Omat väittämät - omat 'faktat'

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Tara
Horatio Caine

Re: Omat väittämät - omat 'faktat'

Viesti Kirjoittaja Tara »

turumurre
Ulkosumalainen ja kummanit, Kysymys kuuluu, onko etp:ssä olevat huoneen mitat annettu oikein?
Tara voipi arvioida huoneen mitoitusta uudelleen,
Voinhan minä jatkaa. Asia ei ole aivan selvä vielä. Aloin arvioida noita huoneen mittoja sinunkin kuvista.
Turumurre, noissa kaikissa sinun 3d-kuvissa on yksi ylimääräinen kaakelirivi leveyssuunnassa.
Miten kummassa saat sen 13:n rivin mahtumaan takkahuoneen leveyteen? Minä saan vain 12 riviä, eli n 20 cm pienemmän tilan huppumiehelle ym ym..koko huone kaikkineen, koko asetelma, menee ihan pieleen jos tilaa on lavennetaan tuosta vain.

Tuo oviaukko on oikein, 7 kaakelia+jämät oik ja vas:lla. Eli kyse ei ole ollut siitä, ettäolisit käyttänyt 3d-lattian laatoittamiseen vain pienempiä kaakeleita. Mutta kylppäriseinä takkoineen on 20 cm liian kaukana siitä missä sen pitäisi suhteessa kaikkeen muuhun olla...

Kuva
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 56#p385956

Vai mikä vika minun ensihoitaja-kuvan merkinnöissä on?
En saa millään hahmotettua enempää kuin 12 riviä noita kaakeleita. Jukan pää lepäsi ilmiselvästä 11:n ja 12:n kaakelirivin sauman päällä.

Kuva

Minun merkintöjä sinun tekemiin 3d-mallinnuksiin, kaksi esimerkkiä:
sivulta 11

Kuva

Kuva

Minusta kysymys kuuluu oliko ylipäätään mahdollista piiloutua takan katveeseen jne. Epäilen suuresti ettei se olisi ollut mahdollista vaikka olisi ollut 20 cm enemmän tilaakin...
sitähän Jukan sisarkin oli ihmetellyt, 2008 ja 2010 kuulusteluissaan.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Olen Taran kanssa samaa mieltä.

Mutta on tuohon tarkempi/helpompikin tapa tuota katvetta miettiä. Takka on etusivultaan 45asteessa laattoihin ja huoneeseen nähden. Tämä 45 on kylläkin vahvistamaton oletus. Eli takan etusivun kulmasta voi piirtää linjan joka halkaisee siinä olevan laatan nurkasta nurkkaan. Tämä linja piirtyy jo huomattavan kauas. Tulee 45 asteen kulmassa oviaukon noin puoleen väliin.

Ko linjasta täytyy siirtyä oviaukosta katsoen oikealle takaisin lapsen tulosuuntaan niin paljon, että siinä mukana siirtyvä linja sallii n 50cm katveen muodostumisen takan eteen. Silloin olemmekin noin tuon ensihoitajien kuvan linjassa johon laattojakin on laskettu. Tai jopa piiru oikealle kun takan viereinen rakennelma vähentää katvetilaa.

Mutta totta, turren lisäämä yksi laattarivi muuttaa tilanteen jo mahdollisen rajoille. Kuten takan siirtäminenkin. Tosin niin muuttaa huppumiehen ylipitkät jalatkin ja ikkuna-aukon madallus. Samoin keinoin saadaan puhelimen näköyhteys poistettua, viiva piirtämällä voidaan kuvitella pakoreitti jne...
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Valhalla kirjoitti:Olen Taran kanssa samaa mieltä.

Mutta on tuohon tarkempi/helpompikin tapa tuota katvetta miettiä. Takka on etisivultaan 45asteessa laattoihin ja huoneeseen nähden. Tämä 45 on kylläkin vahvistamaton oletus. Eli takan etusivun kulmasta voi piirtää linjan joka halkaiseen siinä olevan laatan nurkasta nurkkaan. Tämä linja piirtyy jo huomattavan kauas. Tulee 45 asteen kulmassa oviaukon noin puoleen väliin.

