POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Mihin suuntaan on polku uhrikuvassa?

Äänestys päättyi Ti Heinä 07, 2009 4:13 pm

VASEMMALLE
15
60%
OIKEALLE
10
40%

Ääniä yhteensä: 25

awa
Angus MacGyver

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Mielestäni polun suunta lavastuskuvassa ja uhrikuvassa on nyt täysin selvillä.

Olet oikeassa ja me kaikki ollaan siitä samaa meltä.
Sariola kirjoitti:Tuo teltan suunta on mielenkiintoinen.
Olet oikeassa, siitäkin voisi keskustella - erityisesti Gustafssonin kanssa, mikäli tuo muistiaukko ei sotkisi ymmärrystä.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti: .....
Olet oikeassa ja me kaikki ollaan siitä samaa meltä.

- hymm -
Ei varmaan kaikki ole samaa mieltä polun suunnasta. Odotellaan nyt rauhassa kun kujala tekee uusia mallinnuksiaan, mitä sieltä paljastuukaan!

Mehän emme tiedä mitä kukin yksilö ajattelee, ja mitä mieltä kukin on! Näin se valitettavasti on käytännössä. Toivotaan nyt että kujala aloittaa uudet mallinnukset.

Jätetään nyt Gustafsson kuitenkin rauhaan. Ja keskustellaan me muut.
:D :D :D
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Jätetään nyt Gustafsson kuitenkin rauhaan. Ja keskustellaan me muut.
Veikkaisin kyllä, että juuri Gustafsson on kaikkein innokkain selvittämään tämän rikoksen. Ja hän voi auttaa poliisia enemmän kuin kukaan muu.

P.S. Hymynaamoja en viitsi tähän omaan tekstiini "napsutella".

- hymm -

Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Sariolan mielestä siis polun suunnalla ei ole merkitystä rikoksen selviämisen kannalta mutta muuten kyllä? Eli mikä se muu syy on jos saa udella? Muutoin koko polun suunnan spekulointi on mielestäni turhaa ja vie vain huomiota muista seikoista pois.

ps minulla ei ole kantaa tuohon polun suuntaan suuntaan tai toiseen. Samat kuvat olen nähnyt kuin muutkin mm. bodomjarvi.comissa. Paikalla en ole vielä käynyt. Joten minua on turha hädissään laskea mihinkään "oikea- tai vääräuskoisiin".
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

No joo, yllättävän moni tänne kirjoittavista tunnustautuu niemellä käymättömiksi.

Murhapaikalla vierailu avartaa aina, varsinkin tässä Bodomin tapauksessa.

Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti:No joo, yllättävän moni tänne kirjoittavista tunnustautuu niemellä käymättömiksi.

Murhapaikalla vierailu avartaa aina, varsinkin tässä Bodomin tapauksessa.
Saattaapa avartaa! Toisaalta joskus tulee mieleen vastakkaisiakin ajatuksia. Jotkut ovat vierailleet usein siellä niemessä, mutta mieli ei kuitenkaan ole avartunut! Joskus näyttää siltä! Menköön tämä huumorin puolelle. :D
Sariola
Horatio Caine

Mielestäni "polun suunta uhrikuvassa" on jo ratkennut. Jos joku on eri mieltä voi hän tietysti esittää vaikka mallinnuksia tässä ketjussa tai jossakin muussa. "kujalan" mallinnuksia on mielenkiintoista lukea, joten toivoisin hänen jatkavan niitä, vaikka olenkin eri mieltä hänen kanssaan joistakin asioista. Voihan hän aloittaa uuden ketjun milloin tahansa, ja jättää tuon vanhan ketjun "muistoksi menneiltä ajoilta". Sehän on mahdollista aivan oma-alotteisestikin, siihen ei ylläpitoa välttämättä tarvita. Erityisesti ne kujalan "morffikuvat" olivat paikalleen osuvia. 8)

Tuohon vielä lisäisin, että jos se siltä tuntuu, että juuri minä pilaan mallinnusketjun, niin voin luvata, että siihen "uuteen mallinnusketjuun" en minä kirjoittaisi lainkaan, vaan siellä voisivat sopuisaan ja rauhoittavaan tyyliinsä esittää näkemyksiään mm. papillon, awa, Hessu52, Mariacka, groot, pasi, peltirumpu ja monet muut, aivan kuka vain haluaa. Minä en sinne kirjoittelisi. Minua tosiaan kiinnostavat lähinnä polku, teltta, niiden suunnat ja asemat toisiinsa nähden. Siihen riittää tämä "Polun suunta uhrikuvassa".

