Lasten kasvatuksesta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Mikko82
Neuvoja-Jack

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

MissHolmes kirjoitti:Me ollaan hyeenoja, jos ollaan kiinnostuttuja siitä, että miten ihminen tosissaan hypettää skypeä, mutta dissaa kännyjä? (...tämän voi joku räphenkisempi vapaasti lainata teksteihinsä.... :D )
Ei ymmärrä!

Minua kiinnostaa sosiaaliprykologiselta kannalta nuo kaikki aiemmin kyselemäni.
Ja ei. Kännykään ei meillä ole makuuhuoneessa. Tai on herätyskellona, mutta siihen ei puhuta makuuhuoneessa. Meillä ei muutenkaan puhuta kännyyn muiden läsnäollessa, vaan puhelimen kanssa vetäydytään automaattisesti syrjään, pois häiritsemästä muita.
Siksikin on hyvä, että vehje on langaton ja siirrettävissä vaikka mihin.

Minusta kyse on nyt tässä vaiheessa jo siitä, että onko kukakin riippuvainen mistä. Millaisilla arvoilla elää ja millaisilla kasvattaa lastansa.
Otsikkokin taitaa olla lasten kasvatus, eikä kännykkä.... ;)

Ja takaisin tajunnanvirataan....

Veikkaisin, että tämä kuuluu samaan sarjaan, kuin aiemmin esittämäni perustelut autottomuudelle, vuokraasumiselle jne.

Mikkoa kauhistuttaa työttömänä ja vailla koulutusta olevana tulevana isänä se miten hän pärjää isänä, koska hänellä ~koulutkeskenjättäneellä~ ei koskaan tule olemaan varaa lasten kännylaskuihin.

Mikkoa kauhistuttaa myös se, että meneekö nykyinen avokki, tulevaisuuden vaimo kuitenkin tulevien lasten puolelle tulevassa kännysodassa? Mikkoa kauhistuttaa myös se, että monet maksavat aikuisille opiskeleville lapsilleenkin vielä kännylaskut.

Mutta eniten Mikkoa mietityttää se, miksi hän jätti koulun kesken. Miksi hän ei hankkinut kunnon ammattia. Eniten Mikkoa pelottaa, että avokkikin ymmärtää sen, ettei hänellä olisi varaa ostaa tuleville lapsille edes 29 euron kännyköitä ja että avokista ei siksi koskaan tule aviota, eikä koskaan tule niitä lapsia.

(kaikki edelleä oleva on fiktiivistä, koska minulla on tänään sellainen päivä)
Mä luin jo sun kirjoittamasi alun ja totesin etten lue enempää. Mitä eroa aikuisten oikeasti siinä on soittaako kännykällä vai soittaako kaverille Skypellä sopiakseen tapaamisesta tai sopiiko mesessä tai sopiiko vaika Facebookissa? Osaatko itte käyttää Skypeä vai puhutko ennemmin siihen "ruumiinosaasi" eli kännykkään!

Mulle kaverini voi soittaa tai lähettää tekstiviestejä. Ja jollei mulle sovi, niin voin hätätilanteessa soittaa tai lähettää tekstiviestin, mutta yleensä meidän yhteyden pito toimii sähköpostitse tai . Ei se minulle ongelma ole. Yhdysvaltalaisille sukulaisilleni en pahemmin viitti soittaa kännykällä, enkä usko että säkään mikäli heillä on Skype.

Avopuolisollani ja minulla on monta yhteistä kaveria. Miks mun pitää soittaa omastani kännykästäni sille samalle kaverille, jonka kanssa avovaimo just puhuu. Esim. tietoturva-asiat ei nykyisin ole ihan "päivän tärkeitä" juttuja, mikäli käyytöjärjestelmän suojaukset on päivitetty. Miksen mä voi puhua avovaimoni puhelimeen ja hän ei taas mun puhelimeen?

Sinustahan tämä alkoi koko tämä "känkkäränkkä", kun 11-vuotias Matti katosi. Oletuksissa kysyit, että onko ne paikantaneet Matin kännykkää ja tarkastaneet teletunnistetietoja...ymmärtämättä ollenkaa muiden perheiden elämän todellisuuksia, että sallivatko he mahdollisesti alakoululaiselle kännykän. Se pisti mulle vihaksi, kun keskustellaan ITSESTÄÄN SELVYYKSISTÄ!

Meidän suomalaisten pitäisi kaikessa muita edellä ja teknologiamme huippuluokkaa. Se nähdään kuitenkin lasten kasvatuksen haittapuolina.

