meininki täällä on aika naurettavaa, ihan oikeasti. Luultavasti melkein jokainen tämän palstan jäsenistä on täysi-ikäinen ja luultavasti jokaisella myös on jonkinsortin käytöstavat ja käsitys siitä, mitä säännöt ovat. Miksei niitä tietoja sitten käytetä, vaan eletään kuin jossain saamerin pellossa? Juujuu, "ylläpitohan hoitaa rangaistukset!", mutta kun ei se aina päde. Eihän oikeassa elämässäkään aina rangaistukset toimi niin kuin pitäisi, eikä kyllä aikuisilla ihmisillä pitäisi olla sääntöjen ja käytöstapojen kanssa olla niin paljon ongelmia että sanktoita tarvitsisi. Eihän kukaan (toivottavasti) työpaikallakaan vaikka vedä housuja nilkkoihin ja pyllistä suoraan pomolle? Tai tehdä samaa kadulla vastaan tulevalle ihmiselle? Miksi sitten sama järki, mikä estää tekemästä noin, unohtuu ihan täysin kun kirjaudutaan palstalle?

Kaiken kaikkiaan, yhteenvetona, jokainen voisi katsoa peiliin ja miettiä, miten voi itse parantaa tätä palstaa.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Älkää perkele tiivistäkö tekstejänne. Jos joku ei kykene lukemaan "pitkää" tekstiä alusta loppuun, on ehkä parempi että kyseinen henkilö ei osallistu keskusteluunkaan.
elisa_day
Jack Bauer

^ kun minä olen puhunut liian pitkistä teksteistä, niin olen tarkkoittanut sellaisia tekstejä, joissa jaaritellaan samaa asiaa moneen kertaan hieman eri lausejärjestyksellä ja sanotaan samat asiat, mitkä edellinen on juuri sanonut. Tällaisia tekstejä ei jaksa oikeesti lukea ja niitä on vaikea lukea. Pitkiäkin kirjoituksia on mukava lukea, jos niissä on sisältöä.
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Pitkiä tekstejä on myös tosi paljon helpompi lukea kun niissä on vähän edes välejä tai jotakin pientä kappalejakoa.
Ei tarvitse olla mikään äidinkielen maisteri, sitä en tarkoita.
Ruudulta kun näitä tekstejä lukee (joskus puhelimen ruudustakin) niin joutuu lukemaan saman kohdan monesti kun rivit sotkeutuu niin helposti.

Voi olla tietysti että minun vaan kannattaisi hankkia paremmat lasit :P

Ja mitä tulee tuohon tekstien tiivistämiseen niin jos jokainen alkaa ajatella että minkä pituinen teksti on "sallittua" mikä ei niin kohta kukaan ei sano enää mitään. Jos asia selventäminen ymmärrettävästi vie enemmän tekstitilaa niin antaa mennä. Mielummin niin kun että pari lausetta joista ei ota mitään selkoa. Kyllä tänne asiallista tekstiä mahtuu varmasti.

Lisään:
elisa_day:
kun minä olen puhunut liian pitkistä teksteistä, niin olen tarkkoittanut sellaisia tekstejä, joissa jaaritellaan samaa asiaa moneen kertaan hieman eri lausejärjestyksellä ja sanotaan samat asiat, mitkä edellinen on juuri sanonut. Tällaisia tekstejä ei jaksa oikeesti lukea ja niitä on vaikea lukea. Pitkiäkin kirjoituksia on mukava lukea, jos niissä on sisältöä.
Nyt meinas oikeen ruveta naurattamaan. Itse tässä juuri toistin tuon edellä mainitun asian vaikkakin vähän eri lausein. Noniin, tuhma minä hyi hyi :lol:
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
elisa_day
Jack Bauer

^ Hehheh, ei se nyt niin nöpönnuukaa ole. Enkä minäkään näitä mielipiteitäni pitkistä teksteistä ihan niin kärjistetysti tarkoita, kuin miltä ne ehkä kuulostavat. Jos asiaa on niin antaa mennä! Syyllistyn toki joskus itsekin pitkiin jaarituksiin, mutta koitan aina malttaa lukea oman tekstini kertaalleen läpi, ennen kuin painan lähetä nappia.. :D
Maybrick
Perry Mason

joey kirjoitti
Älkää perkele tiivistäkö tekstejänne. Jos joku ei kykene lukemaan "pitkää" tekstiä alusta loppuun, on ehkä parempi että kyseinen henkilö ei osallistu keskusteluunkaan.
:D Hauska kommentti. Olen just samaa mieltä vaikka en jaarituksiltani saanut sitä kakaistua näin selvästi ulos.
Lukittu