Aleksi Viilo (22) Tampere

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
rosamarine
Adrian Monk

Re: Aleksi Viilo (22) Tampere

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Irma Lam kirjoitti:On se hemmetti vaan, että mä en kestä enää tätä, että mä en saa esittää mielipiteitäni. Tai saan, mutta aina niitä on joku oikomassa. Tää homma ei sovi mulle yhtään pätkää kun pinnani palaa heti täällä. Jo olinkin ainakin puoli vuotta poissa. Ei ole mua varten, mä en jaksa. Bye bye!
Niinno, tämähän on keskustelupalsta. Pelkillä mielipiteiden luetteloilla ei keskustelua synny, jos toista kirjoittajaa ei saisi siteerata/kritisoida. Hyvä, jos itse tiedostaa, ettei pysty rakentavaan keskusteluun aiheesta. Bye Bye Irma.

Mielestäni ei ole lainkaan epänormaalia, että nuori asuisi kotonaan vielä ns. täysi-ikäisenäkin. Pojat kehittyvät tunnetusti tyttöjä hitaammin, ja irrottautuminen tutusta ympäristöstä omilleen asumaan saattaa olla jopa traumaattinen asia joillekin.
Itse muutin kotoa pois 19 -vuotiaana ja ihan omasta tahdostani. Sensijaan eksäni (miespuoleinen) joutui lähtemään kotoa heti intin jälkeen. Hän koki aina asian jotenkin niin, että hänet pakotettiin muuttamaan pois, ennenkuin oli valmis siihen.
Arlene kirjoitti:HS 9.1.2011

Iso osa Suomen nuorista miehistä asuu yhä kotonaan

Yli puolet Suomen 18–24-vuotiaista miehistä asuu vielä kotonaan, ilmenee Euroopan unionin tilastokeskuksen Eurostatin tilastoista. Samanikäisistä naisista 32 prosenttia majailee yhä vanhempiensa luona
Tässähän se näkyykin ihan tilastoituna faktana, kiitos Arlene!

Jos asian kääntäisi toisinpäin, ja miettisi ehkä, että olisiko taustalla ollut painostusta pojan muuttamisesta pikkuhiljaa omilleen, mutta Aleksi olisi kokenut asian jotenkin stressaavana? No, ed. oli täysin puhdasta spekulaatiota, ja sellaiseksi varmasti jääkin ikuisiksi ajoiksi.
Toinen spekulaatio olisi, että joku olisi kutsunut Aleksin bailuihin (esimerkiksi koulun foorumilla tai FB:ssa), mutta kyseessä olisi ollut törkeä kusetus ja siitä masentuneena ehkäpä Aleksi olisi tehnyt itselleen jotain.
Tosin aika hyviä perusteluja, miksi tämä ei ole mahdollista, löytyy ketjun alusta. Kieltämättä, jos Aleksi ei ollut bilehile tai opiskeluporukka muutenkin on ollut jyvällä kaikista mahdollisista pailuista, voi speku olla kaukaa haettu. Tai sitten ei.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
eyes
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja eyes »

Tiedän itsekin muutamia poikia, jotka ovat asuneet kotona 22-vuotiaana, mutta en yhtäkään tyttöä, joka olisi asunut kotona 24-vuotiaana (viittaan tällä nyt Aleksin siskoon).
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Hassua. Aleksin kuvasta tuli heti mieleeni oma entinen ala-astekaverini, etunimeltään sama ja kaiken lisäksi vieläpä Atalasta. Ikä ei kuitenkaan täsmää - eikä sukunimikään.

