HÄKE 'nauha'

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Re: HÄKE 'nauha'

Viesti Kirjoittaja turumurre »

[quote="ulkosuomalainen"]
0:56 Uhri: (napsahdus)+ (kolahdus) Öhh Anneli hakee astalon, laittaa ehka valot.
0:59 Meni, lähtikse
- mies jo? Tama on Hakelle osoitettu repliikki Annelilta

ulkosuomalainen: Vastaan nyt, koska kirjoituksesi vielä huomasin.
Viitsin lukea tekstiäsi tasan tuohon asti.
Joku tolkku pitää olla kun noita mahdollisia tapahtumia laittaa.

0:56 lähtee sun mielestä seikkailemaan ja
sitten onkin taas jotain puhumassa 0:59.

Varsinainen Tähtisentien Kiitäjä :lol:
(voisit tosiaankin miettiä, mitä ehdit tekemään 3 sekunnissa, ja ukon hengiltä nuijimiseen on aikaa vain 7 sekuntia)

Mun esittämä aikajana tapahtumista on 'aukoton', siitä et mahdottomuuksia löydä.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Hah.
Olisin jattanyt tahan mutta kun palstan saannot eivat salli onlinereita.

Jos sekunneista puhutaan, puhutaan sitten oikein:
0:54 Kuuleksä ku mun mieheni huutaa?
0:56 Uhri: (napsahdus)+ Öhh (kolahdus)+ Ähh
0:59 Meni, lähtikse
- mies jo?
Tassahan on VIISI sekuntia Annelin repliikkien valilla. Eli 66% enemman aikaa kuin sina vaitit (3 sekuntia).
Joku tolkku pitaa olla kritiikissakin. :-) .

Kaikki riippuu kuitenkin taysin oletuksista siita, missa Anneli on puhelimen kanssa ja miten puhelinkeskustelun litterointia tulkitsee. Nauhaa KUULEMATTA et varmaan sinakaan voi sanoa miten kaukana Jukasta/luurista Anneli on. Kenelta Anneli yleensakaan kysyy "meniko mies jo?"tassa kohtaa?
Eihan se voi olla kuin Jukka, jolloin hanen taytyy olla Jukan lahella. Ja miksei han voisi liikkua luurin paassa vaikka viela puhelinkoje kadessaan?

Edelleen, eikos se koulussa pitanut juosta 100 metria 15 sekunnissa? Ja parhaat pojat juoksivat sen 11-12 sekunnin pintaan? Kauanko luulet menevan viiteen metriin?
Viitsin lukea tekstiäsi tasan tuohon asti.
Kognitiivista dissonanssia liikkeella? :-) Ei silti, taytyy tunnustaa etta mulle kay sun Hake-nauhojen kommenttien kanssa vahan samalla lailla kun en kerta kaikkiaan jaksa uskoa, etta niita kolahduksia ja alahdyksia edes KUULEMATTA voisi nauhaa paremmin analysoida kuin koulutettu aanitutkija, jolla on paitsi nauha myos vahan laitteita kaytossaan. Paperista kai sinakin omia tapahtumaversioitasi teet -- vai olitko oikeusalissa kuuntelemassa ja (salaa) nauhoitit?

Jossain voisit kertoa mika ETP papruissa oli niin mullistavaa, etta sinusta tuli Annelin syyttomyyden vankkumattomin kannattaja taalla. Tassa lyhyesti miksi en usko sinun versioosi siita miten kaikki meni: Aanitutkimuksen lyttaaminen silla perusteella etta tutkija on tehnyt siita oman tyoversion on mielestani punainen volvo. En usko, etta ALKUPERAINEN nauha on kadoksissa tai etta silla ja leikellylla versiolla on sellaista eroa, etta se vaikuttaa nauhan sisaltoon Annelin syyttomyytta puoltavasti.
En myoskaan usko koiran saaman hajujaljen todistavan yhtaan mitaan. Toinen punainen volvo.
En usko ikkunan rikkomissuunnalla olevan minkaanmaailman merkitysta. Kolmas.
En usko virolaiseen palkkamurhaajaan, joka kulkee fileerausveitsi taskussa ja ripustelee sorkkarautoja rikotun ikkunan pieleen. Jos monen vuoden tutkimuksilla ei loydeta MITAAN motiivia palkkamurhaajan palveluiden ostamiseen, eiko Annelin kuolemattomien sanojen mukaan voi olettaa, ettei mitaan ole loydettavissakaan? Sellaista syyta ei ole olemassakaan? Neljas punainen volvo.

