Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
mistral
Armas Tammelin

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja mistral »

johnny rebel kirjoitti:Suomi24:
Epäiltyjen tytär18.1.2011 15:37
Se, että mulla on ollu päihdeongelma, on menneisyyttä (josta tietää sossut sun muut), miten se liittyy nykyiseen elämään? Mitään muita rikkeitähän mulla ei ole. Ja puoliso syö työtapaturman johdosta (tai työtapaturman johosta tuli isompi vaiva) noita lääkkeitä ja tramaleista ei nyt mitään iloa saa irti, että sehän tekeekin ihmisestä nistin kun lääkäri määrää selkää varten tramalia, kun muu ei auta, eikä aina tramalkaan.
Ja isäni huumetouhuista en pahemmin ole ollu tietoinen, mutta se ei oo vaikuttanut perheeseen millään tavalla ja miksen antaisi lastani hoitoon luotettaville ihmisille, varsinkaan äidilleni joka ei koskaan ole tehnyt mitään rikollista, on aina auttanut kaikkia jotka apua tarvii ja on paras ystäväni äitiyden lisäksi?
Äitini ei tosta tapahtuneesta tiedä mitään ja saatiin kaikki vasta maanantaina kuulla Aijan kohtalosta. Isäni osuudesta asiaan en tiedä, enkä puolustele, jos on jotenkin mukana ollut, mutta isä on silti aina isä. Meille ei koskaan ole pahaa tehnyt ja perhettään suojelee omalla hengellään, harmi että sotkeutui tollaseen.

Jokaisen suvusta löytyy yhden jos toisenlaista kulkijaa, joten kaikki pitäkööt huolen omista asioistaan.

Vaikka poliisit mut kuulusteluihin hakis, niin he tietävät jo mitä piti tapahtua ja mun sana ei siinä paljoa paina. Ja poliisien kanssa puhuin jo viime torstaina, tutkinnanjohtajalle olen soittanut muutamaan otteeseen ja on kertonut mitä on voinut/saanut kertoa. Ja miten tuo on murha, jos sitä ei olla suunniteltu? Murhalla ja tapolla on aika iso ero.

Miksei ulkopuoliset voi olla spekuloimatta ja ihan vaan ODOTTAA TUTKINNAN TULOKSIA? Vitun pässiä porukkaa.. Tosin itsepähän tiesin suomi24'n keskustelujen olevan aina ala-arvosta luokkaa ja lähdin asioita oikomaan, joten on syytä itsessänikin.
Tuon yllä olevan kirjoituksen mukaan Iines ei ole ollut tuolla "kutsuissa"paikalla.
Edelleen uskon noiden outojen puhdistusaineiden liittyvän surmaan, voi toki olla että niitä on käytetty siivoamiseenkin. Aika suurella todennäköisyydellä noiden on täytynyt olla kuitenkin asunnossa surman aikaan sillä mistä ne olisi yöllä sinne hankittu ja miksi niitä olisi hankittu useita? Mitä sellaista siivottavaa tuolla olisi voinut olla että noita yleensäkään tarvittaisiin jos uhri on kuitenkin tapettu myrkyttämällä?
Muutenkin kuulostaa hölmöltä tuo maininta "outoja" . Tosin itsestäni kuulostaa edelleenkin kummalliselta edes maininta noista puhdistusaineista jos ne liittyisivät ainoastaan siivoamiseen.
Viimeksi muokannut mistral, Ti Maalis 15, 2011 9:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

mistral kirjoitti:Edelleen uskon noiden outojen puhdistusaineiden liittyvän surmaan, voi toki olla että niitä on käytetty siivoamiseenkin. Aika suurella todennäköisyydellä noiden on täytynyt olla kuitenkin asunnossa surman aikaan sillä mistä ne olisi yöllä sinne hankittu ja miksi niitä olisi hankittu useita?
Muutenkin kuulostaa hölmöltä tuo maininta "outoja" jos ne liittyisivät pelkästään siivoamiseen. Tosin itsestäni kuulostaa edelleenkin kummalliselta edes maininta noista puhdistusaineista.
Ymmärtääkseni äiti ei tullut paikalle yöllä vaan joskus paljon myöhemmin. Onhan nuo Siwat auki loppiaisenakin ja tuo "outous" liittyikin varmaan siihen, ettei emäntä tunnistanut niitä talouteen kuuluviksi..
..saapa nähä..
mistral
Armas Tammelin