18 päättäriltä Aitoniemeen on todellakin aivan saatanasti matkaa. Olisi kiva tietää miten tämä Aitoniemi nyt liittyy tapaukseen, jos on kuitenkin todistettu että Aleksi on Keskustaan päin suunnannut ja ilmeisesti jostain sieltä päin löytynytkin? Itse kun en enää Atalassa asu niin en ole varma 18 reitistäkään, mutta vielä puolisentoista vuotta sitten se ainakin kulki Atalasta Linnainmaan ja Leinolan kautta Teiskontielle ja sieltä Keskustaan. Jo heti tuolta matkalta löytyy tuhat paikkaa johon pystyy kyllä maastoutumaan - etenkin talvella... Lisätietoja odotellessa !
The Stig
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja The Stig »

Omaan korvaani ei ainakaan särähdä, että tuon ikäinen nuori mies asuu vielä äidin ja isän kanssa, halvemmaksi se tulee kuin asua yksin. Jos tapaus on itsemurha, ehkä Aleksi on suunnitellut sitä jo pidempään, sopivaa tilaisuutta ei ole vain tullut. Kotona ei ole halunnut sitä tehtävän, ettei perhe löydä ruumista. Ehkä ystäväpiiri on sen verran suppea, ettei voi vedota siihen, että lähtee heidän luokseen. Opiskelijabileet uskottava syy. Sitten vaan bussiin ja sillä cityä kohti, toteutustapa kyllä on hämärän peitossa tässä minun spekulaatiossani :roll:

Ja tuskinpa itsemurhaan tarvitaan aikaisempaa pitkäaikaista masennusta, useita yrityksiä, osastohoitoja tms. Elämä potkii välillä päähän ja ei löydetä muuta ulospääsyä. Harmi :(

Ja sairauskohtaukseen en henk.koht. usko, opiskelijabileiden keksiminen ei oikein istu siihen spekuun.
Kuolema kiehtoo
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Aivan samaa mieltä edelläpuhujan kanssa. Mutta mistä on löytynyt ja miten on päivät häneltä päättynyt? Aika ylimalkaisesti kerrottiin se löytöpaikkakin, joka tietysti viittaa siihen itsemurhaan, että ollaan vaiti tuloksista.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Spider
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Spider »

Harvemmin taidetaan jälkikäteen kuolinsyytä julkisuuteen kertoa, kun tapaukseen ei rikollista liity. Epäilenpä että uutisoinnin osalta on case closed.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Sabotage

Viesti Kirjoittaja Sabotage »

Spider kirjoitti:Harvemmin taidetaan jälkikäteen kuolinsyytä julkisuuteen kertoa, kun tapaukseen ei rikollista liity. Epäilenpä että uutisoinnin osalta on case closed.
Totta ja omaisille on myös annettava oma rauha ja aika surra kuollutta.
AutumnForever
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Tuosta kotona asumisesta tuli mieleen, että itse asuin 23-vuotiaaksi äidin luona masennuksen ym. vuoksi. Olin jo kyllä asunut omillani, mutta palasin "maitojunalla" kotiin toipumaan masennuksesta ja siinä ei jaksanut miettiä mitään oman asunnon hommaamista. Mutta samalla se ahdisti asua niin "vanhana" äidin elätettävänä, vaikka opiskelija olinkin. Ja Aleksilla varmaan ollut myös masennusta tjsp, jos on itsensä tappanut.
Eihän hänen tapauksessaan näin ehkä ole ollut, mutta kunhan kerroin oman kokemukseni.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Tuli mieleen vielä, että kun perhetuttujen poika päätti päivänsä hyppäämällä ikkunastaan, niin eipä asiasta todellakaan uutisoitu. Eli ilmeisesti Aleksinkin tapauksessa kyseessä on itsemurha, kun tiedotusvälineet ovat vaienneet.
Kilgore Trout
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Kilgore Trout »

