Hätäkeskus löi luurin korvaan

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

dmm
Neuvoja-Jack
Viestit: 547
Liittynyt: La Helmi 14, 2009 6:19 pm

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja dmm »

corppi kirjoitti:
matlockb kirjoitti:
nuusku-nella kirjoitti:No luuletko etten tiedä tuota? Jos minä saisin päättää niin kaikki juoppokeikat sais jättää tekemättä. Ja päivystyksessä hoitaa ensin sairaat lapset ja sitten vasta ne kaatuilleet juopot. Ja kun olisit lukenut seuraavankin viestini niin olisit voinut samantein vastata että vaan mistäpä tiedät mikä niistä on se turha keikka ennen kuin käyt paikalla? Ei keneltäkään voi kieltää hoitoa sillä perusteella että kun se on juoppo tai kun että ei sillä viimeksikään mikään hätä ollut. Ongelma on siis suuri.
Voisiko tuota enää paremmin sanoa! Kyllä niitä veroja maksetaan juuri siksi että saataisiin hoidettua sekä juopot että lapset. Jos ambulanssi lähetetään sillä perusteella että juopon luona käytiin jo viikko sitten ja kaikki oli kunnossa niin tilannehan voi nyt olla aivan toinen, niin kauan kuin tätä maatamme edes nimellisesti väitetään hyvinvointivaltioksi, on kaikilla tarvitsevilla oikeus ilman viivytystä saada tarvittaessa ambulanssi tarkistamaan terveydentilansa.
Aika monta sairasautoa saisi suomessa olla,että tähän päästäisiin...Mie nyt kuitenkin lopetan tästä asiasta keskutelun,kun ette te nyt halua asiaa ymmärtää,vaan kattelette sitä sieltä pumpulilinnoista...
Corppi kun kaatuu pyörällä/rullaluistimilla/kännissä/muuten vaan, jätetään makaamaan ojaan kun on niitä vielä tärkeämpiä "keissejä" odottamassa. Niin, ja vittuillaan vielä ojan reunalla, ja syljeksitään päälle. Ja jos pääset hoitoon asti, omalla autolla vaikka, lupaan olla hoitamatta sinua koska olet itse aiheuttanut oman tilanteesi...

PS: Sarkasmia :lol:
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
corppi
Olivia Benson
Viestit: 729
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 8:14 pm

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja corppi »

[/quote]
Corppi kun kaatuu pyörällä/rullaluistimilla/kännissä/muuten vaan, jätetään makaamaan ojaan kun on niitä vielä tärkeämpiä "keissejä" odottamassa. Niin, ja vittuillaan vielä ojan reunalla, ja syljeksitään päälle. Ja jos pääset hoitoon asti, omalla autolla vaikka, lupaan olla hoitamatta sinua koska olet itse aiheuttanut oman tilanteesi...

PS: Sarkasmia :lol:[/quote]


Hyvä :D toimikkaatten juuri edelläkuvatulla tavalla,sen inä tottatotisesti olen ansainnut :D

Ja jos senverran vielä saa pyytää,niin jos olen vahingossa kaatunut ojaan jossa on vettä,ja makaan selälläni,niin pliis kääntäkää ihan rohkeasti mahalleen ja painakaa vaikka hetkenaikaa niskasta...
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

corppi kirjoitti:
Corppi kun kaatuu pyörällä/rullaluistimilla/kännissä/muuten vaan, jätetään makaamaan ojaan kun on niitä vielä tärkeämpiä "keissejä" odottamassa. Niin, ja vittuillaan vielä ojan reunalla, ja syljeksitään päälle. Ja jos pääset hoitoon asti, omalla autolla vaikka, lupaan olla hoitamatta sinua koska olet itse aiheuttanut oman tilanteesi...

PS: Sarkasmia :lol:[/quote]


Hyvä :D toimikkaatten juuri edelläkuvatulla tavalla,sen inä tottatotisesti olen ansainnut :D

Ja jos senverran vielä saa pyytää,niin jos olen vahingossa kaatunut ojaan jossa on vettä,ja makaan selälläni,niin pliis kääntäkää ihan rohkeasti mahalleen ja painakaa vaikka hetkenaikaa niskasta...[/quote]

Joo, ja jos oletkin joskus kierinyt portaat alas, painamme myöskin niskasta.
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1580
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

dmm kirjoitti:Corppi kun kaatuu pyörällä/rullaluistimilla/kännissä/muuten vaan, jätetään makaamaan ojaan kun on niitä vielä tärkeämpiä "keissejä" odottamassa. Niin, ja vittuillaan vielä ojan reunalla, ja syljeksitään päälle. Ja jos pääset hoitoon asti, omalla autolla vaikka, lupaan olla hoitamatta sinua koska olet itse aiheuttanut oman tilanteesi...