Sekin on todettu että lasten kehityksen ja kasvun kannalta on huonoa kännykän käyttö. Väitän, ettei se ihan niin terveyden kannalta ole, etteikö siitä olisi jotakin haittaa näille lapsille käyttäessä kännykkää. Syöpäriskiä ei ole koskaan kyetty todistamaan puolueettomasti, jottei siitä olisi haittaa varsinkin lapsille.

Kylhän THL oli siitä sikainfluenssarokotteesta jyrkästi sitä mieltä, ettei ole vaaraa sikiölle tai lapsille, mutta kuinkas ollakaan Suomessa ja Ruotsissa on siitäkin havaittu ns. narkoosi-unihäiriöitä lapsilla eli aivoihin liittyviä sairauksia. Sehän ei ole tullut kaikille lapsille, mutta osalle.

Itte en ole ottanut koskaan sikainfluenssarokotetta ottanut ja elän vielä, eikä avovaimonikaan (vaikka työskentelee lasten kanssa). Me päätimme sen yhdessä hyvin "telepaattisesti" eli kumpikaan ei ollut puhunut siitä aikaisemmin toiselle ottaako vai ei. Lopulta ajattelen että hyvä on kunnen ottanut moista rokotetta. Pitäis mennä jäykkäkouriste tehostekin ottamaan (vanhentunut heinäkuussa), mutta taitaa mennä lokakuuhun, että on sinne päin jotakin asiaa.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Florence86
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Florence86 »

Mikko82 kirjoitti:Kylhän THL oli siitä sikainfluenssarokotteesta jyrkästi sitä mieltä, ettei ole vaaraa sikiölle tai lapsille, mutta kuinkas ollakaan Suomessa ja Ruotsissa on siitäkin havaittu ns. narkoosi-unihäiriöitä lapsilla eli aivoihin liittyviä sairauksia. Sehän ei ole tullut kaikille lapsille, mutta osalle.
Älä puhu puppua. Ajallinen yhteys tautitapauksilla ja sikapiikeillä on olemassa, mutta kaikki muu on vielä spekulaatiota.

Mainitsit myös itsekin omistavasi kännykän. Miksi ihmeessä??? :shock:
Clear water has no fish.
Mikko82
Neuvoja-Jack

Florence86 kirjoitti:
Mikko82 kirjoitti:Kylhän THL oli siitä sikainfluenssarokotteesta jyrkästi sitä mieltä, ettei ole vaaraa sikiölle tai lapsille, mutta kuinkas ollakaan Suomessa ja Ruotsissa on siitäkin havaittu ns. narkoosi-unihäiriöitä lapsilla eli aivoihin liittyviä sairauksia. Sehän ei ole tullut kaikille lapsille, mutta osalle.
Älä puhu puppua. Ajallinen yhteys tautitapauksilla ja sikapiikeillä on olemassa, mutta kaikki muu on vielä spekulaatiota.

Mainitsit myös itsekin omistavasi kännykän. Miksi ihmeessä??? :shock:
Kuten se meitin "rasvakiista". Oletko nähnyt viime torstaina sen "eipäs-juupas" -keskustelun Yle:n A-talkissa? Onko se eläinperäinen rasva lopulta vaarallista vaikka Ranskassa sellaista käytetään päivittäin. THL ei ole "nykyaikainen" vaan elää 70-luvulla, jos siellä on pääjohtajana sellainen vähärasvasten puolesta puhuja, niin kyllä ihmettelen jollei se latkauta korviaan sille, että voi ja läski on vaan Suomessa hyväksi ja sille on olemassa tutkimus, vaikka potilaiden suonia vetää kalkit kiinni, eikä eläinperäinen rasva. Oisko niin että appiukkonikaan ei juo maitoa sen takia että siinä on sitä kalkkia, joka vetää sydämen (ja peruna on toinen). Muutoin syö kyllä A-luokan makkaroita ja muita ituja esim. chiliä.