kid kirjoitti:
18 päättäriltä Aitoniemeen on todellakin aivan saatanasti matkaa. Olisi kiva tietää miten tämä Aitoniemi nyt liittyy tapaukseen, jos on kuitenkin todistettu että Aleksi on Keskustaan päin suunnannut ja ilmeisesti jostain sieltä päin löytynytkin? Lisätietoja odotellessa !
Palaan vanhaan asiaan, mutta liittyy siten, että tiedän Aleksia haetun nimenomaan Aitoniemi/Hirviniemi-suunnalta. Viimeiset havainnot klo 21.37 ja voidaanhan Aitoniemi/Hirviniemi-suuntaakin kutsua kaupunkialueeksi, vaikka se ihan maaseutua onkin. Muutenkin poliisin tiedote on niin niukkasanainen, että löytöpaikkaa ei voi sen perusteella juuri arvailla.
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Outoa... Esim. Atalan "keskustasta" on Aitoniemeen vielä n. 16km matkaa, Hirviniemeen 12. Ei mene suoria busseja eikä oikeastaan mitään busseja enää tuohon aikaan.
Man
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Man »

Revin auki ihan vähän tätä selvinnyttä katoamista.
Tiedotus on ollut minimaalista, kai siihenkin on syynsä.
Tietääkö joku tarkemmin, mistä "Tampereen kaupunkialueelta" Aleksi lopulta löytyi?
elli72
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Eiköhän tällaisen vanhan tapauksen voi antaa olla ihan rauhassa. Levätköön Aleksi rauhassa.
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Man kirjoitti:Revin auki ihan vähän tätä selvinnyttä katoamista.
Tiedotus on ollut minimaalista, kai siihenkin on syynsä.
Tietääkö joku tarkemmin, mistä "Tampereen kaupunkialueelta" Aleksi lopulta löytyi?
Eipä ole mainintaa, mutta itse luokittelen kaupunkialueeksi suunnilleen tämän: Keskustorilta pohjoisessa Lappiin, etelässä linja-autoaseman tienoille, lännessä Pyynikkiin ja idässä Rautikseen asti. Mutta tämä johtunee siitä että puhekielessä käytetään jostain syystä sanaa kaupunki kun tarkoitetaan Keskustaa ja sen lähialueita, eli noita jotka juuri aiemmin mainitsin.

Maantieteellisesti Tampereen kaupunkihan käsittää laajan alueen, joka jatkuu ihan Teiskoon asti. Jotenkin voisi kuvitella, että Tampereen kaupunkialueella tarkoitetaan kuitenkin enemmän juurikin tuonne Keskustaan päin meneviä alueita, kuin esim. keskustelussa paljon pyörinyttä Aitoniemeä. Varsinkin kun löytyi näin nopeasti, niin luultavasti joku lähiö tai vastaava ollut.
oh dog!
Alokas

Viesti Kirjoittaja oh dog! »

Tiedän, että ketju on vanha, mutta ajattelin nyt kumminkin kirjoittaa tietoni kun tässäkin ketjussa on muutamassa viestissä spekuloitu vaikka mitä...

Opiskelen samaa alaa samassa koulussa. Hyvin harva Aleksin vuosikurssista edes muisti tätä tapahtuman aikoihin, eli hän ei ollut mitenkään aktiivisesti mukana opiskelijaelämässä eikä oikein muutenkaan ollut tutustunut juurikaan keneenkään. Kuvailivat lähinnä hiljaisena tyyppinä, joka tuli istumaan luennoille ja lähti sen jälkeen.

Aleksi oli tosiaan sanonut omaisilleen tulevan kiltamme kekkereihin, joita ei edes ollut olemassa. Aleksia ei muutenkaan näkynyt ikinä missään tapahtumassamme, joten meillä porukka kyllä oli alusta asti melko varma, että nyt ollaan lähdetty oman käden kautta... Uskoisinpa, että lopullisen päätöksen takana ovat olleet vahvasti masennus ja syrjäytymisen tunne. Olin itse mukana hankkimassa suruadressia perheelle kiltamme puolesta ja voin sanoa 100% varmasti, että kyseessä oli siis itsemurha. Tekotavasta en mene vannomaan, mutta kyllä meillä osasi melko moni koululla kertoa, että olisi hirttäytynyt.
Vastaa Viestiin