PS: Sarkasmia :lol:
corppi kirjoitti:Hyvä :D toimikkaatten juuri edelläkuvatulla tavalla,sen inä tottatotisesti olen ansainnut :D

Ja jos senverran vielä saa pyytää,niin jos olen vahingossa kaatunut ojaan jossa on vettä,ja makaan selälläni,niin pliis kääntäkää ihan rohkeasti mahalleen ja painakaa vaikka hetkenaikaa niskasta...
INES 7 kirjoitti:Joo, ja jos oletkin joskus kierinyt portaat alas, painamme myöskin niskasta.
Jos ambulanssi erehtyy tulemaan vahingossa väärään osoitteeseen eli corpin kotiosoitteeseen, niin ambulanssiin laitetaan jalat edellä ja pää jätetään ovien väliin.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Katoin, että mites toi quote tolleen on menny? korppilla ollu yks extraaja vissiin.

Tuohon isompaan ja alkuperäiseen onkelmaan: Onneksi häke-päivystäjillä on tapana sanoa, että anbunlanssi, palamisauto tai kissalan kytät on tulossa puhelun lopussa. Ei tarvitse niin paljon arpoa, että löikö luurin korvaan vai tuleeko kukaan hätiin. Olettaen ettei ne juksaa.
VPY
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 9:33 pm

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja VPY »

Tuosta poliisien tulosta sen verran, että vituttaa tuo taksien paapominen. Tuntuisi, että ykkösprioriteettina poliiseilla on, että taksinkuljettaja saa maksun kyydistä. Jos taksi ilmoittaa häkeen, että asiakas on jättänyt kyydin maksamatta, poliiseilla saa muut tehtävät jäädä ja riennetään pillit päällä varmistamaan että taksikuski saa maksunsa, tälläinen episodi nähtiin esim. eräässä Poliisit-jaksossa. Sitoo ihan helvetisti poliisin resursseja, kun ollaan valmiina aina menemään taksinkuljettajan avuksi perimään se 10 euron saatava. Eihän poliisit ryntää pillit päällä paikalle, jos asiakas kävelee kassan ohi maksamaton juustopaketti kainalossa, tai näin kesäaikana jos joku autoilija jättää tienvarsimyyjälle maksamatta litran mansikoita. Mikä helvetin erityisryhmä sitten taksikuskit ovat,jotta heidän saamistensa turvaaminen pitäisi olla ykkösasia poliiseille? Kaupan pitäjä tietää, että tietty hävikki tavaroihin tulee varkauksien kautta, samoin taksikuskit ottavat riskin siitä, että tietty osa asiakkaista jättää kyydin maksamatta. Ei poliisin tehtäviin kuuluisi olla taksiyrittäjien perintätoimisto, sellainen taksiyrittäjä joka ei hyväksy sitä että maksamatta jättämisen riski kuuluu liiketoiminna riskeihin, voi vaihtaa alaa, näin muutkin yrittäjät tekevät.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Yksi syy on varmasti se^, että taksisuharit on poliisin silmät ja korvat öisillä kaduilla, joissa sade vihmoo ja katulamput heiluvat, varjojen kadotessa hämärille sivukujille. Eli kaveruus ja työtoveruuden omainen suhde. Samoin kahviloissa ja kioskeilla törmäillään säännöllisesti myös kun tuuli puhuu enää kuiskaten
sillä aurinko on jo mennyt nukkumaan pilvivuoteelleen sekaan untuvien kultaisen taivaanrannan taa. Ja usein yöaikaan nyrkki heiluu herkemmin kuin aurinkoisella mansikkakoijulla. Asiakkaalla ainakin.

Ehkä nuo muut petokset siirtyvät sitten tutkinnan hoitoon ja kyllä kai heitäkin heti takaa ajetaan, resurssien mukaan.