Teltan asemaa ja suuntaa voisi vielä tutkia tarkemmin. Odottelen todellakin aivan mielihyvällä kujalan mallinnuksia. En näe siihen mitään estettä. Antaa mennä vain. Uuden ketjun perustaminenkin käy käden käänteessä!
8)
Sariola
Horatio Caine

Oulunmies kirjoitti:Sariolan mielestä siis polun suunnalla ei ole merkitystä rikoksen selviämisen kannalta mutta muuten kyllä? Eli mikä se muu syy on jos saa udella? Muutoin koko polun suunnan spekulointi on mielestäni turhaa ja vie vain huomiota muista seikoista pois.

ps minulla ei ole kantaa tuohon polun suuntaan suuntaan tai toiseen. Samat kuvat olen nähnyt kuin muutkin mm. bodomjarvi.comissa. Paikalla en ole vielä käynyt. Joten minua on turha hädissään laskea mihinkään "oikea- tai vääräuskoisiin".
Tietysti se ei paljon vaikuta, jos polun suunta heittää muutaman asteen sinne tai tänne. Sillä ei rikosta ratkaista. Siinä mielessä se on tärkeä, että siitä on esitetty erilaisia näkemyksiä, esim. että miten se kulkee uhrikuvassa ja lavastuskuvassa etelään. Tietysti se kiinnostaa, mikä on oikea ratkaisu. Minulla ei ole epäselvyyttä siitä asiasta. Kuvia tutkineelle se on selviö. En minä suinkaan hädissään laske ketään mihinkään, mutta totean, että Oulunmiehelläkin on ollut tilaisuus nähdä nuo kuvat ja tehdä niiden perusteella oikea johtopäätös. Tässä on paljon vääriä mielipiteitä siitä johtuen, että kaksi mallintajaa on ollut tuon polun suunnan suhteen metsässä. Ensin oli Teemu väärässä, sitten oli kujala oikeassa, mutta muutti näkemystään, niin että se ei ollut enää oikein. Ei se polku sinne pystyyn mene, kuten kujala on viimeksi esittänyt, vaan selvästi oikealle. Suurin osa tämän palstan keskustelijoista oli väärässä - se on totuus. Osa voi olla vieläkin väärässä käsityksessä. Kyllä kai suurin osa on jo huomannut, mikä on oikea kanta tämän polun suunnan suhteen. Nyt tietysti ne, jotka olivat väärässä, toitottavat isoon ääneen, että ei sillä polun suunnalla ole mitään merkitystä rikoksen ratkaisun kannalta. Se johtuu siitä, että he olivat pitkään väärässä, ei mistään muusta. Ei kai kukaan usko, että kaikki muu keskustelu täällä auttaa rikoksen ratkaisussa millään tavalla, tai edes liittyy rikoksen ratkaisuun. Ei esim Brillen hematooman oireilla ole rikoksen ratkaisun kanssa tekemistä, tai pihtien leuan yläosan kaarevuudella liioin. Suurin osa keskusteluista täällä ei liity rikoksen ratkaisuun.

Pieni vaikutus polun, teltan ja moottoripyörän keskinäisillä suhteilla saattaisi olla näkyvyyden kannalta. Kuinka hyvin lintupojat saattoivat nähdä teltalle havaintopaikastaan?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Ei kai kukaan usko, että kaikki muu keskustelu täällä auttaa rikoksen ratkaisussa millään tavalla, tai edes liittyy rikoksen ratkaisuun. Ei esim Brillen hematooman oireilla ole rikoksen ratkaisun kanssa tekemistä, tai pihtien leuan yläosan kaarevuudella liioin. Suurin osa keskusteluista täällä ei liity rikoksen ratkaisuun.

Pieni vaikutus polun, teltan ja moottoripyörän keskinäisillä suhteilla saattaisi olla näkyvyyden kannalta. Kuinka hyvin lintupojat saattoivat nähdä teltalle havaintopaikastaan?
Olen aivan varma, että käytävä keskustelu vaikuttaa ihmisten ymmärrykseen monessakin asiassa. Toivottavasti keskustelun myötä voisi asettua jopa rikoksen kannalta ratkaiseviakin osasia paikoilleen.

Sariola, olet sitä mieltä, ettei "Brillen hematooman oireilla ole rikoksen ratkaisun kanssa tekemistä". Tästä olen kanssasi täysin samaa mieltä, vaikka en kallonpohjan etuosan murtuman seurauksena syntyneeseen Brillen hematoomaan uskokaan. Vaikka tuo ko. murtuma olisikin, se ei oireineen vaikuta ihmisen toimitakykyyn välttämättä millään tavoin. Näinhän se on, mutta tuotakaan ei esimekiksi keskiverto lautamies välttämättä tiennyt, mikäli sitä ei hänelle asiantuntija ole erikseen kertonut. Ei tainnut kertoa?

Toisaalta pihtien kärjen kaarevuudella voi olla suurikin merkitys rikoksen ratkaisun kannalta. Se jää nähtäväksi, ja uskonkin, että tätä tullaan vielä tutkimaan.

