Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
pasi
Martin Beck

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja pasi »

Matlock kirjoitti:Eikös väkivalta kuitenkin tarkoita yleensä ihmisen toimeenpanemaa vammaa, eihän terävä nurkka voi kohdistaa kehenkään vakivaltaa?
Maallikoilla varmasti näin, mutta lääkäreiden teksteissä se tarkoittaa yleisesti kehoon kohdistunutta ulkoista voimaa/energiaa ainakin silloin, kun vamman aiheuttajaa ei tunneta. Eräs esimerkki löytyy tästä tekstistä: Voimakas väkivalta esimerkiksi liikenneonnettomuuksissa voi aiheuttaa laajoja kasvojen pehmytkudosten ja luiden murtumia, jotka on kiireesti hoidettava.

Lienee selvää, ettei tuo todennäköisimmin viittaa liikenneonnettomuuden uhrin pahoinpitelyyn eikä myöskään ihmisen toiseen kohdistamaan voimaan/energiaan, vaikka sisältää toki nekin mahdollisuudet.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

TUKEA LUNETTAN LAUSUNNOLLE

Kirjassa Jorma Palo: NILS GUSTAFSSON JA BODOMIN VARJO on muutamia mielenkiintoisia yksityiskohtia. Tässä eräs niistä:
lainausta s.173...

... Nilsin työkyvyttömyyttä varten annettuun hammasklinikan lääkärintodistukseen kirjatun maininnan "5.6.1960 ISKETTY TERÄVÄLLÄ ESINEELLÄ USEITA KERTOJA PÄÄHÄN" Kontio jätti myös huomiotta. ...

Tässä kerrottu asia lienee totta. Hammasklinikka on ilmeisesti antanut tuollaisen lausunnon. Se tukee LUNETTAN antamaa lausuntoa. Lunetta oli siis todennut päässä myös kaksi "terävän väkivallan aiheuttaman vamman jälkitilaa".
Mielenkiintoinen yksityiskohta.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Noinhan se olisikin ihan selvä juttu, parahin Matlock, mutta tuo virallinen kapulakieli on tehty juuri Sariolan kaltaisia yksinkertaisia lukijoita varten, ettei heidän tarvitsisi pähkäillä tärkeiden asioiden kanssa, kunhan vaan ymmärtäisivät pysyä niistä erossa!

Siis tarkoitus on ainoastaan antaa viisaampien ajatella ja tyhmempien jättää se puoli väliin, siksi virastokieli on niin vaikeaselkoista useimmalle, vai ymmärrätkö sinä kaiken lakitermeistä ja teksteistä?

Miten onnistuu veroilmoituksen teko, tai nythän se on jo helppoa, mutta muistelehan muutamaa vuotta taaksepäin!
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Noinhan se olisikin ihan selvä juttu, parahin Matlock, mutta tuo virallinen kapulakieli on tehty juuri Sariolan kaltaisia yksinkertaisia lukijoita varten, ettei heidän tarvitsisi pähkäillä tärkeiden asioiden kanssa, kunhan vaan ymmärtäisivät pysyä niistä erossa!

Siis tarkoitus on ainoastaan antaa viisaampien ajatella ja tyhmempien jättää se puoli väliin, siksi virastokieli on niin vaikeaselkoista useimmalle, vai ymmärrätkö sinä kaiken lakitermeistä ja teksteistä?

Miten onnistuu veroilmoituksen teko, tai nythän se on jo helppoa, mutta muistelehan muutamaa vuotta taaksepäin!
No niin, siinä Matlockille suora kysymys!

Sitten on se vaikeus, että ketä lasketaan niihin viisaisiin ja ketä tyhmempiin ja kuka suorittaa sen määrittelyn. No "pasi" se ei ole, koska sai ehdot matematiikasta. Hessu se ei ole, koska ajatus harhailee ilman mitään selkärankaa kuin tuulessa huojuva kaisla ilman mitään johdonmukaisuutta. Eli tämä tuntuu ratkaisemattomalta ongelmalta.