En edes viitsi puuttua usein toistamaasi seitsemaan sekuntiin, joka Annelilla oli muka aikaa lavastuksen tekemiseen. Se, etta Annelin T-paidassa EI ollut ruskeita kuituja todistaa lahinna siita, etta han ei ollut samassa huoneessa kuin ruskeita kuituja variseva murhaaja. Miten han sitten sai haavansa? Ja niin edelleen. Olen useimmista pointeistasi esittanyt ko. ketjuissa kysymyksia, joihin sina eika kukaan Annelin syttomyytta todisteleva ole koskaan vastannut.

Mutta tama tasta. Itsellani ei ole tassa keississa mitaan liossa -- ei edes ETP materiaalin hankkimiskustannuksia. Havian palstoilta viikonloppuna matkojen vuoksi. Oikeus tekee aikanaan oman viisaan paatoksensa. Dogs bark but the caravan moves on.

Edits: tasmennyksia ja kirjoitusvirheita
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

turumurre kirjoitti: 0:26 Häke: Kuka siel Uhri: AUU
- hakkaa puukolla,
- tunneksä sitä?
-
0:30 Ei se o pimeetä. tm: tässä A kuulee paniikissa kysymyksen väärin
- Mä juoksi puhelimee ja vastaa että, 'ei huoneessa ole pimeää'
- ku mä pääsin.
Muuten olen aika yksillä linjoilla kanssasi, mutta Auerin vastaus 0:30 tarkoittaa mielestäni, että miestä on vaikea tunnistaa, koska o(n) pimeetä.

Hätäpuhelun jälkeen poliisi soitti Auerille matkalta. Tämän puhelun tarkka ajankohta, kesto ja sisältö on jätetty etpk:n ulkopuolelle, ja tuskinpa sitä on nauhoitettukaan. Auer oli poliiseja ulko-ovella vastassa ja näki heidän myös ajavan ensin harhaan (yhdenmukainen sekä poliisin että Auerin kuulusteluissa). Voidaan päätellä, että häkepuhelun jälkeen on ollut hyvin vähän aikaa lavastaa, kädet on varmaan ehtinyt pestä, mutta onko siinä ajassa voinut tapahtua sekä tavaroiden (kengät, surma-ase, ruskea vaate) piilottelu, vaatteiden vaihto, suihkussa käynti, mahdollinen lapsen/lasten rauhoittelu/heidän estämisensä takkahuoneeseen menemiseksi ja poliisipartion kanssa puhuminen?

Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä Auer puhui poliisien kanssa. Sanoiko kenties, ettei ehdi puhumaan? Poliisien soittaessa luurista kuului ensin rahisevaa (?) ääntä ja lapsi vastasi. Auer tuli kuitenkin sitten puhelimeen.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Mariackalle:

turumurre "

0:30 Ei se o pimeetä. tm: tässä A kuulee paniikissa kysymyksen väärin
- Mä juoksi puhelimee ja vastaa että, 'ei huoneessa ole pimeää'
- ku mä pääsin.
Mariacka vastasi turumurrelle:
Mariacka"
Muuten olen aika yksillä linjoilla kanssasi, mutta Auerin vastaus 0:30 tarkoittaa mielestäni, että miestä on vaikea tunnistaa, koska o(n) pimeetä.
Ihan mielenkiintoista mutta minusta Auerille on ollut muissakin kysymys-vastaus tilanteissa tyypillistä, että hän vastaa jopa aivan eri kysymykseen kuin se jonka sai, myös ilman paniikkia, ja erittäin harvoin edes suorasanaisesti ilman erilaisia ehdollistavia tilkesanoja...

