Ehkä ei pitäisi avautua tänne, mutta teen sen silti poiketessani mielenkiintoisen Oriveden tapauksen myötä.
Miksi aikanaan poistuin palstalta:
Kirjoitin mielestäni paljon. Kirjoitinko hyviä juttuja. En varmaan. Liian pitkiä, moniko jaksoi lukea? Itseäni kiinnosti ja kiinnostaa rikos kuin rikos. Moniin juttuihini en saanut yhtään vastausta, ei yhtikäs kannanottoa tai keskustelun tynkää.
Yritin lyhentää. Joku tarttui yhteen sanaan ja vei koko jutun harhateille. Usein mietin kompastuinko itse lillukanvarsiin vai tekikö sen joku muu. Välillä olin kirjoittamatta alustuksia. Vastasin jonkun toisen kirjoittamaan. Siihen loppui keskustelu. Jäin miettimään, että ehkä olin jotenkin liian kuiva antamaan yhtään mitään.
Jäin sivuun, mutta usein olen lukenut kirjoittamianne juttuja. Olen iloinen murhiksen puolesta, että tänne on syntynyt muutamia palstaa pystyssä pitäviä kirjoittajia. Onneksi! On myös muutamia vanhoja; mielipalstallani Ulvilan tapaus, on mm. mrs holmes, jota jotkut ovat morkanneetkin. Hän on jämerästi vetänyt omaa linjaansa. Hienoa, että uskalletaan kertoa omista jutuista, joilla ei ehkä ole minkäänlaista pohjaa, mutta onpahan sanottu.
Paljon hyviä on häipynyt. Toivottavasti he jonain päivänä palaavat rynnäköllä takaisin.
Minusta nuo vapaat keskustelut saisi poistaa. Itsekin sinne aikanaan ahkerana päätäni aukonut. Silti, ovatko ne tarpeellisia? Rikoksista piti alun perin keskustella. Vapaassa keskustelussa parasta on mielestäni merkkihenkilöistä kirjoittelut. Suotakoon myös paranormaaliset ilmiöt, koska EuroJR muutoin kuolee ikävään
Eiköhän tämä vuodatukseni jo riitä.
Auringonkukkaista kesää kaikille!
Ailar