Polun suunta, lintupoikien telttapaikalle näkemisen kannalta on kiistaton. Näkyvyys Gustafssonin löytöpaikalle on ollut esteetön. Tämän Sariola olet viilannut aste asteelta juuri siihen suuntaan, että pojat ovat nähneet teltasta juuri tuon osan, josta Gustafsson myöhemmin löytyi. Näin olen ymmärtänyt.

Sariola
Horatio Caine

^Jaaha. Aikaisemmin awa on ilmoittanut todenneensa pulun suunnan siitä, että nokka näkyy, ja tuskin pulu osaa lentää taaksepäin niinkuin kolibri. Harva lintu osaa lentää taaksepäin. Muissa lentävissä sellaisiakin löytyy. :D

Olisiko tuo tulkittava niin, että myös awa on huomannut sen mikä on polun suunta uhrikuvassa. Sehän on oikealle. Tällöin voisi todeta, että awa on huomattavasti älykkäämpi kuin papillon, joka ei ole vielä keksinyt, mikä on polun suunta uhrikuvassa. Papillon uskoo, että polku on kuin tikkaat Jaakobin unessa, ne johtaisivat taivaaseen. Pulun suunnan myös papillon on jo huomannut. Hänkin on jo tunnistanut pulun pääpään. Hyvä awa! Totuus on faktojen hyväksymistä! Siitä pitää lähteä. :D :D :D

Minä luulen, että myös Hessu52 ja kukkuu ovat havainneet totuuden polun suunnasta, todennäköisesti myös pulun suunnasta. Myös kukkuu oli jo aikaisemmin todennut pulun suunnan. Ilmeisesti myös havaittuaan mikä on pulun pääpää ja mikä ahteripää. Se oli hyvä havainto. Muistelen myös, että Mariacka niinikään huomasi tuolloin pulun suunnan, ilmeisesti peesattuaan kukkuuta, ilmoittihan hän samoin. Mariacka on tainnut jäädä sille asteelle, mikä lieneekin hänelle sopivaa, mutta kukkuu on jo vastahakoisesti ja häpeillen ilmoittanut kyllä jo viimeinkin kovan ponnistelun jälkeen huomanneensa myös pääpäästä johtuen pulun suunnan lisäksi myös oikean polun suunnan. :D :D :D

Vielä vähän aikaa sitten Hessu52 ilmoitti, että "polku menee sinne mihin se menee". Hyvä ja tarkka havainto. Sitten hän ilmoitti, että juuri niin kuin Teemu oli piirroksessaan merkinnyt. Tosin Teemu oli kovasti käyttänyt mielikuvitustaan ja piirtänyt polun menemään sinne pitkien ja tuuheiden kuusten oksien alle "korpien kätköihin". "Kas kuusen juuressa oksien alla .....". Lisäksi Hessu oli ilmoittanut suoraan, että vaihtoehto A, joka on se eniten väärässä oleva vaihtoehto. Tähän oli päätynyt Hessu. Todettakoon, että Teemu muutoin tiesi tarkkaa tietoa tästä Bodomin tapauksesta, ja hän on tarkka ja asiallinen keskustelija, mutta kyllä hänkin voi olla jossakin asiassa väärässä. Teemu on asiallisimpia keskustelijoita tällä areenalla. Urho oli myös sellainen. Ja nimimerkki "a". Hessu ei ole ottanut kantaa pulun suuntaan, mutta luulen kyllä, että myös Hessu on vaihtanut kantaansa polun suunnasta ja nykyään on aivan oikeassa. Kyllä Hessu (kansa) tietää! :D :D :D

Oulunmies on tutkinut kuvat, mutta korvien välissä oleva "omakotitietokone" ei ole vielä tulostanut tulosta, joten Oulunmies on jäänyt odottamaan tuon jo hieman vanhentuneen ja hitaan mallin päättelyn tulosta. Mihin tulokseen päätyneekään Oulunmiehen kotitietokoneen keskusyksikkö. Ennakoin, että se loppujen lopuksi tulostaa sekä pulun että polun suunnan, aivan samalla kertaa. Jäädään kuuntelulle!