Auerilla näyttää toimivan hyvin, mutta ymmärrettävällä tavalla se mitä muistitutkijat ovat havainneet: Valemuistoja syntyy helposti - Mahdammeko nähdä sitä päivää, jolloin Auer myöntäisi tehneensä minkäänlaisia lavastuksia, hän on pyyhkinyt sellaiset pois sepitelmien ja valemuistojen avulla - inhimillistä silloin kun ihminen on syytettynä murhasta, jonka varaan on laskenut hyvin paljon asioita, ja melkein onnistunut..

Sitten vaan yksi välikysymys: Onko sinulle tuttu tuo ilmiö 'valemuistot' tai 'istutetut muistot'? Joko luit komenttini syytökseesi, että vääristelin 'asioita'?

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 45#p314245

Muistitutkijat ovat osoittaneet, että valemuistoja voidaan tuottaa suhteellisen helposti traumaattisistakin tilanteista. Näin on täytynyt käydä lapselle, joka muutti alkuperäistä kertomustaan sen mukaan kuin äiti esitti, 2006 ETP 276 ja 277 sekä 328,mm.

http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/valemuisto.html
PS, en ole vielä nähnyt jos vaikka olisitkin jo perunut väärän syytöksen, Mariacka.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Tara kirjoitti:Ihan mielenkiintoista mutta minusta Auerille on ollut muissakin kysymys-vastaus tilanteissa tyypillistä, että hän vastaa jopa aivan eri kysymykseen kuin se jonka sai, myös ilman paniikkia, ja erittäin harvoin edes suorasanaisesti ilman erilaisia ehdollistavia tilkesanoja...
Eikös tuo ole aivan suora vastaus, häke kysyy, tunteeko A miestä, ja A vastaa, että ei, (koska) oli pimeetä (eikä nähnyt tätä selvästi). Tuskin tuossa tilanteessa on aikaa seikkaperäisille selostuksille. Ihmettelen, että teet omat analyysisi muutamista, julkisuuteen annetuista, enemmän tai vähemmän tarkoitushakuisista Auerin kommenteista, jotka nekin valikoit ja yhdistelet mielesi mukaan (muistellaanpa sitä surullisenkuuluisaa "teksti"analyysiäsi"" perhekerhon artikkeleista, jossa teit päätelmiä Auerin luonteesta Talouselämä-lehden siteerausten pohjalta).
Tara kirjoitti:Sitten vaan yksi välikysymys: Onko sinulle tuttu tuo ilmiö 'valemuistot' tai 'istutetut muistot'? Joko luit komenttini syytökseesi, että vääristelin 'asioita'?

PS, en ole vielä nähnyt jos vaikka olisitkin jo perunut väärän syytöksen, Mariacka.
Tuossa oli kaksi kysymystä. Vastaan molempiin että kyllä.

