Vaarallinen Dogo Canario-rotu raateli miestä Helsingissä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Mopoterroristi
Agentti Scully

Re: Vaarallinen Dogo Canario-rotu raateli miestä Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Zukuluku kirjoitti:Minuakin kiinnostaisi omistajan motiivit juuri tällaisten koirien hankkimiselle. Mielestäni jokaisen koiran tulisi päästä toteuttamaan viettejään ainakin silloin tällöin, mutta näillä taistelukoirilla se ei ole mahdollista. Tästä syystä niiden hankinta onkin Suomessa järjetöntä.

Ja miksi ulkoiluttajaa ei ollut perehdytetty koiriin? Tuossahan olisi voinut ulkoiluttajallekin käydä huonosti, eli sikäli jos hänen kertomuksensa pitää paikkaansa, ymmärrän että on säikähtänyt tilannetta.

Noh, koirat piikille ja omistajalle eläintenpitokielto.
Jahas, tämä uutinen on multa mennytkin ohi, itse olen jo pitkään harkinnut hankkivani ks.rotua olevan koiran. Itse olen kyllä rodun agressiivisuudesta perillä, kyllä omistajalla on vastuu näistä. Itse etsin luotettava yhden miehen koiraa kaveriksi. Rotu kiehtoo siinäkin, että kanariandogit ovat luonteiltaan varsin omapäisiä, eli niillä on omaa luontoa, en hae mitänä saksanpaimenkoiran tapaista koiraa, jolla pääsisin nautiskelemaan omasta vallasta, kun koira olisi alistettuna toteuttamaan jokaista komentoani.

Kyseessä on kuitenkin rotu, jolla on erittäin korkea suojelemisvietti ja joka ei pidä äkkinäisistä asioista, se voi hyökätä kimppuun, jos nurkan takaa pölähtää vaikka lapsi eteen yllättäen. Toisekseen kuitenkin taistelukoiranakin käytetystä rodusta isokokoisesta rodusta, joka syö saksanpaimenkoiran aamupalaksi. Siksi ihmettelen, miten omistaja on ulkoiluttanut koiria ilman että niillä on ollut kuono sidottuna, koska jo pelkästään toisen uroksen näkeminen saa kanariandoggi-uroksen taistelutahdon heräämään, myös nartuilla on tarve alistaa toinen narttu.

Ei rodussa itsessään ole mitään vikaa, mutta valitettavasti omistajissa on. Kyseessä on itse asiassa varsin stooalaisen tyynestä rodusta, jokainen voi katsella vaikka youtubesta, kuinka lapset käsittelevät koiraa, vääntävät hännästä ja jopa ratsastavat sillä ja koira on vain urhoollisesti ihan kuin mikään ei heilauttaisi sitä. Mutta tosiaan se ei pidä äkkinäisistä jutuista ja sen suojeluvaisto on tosiaan korkea.Omistajan pitäisi tiedostaa kyllä rodun ominaisuudet ja vastuunsa koirasta, valitettavasti näitä tyhmiä kusipäitä riittää koiranomistajissa, joiden mielestä aurinko pyörii heidän ympärillään, eivät he auringon ympärillä.
Syntyneet räyhäämään
Mopoterroristi
Agentti Scully

Marsalkka kirjoitti:On tuo kyllä jännä, että häirikkökoiraa ei voi tappaa kuin koiraa.
Minä tapan ilman lupaakin, olen pari kertaa tänäkin vuonna joutunut metsässä ollessani varsin uhkaavan tilanteeseen vapaana olleiden koirien kanssa, jotka eivät ole olleet mitenkään omistajiensa hallittavissa, tämä kesä riitti, tästä eteenpäin minulla on tarvittavat välineet metsässä olleet aina mukana, tulkoon siellä vastaan karhua pienemmät otukset, niin neuvottomaksi en jää :lol:. Mun pureminen tulee perinteistä kalliimmaksi, sekä koiralle, että omistajalle :lol: Kansalaisuusaktiivisuus tässä asiassa auttaisi, kun annettaisiin koiran omistajan maistaa omaa lääkettään, niin eiköhän jossain vaiheessa kusipäisemmällekkin koiranomistajalle alkaisi vastuu maistumaan. :lol:
Syntyneet räyhäämään
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Kesämökit ovat myös paikkoja, joissa ihmiset päästävät koiransa vapaina kirmaamaan naapurien tonteille ja luontoon,eivätkä suinkaan itse välitä edes seurata perässä. Kiva siellä sitten vaikka lasten kanssa mennä marjametsälle, kun huonosti kasvatettu dobermanni syöksyy pusikosta.. Vanhempieni huvilanaapureilla oli peräti 2 dobermannia, jotka päästettiin aina vapaaksi. Toinen oli käydä äitini kimppuun omalla pihallamme, kun äiti oli tulossa kävelyltä. Omistaja kuuli sentään murinan ja ehti juuri ja juuri ajoissa paikalle.
Äidiltä meni jonkin aikaa toipua siitä, että luuli elämänsä loppuvan..
Sen jälkeen sentään pitivät koiransa kiinni, mutta ne sitten haukkua loksuttivat taukoamatta :x
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Mopoterroristi kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:On tuo kyllä jännä, että häirikkökoiraa ei voi tappaa kuin koiraa.
Minä tapan ilman lupaakin, olen pari kertaa tänäkin vuonna joutunut metsässä ollessani varsin uhkaavan tilanteeseen vapaana olleiden koirien kanssa, jotka eivät ole olleet mitenkään omistajiensa hallittavissa, tämä kesä riitti, tästä eteenpäin minulla on tarvittavat välineet metsässä olleet aina mukana, tulkoon siellä vastaan karhua pienemmät otukset, niin neuvottomaksi en jää :lol:.
Loistava idea! Näin toimin jatkossa itsekin.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

