Mikä ärsyttää tänään?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
devil_doll
Axel Foley

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Mariacka kirjoitti:^Juu, ei ollut tarkoitus kritisoida sinua eikä agendaasi vaan sanoa sama asia eri sanoin. Ei tänne kirjoittaminen vaadi täydellistä äidinkielentaitoa, mutta viitseliäisyyttä saisi vähän olla. Aika helposti kuitenkin erottaa, onko kyse esim. lukihäiriöstä vai täydellisestä piittaamattomuudesta ulosantinsa suhteen.
Ei ollut tarkoitus kohdistaa sanojani erityisesti sinulle. :)

Olen huomannut, että suuresti kirjoitustaidon kanssa korreloiva tekijä on se, että lukee paljon. Kirjailijoiden ja toimittajien vastuu on siis tässäkin suuri: olisi vaalittava oikeaa kirjoitustapaa ja hyvää, monipuolista kieltä. Valitettavasti monien nykyisin leviämään lähtevien kielioppivirheiden lähteenä ovat osaltaan toimittajat, jotka eivät osaa kirjoittaa kunnolla. Esimerkiksi omistusliitteen puuttuminen, olla-verbin väärät muodot eri aikamuotojen yhteydessä, olla-verbin konditionaalin käyttö väärissä paikoissa, astevaihtelun osaamattomuus, "ketä-moka", yhdyssanavirheet, sekä jopa sanojen kirjoittaminen kategorisesti väärin kuten tuo l:n kahdentaminen. Sen sijaan puhekielisyyksien käyttö ei haittaa itseäni, vaikka opettajat siitä yläasteella jaksoivat nillittää (olisikohan ollut syytä paneutua enemmän vaikka yhdyssanoihin!). Myös pilkkusäännöt toimittajat osaavat keskimäärin aika hyvin; tosin sanomalehtikieli suosii lyhyitä lauseita, joten pahoja mokia ei pääsekään tulemaan.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Nepenthe
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Ärsyttää bussit, koska: Kävelin pysäkille 2, mutta missasin bussin A. Sitten käännyin kohti pysäkkiä 1, jolloin näin bussin X lähtevän siltä pysäkiltä. Kävelin pysäkille 1, mutta myöhästyin bussista Y parilla kymmenellä sekuntilla. Kävelin pysäkille 1 ja tietysti juuri se bussi B oli myöhässä yli 5min ja pysähtyi joka helvetin pysäkillä matkalla töihin.

Ärsyttää myös koiranomistajat, koska: joku mummeli lyttykuonoisen ja pitkäkarvaisen pikkupiskinsä kanssa oli lenkillä - flexihihnan kanssa. Kulkiessani naisen ohi, se pikkupiski hyökkäsi muristen minun kimppuuni! Ehdin justiin ja justiin hyppäämään kauemmas ja vetämään jalkani pois. Ilman sitä koira olisi käynyt kiinni jalkaani! 6 kertaa pahan koirahyökkäyksen uhriksi joutuneena pelästyn melkein kuoliaaksi kaikista pikkukoiristakin. Koiran mummeli vain naureskeli piskinsä räkyttäessä minulle. :evil: Olisi tehnyt mieli huutaa että pidä piskis kurissa saatana, mutta olin niin lamautunut, ettei sanaakaan tullut ulos. Bussipysäkillä vielä joku vitun hemmo sauhutteli juuri siinä tupakointikielto-merkin kohdalla.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Vato
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Vato »

Oisit antanu piskille mukavan potkun vastapalloon :shock:
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Kela sotkenu taas niin kaikki asiat. Kohta ei eduskunta oo ainoo, joka ilmoittelee epämääräsistä lähetyksistä.. :twisted: :evil:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Jo muutaman kuukauden odottelu eräältä rikosalan harrastajalta, joka ei pidä lupauksiaan. Hälle toimitin sen minkä lupasin, mutta sitten ei sieltä päin enää kuulukaan mitään. Että jos luet tämän - vaikka et ole kirjoittanut enää aikoihin - niin haista vittu senkin hetero!!