Otetaanpa edellissivun virkkeesi sitten tähän ruodittavaksi:
Paikalla oli myös sukulaisia, jotka panivat merkille, että vasta kun Auer oli 'pitänyt itsestään selvänä', että paikalla oli ollut ulkopuolinen, ja oli toistanut asiaa lapsi totesi, että sitten se oli piilossa - ja muuttui hiljaiseksi ...
1. Sairaalassa paikallaolleiden sukulaisten kuulusteluista ei löydy objektiivista viitettä väittämällesi etkä ole myöskään sitä tänne (lupauksistasi huolimatta) laittanut.
2. Lapsi on kyllä voinut muuttua hiljaiseksi kertoessaan isänsä kuolinyöstä sairaalassa seuraavana päivänä, mutta tuohon voi olla useita, paljon ilmeisempiäkin syitä. Sairaalassa kukaan sukulainen ei kyseenalaistanut lapsen kertomusta. Myös sukulaisia haastateltiin tapahtumasta lähes kolme vuottta sen jälkeen.
3. Lapsi epäili huppupään olleen piilossa vasta kolme vuotta myöhemmin, kun poliisi väitti - useaan otteeseen - hänelle, ettei hän ollut voinut nähdä huppumiestä. Poliisi perusteli tuota juuri noilla argumenteilla, jotka olet häikäilemättä poiminut seuraavaan virkkeeseesi, aivan kuin ne olisivat sairaalatapaamisen jatkumoa:
Mutta kun ei se voinut olla missään piilossa, ei ainakaan pesuhuoneen ovesta ei ollut voinut mennä, koska ovi raottui vain n 19 cm - Jukan ruumis oli edessä, ja verisestä päästä olisi jäänyt oveen jälkiä. Jälkiä ei ollut - eikä pesuhuoneen lattialla ollut verijälkiä..
Se, että surutta yhdistät kolme vuotta myöhäisemmät poliisikuulustelutapahtumat surmaa seuraavan päivän sairaalatapaamiseen, on todella säälittävää ja alhaista. Joten en aio perua syytöstäni. Ihmettelen vaan, mikä motivaatio sinua ajaa toistuvasti vääristelemään tapahtumia (sekö, että olet muutaman viikon aikana ehtinyt nimittää Aueria mm. paranoidikoksi, skitsofreenikoksi, lesboksi, liskoksi, madoksi, käärmeeksi ym?).
Tara kirjoitti:Noh, lapsen kertomukset, samoin Auerin ovat muuttuneet niin monta kertaa.. miksiköhän..
Ihmisen muisti ei ole filminauha. Sopivalla painostuksella ja toistolla ihminen saadaan uskomaan mitä vaan ja epäilemään omia havaintojaan ja kertomuksiaan.
Tara kirjoitti:Muistitutkijat ovat osoittaneet, että valemuistoja voidaan tuottaa suhteellisen helposti traumaattisistakin tilanteista. Näin on täytynyt käydä lapselle, joka muutti alkuperäistä kertomustaan sen mukaan kuin äiti esitti, 2006 ETP 276 ja 277 sekä 328,mm.

http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/valemuisto.html
Vaikka asia ei tähän varsinaisesti kuulu, totean, että minulla on pitkä koulutus ja kokemus monista asioista, joita yrität minulle "opettaa". Lisäksi olen Skepsiksen jäsen.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Tara kirjoitti:PS: Auerin ja Jukan sukulaiset olivat kaikki samaan aikaan paikalla sairaalavierailulla vain osan aikaa. Jukan sukulaiset olivat paikalla ennen kuin Auerin, ja lapset tulivat paikalle sen jälkeen. Jossain vaiheessa olivat saapuneet myös Annelin sukulaiset, ja he jäivät huoneeseen kun Jukan sukulaiset poistuivat - näin olen ymmärtänyt.
Tara, tarkistaisitko tietosi mm. näistä sukulaisvierailujen tulojärjestyksistä (322-328).
Toivon mukaan myös korjaat ne oikeiksi täällä ketjuissa, muunmuassa nim. ulkosuomalainen 'elää täällä' antamasien väärien tietojen varassa.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Mariacka... "Sairaalassa kukaan sukulainen ei kyseenalaistanut lapsen kertomusta. Myös sukulaisia haastateltiin tapahtumasta lähes kolme vuottta sen jälkeen...
Lyhensin Mariackan postia.

Eikö kukaan? Outo väite, sillä äiti teki juuri niin. Hän kyllä kyseenalaisti lapsen spontaanin kertomuksen teollaan: aloitti lapsen kertomuksen täydentämisen. Ei hänen tarvinnut suoraan 'kyseenalaistaa' lapsen kertomuksen 'puutteita' ilmoittamalla, että ei se noin ollut. Lapsella ei voinut vielä olla omaa mielikuvaa tai muistikuvaa jostain henkilöstä jota ei ollut nähnyt - lapsi oli korkeintaan nähnyt, ettei kolmatta aikuista ollut näkyvissä.

Lapsella oli kyllä muistikuva äidin kysymyksistä ja puheista: 'lähtikö se mies jo', ja 'tappaja on täällä' yms.

Sukulaiset muistivat juuri tuon kohdan lapsen kertomuksessa 'ulkopuolisesta' eri tavoilla. Tiedän kyllä ettei muisti toimi kuin videonauha. Siihenhän valheelliset muistikuvat ja istutetut muistot juuri perustuvat. Jos lapsi olisi nähnyt ulkopuolisen, hän olisi siitä kertonut spontaanissa kertomuksessaan - Lauerman mukaan muisti toimii juuri näin, koska muuten emme voisi oppia kokemuksistamme mitään mitä meidän tulisi vastaisuudessa varoa kaikkein eniten. Aina voi sanoa: Mutta kun se oli niin traumaattista, ettei lapsi sitä voinut muistaa.. mutta hassua kyllä... äidin avustuksella muisti parani nopeasti.