Ko linjasta täytyy siirtyä oviaukosta katsoen oikealle takaisin lapsen tulosuuntaan niin paljon, että siinä mukana siirtyvä linja sallii n 50cm katveen muodostumisen takan eteen. Silloin olemmekin noin tuon viimeisimmän kuvan linjassa johon laattoja on laskettu. Tai jopa piiru oikealle kun takan viereinen rakennelma vähentää katvetilaa.
Aivan. Mä laitoin nyt tuolleen vain, vähän kuin rautalangasta..paintilla sekä yhteen- ja vähennyslaskentoa hyödyntäen.

Olin jo etsimässä ja sommittelemassa vatsakkaampaa, tai edes tanakampaa huppumiestä, laittaakseni sellaisen noihin 3d-kuviin tuon turren kuikelon tilalle, mutta .eih... siis ajan tuhlausta.

Nyt pihalle niinku olis jo..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti: ETP JPEG030
Makuuhuoneen leveys on 2.35 metria ja pituus 3.80 metria.
Makuuhuoneesta on oviaukko (leveys 1,05 metria) olohuoneeseen seka ovi (leveys 70 senttia pesuhuoneeseen.)
ulkosuomalainen kirjoitti:Viimeisin osoitus Turren luetun ymmartamiskyvysta tai -halusta loytyy sivulta 203 HAKE-nauhaketjussa.
ulkosuomalainen kirjoitti:Siis hetkinen -- miten tuossa nyt sitten kavi aiemmin? Turre olettaa etta kaikki mitat on annettu etp:ssa pieleen ja kayttaa siis (jostain sahkopostina lahetetysta/skannatusta kuvasta otettua) Makisen n. 1:50 mittakaavaa oman piirroksensa pohjana -- eika siis niita etp:ssa annettuja mittoja ollenkaan? Eli huone oletetaan Turren pohjakuvissa 4,40 metria pitkaksi ja 2,70 leveaksi?
Tara kirjoitti:Minusta kysymys kuuluu oliko ylipäätään mahdollista piiloutua takan katveeseen jne. Epäilen suuresti ettei se olisi ollut mahdollista vaikka olisi ollut 20 cm enemmän tilaakin...
sitähän Jukan sisarkin oli ihmetellyt, 2008 ja 2010 kuulusteluissaan.
Valhalla kirjoitti:Olen Taran kanssa samaa mieltä.
...
Mutta totta, turren lisäämä yksi laattarivi muuttaa tilanteen jo mahdollisen rajoille. Kuten takan siirtäminenkin. Tosin niin muuttaa huppumiehen ylipitkät jalatkin ja ikkuna-aukon madallus. Samoin keinoin saadaan puhelimen näköyhteys poistettua, viiva piirtämällä voidaan kuvitella pakoreitti jne...
Tara kirjoitti:Olin jo etsimässä ja sommittelemassa vatsakkaampaa, tai edes tanakampaa huppumiestä, laittaakseni sellaisen noihin 3d-kuviin tuon turren kuikelon tilalle, mutta .eih... siis ajan tuhlausta.

Alkaa olla sopivasti edelläolevien murinoita, joten vastaan tämän kerran:

Ulkosuomalaiselle: Tuo ensimmäinen kirjoituksesi yllä on etp;stä oikein lainattu. Onnittelut!
Onneksi tuo etp-mittatekstiasia oli niin lyhyt ettet siihen voinut kehitellä omia spekulatiivisia tarinoitasi. Teksti on siis kopioitu etp:stä oikein, MUTTA NE MITAT EIVÄT PIDÄ PAIKKAANSA!