Kun yksi mokaa, niin kaikki kärsii, joten se lainailu ja auttaminen loppui nyt!!
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Miten munassa mä voin taas olla flunssassa?!
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Olen niin lopussa, että en jaksanutkaan tehdä mitään hommia, joita olin kaavaillut viikonlopulle. En saa pakotettua itseäni.
Nothing is quite what it seems
Tay77
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Jotkut vajakit on täällä jo ainakin viikon ajan viskelly ohikulkijoita (ikkunasta?/parvekkeelta?) vesi-ilmapalloilla ja muilla pienillä esineillä :evil: . Tähän mennessä onnistunu väistämään; kakaroita ilmeisesti, kun on viuhunu ohi...
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^^ Älä välitä, May, ei aina tarvitsekaan jaksaa. On täälläkin vielä verottajalle matkakulut ilmoittamatta ja ikkunat pesemättä, eikä pihaakaan ole kokonaan haravoitu, mutta maailma pyörii sittenkin.

Lähetän Sinulle virtuaalisesti sellaisen pyöreän, pikarimallisen ruukullisen orvokkeja ja kappas; kun oikein odotat, sinne keskelle on istutettu pienen pieni sipuli ja siitä tulee onnenkäenkaali 8) (samanlaisen, kuin itsekin kaverilta sain, kun olin alakuloinen

Itseäni ärsyttää tulossa oleva autokorjaamon lasku, olen onnellinen, jos selviän alle tuhatlappusella...
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Voi Maybrick, voimia täältäkin minfon sympaattisimmalle silinterihattuiselle rättisitikan omistajalle!
Toivotaan, että kaikki väsyneet saisivat voimia tulevista auringontäyteisistä päivistä.

Oma murheenryynini on läheisen ystäväni häät kahden viikon päästä ja polttarikuviot, joista kaasona olen aika isossa vastuussa. Tuntuu, etten ole tarpeeksi huomioinut ystävääni ajattelemalla hääohjelmaa ja olemalla yhteydessä bestmaniin. Nyt mulla on hätäpaniikki vähän kaikesta. Eikä tilannetta helpota tällä hetkellä yhtään se, että häät ovat Etelä-Euroopassa...Hu0h. Stressiä siis pukkaa, mutta periksi ei anneta, pakko sen on joskus helpottaa!

Mut hei, huomenna on äitienpäivä, hyvää sellaista kaikille minfoäideille!
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Virdon
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Tuskii se että huomenna Suomella on iltapäiväpeli ja duunissa pitää olla. Noo, toisaalta sehän on vaan Norge...
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
MerryLea
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

No vittu. Mä kuristan sen joka heittelee huumeriskuja meidän leikkipihalle. Astuin sellaisen päälle paljain varpain, teretulemast C-hepa. Siis se ärsyttää, että saatan joutua vankilaan taposta...
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

TV Pressiklubi on taas peruttu urheilun takia.
Ei iso juttu, mutta ärsyttää kuitenkin.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

MEG kirjoitti:
MEG kirjoitti:Ärsyttää näiden euroviisumelodioiden tyhjänpäiväisyys, joita ei kyllä paraskaan laulaja pysty elävöittämään.
Samat sanat tämänkin vuoden viisuista, ja laajemminkin valtaosasta nykyistä kevyttä musiikkia.
"Suuri linja" jatkuu , ei varsinaisesti ärsytä, mutta ihmetyttää mikä mystisesti romahdutti menneiden vuosikymmenten musiikkitason joka tuotti monia ikivihreitä sävelmiä.
Salander
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Salander »

Se että väsyttää aina kun pääsee töistä kotiin. Eikä mitään jaksa tehdä. :evil:
"The darkest place is under the candlestick"
Lukittu