Omistan kännykän siksi koska se kuuluu aikuisille, muttei mukuloille!! Onko se niin vaikea hahmottaa, että kaikki ei vaan tahdo pitää mukuloilla kännykkää. Se on "Mayrickille" hyvin epätaloudellinen hyöty suhteessa todellisiin hyötykiintiöihin!
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Mä en vaan käsitä tota Mikon ajatuksenjuoksua. Ajatusta, että kännykkä vaikuttaisi jollain tavalla siihen tuleeko lapsesta häirikkö vai ei tai ajatusta, että kännykkä olisi "ruumiinosa" tai riippuvuus. Itselleni se on ainakin ihan normaali osa elämää. En mieti sitä koko ajan, en koe vieroitusoireita vaikka unohtaisinkin sen kotiin vaan käytän sitä ihan normaalisti yhteydenpitoon.
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Geissimummo kirjoitti:
Geissimummo kirjoitti:
Geissimummo kirjoitti:En ymmärrä ollenkaan, minkä ihmeen takia vanhuksetkaan eivät saisi hommata kännykkää helpottamaan heidän elämäänsä, vaan täytyisi pitää lankapuhelinta ja juosta huonoilla jaloilla aina vastaamaan toisesta päästä esim. suurta omakotitaloa.
Mikko82 kirjoitti:Niille tarvii opettaa niiden käyttöä 10 kertaa ennen kuin osavat sitä käyttää. Eli laite on heille täysin turha!
Mietitkö ollenkaan mitä kirjoitat tänne? Ajattelitko ollenkaan, että jos joskus saat esim. kehitysvammaisen lapsen. Joudut opettamaan hänelle vaikka jonkin esineen käyttämistä yli 10 kertaa, sekö on mielestäsi ihan turhaa? :shock: Onko sinunlaisiasi ihmisiä oikeasti olemassa! Raivostuttavaa.

Lisäys: Toivottavasti (tuleva) lapsesi ei tulevaisuudessa opi lukemaan/laskemaan heti (joudut opettamaan 10 kertaa). Tulet huomaamaan, ettei opettaminen välttämättä olekaan niin turha asia, kuten mainitsit. Vai oletko sitä mieltä, että opettaminen kuuluu pelkästään opettajille?
Geissimummo kirjoitti:En, en sitten millään voi käsittää tätä! Miksei ihminen voisi helpottaa elämäänsä pienillä konsteilla, hommaamalla puhelimen?
Mikko82 kirjoitti:En voi millään ymmärtää sitä, miksei ihminen voi hankkia sängyn vierelle sitä puhelinta!!
Juokset sitten mielummin alakerran keittiöstä yläkerran makuuhuoneeseen lankapuhelimeen, kun se soi? Se on siis paljon helpompi konsti, kuin hankkia kännykkä mikä kulkee mukana paikassa kuin paikassa. Ajatteletko edelleenkään mitä kirjoitat tänne? :lol: Vai pitääkö se lankapuhelin hommata joka ikiseen huoneeseen, ettei olisi pitkä matka huonoilla jaloilla juosta vastaamaan siihen. Kuka ne lankapuhelimet maksaa?
Geissimummo kirjoitti:Kun kerran on tietokoneet ja muutkin.
Mikko82 kirjoitti:Kaikilla 80-vuotiaillakin. Älä nyt naurata!!! :lol: :lol:
Kuka on puhunu että kaikilla 80 vuotiailla? Sinä itse.

Näihin edelleen odotan kommenttiasi.
Kolmas kerta toden sanoo? :roll:
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Mikko82
Neuvoja-Jack

Olen päättänyt etten keskustele enää tähän keskusteluun sanaakaan, kun "te monet tiedätte lapsenne kasvatuksesta enemmän kuin mä, koska mulla ei niitä ole". Jonkinlainen järki tulee aikuisen kuitenkin siinä suhteessa pitää omassakin päässään. Olen kyllästynyt ainaiseen jankutukseen esim. kännykästä.

Kysyn vaan lopuksi, pitäisikö ihan oikeasti lasten vanhempien mennä kysymään Jammu-sedältä suoraan, miten lasten tulisi koulumatkallaan tehdä. Minusta kun luontaisin tapa on juosta niin paljon kuin ikinä kintuistaan pääsee kotionsa ja vetää ovi perässään kiinni lukkoon, eikä alkaa soitella vanhemmille kännykällä kuin vasta kotona ....tai ennemminkin hätänumeroon, jos se "Jammu-setä" tulee pihalle!!

Ns. "Hätänumero" lapsella on "äidin kännykkänumero"!?

En mitään muuta järjetöntä ole koskaan kuullut kuin Suomen Puolustusvoimien suojelukoulutus 5km:n päässä atomipommin räjähtäessä -pressu vaan päälle (eikä aina pressu) ja huoneiston patterin viereen mahalleen ja varrotaan hetken aikaa kun ikkunapokat on takaseinässä ja kun noustaa niin käydään hakemassa kuusen havunen (joka on valmiiksi pakkelissa) lähimmässä mettästä ja pyyhkäistään niillä pakkelit vartalosta. Ei meirän Suomen elementtitaloissa patterit niin tukevasti seinässä kiinni ole etteikö se tulis silloin selkään tai kylkeen kun ruumis on jo kuollut.