Ihan yksinkertainen päättelykysymys sinulle (testi päättelykyvystäsi) Sinulla on 125 senttinen sänky joka on hieman irti sivuseinästä, toisella puolella on 100 leveä kaappi, syvyys 360 jonka ovileveys n50(<50 hitusen), välissä on tuoli vaatekasoineen, ja näiden kaikkien välissä toimintavara, toleranssia (eli että esim kaapin ovet aukeavat jne). Saatko kaikki mahtumaan mittaan 235cm.
Tämän siis pitäisi ensimmäisenä hoksata kun kuvia plaraa, tämä myös sinulle Tara.
Ja Tara! tälläisten helppojen päätelmien jälkeen aletaan tutkimaan muista kuvista (joita kyllä löytyy), aletaan laskeskelemaan laattarivejä (leveys saumoineen on tiedossa). Tämän jälkeen sitten vielä muista lähteistä saatavat tiedot.

Tässäkin pelaa vähän samat säännöt joita tuolla toisaalla käsiteltiin lapsennäkemis/huppiksen poistumis asioissa. Asioita ei voi tuijjottaa vain yhdestä kohtaa (niinkuin esim us tekee), vaan kokonaisuus täytyy ottaa huomioon.

Valhalla tietenkin peesaa teitä asiantuntijoita, ei siinä mitään uutta ole.
Huoneen mitat ovat väärin etp:ssä. Oletteko vielä erimieltä?.
Muuten, tulee valhallalta joskus hyviäkin kommentteja:
Mutta totta, turren lisäämä yksi laattarivi muuttaa tilanteen jo mahdollisen rajoille
Siinä on vain se etten ole lisäillyt laattarivejä :lol:

Mitä tule takan katveeseen jäämiseen, niin haluaisimpa nähdä sen henkilön, joka pystyy osoittamaan että minun mallissani oleva takan uloin pystyreunalinja olisi pielessä.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 56#p385956

Kuva

Ylläolevasta, rekonauhalta kaapatusta kuvasta joka on kuvattu ihan samalta linjalta missä tyttö minun mallissani on. Kamera oli ihan olohuoneen ikkunan edessä, hitusen tyttömallista taaempana. Siitä voipi nähdä missä takan uloin pystylinja kulkee. MALLINI ON KUNNOSSA. Takan taakse jää senverran tilaa joka mallissani on havaittavissa. Rekohuppismalli siellä on 185cm:n kokoinen jässikkä, ei mikään kuikelo.
Ja sitten lisäksi vielä sitten ne olosuhteet.... huppis jäi siis takan katveeseen.

Tara: Senkun vaan sommittelet omia huppiksiasi 3d-kuviini, mutta nyt viimeinen varoitus:
Mikäli minun mallikuviani käytät muokkauksiisi, niin niihin kaikkiin kuviin on selvitettävä, siihen kuvaan, mitä siinä on muokattu, kuka sen on muokannut ja mistä alkuperäinen löytyy.
Valhalla
Watson itse

Ei tm tuolla kuvalla voi asiaasi osoittaa, koska kuvauspaikka ei ole tiedossa ( juu tiedän rekokameran kuvan mutta onko se tässä sama ). Koska seurannut katve ei ole tiedossa. Eikä lapsen sijainti ole tiedossa ( paitsi lähellä kaikaisijaa ). Eikä sen hetkisen lasin määrä ole tiedossa.

Vielä vähemmän on tiedossa, miksi huppumies liimautuisi takkaa vasten. Yhtä hyvin voisi ajatella, että huppari kävi vessassa. Siihen aikakin keksisi syyn.

Kerro nyt kuitenkin, mistä sait yhden laattarivin ( 20cm virheen ) lisää kuvaasi.
Viimeksi muokannut Valhalla, Pe Touko 06, 2011 1:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Valhalla kirjoitti:Ei tm tuolla kuvalla voi asiaasi osoittaa, koska kuvauspaikka ei ole tiedossa ( juu tiedän rekokameran kuvan mutta onko se tässä sama ). Koska seurannut katve ei ole tiedossa. Eikä lapsen sijainti ole tiedossa ( paitsi lähellä kaikaisijaa ). Eikä sen hetkisen lasin määrä ole tiedossa.

