Mä luin jo sun kirjoittamasi alun ja totesin etten lue enempää. Mitä eroa aikuisten oikeasti siinä on soittaako kännykällä vai soittaako kaverille Skypellä sopiakseen tapaamisesta tai sopiiko mesessä tai sopiiko vaika Facebookissa? Osaatko itte käyttää Skypeä vai puhutko ennemmin siihen "ruumiinosaasi" eli kännykkään!MissHolmes kirjoitti:Me ollaan hyeenoja, jos ollaan kiinnostuttuja siitä, että miten ihminen tosissaan hypettää skypeä, mutta dissaa kännyjä? (...tämän voi joku räphenkisempi vapaasti lainata teksteihinsä....)
Ei ymmärrä!
Minua kiinnostaa sosiaaliprykologiselta kannalta nuo kaikki aiemmin kyselemäni.
Ja ei. Kännykään ei meillä ole makuuhuoneessa. Tai on herätyskellona, mutta siihen ei puhuta makuuhuoneessa. Meillä ei muutenkaan puhuta kännyyn muiden läsnäollessa, vaan puhelimen kanssa vetäydytään automaattisesti syrjään, pois häiritsemästä muita.
Siksikin on hyvä, että vehje on langaton ja siirrettävissä vaikka mihin.
Minusta kyse on nyt tässä vaiheessa jo siitä, että onko kukakin riippuvainen mistä. Millaisilla arvoilla elää ja millaisilla kasvattaa lastansa.
Otsikkokin taitaa olla lasten kasvatus, eikä kännykkä....
Ja takaisin tajunnanvirataan....
Veikkaisin, että tämä kuuluu samaan sarjaan, kuin aiemmin esittämäni perustelut autottomuudelle, vuokraasumiselle jne.
Mikkoa kauhistuttaa työttömänä ja vailla koulutusta olevana tulevana isänä se miten hän pärjää isänä, koska hänellä ~koulutkeskenjättäneellä~ ei koskaan tule olemaan varaa lasten kännylaskuihin.
Mikkoa kauhistuttaa myös se, että meneekö nykyinen avokki, tulevaisuuden vaimo kuitenkin tulevien lasten puolelle tulevassa kännysodassa? Mikkoa kauhistuttaa myös se, että monet maksavat aikuisille opiskeleville lapsilleenkin vielä kännylaskut.
Mutta eniten Mikkoa mietityttää se, miksi hän jätti koulun kesken. Miksi hän ei hankkinut kunnon ammattia. Eniten Mikkoa pelottaa, että avokkikin ymmärtää sen, ettei hänellä olisi varaa ostaa tuleville lapsille edes 29 euron kännyköitä ja että avokista ei siksi koskaan tule aviota, eikä koskaan tule niitä lapsia.
(kaikki edelleä oleva on fiktiivistä, koska minulla on tänään sellainen päivä)
Mulle kaverini voi soittaa tai lähettää tekstiviestejä. Ja jollei mulle sovi, niin voin hätätilanteessa soittaa tai lähettää tekstiviestin, mutta yleensä meidän yhteyden pito toimii sähköpostitse tai . Ei se minulle ongelma ole. Yhdysvaltalaisille sukulaisilleni en pahemmin viitti soittaa kännykällä, enkä usko että säkään mikäli heillä on Skype.
Avopuolisollani ja minulla on monta yhteistä kaveria. Miks mun pitää soittaa omastani kännykästäni sille samalle kaverille, jonka kanssa avovaimo just puhuu. Esim. tietoturva-asiat ei nykyisin ole ihan "päivän tärkeitä" juttuja, mikäli käyytöjärjestelmän suojaukset on päivitetty. Miksen mä voi puhua avovaimoni puhelimeen ja hän ei taas mun puhelimeen?
Sinustahan tämä alkoi koko tämä "känkkäränkkä", kun 11-vuotias Matti katosi. Oletuksissa kysyit, että onko ne paikantaneet Matin kännykkää ja tarkastaneet teletunnistetietoja...ymmärtämättä ollenkaa muiden perheiden elämän todellisuuksia, että sallivatko he mahdollisesti alakoululaiselle kännykän. Se pisti mulle vihaksi, kun keskustellaan ITSESTÄÄN SELVYYKSISTÄ!
Meidän suomalaisten pitäisi kaikessa muita edellä ja teknologiamme huippuluokkaa. Se nähdään kuitenkin lasten kasvatuksen haittapuolina.
Sekin on todettu että lasten kehityksen ja kasvun kannalta on huonoa kännykän käyttö. Väitän, ettei se ihan niin terveyden kannalta ole, etteikö siitä olisi jotakin haittaa näille lapsille käyttäessä kännykkää. Syöpäriskiä ei ole koskaan kyetty todistamaan puolueettomasti, jottei siitä olisi haittaa varsinkin lapsille.
Kylhän THL oli siitä sikainfluenssarokotteesta jyrkästi sitä mieltä, ettei ole vaaraa sikiölle tai lapsille, mutta kuinkas ollakaan Suomessa ja Ruotsissa on siitäkin havaittu ns. narkoosi-unihäiriöitä lapsilla eli aivoihin liittyviä sairauksia. Sehän ei ole tullut kaikille lapsille, mutta osalle.
Itte en ole ottanut koskaan sikainfluenssarokotetta ottanut ja elän vielä, eikä avovaimonikaan (vaikka työskentelee lasten kanssa). Me päätimme sen yhdessä hyvin "telepaattisesti" eli kumpikaan ei ollut puhunut siitä aikaisemmin toiselle ottaako vai ei. Lopulta ajattelen että hyvä on kunnen ottanut moista rokotetta. Pitäis mennä jäykkäkouriste tehostekin ottamaan (vanhentunut heinäkuussa), mutta taitaa mennä lokakuuhun, että on sinne päin jotakin asiaa.