Uskottelu lapselle kännykän hyvistä puolista, vaikka enemmän on kännykästä mielestäni haittapuolia.
Viimeksi muokannut Mikko82, Ma Syys 20, 2010 8:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Mikko82 kirjoitti:Olen päättänyt etten keskustele enää tähän keskusteluun sanaakaan, kun "te monet tiedätte lapsenne kasvatuksesta enemmän kuin mä, koska mulla ei niitä ole". Jonkinlainen järki tulee aikuisen kuitenkin siinä suhteessa pitää omassakin päässään. Olen kyllästynyt ainaiseen jankutukseen esim. kännykästä.

Kysyn vaan lopuksi, pitäisikö ihan oikeasti lasten vanhempien mennä kysymään Jammu-sedältä suoraan, miten lasten tulisi koulumatkallaan tehdä. Minusta kun luontaisin tapa on juosta niin paljon kuin ikinä kintuistaan pääsee kotionsa ja vetää ovi perässään kiinni lukkoon, eikä alkaa soitella vanhemmille kännykällä kuin vasta kotona ....tai ennemminkin hätänumeroon, jos se "Jammu-setä" tulee pihalle!!
Toivottavasti olet itsekin huomannut, kuinka paljon olet puhunut "paskaa" täällä ja tajunnut itsekin, ettei kaikki asiat todellakaan mene niin kuin olet kuvitellut ja haluaisit, elämme nykyaikaa ja kivikausi on takanapäin.

Miksi ihmeessä vanhempien pitäisi mennä Niuvanniemeen Jammun puheisiin puhumaan pehmeitä? :shock: Sehän olisi jo varsinaista hulluutta. Eiköhän jokainen osaa lapselleen kertoa, että namusetien puheisiin ei saa mennä, vaan pitää tulla suoraan kotiin ellei toisin ole sovittu. Mutta aina ei asiat ole niin yksinkertaisia kuin kuvittelisi. Ikinä ei tiedä mikä hyökkää puskasta kimppuun, eikä kotiin ole mahdollista juosta/karkuun päästä. Puhelimesta saattaa myöhemmin olla hyötyä, jos esim. kidnappaus-tilanteessa kaappaaja kääntää selkänsä ja ehdit soittamaan vaikka kotiin ja jättämään linjan päälle.

On niitä hulluja ollut silloin 60-luvullakin, kuten varmasti olet sinäkin lukenut "ennen vanhaan" tapahtuneista murhista ja katoamisista. Kuinka paljon silloinkin olisi käytetty kännykkää, jos siihen olisi ollut mahdollisuus? Mutta kun ei ollut, miksi siis jäädä sinne kivikaudelle kun voi muuttaa elämäänsä "parempaan suuntaan".
Mikko82
Neuvoja-Jack

Geissimummo kirjoitti:
Mikko82 kirjoitti:Olen päättänyt etten keskustele enää tähän keskusteluun sanaakaan, kun "te monet tiedätte lapsenne kasvatuksesta enemmän kuin mä, koska mulla ei niitä ole". Jonkinlainen järki tulee aikuisen kuitenkin siinä suhteessa pitää omassakin päässään. Olen kyllästynyt ainaiseen jankutukseen esim. kännykästä.

Toivottavasti olet itsekin huomannut, kuinka paljon olet puhunut "paskaa" täällä ja tajunnut itsekin, ettei kaikki asiat todellakaan mene niin kuin olet kuvitellut ja haluaisit, elämme nykyaikaa ja kivikausi on takanapäin.

Miksi ihmeessä vanhempien pitäisi mennä Niuvanniemeen Jammun puheisiin puhumaan pehmeitä? :shock: Sehän olisi jo varsinaista hulluutta. Eiköhän jokainen osaa lapselleen kertoa, että namusetien puheisiin ei saa mennä, vaan pitää tulla suoraan kotiin ellei toisin ole sovittu. Mutta aina ei asiat ole niin yksinkertaisia kuin kuvittelisi. Ikinä ei tiedä mikä hyökkää puskasta kimppuun, eikä kotiin ole mahdollista juosta/karkuun päästä. Puhelimesta saattaa myöhemmin olla hyötyä, jos esim. kidnappaus-tilanteessa kaappaaja kääntää selkänsä ja ehdit soittamaan vaikka kotiin ja jättämään linjan päälle.