debbie kirjoitti:Vanhempieni huvilanaapureilla oli peräti 2 dobermannia, jotka päästettiin aina vapaaksi. Toinen oli käydä äitini kimppuun omalla pihallamme, kun äiti oli tulossa kävelyltä. Omistaja kuuli sentään murinan ja ehti juuri ja juuri ajoissa paikalle.
Sen jälkeen sentään pitivät koiransa kiinni, mutta ne sitten haukkua loksuttivat taukoamatta :x
Nuokin olisi ollut parempi tappaa vaikka vaivihkaa itse, kun kerran selvästi olivat häiriöksi.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Naattori
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Naattori »

Missä Ihmemaan metsissä Marsalkka ja Mopoterroristi käy? Vai olenko itse löytänyt sen Ihmemaan..
Käyn keskimäärin ehkä kaksi-kolme kertaa viikossa metsässä, vuodenajasta riippuen. Koiria siellä näkyy aina joskus, jotkut tulee haistelemaan, joku kurkkii puun takaa ja päättää lähteä pois. Kertaakaan ei ole yksikään käyttäytynyt uhkaavasti. Ja ei, en pidä omia koiriani vapaana edes metsässä (ja ettei kukaan tule saivartelemaan edellisten kirjotusteni perusteella, kyllä, ne ovat vapaana liinassa jälkitreeneissä), yleensä ne eivät ole mukana.

Lemmikithän rinnastetaan laissa irtaimistoon eli omaisuuteen. Onko M&M sitä mieltä, että toisen omaisuutta saa tuhota jos se häiritsee, tai siitä nyt ei muuten vaan tykkää :lol:
Huolestuttavinta on, jos vastaatte edelliseen ei, kuitenki mielestänne on ihan ok ja nomaalia viedä henki joltain, joka on toiselle rakas ja korvaamaton.
Minäkin pelkään kissoja (siitähän nämä inhot on lähes aina peräisin), silti väistelen joka päivä autolla naapurin kahta kattia jotka ei pidä mitään kiirettä siirtyessään pois auton edestä..
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
Mopoterroristi
Agentti Scully

Marsalkka kirjoitti:
debbie kirjoitti:Vanhempieni huvilanaapureilla oli peräti 2 dobermannia, jotka päästettiin aina vapaaksi. Toinen oli käydä äitini kimppuun omalla pihallamme, kun äiti oli tulossa kävelyltä. Omistaja kuuli sentään murinan ja ehti juuri ja juuri ajoissa paikalle.
Nuokin olisi ollut parempi tappaa vaikka vaivihkaa itse, kun kerran selvästi olivat häiriöksi.
Ainahan sitä saattaa rotanmyrkkyä tms.koiranmakkaran sekaan joutua :lol:
Syntyneet räyhäämään
Mopoterroristi
Agentti Scully

Naattori kirjoitti:Missä Ihmemaan metsissä Marsalkka ja Mopoterroristi käy? Vai olenko itse löytänyt sen Ihmemaan..
Käyn keskimäärin ehkä kaksi-kolme kertaa viikossa metsässä, vuodenajasta riippuen. Koiria siellä näkyy aina joskus, jotkut tulee haistelemaan, joku kurkkii puun takaa ja päättää lähteä pois. Kertaakaan ei ole yksikään käyttäytynyt uhkaavasti. Ja ei, en pidä omia koiriani vapaana edes metsässä (ja ettei kukaan tule saivartelemaan edellisten kirjotusteni perusteella, kyllä, ne ovat vapaana liinassa jälkitreeneissä), yleensä ne eivät ole mukana.

