Niinno, tämähän on keskustelupalsta. Pelkillä mielipiteiden luetteloilla ei keskustelua synny, jos toista kirjoittajaa ei saisi siteerata/kritisoida. Hyvä, jos itse tiedostaa, ettei pysty rakentavaan keskusteluun aiheesta. Bye Bye Irma.Irma Lam kirjoitti:On se hemmetti vaan, että mä en kestä enää tätä, että mä en saa esittää mielipiteitäni. Tai saan, mutta aina niitä on joku oikomassa. Tää homma ei sovi mulle yhtään pätkää kun pinnani palaa heti täällä. Jo olinkin ainakin puoli vuotta poissa. Ei ole mua varten, mä en jaksa. Bye bye!
Mielestäni ei ole lainkaan epänormaalia, että nuori asuisi kotonaan vielä ns. täysi-ikäisenäkin. Pojat kehittyvät tunnetusti tyttöjä hitaammin, ja irrottautuminen tutusta ympäristöstä omilleen asumaan saattaa olla jopa traumaattinen asia joillekin.
Itse muutin kotoa pois 19 -vuotiaana ja ihan omasta tahdostani. Sensijaan eksäni (miespuoleinen) joutui lähtemään kotoa heti intin jälkeen. Hän koki aina asian jotenkin niin, että hänet pakotettiin muuttamaan pois, ennenkuin oli valmis siihen.
Tässähän se näkyykin ihan tilastoituna faktana, kiitos Arlene!Arlene kirjoitti:HS 9.1.2011
Iso osa Suomen nuorista miehistä asuu yhä kotonaan
Yli puolet Suomen 18–24-vuotiaista miehistä asuu vielä kotonaan, ilmenee Euroopan unionin tilastokeskuksen Eurostatin tilastoista. Samanikäisistä naisista 32 prosenttia majailee yhä vanhempiensa luona
Jos asian kääntäisi toisinpäin, ja miettisi ehkä, että olisiko taustalla ollut painostusta pojan muuttamisesta pikkuhiljaa omilleen, mutta Aleksi olisi kokenut asian jotenkin stressaavana? No, ed. oli täysin puhdasta spekulaatiota, ja sellaiseksi varmasti jääkin ikuisiksi ajoiksi.
Toinen spekulaatio olisi, että joku olisi kutsunut Aleksin bailuihin (esimerkiksi koulun foorumilla tai FB:ssa), mutta kyseessä olisi ollut törkeä kusetus ja siitä masentuneena ehkäpä Aleksi olisi tehnyt itselleen jotain.
Tosin aika hyviä perusteluja, miksi tämä ei ole mahdollista, löytyy ketjun alusta. Kieltämättä, jos Aleksi ei ollut bilehile tai opiskeluporukka muutenkin on ollut jyvällä kaikista mahdollisista pailuista, voi speku olla kaukaa haettu. Tai sitten ei.