ulkosuomalainen kirjoitti:Jollei Ture toisin todista (tai edes anna omia mittojaan ja perustelujaan), mun mielesta Tara on myos oikeassa. Jukan paa nayttaisi olevan melkein koko laatan paassa ovesta -- eiko se mitta ollut vain noin 10cm? (en muista ulkoa enka jaksa kaivaa).
Jukan pituutta en myoskaan muista ulkoa --160cm? Etp kuviin verrattuna mun mielesta Turren Jukalla on liian paljon jalkoja sangyn alta nakyvissa.
Vaikka poliisilla olisi mittavirhe leveydessa (235cm vs. 24? cm) se ei kasittaakseni todista, etta sama mittavirhe toistuisi huoneen pituudessa. Takan viereen yksi lisalaattarivi tai pari (pituussuunnassa 3,8 m poliisin mukaan, 4,4 m Turren?) antaisi tietenkin huppupaalle sopivasti lisakatvetta.
Pää oli melkein kiinni ovessa, mutta ei koskettanut sitä. Ovi oli raollaan. Jos ovi olisi ollut kiinni, niin etäisyys siitä olisi ollut tuon n 10 cm, ehkä 15 tai jotain, kun ei kuvista näe onko ovi ehkä vähän 'ulkoneva' kynnykseen ja seinään nähden, en mäkään jaksa enää kaivaa..
Jukka = 160cm. etp-tietojen mukaan Jukan jalat olivat hieman polvien alapuolelta sängyn alla. Sänky oli vinossa oviaukon päässä ja siitä kohdasta irti seinästä n 15 cm. Eli tm:n kuvissa Jukka pitkäreisinen 'pätkä'.
muuta, mitoista: Sängyn päädyissä on muuten kahdeksan välipuuta (pienaa) + nuppipäiset sivupylväät.. Turren viimeisissä kuvista puuttuu kaksi pienaa, eli hänen sängyssään niitä on 6. Valokuvia? Pikkujuttu tietenkin. Entäs muut mitat? Pikkujuttuja. Sängyn leveydeksi sanotaan sen ulkomittoja, mutta toisaalta ulkomitat eivät kerro minkä levyinen patja sänkyyn mahtuu.. jne..120 tuo näyttää olevan, 6 kaakelia. Sentti sinne toinen..Paitsi kun lapsi eikä Annelikaan voi kurkottaa päällään ei eteenpäin, ei sivulle eikä taakseen, kun senttikin olisi riittänyt, parhaassa tapauksessa. Ota sitten selvää mitä hän kuvillaan haluaa sanoa. Miten hänen kuviaan voi tarkastella, kun hän kirjoittaa minulle uhkaavaan sävyyn, 'sanon sinulle 'viimeisen kerran'.. plaa-plaa..enkö muka laittanut linkkiä alkuperäisiin luomuksiin. Vai ovatko ne taidetta..) Sori, en siis sulle motkota, itsekseni.. Jaksa kohta enää..
Niitäkö ei saa käyttää niistä keskustelemiseen? Hyvänen aika, lainataanhan täällä toisten tekstejäkin, ja selitetään niitä. Kysymyshän on vain informaatiosta. Kuvan sisältämä informaatio on myös
teksti! Vai kuvakieltäkö pitäisi puhua..miten?? Yksi kuva voi valehdella enemmän kuin tuhat sanaa, ja silloin se kertoo enemmän kuvan tekijästä kuin muusta.
Loppukevennys: Joku toimii täällä kuin eräskin pulu tunnetussa tarinassa. Pulu haluaa osallistua sakkipeliin. Se lennähtää laudalle, tepsuttelee siinä edestakaisin ja kaataa kaikki nappulat, sitten se pikkasen ka*** sinne tänne. Lopuksi se pyrähtää lentoon ja toteaa tyytyväisenä: Minä voitin!