Minulla ei ole mitään ongelmaa ymmärtää esim. Lunettan kieltä, vaikka en sitä itse käytäkään. Olen ymmärtänyt sitä kaiken aikaa, vastoin täällä kirjoittavien kommentteja. Ei se niin monimutkaista ole. Ei myöskään awa ole "sanallisten tehtävien mestari", koska itse esitti sanallisen tehtävän virheellisessä muodossa, niin että tehtävän ratkaisu oli tarkkaan ottaen mahdoton. Jos taas arveli awan epähuomiossa ilmaisseen asian väärin, niin tehtävä oli älyttömän helppo. Piti vain jakaa 46 kahdella. Saatiin 23. Siinä oli koko ratkaisu. Tämä oli taas "pasin" mielestä vaikea prosenttilasku. Vaikea ja vaikea, jollekin vaikea, jollekin helppo. Nämä ovat niin henkilökohtaisia asioita. Sama asia, vaikea tai helppo.

Lunettan kohdalla se varsinainen asia oli se, että hän oli siis todennut päässä myös kaksi "terävän väkivallan aiheuttaman vamman jälkitilaa".

Se on se merkittävä asia - ei suinkaan nuo termit. Niistä riitelemällä voidaan vain yrittää häivyttää pääasia pois tietoisuudesta.

Tämä asia tuli nyt kuitenkin loppujen lopuksi hyvin esille. :D
Hessu52
Watson itse

Sariola kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Noinhan se olisikin ihan selvä juttu, parahin Matlock, mutta tuo virallinen kapulakieli on tehty juuri Sariolan kaltaisia yksinkertaisia lukijoita varten, ettei heidän tarvitsisi pähkäillä tärkeiden asioiden kanssa, kunhan vaan ymmärtäisivät pysyä niistä erossa!

Sitten on se vaikeus, että ketä lasketaan niihin viisaisiin ja ketä tyhmempiin ja kuka suorittaa sen määrittelyn. No "pasi" se ei ole, koska sai ehdot matematiikasta. Hessu se ei ole, koska ajatus harhailee ilman mitään selkärankaa kuin tuulessa huojuva kaisla ilman mitään johdonmukaisuutta. Eli tämä tuntuu ratkaisemattomalta ongelmalta.

Minulla ei ole mitään ongelmaa ymmärtää esim. Lunettan kieltä, vaikka en sitä itse käytäkään. Olen ymmärtänyt sitä kaiken aikaa, vastoin täällä kirjoittavien kommentteja. Ei se niin monimutkaista ole. Ei myöskään awa ole "sanallisten tehtävien mestari", koska itse esitti sanallisen tehtävän virheellisessä muodossa, niin että tehtävän ratkaisu oli tarkkaan ottaen mahdoton. Jos taas arveli awan epähuomiossa ilmaisseen asian väärin, niin tehtävä oli älyttömän helppo. Piti vain jakaa 46 kahdella. Saatiin 23. Siinä oli koko ratkaisu. Tämä oli taas "pasin" mielestä vaikea prosenttilasku. Vaikea ja vaikea, jollekin vaikea, jollekin helppo. Nämä ovat niin henkilökohtaisia asioita. Sama asia, vaikea tai helppo.

Lunettan kohdalla se varsinainen asia oli se, että hän oli siis todennut päässä myös kaksi "terävän väkivallan aiheuttaman vamman jälkitilaa".

Se on se merkittävä asia - ei suinkaan nuo termit. Niistä riitelemällä voidaan vain yrittää häivyttää pääasia pois tietoisuudesta.

Tämä asia tuli nyt kuitenkin loppujen lopuksi hyvin esille. :D
Hessu52
Watson itse

Hessu52 kirjoitti:
Sariola kirjoitti:

Tämä vain ei tarkoita sitä, että Matlock olisi tyhmä, eli ymmärsit asian juuri niin väärin, kuin sinä vain osaat Sariola!

No "pasi" se ei ole, koska sai ehdot matematiikasta. Hessu se ei ole, koska ajatus harhailee ilman mitään selkärankaa kuin tuulessa huojuva kaisla ilman mitään johdonmukaisuutta. Eli tämä tuntuu ratkaisemattomalta ongelmalta.

Väärin jälleen, koska sinä Sariola olet niin huono lukemisen ymmärtämisessä, sinä putoat itse pois ja me muut pääsemme suoraan luokalta ilman ehtoja!

Et edellekään tunnu ymmärtävän, mitä Lunetta tarkoittaa terävällä väkivallalla.

No autetaan tyhmempää, eli kun sinä kävelet sokaistuksissasi päin sahanterää, niin se on terävän väkivallan aiheuttama vamma joka siitä tulee.