Yllä olevan Iineksen kirjoituksen mukaan ei sekään ole faktaa että asunnossa on edes ollut mitään siivottavaa, vain arvelua siitä että mahdollisesti isä olisi mennyt auttamaan siivouksessa.
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

mistral kirjoitti:Tuon yllä olevan kirjoituksen mukaan Iines ei ole ollut tuolla "kutsuissa"paikalla.
Mutta tämän mukaan (lainaus ylempää) oli paikalla, luepa ajatuksella lihavoitu osa:
Toripolliisi kirjoitti: Entäs tämä 'laukkusurma'? Veimme mieheni ja lapseni kanssa vanhempani kotiinsa, uhrin miehen veli ja uhri tuli asunnolle, vanhempani poistuivat Uuraisille ja myöhemmin isäni palasi kotiin, sillä todennäköisesti tämä 19-vuotias oli paniikissa soittanut tehneensä jotain tyhmää (lue: tappanut uhrin). Isälläni sattuu olemaan kova suojeluvaisto lapsia ja nuoria, sekä ystäviään kohtaan, joten luulen että on mennyt auttamaan siivoamisessa, uhrin on tämä tekijä varmasti hävittänyt itse, sillä isäni ei olisi niin tyhmä, että tienlaitaan olisi jättänyt. Äitini tullessa kotiin oli siellä outoja puhdistusaineita etc.
..saapa nähä..
mistral
Armas Tammelin

Olen tuon kyllä lukenut jo aiemmin ja sanamuoto veimme tarkoittaa mielestäni sitä ettei itse ole jäänyt paikalle. Toisekseen sekin puoltaa asiaa ettei Iines ole ollut pidätettynä kuten muut paikalla olleet. Kirjoittaa myös kuulleensa vasta maanantaina tapahtuneesta, tosin tiesi mitä siellä olisi pitänyt tapahtua.

Hetken googlauksen jälkeen löysin seuraavanlaisen tiedon: Lakka eli gammabutyrolaktoni (GBL) on gamman (GHB) esiaine, jota on eräissä puhdistusaineissa ja ohenteissa.
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

mistral kirjoitti:Toisekseen sekin puoltaa asiaa ettei Iines ole ollut pidätettynä kuten muut paikalla olleet.
Lienet sitten "sisäpiiriä" kun tuon tiedät/väität. No liputa vaan rauhassa puhdistusaineiden suuntaan, mulle on sama mitä myrkkyä on sisuksiin tungettu kunhan syylliset saavat ansioidensa mukaan. Tämä tästä..
..saapa nähä..
mistral
Armas Tammelin

Toripolliisi kirjoitti:
mistral kirjoitti:Toisekseen sekin puoltaa asiaa ettei Iines ole ollut pidätettynä kuten muut paikalla olleet.
Lienet sitten "sisäpiiriä" kun tuon tiedät/väität. No liputa vaan rauhassa puhdistusaineiden suuntaan, mulle on sama mitä myrkkyä on sisuksiin tungettu kunhan syylliset saavat ansioidensa mukaan. Tämä tästä..
En todellakaan ole, vaan noista kirjoituksista sekä tästä viestiketjusta luetun perusteella tuon ymmärsin niin ettei ole ollut pidätettynä mutta häntä on kuitenkin kuulusteltu. Poliisihan ei ole kertonut ainetta jolla Aija on myrkytetty joten eikö nuo puhdistusaineet ole silloin ihan potentiaalinen vaihtoehto. Ei myöskään ole mitään sellaista tietoa tai faktaa että ne olisivat myöskään poissuljettuja vaihtoehtoja.

Missään ei kai ole myöskään sanottu että olisi kuollut yliannostukseen, ainoastaan että on myrkytetty. Itse en ainakaan pidä huumeita myrkkyinä, toisin kuin alkoholia. En muista että koskaan olisi huumeisiin kuolleen kohdalla uutisoitu myrkytyksestä vaan aina on kirjoitettu kuolleen yliannostukseen. Ainoastaan tuo gamma on mainittu myrkyksi joten sen yliannostuksella voitaneen puhua myrkytyksestä.