Kerro nyt kuitenkin, mistä sait yhden laattarivin ( 20cm virheen ) lisää kuvaasi.
Selvitä iha itte vaan, kyllä aikuinen ihminen osaa kaivaa tietoa monista eri lähteistä,
tosin en suosittele siihen käytettäväksi us asiantuntemusta...
Valhalla
Watson itse

Selvitä iha itte vaan, kyllä aikuinen ihminen osaa kaivaa tietoa monista eri lähteistä,
kyllä se tällä selvisi, kiitos. Sama syy kun aiemmissakin. Sinä piirustelet ja muut selvittää.
Kirjaimellisesti "omat väittämät ja ihan omat faktat".

Yksi laatarivi siis pois seinänvierustasta.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Valhalla kirjoitti:
kyllä se tällä selvisi, kiitos. Sama syy kun aiemmissakin. Sinä piirustelet ja muut selvittää.
Kirjaimellisesti "omat väittämät ja ihan omat faktat".
Yksi laatarivi siis pois seinänvierustasta.
Kerrohan miksi minä sinulle alkaisin etsimään kohtia mistä mikäkin asia löytyy. Sinä olet tyypiltäsi sellainen, että kun jonkin asian perustelee, 'löydät' niiden perusteluiden sivulauseista (jotka liittyvät esim muihin asioihin), taas jotain perusteltavaksi haluamaasi. Se on kierre johon minulla ei ole sinun kanssasi mitään halua.

Olen riittävän hyvin perustellut sen, että takan uloin pystyreuna on huomattavan kaukana ja sen että mallini on oikein. Jos sinä et usko perusteluitani, niin sinun pitää tutkia ja etsiä vastaperustelut.

Tälläiset yksinkertaiset päättelykysymykset sopinevat myös sinulle. Yleisellä tasolla tähän ei muuta edes tarvita (kopsattu edeltä):

turumurre kirjoitti: Ihan yksinkertainen päättelykysymys sinulle (testi päättelykyvystäsi) Sinulla on 125 senttinen sänky joka on hieman irti sivuseinästä, toisella puolella on 100 leveä kaappi, syvyys 360 jonka ovileveys n50(<50 hitusen), välissä on tuoli vaatekasoineen, ja näiden kaikkien välissä toimintavara, toleranssia (eli että esim kaapin ovet aukeavat jne). Saatko kaikki mahtumaan mittaan 235cm.
...
Tämäntasoisia päättelykysymyksiä esitetään jo ala-asteella.
Valhalla
Watson itse

Se nyt vain menee niin, että jos valokuvissa on joku laattamäärä huoneen leveytenä niin sama tulisi olla joitakin mittasuhteita havainnollistamassa piirustuksessa. Onhan tuo piirustuksen laattamäärä oltava oikein kun kerran oviaukkokin on niiden mukaan piirrettynä. Jommassa kummassa virhe.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

turumurre kirjoitti: Ihan yksinkertainen päättelykysymys sinulle (testi päättelykyvystäsi) Sinulla on 125 senttinen sänky joka on hieman irti sivuseinästä, toisella puolella on 100 leveä kaappi, syvyys 360 jonka ovileveys n50(<50 hitusen), välissä on tuoli vaatekasoineen, ja näiden kaikkien välissä toimintavara, toleranssia (eli että esim kaapin ovet aukeavat jne). Saatko kaikki mahtumaan mittaan 235cm.
...

Tämäntasoisia päättelykysymyksiä esitetään jo ala-asteella.
Onko sänky leveämpi kuin oviaukko?

Taas laattarivistöjä tarkastelemaan.

- hymm -
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

"Kun menin toisen kerran katsomaan siihen samaan paikkaan, nain isan makaavan lattialla vatsallaan. En muista misa aiti oli. Aiti ei ollut iskan vieressa. Nain iskassa ja siina lattialla paljon verta. Iska oli siina vatsallaan ja hanen paa osotti sinne saunan ovelle pain. En nahnyt ketaan muita ihmisia siina iskan lahella.

Menin omaan huoneeseeni ja olin vahan aikaa omassa huoneessani. "

Eli tässä tarinassa tyttö näkee myös paljon verta (teoria punaisista lakanoista ei päde), puukon, ja lasinsirut, mutta menee silti tyynesti huoneeseensa. Pelästyy sitten vasta joskus neljännellä vai onko jo viides käynti se mikä nauhalle on jäänyt?
Ja käy kaksi kertaa katsomassa liikkumatonta, mahallaan makaavaa isäänsä, joka ei sano mitään, mutta alkaa sitten "jossain vaiheessa" äännellä ja kutsua Annua.