Sinua ei kukaan tällä kertaa lyönyt kaheliisi, vaan siihen itse kävelit, joten ketäpä siitä syyttää?

Koska sinä et näytä käsittävän asiaa, niin voisitko lopettaa taas tuon keskustelun sotkemisen, lopettamalla tuollaiset typeryydet, joita jatkuvasti kirjoitatat

Tuollaisia kirjoituksia jotkut kirjoittavat huumeissa tai seniiliyttään, en nyt kuitenkaan sinua niihin vertaa!
pasi
Martin Beck

Sariola kirjoitti:Jos taas arveli awan epähuomiossa ilmaisseen asian väärin, niin tehtävä oli älyttömän helppo. Piti vain jakaa 46 kahdella. Saatiin 23. Siinä oli koko ratkaisu. Tämä oli taas "pasin" mielestä vaikea prosenttilasku.
Olen kommentoinut tuota tehtävää vain kerran, ja silloin totesin sen olevan yksinkertainen prosenttilasku:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 53#p349253

Ja aiemmin totesin myös, että juuri näin syntyvät "Sariolan totuudet". Kun Sariola on kerran saanut jotakin päähänsä, siellä se pysyy huolimatta tosiasioista.

Mitä sitten pitäisi ajatella kirjoittajasta, jonka mielestä yksinkertainen tarkoittaa samaa kuin vaikea? Ehkä tuon omituisen tulkinnan syynä on kerta kaikkiaan heikko luetun ymmärtäminen, josta kyseinen kirjoittaja on jo antanut loputtomasti esimerkkejä. Taustalla voi olla myös oman typeryyden tajuaminen, jota ko. kirjoittaja yrittää tyypillisesti peitellä halventamalla muita kirjoittajia, eikä hän tunnetusti kaihda edes valehtelua. Ehkä syynä on todellisuudentajun hämärtyminen, johon myös ko. kirjoittajan suuruudenkuvitelmat viittaavat. Oli syy mikä tahansa, tuo kirjoittaja antaa itsestään todella vakuuttavasti sellaisen vaikutelman, että sekä älylliset valmiudet että tunne-elämän valmiudet ovat jääneet kehittymättä aikuisen tasolle.
Sariola
Horatio Caine

Tuossa tehtävässä oli kysymyksessä tietysti jakolasku: 46% / 2
Ja vastaus oli 23%
Jakolaskua se oli.
Esitetyssä muodossa ei ollut ratkaisua! :D
pasi
Martin Beck

Sariola kirjoitti:Esitetyssä muodossa ei ollut ratkaisua!
Riippuu tietysti siitä, mihin esitettyyn muotoon viittaa. Minä viittasin tähän:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 03#p346903
Hessu52
Watson itse

Jos itse haluaisi tehdä itselleen kunnon vammat päähän, niin arvatkaapa mikä siihen sopisi parhaiten tuollaisissa Bodomin kaltaisissa oloissa?

Moottoripyörän "kikstartti".

Siihen kun laittaa päänsä sopivasti hollille ja virittää polkimen sopivasti ja laskee sen sitten kädellään irti, niin jopa poski halkeaa ja luu katkeaa, mutta tämähän on pelkkää kuvitelmaa, tuli vain mieleeni, kun pohdin noita vammoja.
Sariola
Horatio Caine

SIINÄPÄ SE AWAN LASKUTEHTÄVÄ JOTA OLEN KOMMENTOINUT:
Sariola kirjoitti:
awa kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Oikeuslääkäri on tutkinut luurangon, myös käden sormineen, eikä ole havainnut mitään murtumia käsissä.
Laita Sariola se lausunto, missä mainitaan, että Boismanin käden luut ovat ehjät. Silloin saadaan varmuus. Mikäli et sitä pysty tekemään, tämä jää epäseväksi.
Sariola kirjoitti:Kuka on katsonut nyrkkeilyä. Siinä isot ja riskit miehet lyövät toisiaan leukaan koko voimallaan. Erittäin harvoin leukaluu murtuu, enkä ole kuullut tapausta, että alaleuan nivelnasta olisi murtunut. Sellaisessa iskussa on poikkeuksellista voimaa takana, olkoonkin matalaenergistä, eikä sellaiseen pysty kuin pieni osa edes nyrkkeilijöistä. Kuinka nämä teini-ikäiset siihen pystyisivät.
Se ei paljon todista, jos sinä Sariola et ole kuullut tapausta, jossa leukaluu murtuu nyrkiniskusta.

