Minakin osaan kopioida ja liimata. Tassa ihan alkuperainen vastine tasta samasta kakkeli ketjusta pari sivua sitten. Kaytat tata samaa postausta ketjusta toiseen esimerkkina valehtelustani. Eiko pikku hiljaa kannattaisi kaivaa muita ja edes hieman parempia?
Ensin kertausta:
JPEG 614 -- lapselta kysytaan, juoksiko aiti pakoo. Ei juossut. "Peraantyi" oli sana, jota tytto kaytti jossain tasta liikeesta. Myohemmin kysyttaessa vastaa etta tuli lujaa samoin kuin ensimmaisessa kuulustelussa 2006. Sanaa "juosta" tytto ei kayta. Eika hanelle ilmselvasti ole selvinnyt, etta aiti oli pakoon pyrahtamassa. Tasta on jossain toisessakin kohdassa mutta en jaksa nyt kaivaa - se kohta, jossa lapsi nayttaa mihin aiti meni takkahuoneesta peraantyessaan (tonne).
2006 kuulustelusta unohdat sanoa, etta lapsi ensin vastaa, ettei nahnyt aitin juoksevan makuuhuoneesta karkuun ja sitten lisaavan, etta jotain aiti juoksi makuuhuoneesta kattomaan etta tulispa ne poliisit pian. Missa vaiheessa tama tapahtuu (Hake-nauhan aikaan? ) jaa epaselvaksi.
JPEG616 Kukaan ei kanyt ulkona.
JPEG624 alreunasta eteenpain sivulle 625: Kuulustelija kysyy tytolta nauhalla kuuluvasta juoksusta -- muistaako tama. Vastaus on "ehka". Edelleen kyseltaessa tytto ehdottaa ensin, etta ehka se oli murhaaja, joka juoksi, ja kertoo missa itse silloin oli. Kuulustelija korjaa, etta on kyse ajasta, jolloin tytto oli puhelimessa. Silloin tytto kieltaa nahneensa. Kuulustelija tiukkaa edelleen etta silloin kuului. Talloin tytto sanoo, etta ehka se oli aiti joka juoksi siit. Edelleen nauhaan viitattaessa ja tiukattaessa tytto kieltaytyy muistamasta enempaa.
K: Muistak saa sita?
A: Maa en tiia. Ehka vahan.
Kuulustelija vaihtaa puhenaihetta.
Ja vahan uutta:
JPEG 631
K: Nii viel sitte se yks aani mita ma sanoin sillon kun sa olet puhelimessa ja aiti menee sinne sit ko iska huutaa et Annu tuu apuun ja han menee sinne sit aiti kiljaisee pian tai heti sen jalkeen joku juokse siin heti sun puhelimen vieres. Naik saa tekija ois juossu siina?
A: En tiia. Ehka ma olin niin keskitty puheluun, etta ma en nahny.
JPEG 631
K: Kavitteko te jossain vaiheessa siita etuovesta ulkona?
A: Pudistaa paataan.
K: Se maa tiedan et saa olet aikasemmin sanonu siina haastattelussa etta sillon kun odotitte poliisi niin aiti meni ulos ja sano etta tulispa niinko tulispa nopeesti mika nyt on luonnollista et haluaa apua nopeesti. Muistaksa tallaist?
A: Nyokkaa
K: Oot nahny joo?
K: Mut muute siel ei oo kayty?
Tarkoittaako sana konsteksti sinulle mitaan? Kyse oli ylla nauhalla kuuluvasta juoksusta, johon koko tuulikaappiteoriasi nojaa. Siita nimenomaisesta juoksusta kysyttiin tarkemmin 2009 kuulusteluissa ja osa vastauksista on ylla. Tytto ei a) muista kenenkaan silloin juosseen b) arvelee juoksijan olleen huppuhemmon tai ehka sit aidin o ja c) olleensa niin keskittynyt puheluun, ettei nahnyt mitaan. 2006 kuulustelussa mainittu ulosmeno (tulispa ne pian) tapahtuu poliisia odotellessa - eli Hake-puhelun jalkeen.
Missa kohtaa siis valehtelen? Totta hitossa muistin lapsen kuulustelut 2006 kun olen ne itse kopioinut ja postannut. Kuten olen sanonut, et niiden perusteella voi tietaa MITA aidin kertomista neljasta viidesta takkahuoneessakayntikerrasta lapsi YHDELLA muistamallaan kayntikerralla tarkoittaa. (Juu -- on siella se suomen sana "taas" jossain, jota ei missaan nimessa sovi unohtaa kun Turre vaatii muilta pikkutarkkuutta, jota ei itse loyda edes marissa unissaan.)
Kiireessa jai alkuperaisesta postista pois sana 2009 ("Tahtitodistajasi kieltaytyy 2009 muistamasta...) -- eli vahingossa lipsahdin tasollesi. En muista, etta olisin koskaan vaittanyt sinun vaaristelevan tai valehtelevan --ymmarrystasi, logiikkaasi ja sisalukutaitoasi olen silloin talloin ihmetellyt. Ja edelleen olen sita mielta, etta esitat osatotuuksia etp:sta niinkuin ne olisivat the truth, the whole truth and nothing but the truth, yleensa ilman lahdetta ta tarkistusmahdollisuutta, vain etp:hen kokonaisuutena viitaten. Juuri kuten ylla: mihin itse nyt unohdit kaikki nuo ylla olevat kuulustelujen kohdat, joissa aidin juoksut kysenalaistetaan? Miten et ole niista koskaan tullut taalla maininneeksi kun olet vaittanyt tyton kertomuksen tukevan Annelin kertomusta tai omia teorioitasi? Miksi SINUA ei koske tama vaatimus muistaa mainita kaikki mahdolliset kuulustelukertomusten kohdat JOKA KERRAN niista puhuttaessa ?
Ja tassa muuten kommenttisi kun postasin lapsen kuulustelukertomuksista ne ylla linkittamasi patkat:
turumurre kirjoitti
Miksi et aikanaan hankkinut samalla myös niitä vuoden 2009 lapsen kuulusteluita, ne olisivat kertoneet sinulle paljon.
Monesta huomaa että sinulla on 'vanhentunutta' tietoa tapauksesta.
Ja nyt kun niihin viittaan, niista saakin poimia vain Turren hyvaksymia juttuja. Justiinsa.
BTW, selityksesi sille mikset anna lahdeviiiteita, etta muutkin pystyisivat tarkistamaan vaitteitasi, on naurettava. JPEG numerot vievat jonkun Minfoa lukevan TUTKIJAN harhaan? HAH. Ja viela kerran HAH.