Näin varmaan sitten.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Älä muuta sano Naakaaseni; "Näin varmaan sitten". :wink: .

Hyvä on mielikuviaan hahmottaa Turumurren ja tuon ensihoitajista otetun kuvan avulla. Tapauksen molemmmat silminnäkijät ovat kertoneet tunkeutujan olleen jonkilaiseen mustaan huppariin pukeutunut, housujen väristä ei tietoa ole, tuskin kirkkaanpunaisiin housuihin kuitenkaan on pukeutunut kuten tuo pääpuolessa seisova ensihoitaja. Tuosta kun askeleen pari, semmoisen astalonmitan, peruuttaa punapöksyistä ensihoitajaa ja toisen kokonaan poistaa niin alkaa hahmottua mikä huomion kerää tuossa kuvaa hämärämmässä huoneessa. Kyllä se yhdeksänvuotiaan koko havainnointikyky tuohon lattialla verisenä makaavaan omaan iskään kohdistuu, ei siinä katse harhaile pimeitä nurkkia havainnoimassa. Vaikka sängyllä seitsemän kääpiötä olisi istunut, niin ei olisi tyttö niitä huomannut. Vasta kun varjoista tunkeutuja erottautui havaitsi silminnäkijä hahmon.
Valhalla
Watson itse

Joo, siinähän se huppumies oli liikkumatta takanreunalla ettei lapsi näkisi.

Ostaa, jos uskoo. Vielä kun kerrot syyn miksi tunkeutuja tunsi moisen häveliäisyyden puuska juuri Jukkaa 70 kertaa tikattuaan.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Ma en lahde tahan Turren mittaleikkiin enaa. Mun mielesta siina pohjakuvassa on asioita pielessa (esim arkun koko). Se on etp:ssa kahdessa eri palassa kun ei ole ilmeisesti mahtunut yhdelle kopioarkille. Ilman millimetripaperille piirrettya kuvaa en kayttaisi omien arveluideni pohjana. Etp ei kerro mista annetut mitat on otettu, mutta kun poliisi kavi talossa viela uusien asukkaiden aikana rekoamassa, todistettavastai mittanauhan kanssa, niin en oikein usko vaittamaan etta etp mitat ovat Makisen piiirroksesta. Tuskin siella on seinia uuden asukkaan aikana siirretty.

Reiluuden vuoksi Turre olisi voinut alunperin kerto miten korjasi 3D kuvaan mitat. Mutta eipa tassa mitaan uutta ole.

Re: lapsen kertoma. Kukin uskoo niista mita haluaa. Jotkut kertaavat uskonkappaleena 2009 kuulustelusta tempaistua patkaa kahdestakymmenesta sekunnista siihen kun naki murhaajan lahtevan mieluummin kuin uskovat lapsen kahta tuoretta 2006 kuulustelua (ja suurta osaa ekaa 2009 kuulustelua.) So it goes. Ma sain tasta jo migreenin niin en enaa viitsi. Olin kopsaamassa 2006 ekaa kuulustelua kokonaisuudessaan mutta rivit hyppivat silmissa. Eika siita mitaan hyotya ole kuitenkaan: lapseenhan ei voi uskoa kuin silta osin kun se sopii itse kunkin tarinaan.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Hyvä näitä mittoja on miettiä. Tosin pidän aivan käsittämättömänä sitä, että ETPK ssa mitat on ilmoitettu sentteinä ja mitä ilmeisimmin ne on väärin. Todellista tumpelointia - järkyttävää rikostutkintaa.

Laatoista on hyvä mittailla, ja niistä päätellen, huone on noin 245-250 cm leveä. Eli poliisilla oli tullut noin kymmenen sentin virhe. Myös "oviaukko" olohuoneeseen on mitattu/ilmoitettu väärin. Säälittävää.
Vastaa Viestiin