"Ko. leukaluuvammojen yleisyydestä erikoislääkäri Kontio toteaa, että vuositasolla Töölön sairaalassa hoidetaan 400 – 500 kasvoluumurtumaa. Noin 80 % potilaista on miehiä. Potilaiden keski-ikä on 20 – 30 vuotta. Viimeisimmän tieteellisen tutkimuksen perusteella vuodelta 1997, noin 46 % kaikista kasvoluumurtumista syntyy pahoinpitelyn perusteella. Noin puolet kaikista pahoinpitelyvammoista tapahtuu käyttäen nyrkkiä."

Sariola kirjoitti:Nämä ovat tietysti minun omia mielipiteitäni.
No niin on. Se tiedetään. Mielipiteellä ja faktalla on vain se vissi ero.

Todettakoon vielä lopuksi, että asiantuntijoiden mukaan Gustafssonin vammat ovat tyypillisiä "nakkikioskivammoja" joita syntyy pelkästään Helsingissäkin päivittäin. Nyrkkeily urheilumuotona ei liity näihin millään tavalla. Tämä Sariolalle tiedoksi.
Lainasin tämän tekstin sellaisenaan tuolta aikaisemmasta. Ainoan muutoksen tein siihen muuttamalla punaiseksi kohdan puolet kaikista pahoinpitelyvammoista.

Voitte tarkistaa, näin on!

Tuo pitäisi olla puolet kaikista pahoinpitelyvammoista, jotka ovat aiheuttaneet kasvoluiden murtumia

Tämä korjaus tekisi laskutehtävän mahdolliseksi. Tuossa awan esittämässä muodossa tehtävää ei voida ratkaista. 8)
TÄSSÄ NÄKYY TOTUUS!

Koska minuakin on kovasti arvioitu noiden kahden - kolmen kirjoittajan toimesta, esitän pienen arvioinnin omasta puolestani.

awan tasoisia matematiikan taitajia on paljon, suurin osa ainakin naisista. Ei siinä ole erityistä häpeämistä. Mutta ei tuo kestä kehumistakaan. Heikon puoleiset ovat taidot matematiikassa. Vahvat alueet ovat jossakin muualla. Niitä en tunne. Realistinen looginen ajattelu ei ole liioin kovin tasokasta. Jos oikeuslääkäri ei mainitse mitään käden luista, niin se ilman muuta tarkoittaa, että niissä ei ole ollut mitään murtumia. ETP olisi myös riemuiten ne julkistanut. Kun ei ole sitä tehnyt - ei ole myöskään ollut. Se on varma asia vaikka sitä ei sanota.

pasi taas on kuin nummisuutarin Esko. Ehkä isokokoinen ja kömpelö, mutta henkinen ja hengellinen puoli on jäänyt vähemmälle. Mahdollisesti kielimiehiä, mutta matematiikka on lapsen kengissä, se on heikkotasoinen. pasi ei ymmärrä matematiikasta juuri mitään. Kilpailee awan kanssa samassa sarjassa. Luonteeltaan hyvin yksioikoinen ja ärsyttävän itsepäinen. Kun lahjakkuuskin on vastaavaa tasoa on kokonaisuus hyvin ärsyttävä. Takertuu olemattomiin yksityiskohtiin hyvin kiivaalla mielellä ja teatraalisesti. Osoittautuu, että siinä on "paljon melua tyhjästä". Esiintyy valtavan hyökkäävällä asenteella vaikka omat tiedot ja taidot ovat hyvinkin rajalliset. Kirjallinen esitys paljastaa yksioikoisen persoonan. Se antaa parhaan kuvan kirjoittajan henkisen puolen ominaisuuksista. Joku voisi sanoa "jäkittäjäksi".
Viimeksi muokannut Sariola, Ti Marras 02, 2010 9:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Väärin Sariola! Et osannut ratkaista tehtävää ja sitä totuutta ei edesauta yhtään se, että lainailet tänne tehtävään kuulumattomia postauksia. Alkuperäistä tehtävää et osannut ratkaista. Onnistuit siinä vasta kun sinua oli riittävästi autettu. Ehkä äiti tai isosisko auttoi sinua kouluaikoina. Nyt olet kertomasi mukaan eläkkeellä, ja nuo kohdaltasi ilmeisen ikävät koulumuistot ovat muistoja vain. Toki nyt voit olla iloinen onnistumisesta, ja tällä kerralla ratkaisit tehtävän ystävällisten nettikeskustelijoiden avustamana. Olemme kaikki iloisia onnistumisesta jonka saavutit. Tosin tehtävä oli helppo. Toivottavasti kukaan ei aseta vaikeampia tehtäviä.