(Sanat osin: Taskinen&Miljoona)
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Mä olen ite saanut aina asiallista palvelua Häkeen soitellessani, mutta siitä olen samaa mieltä että terveydenhuolto on todella peestä. Mistä näitä huonoja päivystäjiä oikein tulee?
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Piti sanomani että sen sijaan lanssin ja poliisien toiminnasta on paljonkin valittamista. Erään kerran löysin erään tuntemani ihmisen viiltohaavat käsistä verilammikosta. Olin tuolloin neljäntoista ja tämä sattui meillä. Soitin hädissäni vanhemmilleni ja päässäni takoi vain että "jotain kiristävää äkkiä käsien ympärille" ja hälytin heidät paikalle (he olivat viettämässä iltaa ulkona). He lähtivät kiireen kaupalla kotiin ja minä käärin pyyhkeitä tiukasti "uhrin" käsien ympärille. Soitin hätäkeskukseen ja sieltä hälytettiin ambulanssi. Olin hädissäni ja hälytyksen jälkeen sain puhelun ambulanssista. Lanssimies alkaa karjua että "No mitä siellä nyt on oikein tapahtunut?!" Itku kurkussa takeltelin että tulkaa äkkiä, on hätätapaus ja selitin tilanteen. Toinen lanssimiehistä alkaa karjua paikalle tullessaan että mitä helvettiä minä olin ambulanssin mennyt hälyttämään, että isäni kyllä joutaa tuomaan aivan hyvin potilaan ihan itsekin sairaalaan ja että "uhri" voi kävelläkin. Siis puhutaan tilasta jossa oli melkein tajuton. Siitä lähtien olen pelännyt ambulanssikuskeja enkä millään haluaisi joutua heidän kanssaan tekemisiin missään tilanteessa. Mitä olisin muka voinut tehdä, soittaa taksin, pistää "uhrin" sinne ja toivottaa hyvää illanjatkoa?! Etenkin kun olin tosiaan nuori vielä.

Toinen kerta oli kun jouduin ketjukolariin (en itse ajanut) ja säikähdin onnettomuutta tosissani, koska odotin tuolloin tytärtäni. Minuakin kuulusteltiin ja jälkeenpäin soitti joku tutkinnanjohtaja Järvenpäästä tai mistä olikaan. Kertasin tapahtumat ja koska olin saanut tietää, että eräs kolaroitsijoista oli rattijuoppo, vaadin hänelle rangaistusta. Poliisi alkoi huutaa suoraa huutoa, että hän on nauranut kurkku suorana näille tapahtumakertomuksille ja että ei silloin lähdetä ajamaan jos aurinko paistaa silmiin (niin, minunhan se olisi kuulunut tietää miten aurinko milloinkin vaikuttaa ja missä, kun minulla ei ole edes ajokorttia) ja että ei rattijuoppo ollut mitään tehnyt, pysähtynyt vain punaisiin valoihin kun HÄNEEN törmättiin!! (No sepä kiva, liikenteessä varmaan kannattaakin olla humalassa muutenkin). Ilmeisesti nuorena naisena olin hyvä maalitaulu hänen turhautumiselleen, etenkin kun en silloin uskaltanut puolustautua. Sittemmin minusta on tullut sen verran jämäkkä, että lääkäreiden raivoamisen kuittaan täsmälleen samanlaisella tylytyksellä jos olen mennyt hakemaan apua helvetillisiin selkäkipuihin. =D

No, onneksi nykyään on tullut vastaan vain ystävällisiä poliiseja. Ja huom., itse käyttäydyn aina asiallisesti (paitsi jos minulle rähjätään aivan turhasta) eikä voi olla niin, että niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa, koska minä en koskaan aloita huutamista.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2653
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Crishelle kirjoitti:Mä olen ite saanut aina asiallista palvelua Häkeen soitellessani
Sama täällä. Vapaa-ajalla olen ehkä 10 kertaa soittanut Häkeen ja vain kerran sain mielestäni huonoa palvelua. Johtui ehkä siitä että olin itse kovassa humalatilassa. Silti hädänalainen sai avun.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2653
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Crishelle kirjoitti: No, onneksi nykyään on tullut vastaan vain ystävällisiä poliiseja. Ja huom., itse käyttäydyn aina asiallisesti (paitsi jos minulle rähjätään aivan turhasta) eikä voi olla niin, että niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa, koska minä en koskaan aloita huutamista.
No tämä menee jo ohi aiheesta mutta poliiseihin pätee sanonta "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Voi olla poikkeuksia mutta kokemukseni mukaan asiallinen käytös aiheuttaa asiallista käytöstä. :wink:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Kyllä tuo asiallinen käytös ei poliiseihin päde, lähes poikkeuksetta olen saanut kokea poliiseilta erittäin epäasiallista käytöstä, mm. jokunen vuosi sitten soitin poliisit kun minua oli yritetty pahoinpidellä ja pääsin asuntooni karkuun niin ensimmäinen kysymys oli vittumaisella äänensävyllä: "sä oot näköjää ryypänny" siitä vittuntuneena et "onko se rikos?" no sen jälkeen mitään sanomatta merssivat asuntoon jossa pahoinpitely oli tapahtunut ja meinasivat heittää asunnon haltijankin putkaan vaikka korostin hänen olevan syytön, viimein mukaan lähti oikea henkilö kun sitä tarpeeksi monen ihmisen voimin todisteltiin ja tekijäkin heti myönsi ja oli suostuvainen lähtemään.. poliiseista olisi tuhat tarinaa..
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2653
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