Tutkailin netistä vähän lisää noista puhdistusaineista ja sieltä selvisi että myös pirin valmistukseen tarvittavia aineita (mm. fosforia) löytyy puhdistusaineista.
Petrus
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Petrus »

mistral kirjoitti: En muista että koskaan olisi huumeisiin kuolleen kohdalla uutisoitu myrkytyksestä vaan aina on kirjoitettu kuolleen yliannostukseen.
Tässä mainitaan sanat "yliannostus" ja "huumeita".. http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2011/0 ... 19735.html
inka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja inka »

itse uskoisin että siellä on käytetty myös jonkinlaista väkivaltaakin. onhan porukka ollu niin totaalisen hermostunut aijaan että hän nyt tosiaan on vainaa. eli voi olla että puhdistuaineita on käytetty siihen mihin on tarkoitettukin... (verijälkien) siivoamiseen. olisi mielenkiintoista tietää mitä mieltä aviomies (roy) on asiasta, ja kuinka paljon hän on tiennyt asioista ennen tapahtumia...
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Mantua

Viesti Kirjoittaja Mantua »

En pysty luottamaan edelleenkään Iineksen kirjoituksiin, sillä mikäli hän edes on itse niitä kirjoittanut (kuka tahansa rekistöröimätön pystyy Suomi24.fi kirjoittamaan). Toiseksi, jos hän kuvitellusti kirjoitti kommentit, hänen ainut tarkoituksensa oli puhdistaa isänsä ja äitinsä maine, ja sen eteen hän on voinut kirjoittaa mitä sattuu päästäkseen päämääräänsä.
Toni1987
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Toni1987 »

Itse olen tuntenut Antin 7-8 vuotiaasta, eli koulun alusta asti. Viimeiset vajaat 10 vuotta kyseisellä kaverilla on mennyt erittäin kovaa ja jos tämä teko tai ainakin siihen sekaantuminen tuli jollekin yllätyksenä, niin sitten ei Anttia tuntenutkaan. Viimeksi näin Antin viime syksynä, jolloin hän totesi, että "nyt tai ei koskaan" huumeista eroon. Ilmeisesti osui sitten se tyhjä arpa ja vauhti pysyi kovana.

Huhuja tästä tapauksesta on kuulunut paljon. Mutta oikaistaan nyt sen verran, että itsenäisyyspäivänä tapahtuneen taponyrityksen (puukotus) tekijä herra P ei liity tähän tapahtumaan millään tavalla. Ilmeisesti myöskään kukaan syytetyistä ei ole ollut silloin paikalla. Tämä on siis kuultu sieltä täältä.

En tiedä onko tätä jo täällä käsitelty, mutta osa nyt vangituista yritti pahoinpidellä Aijan viime kesänä. Syytä tähän en tiedä mutta sen olen kuullut, että puukolla olisi yritetty lyödä mutta olisi mennyt ohi ja tilanne olisi rauhoittunut hetken tämän jälkeen jostain syystä. Eli jotain vanhoja riitoja on. Tämäkin on siis kuultu sieltä täältä.

Anssi K:n tapasin ensimmäistä kertaa joskus 12-13 vuotta sitten ja kaveri oli jo silloin seipäässä. Kaveri muistetaan täällä lähinnä vain siitä, että sai aikanaan kunnolla pesäpallomailasta jonka seurauksena toinen puoli kropasta alkoi vissiin "hieman" kränäämään.

Eräs huhu on ollut myös se, että tuo annos olisi todellakin syötetty, ei siis "syötetty", suunkautta ja väkisin. Tästä on kuultu myös ympäri baareja mutta kukaan ei oikein osaa kertoa lähdettä tälle.