:D Menköön tällä kertaa pakinan puolelle! :D
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

^

Halki tuhannen käsittämättömän viestin
Sariola tanssii gasellin askelin
Irmelillä yllä oli harmaa jumpperi
Sai sen jouluna äidiltä lahjaksi
Tämä auringonsäde silmää kirvelee
Marlboro lemahtaa yö kun yskäisee
Näytä minulle polun suunta
Ole minulle Sariola enkeli
Huorat kuiskivat porttikongeistaan
Ujo Nils ei sinne katsokaan
Ne sirosti niskojaan nakkelee
Äiti neuvoi että muistaa ei saa
Niska kipeänä aamuun ankeaan
Kuka käski mennä kännissä nukkumaan
Nuoret hinaavat kohmeisin sormin naruja salkoihin
Kuka piilottaisi niiltä edes kengät pieniin koloihin
Helluntaiyö veti routaan tämän maan
Ja se maa on käärmeitä mustanaan
Hematoomeja olohuoneisiin
Puukkoja Bodomin viemäriin
Kuvia vielä kuvien jälkeenkin
Sariolalta suolaa haavoihin
Kuka sanoi että Kivilahti näkee jo?
Olen kyllästynyt postauksiin
Pullamössöä ongenkoukuissa
Mies tarvitsee kunnon lenkkiä
Kumpi voittaa oikea vai vasen
Kysyy minulta foorumilla Sariola
Mikä minä olen sille vastaamaan
Multa kiinnostus jäi kesken aikanaan
Sariola kirjoittaa kohmeisin sormin viestejä eetteriin
Kuka piilottaisi siltä edes salasanan koneelle
Helluntaiyö veti nettiin tämän palstan
Ja se palsta on Sariolaa mustanaan
Sariola
Horatio Caine

Saa tietysti myös "kukkuu" kirjoittaa enemmänkin, jos haluaa ja asiaa on. Jokainen kirjoittaa omasta puolestaan enemmän tai vähemmän oman valintansa mukaan. Tuosta kirjoituksesta nyt ei paljon asiaa irronnut, mutta ehkä viittaus polun suuntaan. Totean, että jo käytettävissä olevista valokuvista se selviää täysin. Uutta materiaalia ei siihen välttämättä tarvita. Selventävät tarkat valokuvat eivät tosin olisi haitaksi. Ne poistaisivat viimeisektkin epäilykset. Kesäaikana meikäläinen puuhaa paljon muuta, ja "tänne jää runsaammin tilaa". Siitä vain täyttämään tuota pohjatonta tyhjiötä, mieluummin asiallisilla kirjoituksilla, jos asiallista asiaa on! Muutoinkin olen tuon polun suunta asian omalta osaltani ratkaissut ja se on tullut päätökseensä. :D :D :D
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

[quote="Sariola"] Jokainen kirjoittaa omasta puolestaan enemmän tai vähemmän oman valintansa mukaan".

Että tälleen kirjoittaa Sariola, mutta tuolla aikaisemmin hän kirjoitti minun viimein ymmärtäneen miten polku niemellä kulkee, mutta kyllä minä olen tiennyt sen alusta saakka, Sariola ei vain ole huomannut sitä, vaan olkoon se polku nyt kuitenkin siellä, missä olen sanonut olleen ja edelleen olevan.
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:
Sariola kirjoitti: Jokainen kirjoittaa omasta puolestaan enemmän tai vähemmän oman valintansa mukaan".

Että tälleen kirjoittaa Sariola, mutta tuolla aikaisemmin hän kirjoitti minun viimein ymmärtäneen miten polku niemellä kulkee, mutta kyllä minä olen tiennyt sen alusta saakka, Sariola ei vain ole huomannut sitä, vaan olkoon se polku nyt kuitenkin siellä, missä olen sanonut olleen ja edelleen olevan.
Minä olen siinä käsityksessä, että Hessu ei ole enää kannattamassa vaihtoehtoa A vaan on todennut "järkimiehenä" että vaihtoehto B on se oikea. Näin minä olen tulkinnut. Se on selvää, että B on oikea vastaus. Teemu kyllä mallinsi kuvissaan siihen malliin, että A olisi oikea, mutta minun käsittääkseni Teemu oli siinä väärässä.
Baretta
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Sariola kirjoitti:Saa tietysti myös "kukkuu" kirjoittaa enemmänkin, jos haluaa ja asiaa on. Jokainen kirjoittaa omasta puolestaan enemmän tai vähemmän oman valintansa mukaan. Tuosta kirjoituksesta nyt ei paljon asiaa irronnut, mutta ehkä viittaus polun suuntaan. Totean, että jo käytettävissä olevista valokuvista se selviää täysin. Uutta materiaalia ei siihen välttämättä tarvita. Selventävät tarkat valokuvat eivät tosin olisi haitaksi. Ne poistaisivat viimeisektkin epäilykset. Kesäaikana meikäläinen puuhaa paljon muuta, ja "tänne jää runsaammin tilaa". Siitä vain täyttämään tuota pohjatonta tyhjiötä, mieluummin asiallisilla kirjoituksilla, jos asiallista asiaa on! Muutoinkin olen tuon polun suunta asian omalta osaltani ratkaissut ja se on tullut päätökseensä. :D :D :D
Tuo Oli hyvin ilmaistu tuo POHJATON TYHJIÖ
Vastaa Viestiin