On niitä hulluja ollut silloin 60-luvullakin, kuten varmasti olet sinäkin lukenut "ennen vanhaan" tapahtuneista murhista ja katoamisista. Kuinka paljon silloinkin olisi käytetty kännykkää, jos siihen olisi ollut mahdollisuus? Mutta kun ei ollut, miksi siis jäädä sinne kivikaudelle kun voi muuttaa elämäänsä "parempaan suuntaan".
Missä se sun paskas on mitä olet minulle puhunut? Tässäkö?
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Mikko82 kirjoitti:
Geissimummo kirjoitti:

Missä se sun paskas on mitä olet minulle puhunut? Tässäkö?
Eikös sun pitänyt mennä pois täältä ("Olen päättänyt etten keskustele enää tähän keskusteluun sanaakaan")? :lol:
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Johan Mikko ekalla sivulla, ensimmäisen, kilometrin mittaisen viestinsä aluksi ilmoitti että on sanonut tästä asiasta kaiken jo toisessa topicissa :lol: :lol:

Mikko82 kirjoitti:
pikku-my kirjoitti:
Mikko82 kirjoitti: Olette varmasti kuulleet että ihminen on toisille susi. Välillä tuntuu, että te olette niitä "hyeenia": "jollei kaikilla mukuloilla ole kännyköitä niin hakataan ne". Ainakin viimeiset sivut ovat kuvastaneet jo sellaista?
Ei vaan juuri toisinpäin. musta on aivan sama miten sä kasvatat lapsesi,mutta olet nyt hyvin kärkkäästi ja yleistäen ilmoittanut että kaikkien lapset joilla on kännykkä ovat kriminaaleja,häirikköja ja ties mitä.
En vaan olen ilmoittanut, että heistä saattaa tulla kriminaaleja, häirikköjä ja ties mitä, jos heille annetaan kännykkä 5-vuotiaana tai alakoululaisena. En ole yleistänyt että KAIKISTA tulee!!
NEWSFLASH! Osasta lapsia tuli kriminaaleja ja häiriköitä ja ties mitä jo ennen kännykkäaikaa. Luulisi noinkin aktiivisen rikosfoorumin lukijan sen tietävän.

Mikko, mä haluan kysyä sulta vielä yhden asian. Kun sä katsot telkkaria, niin käytätkö sä kaukosäädintä, vai käveletkö telkkarin luo säätämään volumea tai vaihtamaan kanavaa?
Mikko82
Neuvoja-Jack

Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Kun otsikko antaa puhua muustakin kuin kännykästä, mitä sanotte: Vaikuttaako lemmikkien pitäminen perheessä ja niiden hoitoon osallistuminen lapsen kehitykseen myönteisellä tavalla kuten väitetään? Lisääkö vastuuntuntoa ja myötäelämisen kykyä myös lapsen ihmissuhteissa? Lisääkö kaiken elollisen arvostamista?
Nothing is quite what it seems
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ihan huippu hyvä biisi! :D

...kerää kynttilät pois.... :lol: :lol: :lol:

Tosiasia kuitenkin on, että niihin kynttilöihin ja romantiikkaan jää hippasen enemmän aikaa, kun pyykkejä ei tarvitse pestä pulsaattorikoneella, eikä tiskejä tiskata käsin.

Kuva
Nuotio & Äreät Tiput
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Maybrick kirjoitti:Kun otsikko antaa puhua muustakin kuin kännykästä, mitä sanotte: Vaikuttaako lemmikkien pitäminen perheessä ja niiden hoitoon osallistuminen lapsen kehitykseen myönteisellä tavalla kuten väitetään? Lisääkö vastuuntuntoa ja myötäelämisen kykyä myös lapsen ihmissuhteissa? Lisääkö kaiken elollisen arvostamista?
Ilman muuta. Olisihan se kummallista jos ei vaikuttaisi mitenkään. Itsehän tässä lähellä näen eläinten vaikutuksen lapseen ja pystyn hyvin vertailemaan myös sellaisiin lapsiin joilla ei lemmikeitä ole. Meillä lapsi saa ja joutuu osallistumaan esim. koiran lenkitykseen, marsujen ja kanin hoitoon sekä muiden jyrsijöiden häkkien siivoamiseen ym. Tuohon ihmissuhdeasiaan en osaa ottaa kantaa mutta elollisen arvostamista tämä kokemus lapsen elämässä kyllä lisää. Myös suhtautuminen kuolemaan tulee tutuksi.