Jos Auerilta olisi kysytty mitä näet, niin silloin olisi relevanttia vastata, ettei näe, koska on pimeetä. Tosin Auer on kertonut juuri saaneensa puukosta hetkeä ennen kuin soitti häkeen, ja selosti seuraavana päivänä JJ:lle että oli juuri silloin nähnyt tappajan kasvokkain ja sen lisäksi kerroilla joilla tämä oli 'valehyökännyt' Aueria kohti, kaksi kertaa.

Miten ne ihohuokoset on voinut nähdä pimeässä - vai olisiko Auer sijoittanut oman nenänsä huokoset 'ulkopuolisen' nenään??

Ei minun 'virkkeitä' kannata tarkastella, vaan niitä asioita joista kerron näkemykseni. Olemme hvyin eri linjoilla, Mariacka. Minun täytyy varmaan tyytyä tähän tosiasiaan.

Olen jo kopioinut tänne sukulaisten muistikuvia sen verran kuin katsoin tässä 'muistamis'asiassa tarpeelliseksi. En kai minä ole täällä vastuussa kenenkään muun käsityksistä, puolustan vain omiani,..eikä minun ole tarvinnut vääristellä mitään dokumentteja sen vuoksi.

Jätän tämän nyt tähän, ettei mene jankutukseksi. Jatka sinä vain, sana on vapaa, mutta niin on vaikeneminenkin aina kun joku katsoo sen viisaammaksi... Ei se tarkoita sitä että myöntyisin jonkun näkemyksille, joita en jaa, tai joita mahdollisesti en edes kommentoi.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
turumurre
Ainesta Watsoniksi

ulkosuomalainen kirjoitti:
Jossain voisit kertoa mika ETP papruissa oli niin mullistavaa, etta sinusta tuli Annelin syyttomyyden vankkumattomin kannattaja taalla. Tassa lyhyesti miksi en usko sinun versioosi siita miten kaikki meni: Aanitutkimuksen lyttaaminen silla perusteella etta tutkija on tehnyt siita oman tyoversion on mielestani punainen volvo. En usko, etta ALKUPERAINEN nauha on kadoksissa tai etta silla ja leikellylla versiolla on sellaista eroa, etta se vaikuttaa nauhan sisaltoon Annelin syyttomyytta puoltavasti.
En myoskaan usko koiran saaman hajujaljen todistavan yhtaan mitaan. Toinen punainen volvo.
En usko ikkunan rikkomissuunnalla olevan minkaanmaailman merkitysta. Kolmas.
En usko virolaiseen palkkamurhaajaan, joka kulkee fileerausveitsi taskussa ja ripustelee sorkkarautoja rikotun ikkunan pieleen. Jos monen vuoden tutkimuksilla ei loydeta MITAAN motiivia palkkamurhaajan palveluiden ostamiseen, eiko Annelin kuolemattomien sanojen mukaan voi olettaa, ettei mitaan ole loydettavissakaan? Sellaista syyta ei ole olemassakaan? Neljas punainen volvo.

En edes viitsi puuttua usein toistamaasi seitsemaan sekuntiin, joka Annelilla oli muka aikaa lavastuksen tekemiseen. Se, etta Annelin T-paidassa EI ollut ruskeita kuituja todistaa lahinna siita, etta han ei ollut samassa huoneessa kuin ruskeita kuituja variseva murhaaja. Miten han sitten sai haavansa? Ja niin edelleen. Olen useimmista pointeistasi esittanyt ko. ketjuissa kysymyksia, joihin sina eika kukaan Annelin syttomyytta todisteleva ole koskaan vastannut.
-Ai vankkumattomin kannattaja :) : Uskallan muuttaa mielipiteeni jos havaitsen olevani aikaisemmin väärillä jäljillä. Etp nivaska on mittava paketti ja se on tullut luettua moneen kertaan, jotkin osa-alueet vielä useammin, esim häkelitterointi. Yleisesti ottaen, olen enempi tarkastellut vain aikaa, mitä tapahtui n 15min ennen poliisien tuloa (syyttäjän esittämä tapahtumien kulku).