matlockb kirjoitti:Kyllä tuo asiallinen käytös ei poliiseihin päde, lähes poikkeuksetta olen saanut kokea poliiseilta erittäin epäasiallista käytöstä, mm. jokunen vuosi sitten soitin poliisit kun minua oli yritetty pahoinpidellä ja pääsin asuntooni karkuun niin ensimmäinen kysymys oli vittumaisella äänensävyllä: "sä oot näköjää ryypänny" siitä vittuntuneena et "onko se rikos?" no sen jälkeen mitään sanomatta merssivat asuntoon jossa pahoinpitely oli tapahtunut ja meinasivat heittää asunnon haltijankin putkaan vaikka korostin hänen olevan syytön, viimein mukaan lähti oikea henkilö kun sitä tarpeeksi monen ihmisen voimin todisteltiin ja tekijäkin heti myönsi ja oli suostuvainen lähtemään.. poliiseista olisi tuhat tarinaa..
Olit varmaan pihalla huutamassa että viekää se paskiainen pois. Siat nyt tykkää tehdä oman tilannearvionsa ja tuollainen etukäteismesominen antaa sioille sen aloitteen ( sinun sanomiset ohitetaan ja mennään tilanteeseen ns. tyhjillä)

Ymmärrän että olit tässä asiassa oikeassa ja järkyttynyt mutta poliisi on poliisi.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Jack the Ripper kirjoitti:Olit varmaan pihalla huutamassa että viekää se paskiainen pois. Siat nyt tykkää tehdä oman tilannearvionsa ja tuollainen etukäteismesominen antaa sioille sen aloitteen ( sinun sanomiset ohitetaan ja mennään tilanteeseen ns. tyhjillä)

Ymmärrän että olit tässä asiassa oikeassa ja järkyttynyt mutta poliisi on poliisi.
Olin kyllä pihalla mutta en suinkaan mesoamassa vaan istuin portaillani ja odottelin poliiseja ja kun he tulivat niin asianmukaisesti mentiin asuntooni kun he kehottivat, missään vaiheessa en heille mesonnut tai käyttäytynyt muuten asiattomasti ja jos asiattomasti olisin käyttäytynyt niin varmasti olisin itsenikin löytänyt häkistä.
Tuo mainitsemani vittuilu ja tärkeily tuli toiselta poliisilta, toinen taas näytti siltä että ei vois vähempää helvetti kiinnostaa tää työ, oli niin tympiintyneen oloinen.
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1580
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Hätäkeskus löi luurin korvaan

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Pelastuslaitoksen painajainen: 48 turhaa hälytystä samasta kohteesta

Heinäkuun alussa voimaan astuva pelastuslaki oikeuttaa pelastuslaitokset perimään maksun toistuvista aiheettomista automaattihälytyksistä. Lasku tulee jos samasta kohtesta tulee vuoden sisään kolmas turha hälytys.

Oulu-Koillismaan pelastuslaitoksen riskienhallintapäällikkö Tomi Honkakunnas kertoo hälytyksien tulevan usein samoista ongelmakohteista.

"Pahimmassa tilanteessa olemme saaneet yhdestä kohteesta 48 hälytystä vuodessa. Yleensä syynä on laitteiden ylläpito-ohjeiden laiminlyönti."

Valtakunnallisen arvion mukaan jopa 98 prosenttia automaattihälytyksistä on aiheettomia. Oulu-Koillismaan pelastuslaitokselle tulee vuodessa noin 750 automaattihälytystä, jotka aiheuttavat ylimääräisiä kuluja. Jokaiseen hälytykseen suhtaudutaan vakavasti ja liikkeelle laitetaan vähintään kaksi yksikköä palomiehineen.

Maksun hinnaksi on kaavailtu 500-1100 euroa.

Lähde: Kaleva
Vastaa Viestiin