Sattumoisin tuossa laskutehtävässä paljastuu se totuus, että nyrkiniskun seurauksena syntyy yli 20 prosenttia kaikista kasvoluun murtumista. Fakta. Todellisuudessa tuo lukema on vielä huomattavasti suurmpi, sillä nuo luvut olivat suunnilleen ne mitkä leukakirurgian erikoislääkäri Risto Kontio kertoi Töölön sairaalaalassa hoidettujen murtumien osalta. Töölön sairaalassa hoidetaan vakavien tapaturmien ja liikenneonnettomuuksien uhreja, joten suhteellinen kasvomurtumien osuus näiden vammojen osalta on tuossa sairaalassa suurempi kuin mitä se on esimerkiksi Malmin traumapäivystyksessä hoidettujen kasvoluunmurtumien suhteen. Malmilla nyrkiniskuvammojen osuus kaikista kasviluunmurtumista voi olla jopa puolet, tai ylikin, kaikista siellä hoidetuista kasvoluumurtumapotilaista. Tämä on vain arvaus, mutta uskoisin sen olevan hyvin lähellä totuutta.

Sariola, se nyt on vain niin, että sinun Tayson -teoria romuttuu näiden numeroiden edessä täysin ja totaalisesti. Paljon on Helsingissä nakkikioskeja. Tysoneja ei riitä joka kioskille. (kev) Kyllä siellä ihan tavallisia juovuksissa olevia nuori pyörii ja riitaa syntyy. Valitettavasti.

Toki paljon syntyy kasvovammoja ilman kasvoluun murtumiakin. Sehän on selvää. Sen Sariolakin ymmärrät - viidennellä lukemisella. Unohdetaan laskutehtävät. Laskutehtävät ovat Sariolalle vaikeita, erityisesti sanalliset tehtävät.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

Tietysti minä kommentoin juuri tuota sivua, joka tuossa ylhäällä on näkyvissä. Siihen minä olen kommentin kirjoittanut. Siitähän se näkyy vieläkin, että puhun aivan totta. Kyllä se niin on, että tuossa muodossa, jossa kysymys on esitetty tuolla sivulla, ei tehtävää voida ratkaista - eli ei voida annetuilla arvoilla laskea. Jos se taas korjataan tuohon alempana näkyvään "korjattuun muotoon" on kysymys erittäin helppo. Puolitetaan 46% ja sehän on 23%. En minä tätä itse prosenttia ole kommentoinut. Näitä käsirysyjä voi tapahtua satoja ja vain osassa syntyy kasvoluun murtumia. Hämärän peittoon tässä jää, Kuinka monta prosenttia pahoinpitelyvammoista (siis kaikista pahoinpitelyvammoista) aiheuttaa kasvoluiden murtumia. Se on aivan eri luku. Sitä ei tässä ilmene. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää sekin.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Hämärän peittoon tässä jää, Kuinka monta prosenttia pahoinpitelyvammoista (siis kaikista pahoinpitelyvammoista) aiheuttaa kasvoluiden murtumia. Se on aivan eri luku. Sitä ei tässä ilmene. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää sekin.
Kyllä, se jää hämärän peittoon. Se on sitten suhteellisuuslaskentaa, jota en sinulle Sariola suosittele. Uuden asian oppiminen eläkeiässä voi olla vaikeaa.

Sariola, se tässä mainitsemassasi tietojen hakemisessa on vaikeaa, että läheskään kaikki murtumapotilaatkaan ei hakeudu hoitoon - puhumattakaan pelkästään pahoinpitelyvammoista.

Ovensuukysely tähän tarvittaan.

- oikeasti naurattaa -
Viimeksi muokannut awa, Ti Marras 02, 2010 10:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Älä sönkötä Sariola,etsikkoaikasi meni jo, ei sinua kukaan enää tosissaan ota!
Lukittu