-Äänitutkimus: Mielestäni kyllä tutkijat ovat itse 'lytänneet' tämän äänitutkimuksen.

-Koiran hajut: Löytynyt on, niiden löytyminen ei ainakaan tue syyttäjän oletuksia.

-Ikkunan rikkomissuunta: Tämä oli yksi syyttäjän tärkeistä olettamuksista, eli että oli rikottu sisältä.

-Virolainen palkkamurhaaja: Hehhheh. Minä taas uskon, että sinä osaat erottaa huumorimielellä tehdyn spekulatiivisen osan (MITEN KAIKKI MENI-ketju)

-7s: 1:55 - 2:00 - 2:07 - 2:08, syyttäjän esittämä astalolla kolauttelu, mahdoton A:n suorittamaksi.

Hyvää matkaa
ulkosuomalainen
Michael Knight

turumurre kirjoitti Taralle:
Toivon mukaan myös korjaat ne oikeiksi täällä ketjuissa, muunmuassa nim. ulkosuomalainen 'elää täällä' antamasien väärien tietojen varassa.
Antaisitko yhden esimerkin missa elan Tarn antaman vaaran tiedon varassa? Korjaan "faktani" ja mielikuvani heti kun joku antaa minulle patevan syyn tehda niin. Useimmat talla elavat tiedotusvalineiden antaman tiedon varassa -- tai itse antamiesi "faktojesi" varassa, joista olen useaan otteeseen tehnyt sinulle vastaamatta jaaneita kysymyksia.

Huomaan esimerkiksi, etta et ole vastannut kysymykseeni Miten kaikki meni-ketjussa eli toistan sen tassa: kertoiko lapsi etta naki ikkunan rikki ja isan seisomassa sen vieressa ETP:n mukaan? Missa kuulustelussa? Mielellani korjaan vaaran mielikuvan jos se ei pida paikkaansa.

Jollet pysty nayttamaan, etta elan Taran antamien "vaarien tietojen" varassa (huom kaksi todistusosaa: etta Taran antama tieto on vaara ja etta "elan" sen varassa) , ehdotan etta ystavallisesti pitaydyt samankaltaisista kommenteista jatkossa.

Confucius
ulkosuomalainen
Michael Knight

-Virolainen palkkamurhaaja: Hehhheh. Minä taas uskon, että sinä osaat erottaa huumorimielellä tehdyn spekulatiivisen osan (MITEN KAIKKI MENI-ketju)
Sorry -- en todella ymmartanyt etta virolainen palkkamurhaaja oli herja. Hukkuneen opiskelukaverin, talosta erehtyneen nayttelijan, fileerausveitsella radiaalipistoja tekevan ammattimurhaajan ja DNA:ttoman huumehemmon joukkoon sopi aivan mainiosti.

Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

ulkosuomalainen kirjoitti:turumurre kirjoitti Taralle:
Jollet pysty nayttamaan, etta elan Taran antamien "vaarien tietojen" varassa (huom kaksi todistusosaa: etta Taran antama tieto on vaara ja etta "elan" sen varassa) , ehdotan etta ystavallisesti pitaydyt samankaltaisista kommenteista jatkossa.
Ei minun tarvitse sitä osoittaa, että Tara kirjoittaa etp papereista väärää tietoa, oletan että hän itse korjaa tuon sukulaisvierailu-kohdan.
Olet itse sanonut että 'elät' täältä saamiesi tietojen varassa.
Eli kommenttini oli sataprosenttisesti paikallaan.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Olet itse sanonut että 'elät' täältä saamiesi tietojen varassa.
Eli kommenttini oli sataprosenttisesti paikallaan.
Heh. Pieni ero siina elanko taalta saamieni tietojen (esim. kopiot tutkintapoytakirjoista, joita ihmiset ovat linkittaneet) vai "Taran antamien vaarien tietojen" varassa. Mariacka jo tata taktiikkaa kokeili, huonolla menestyksella.

Et edelleenkaan vastannut kysymykseeni lapsen kertomasta.

