Maigretin kirjoitus oli monella tavoin oikeaan osuva. Yllä siitä vain osa, mutta näin se vaan menee.Peräkylän Maigret kirjoitti:Elämä tuolla katutasolla on sellaista että asioista ei jaksa paljoa välittää,takana loistava tulevaisuus ja edessä ei mitään. Elämän ainoa huolenaihe on se miten saisi seuraavan huikan. Linnatuomio, so what ?
Jäi nyt kuitenkin epäselväksi oliko käsittely salainen. Tuo tummennettu peruste ei oikein vakuuta ja poliisin puolelta perusteita ei ollut.Tay77 kirjoitti: Jottei kirjoitukseni menisi ihan OT:ksi, laitan vielä tämän uutisen, joka ei tainnut vielä olla täällä. Tämä siis ennen uhrin menehtymisuutista:
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... perustelutSytyttämisjutun vangitsemisistunto suljettiin yleisöltä – lue syytetyn perustelut
–Kyllä mä mieluummin haluaisin, jos mä niin kun saisin päättää. Että jos multa kysytään, mun omalta kohdalta, että ihan salaiseksi, epäilty perusteli.
Poliisilla ei tällä kertaa ollut tarvetta salata käsittelyä yleisöltä.
Motiivi epäselvä.
Ainakin yhdellä tekijöistä on kuitenkin sen verran häveliäisyyttä, että "niiku iha salaiseks tai jotain tää mis me niiku ollaan jos niiku mä voisin päättää", osaa kai ainakin harmitella tapahtunutta. Kait siinä vapauden menetyksessä eniten vituttaa päihteiden puute.
Jos sarkastisesti voidaan makustella tulevia tuomiota, niin miehet saavat ek:t ja koska nainen "toimi pakotettuna", niin hän nojailee pari päivää haravaan jossain puistossa. Tätä jälkimmäistä toiminnan muotoa kutsutaan nimellä yhdyskuntapalvelu. "Pelkäsin miehiä enkä voinut tehdä muuta kun heittää sen tikun". Sanoo hän ja juoksi nauraen pois.