Kiitospaivanterveisia taalta rapakon takaa!
Vilkaisin joutessani ensimmaista kertaa sitten kesan alun miten taalla pohdinnat edistyvat ja olen kiitospaivan kunniaksi kiitollinen siita, etta johonkin voi maailmassa luottaa: asemasota Annun puolustajien ja syyttajien valilla jatkuu taysin samoista boteroista kuin viimeksi taalla kaydessani.
En ehtinyt viestiketjuja kovin kauas taaksepain selata, mutta kopsaan tahan nyt oman viestini kesakuun alusta re aikajanat/hakenauha kun mielestani lapsen kayntikerroista on taas esitetty etp-materiaalista valikoivasti poimittua tietoa.
Oma kantani perustuu ainoastaan lapsen ja Annelin alkuperaisiin 2006 kuulusteluihin, siten kun ne on etp:ssa kirjattu.
Olen taman jo useamman kerran eri kohdissa sanonut mutta etp-materiaalin luettuani olen paatynyt siihen, etta lapsen kaksi ensimmaista kayntikertaa ovat ENNEN HAKE-puhelua. Tama aikajana tasmaa parhaiten lapsen ja Annelin alkuperaisiin 2006 kuulusteluihin ja HAKE nauhaan.
Ensimmainen kerta: isa ja aiti pystyssa, ikkuna rikki, lattialla lasia.
Toinen kerta: isa (vatsallaan= veri ei nay) lattialla. Veitsi lattialla. Aiti "ilmeisesti" puhelimessa tai menossa sinne mutta lapsi ei ilmiselvasti tata nae koska lapsi kertoo menneensa takaisin huoneeseensa.
Anneli itse myos kertoo juosseensa heti iskun saatuaan ensimmaisena ulos ja ottaneensa Hake-puhelun sen jalkeen. Lapsi antaa ymmartaa olleensa vieressa/odottaneensa kun aiti sai taman puhelun.
Kolmas ja viimeinen kerta (kirkaisukerta) on sitten se kun lapsi nakee isan, josta tuli kauheasti verta. Mista veri tuli han ei nae. Huppumies paikallistetaan tahan kertaan mutta ei kerrota miten han siihen ilmestyi tai mista.
----
Toistan viela ylta: lapsi kertoo nahneensa isan lattialla ja puukon toisella kayntikerrallaan, mutta
menneensa sen jalkeen takaisin huoneeseensa. Tyton huoneesta ei voinut tulla tai menna ilman etta puhelimessa sen normipaikalla puhuva henkilo olisi nahnyt taman. Ja toisinpain. Jos aiti olisi ollut puhelimessa tai menossa sinne, miksi lapsi olisi mennyt huoneeseensa nahtyaan iskan lattialla?
Loogisin selitys on, etta Anneli oli tassa vaiheessa pesulla tai ulkona piilottamassa kenkia ja murhaajan ruskeaa vaatetta. Tuskin han olisi kertonut ulos juoksustaan huvikseen (kaski myos lasten menna ulos "mutta eivathan ne menneet...") -- ehka han oletti, etta tytto muistaa hanen tulleen ulkoa. Tytto oli joka tapauksessa tassa vaiheessa hereilla ja oli nahnyt isan lattialla, jolloin Hakeen oli soitettava heti. Vrt. tyton spontaani kertomus siita kuinka han odotti, etta aiti sai puhelun.
Tama aikajana selittaa myos tyton suht. rauhallisen kaytoksen Hake-nauhalla
kunnes han menee aidin lahettamana katsomaan ja kirkaisee sydantasarkevasti kun nakee isan pesuhuoneen oven edessa selallaan, verissaan.
Huom. myos etta lahettaa voi muutenkin kuin sanoin & Anneli itse kertoi eri kuulemiskerroilla/eri henkiloille lahettaneensa xxxx:n katsomaan, josko isan murhaaja oli saanut tyonsa paatokseen ja poistunut. En edellenkaan usko, etta normaali aiti toimisi edes paniikissa nain. Saati, ettei han olisi jollain lailla huolehtinut pienempien lasten turvallisuudesta -- ei valttamatta lahettamalla naita hankeen joulukuussa mutta vaikka komentamalla paikalla poukkoilevan vanhimman varmistamaan, etteivat pienimmat murhaajan maiskimiseen heranneena tormanneet verityota hairitsemaan.
Muuten olen edelleen sita mielta, etta ammattimaiset murhaajat eivat kiertele taloa koputtelemassa ikkunoita saadakseen porukan varmasti hereille/valot paalle sisalla ennen hyokkaysta, hypi pienista ikkunoista paljas fileerausveisti takataskussaan, kanna vaihtovaatteita muun rekvisiitan lisana murhaajan tyokalupakissa SAATI pysahdy vaihtamaan vaatteita murhatalon kuistille. Huumehorhot eivat taas tahan pystyisi. Jaljelle jaa siis vain se piskoopin (?) aikanaan profiloma joskus talossa asunut ent. karpastenkiduttaja. Tai Annu.