[quote="inka"]itse uskoisin että siellä on käytetty myös jonkinlaista väkivaltaakin. onhan porukka ollu niin totaalisen hermostunut aijaan että hän nyt tosiaan on vainaa. eli voi olla että puhdistuaineita on käytetty siihen mihin on tarkoitettukin... (verijälkien) siivoamiseen./quote]

Tähän olen myös itse päätynyt, että ulkoisia merkkejä väkivallasta tuossa ruumiissa on. Uskon myös, että tuosta teosta on tieto levinnyt jo hyvissä ajoin tiettyihin porukoihin, tästä ei mitään faktaa ole muuta kuin oma arvaus.

Eräs Antin erittäin hyvin tunteva kaveri sanoi minulle viime viikonloppuna baarissa, että: "7-10 vuoden päästä lähdetään juhlimaan kaverien vapautumista. Pyydä siis jo vapaat valmiiks."

Uskon jo tuon perusteella, että murhana tuo tulee menemään läpi.
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

7-10 vuodessa ehtii tapahtumaan vaikka mitä. Ei taida olla kovin montaa juhlijaa paikalla silloin enää. Tässä tapauksessa on mahdollista että syytteitä lyödään pöytään muillekin kuin kiinni oleville. Ja mikäs siinä poliisi varmasti kuulee samat jutut ja tarinat kuin kaikki muutkin kun vaan antavat porukan tarpeeksi kauan mennä kohnottaa. Ihan kaikkein terävimmästä sakista kun ei ole kyse niin tiedon kaivaminen ei taida olla edes vaikeaa.
inka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja inka »

[quote="Toni1987"]

Tähän olen myös itse päätynyt, että ulkoisia merkkejä väkivallasta tuossa ruumiissa on. Uskon myös, että tuosta teosta on tieto levinnyt jo hyvissä ajoin tiettyihin porukoihin, tästä ei mitään faktaa ole muuta kuin oma arvaus.

tarkoittaa mitä?? siis joku on tiennyt ennakkoon? vai ennen pidätyksiä on tieto levinnyt? ulkopuolisille ihmisille? perheen sisällä oleville? vähän jos voit tarkentaa, olis kiva. :o
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
enpakerro
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja enpakerro »

Mulle tulee ihan pelkästään fb:a selaamalla näiden sankareiden kavereita, niin sellainen fiilis, että aika moni on tiennyt/tietää tästä asiasta. Joukko urpoja, joilla on vielä kaiken lisäksi avoimet profiilit, antaa aika paljon tietoja pelkästään sitä kautta. Lisänä se mitä ne sitten vielä mahdollisesti siellä baareissa huutelee. Tämä siis ihan omaa kelaa. :|
Toni1987
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Toni1987 »

MollyMalone en usko, että tuosta alkaa syytteitä ulkopuolisille ropisemaan, ellei sitten jotain käyttörikoksia. Kyseessä ei juurikaan ole mikään tiedemies porukka vaan uskon, että kaverit ovat kertoneet aika pitkälti kaiken oleellisen poliisille. Toki jokainen varmasti vähättelee omaa osuuttaan ja yrittää vierittää syyt muitten niskoille. Perus narkkari meininkiä siis.

Inka veikkaisin, että tieto tapahtuneesta on levinnyt teon jälkeen suhkot nopeasti tuossa porukan omassa piirissä, eivät kuitenkaan mitään neropatti -osastoa ole. Aikaisemmin jos ovat jotain pienempää koheltaneet, niin kyllä tieto on aina levinnyt puskaradion kautta muillekin. Myös tuo poliisin tekemät nopeat kiinniotot puoltavat sitä, että joku olisi heille asiasta vinkannut. Tuskin sentään missään seurannassa ovat olleet. Sitä en tiedä, onko joku ulkopuolinen ollut asiasta tietoinen jo etukäteen mutta kun teko on ollut ilmeisen harkittu, niin en pitäisi tuotakaan mahdottomana.

Antin perheelle tuo tuli varmasti shokkina, kaveri on kuitenkin erittäin hyvästä perheestä ja muut sisarukset ovat mahtavia ihmisiä. Voimia heille.

Anssin perhettä en tunne sen paremmin enkä Anssia, tai noh, siskon tunnen joka myöskin on aivan mahtava tyyppi. Käsittääkseni myös Anssi on normaalista perheestä mutta sekaantunut jo erittäin nuorena väärään porukkaan.
Vastaa Viestiin