Kyllähän se, että hoitaa eläintä ja näkee työnsä tulokset kasvattaa lasta. Ja aikuista. Stressittömämpiähän ovat ihmiset joilla on lemmikeitä. Liittyy ehkä siihenkin, että esim. täydellistä siisteyttä ylläpitävät ihmiset jotka eivät tahdo elukoita sotkemaan ovat muutenkin kireämpiä ja repivät stressiä helpommin ns. epäjärjestyksestä. Eläinten kanssa sotkua tulee ja kaikenlaisia tilanteita. Elämä ei ole niin kontrolloitua ja tarkkaa koska on karvainen muuttuja ;)

Eläimillä on tutkitusti myönteisiä vaikutuksia myös moniin sairauksiin. Itse olen vienyt koiraa töihin ja näen konkreettisesti miten se voi avata hetkeksi jonkun omiin maailmoihin sulkeutuneen dementin tai kuinka joku joka ei kauheasti seuraile ympäristön tapahtumia katseleekin pitkään koiraa tms. Myös epäluuloinen ja huonolla tuulella oleva dementti saattaa unohtaa huolenaiheensa ja keskittyä koiraan. Vaikka joku olisi vihainen ihmisille niin koira saa kuitenkin hymyn aikaan. Paljon positiivisia muutoksia tapahtuu ihmisissä eläinten ansioista.

Mitä taas lapseen tulee niin kyllähän se opettaa vastuuntuntoa, että minun pitää huolehtia tuosta elävästä olennosta ja siitä, että se voi hyvin. Opettaa empatiaa se, että huolehtii eläimestä niinkuin toivoisi itsestään huolehdittavan. Se opettaa luopumista kun lemmikki kuolee ja se haudataan. Elämän kiertokulkua, surun käsittelemistä. Lemmikkiperheissä kasvaneet lapset myös useimmiten (ei aina...) kohtelevat eläimiä paremmin kun lemmikittömät, koska he tietävät, että lemmikki on tunteva eikä sitä saa satuttaa. Monesti meillekin kylään tulevat vähän vieraammat lapset saattavat pitää kivana asiana kiusata koiria tai härppiä ja lääppiä kissaa. Sen sijaan kaikki tavoille opetetut osaavat kohdella eläimiä kunnolla ja ne joilla on eläimiä omassa kodissaan eivät koskaan samalla tavalla kiusaa eläimiä.

Tärkeä opetus on myös kaiken elämän kunnioittaminen. Se, että lemmikkihiiri on pieni ja sen elämä on lyhyt ei tarkoita sitä, että sen hoitoa voisi laiminlyödä. Meillä kaikki eläimet saa yhtä hyvän kohtelun. Hiiren elämä on aivan yhtä arvokas kun koirankin tässä talossa. Ärsyttää ihan kamalasti ihmiset jotka ajattelevat, että koirat on jotenkin arvokkaampia lemmikeitä kuin muut.
Mikko82
Neuvoja-Jack

MissHolmes kirjoitti:Ihan huippu hyvä biisi! :D

...kerää kynttilät pois.... :lol: :lol: :lol:

Tosiasia kuitenkin on, että niihin kynttilöihin ja romantiikkaan jää hippasen enemmän aikaa, kun pyykkejä ei tarvitse pestä pulsaattorikoneella, eikä tiskejä tiskata käsin.

Kuva
Mikäs toi kuva on?

Tuo viimeinen vois kääntää Eppu Normaali - Puhtoinen lähiöni: "...kalsareita peseviä vaimoja urheita". :) Meillä on toki pyykin pesukone, mutta tiskit pestään käsin. Ei oikein viitti hankkia tiskikonetta, kun asutaan vuokralla, kun sitä ei saa enää irrottaa kun muuttaa tms. Saan jatkuvasti siitä kuulla ja sitten saan kuulla siitä kun koko tiskipöytä lainehtii kun meitsi on tiskannut. :lol: Sitten olen ehdottanut vitsinä että laitetaan tiskit pyykin pesukoneeseen. :lol: Ei vaan sellainen tiskikone ois kyl hyvä. Oppiiko lapset sitten ikinä esim. tiskaamaan, jollei yläkoulussa köksän tunnilla? :roll:

Auttaako lapset ollenkaan laittamaan niitä astioita sinne tiskikoneeseen tai ottamaan pois?
Vastaa Viestiin