Confucius
Belker
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Belker »

Hätäkeskuksen toiminnasta yleensä:

Ulvilassa oli soittohetkellä menossa hyvin verinen tilanne. Äiti soitti, neljä lasta talossa, yksi vieressä itkemässä (kiljaisikin, minkä häke varmsti kuuli). Isää lahdattiin, tuntematon ylivoimainen mies oli veitsellä silpomassa.

Kahdeksan metrin päässä, eli melko lähellä. Sisätiloissa, ei mitään "tappajan" ja Auerin tai lasten välissä.

Silti häke ei missään vaiheessa kehota hakemaan lapsia ja karkaamaan ulos.

Poliisi oli jo tulossa, samoin ambulanssi. Mihin tarvittiin lisää lässytystä?

Jos ulkopuolinen murhaaja -teoria on olemassa, niin aika outoa oli häken toiminta. Onkohan siellä jumittunut tyyli, että oikein missään vaiheessa ei saa lopettaa puhelua lyhyeen, nytkin MURHAHETKELLÄ toimitettiin luurissa 8 m päässä silpomispaikasta YLI 4 MINUUTTIA. Siinä ajassa huonokuntoinenkin murhaaja hölkkää yli kaksi ratakierrosta, yli kilometrin.

Mutta eikun ei, piti vain toimittaa ja toimittaa ja toimittaa... Ja kun Auerkin meni katsomaan Lahtea, niin häke ei mitenkään edes ehdottanut, että älä mene, pakene lasten kanssa, poliisi on jo tulossa täyttä häkää ja enempää ei voida tehdä.

Siis n. 4½ min puheita 8 m päässä silpomispaikasta :shock:
Peräkylän Maigret
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Belker kirjoitti:Hätäkeskuksen toiminnasta yleensä:

Ulvilassa oli soittohetkellä menossa hyvin verinen tilanne. Äiti soitti, neljä lasta talossa, yksi vieressä itkemässä (kiljaisikin, minkä häke varmsti kuuli). Isää lahdattiin, tuntematon ylivoimainen mies oli veitsellä silpomassa.

Kahdeksan metrin päässä, eli melko lähellä. Sisätiloissa, ei mitään "tappajan" ja Auerin tai lasten välissä.

Silti häke ei missään vaiheessa kehota hakemaan lapsia ja karkaamaan ulos.

Poliisi oli jo tulossa, samoin ambulanssi. Mihin tarvittiin lisää lässytystä?

Jos ulkopuolinen murhaaja -teoria on olemassa, niin aika outoa oli häken toiminta. Onkohan siellä jumittunut tyyli, että oikein missään vaiheessa ei saa lopettaa puhelua lyhyeen, nytkin MURHAHETKELLÄ toimitettiin luurissa 8 m päässä silpomispaikasta YLI 4 MINUUTTIA. Siinä ajassa huonokuntoinenkin murhaaja hölkkää yli kaksi ratakierrosta, yli kilometrin.

Mutta eikun ei, piti vain toimittaa ja toimittaa ja toimittaa... Ja kun Auerkin meni katsomaan Lahtea, niin häke ei mitenkään edes ehdottanut, että älä mene, pakene lasten kanssa, poliisi on jo tulossa täyttä häkää ja enempää ei voida tehdä.

Erittäin ansiokas näkökulma !

Mikä lienee yleensä ohjesääntö tälläisiä tapauksia varten hätäkeskuksissa ? Onko keskuksen toiminnassa moittimista tässä nimenomaisessa tapauksessa ?

Yleissääntö on kai se että puhelua ei saa katkaista ilman lupaa. Ja luonnollisesti hädässä oleva soittaja noudattaa muitakin viranomaisen ohjeita mitä annetaan.

Siis AA lienee toiminut aivan ohjeistuksen mukaan tässä ja tehnyt mitä Häke pyytänyt tai jättänyt pyytämättä.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Belker kirjoitti:Hätäkeskuksen toiminnasta yleensä:
---

Ja tästä ajasta kuluu 1 min 43 sekuntia eli yli kolmannes siihen, ettei langan päässä ole ketään.
Vastaa Viestiin