Lemmikithän rinnastetaan laissa irtaimistoon eli omaisuuteen. Onko M&M sitä mieltä, että toisen omaisuutta saa tuhota jos se häiritsee, tai siitä nyt ei muuten vaan tykkää :lol:
Huolestuttavinta on, jos vastaatte edelliseen ei, kuitenki mielestänne on ihan ok ja nomaalia viedä henki joltain, joka on toiselle rakas ja korvaamaton.
Minäkin pelkään kissoja (siitähän nämä inhot on lähes aina peräisin), silti väistelen joka päivä autolla naapurin kahta kattia jotka ei pidä mitään kiirettä siirtyessään pois auton edestä..
Minulle on sattunut tosiaan kaksi kertaa tänä vuonna, toisella kerralla irti ollut dobermanni ei ollut kyllä millään lailla omistajansa hallinnassa vaan tuli nykäisyttäin vain hampaat irvessä eteenpäin vaikka omistaja piipitti jostain puskan takaa käskyjä, itse seisoin liikkumatta koko ajan ja odotin sitä dobermannin seuraavaa siirtoa, ehtihän se omistajakin sitten pelastamaan pikkuisensa, sillä kertaa asia jäi sanallisen vittuiluun omistajalle, sitten kun tulee päälle, se ei jää siihen, vaan omistajakin maksaa sitten hintaa siitä että on päästänyt kimppuuni tuollaisen tappoaseeksi luokiteltava otuksen. Toisella kerralla oli joku sekarotuinen sekopää kyseessä. Juu ja on noita hyökkäilijöitä ollut enemmänkin, viimeksi eilen kun olin fillarilla liikenteessä ja vastaan tuli juosten mimmi kahden ison koiran kanssa, joista toinen (rodultaa varmaankin joku "rhodesian jotakin") hyökkäsi kohti, mutta onneksi oli hihna kireällä, on niitä tullut sellaisiakin ulkoiluttajia jotka eivät osaa edes alkeellisesti koiraa pitää hallinnassa ottamalla hihnasta pannan läheltä kiinni, vaan juoksuttavat sitä hyökkäilemässä pitkässä hihnassa.

Minä taas ihmettelen missä helvetin "Liisa Ihmemaassa-illuusiossa" sinä elät, kun et ole noihin ongelmiin törmännyt, jossain hevon kuusessa Jumalan selän takana, jossa on 1 koira 100 neliökilometrin alueella. Googleta vaikka paljonko nuo irtokoirat raatelevat ja tappavatkin ihmisiä. Karhu ei ole tappanut sadan vuoden aikana kuin 1 ihmisen Suomessa, otappa selvää montako ihmistä koira on tappanut. Minä muuten olen elämäni kaksi kertaa karhun kanssa samoille mestoille eksynyt, molemmilla kerroilla karhu lähti karkuun, joten kyllä nuo IRTOkoirat ovat ihmisen terveydelle tuhansia kertoja vaarallisempia kuin yksikään luonnon asukas. Toisen omaisuutta, kiss my ass typy, jos tuollainen tappavaan aseeseen verrattava koira vapaana ollessaan hyökkää minun kimppuuni, niin henki lähtee koiralta ja osansa saa omistajakin. Samaa suosittelen ihan kansalaisuusaktiivisuuden merkeissä muillekkin, se olisi hyvä signaali näille kusipäille, jotka pitävät koiria vapaana ja ihmisiä purettavana.

Sinun mielestäsi ei siis saisi viedä sellaiselta henkeä joka hyökkää sinun tai vaikkapa lapsesi päälle, koska se on jonkun vastuuttoman kusipään rakas omaisuus? Mitä sun päässä liikkuu? :roll:

Samoin voit vetää nuo pelkojutut hanuurisi, minä olen koirien kanssa ollut tekemisissä (omien ja vieraiden) päälle parikymmentä vuotta (suojelukoirienkin). Ja jos satuit oikein tavaamaan, minä olen suunnitellut seuraavaksi koiraksi juurikin kanariandoggia, toki olen tietoinen minkälaisen rodun olen hankkimassa ja mitä vastuullisena omistajana pitää ottaa huomioon, en esimerkiksi laske sitä vapaana metsään tai kadulle juoksentelmaan.

Ja todettakoon uusintana, että mun mielestä kanariandoggi on todella lunki rotu, mitä olen tutustunut. Erityispiirteitä sillä on mitkä tulee ottaa huomioon kun sen hankkii ja elää, toki luonnevikaisia niihinkin mahtuu ja ilman muuta tämän hyökänneen koiran pitäisi olla jo lopetettu, pitäisi kai sen jo omistajalle järki ja vastuuntunto sanoa, ilman oikeuden päätöksiä?
Syntyneet räyhäämään
Mopoterroristi
Agentti Scully

Naattori kirjoitti:Lemmikithän rinnastetaan laissa irtaimistoon eli omaisuuteen. Onko M&M sitä mieltä, että toisen omaisuutta saa tuhota jos se häiritsee, tai siitä nyt ei muuten vaan tykkää :lol:
Juu minä en tykkää sellaisisista jotka uhkaavat/käyvät kimppuuni, en koirista, enkä ihmisistä. Oletko sinä kuullut sellaisesta termistä kuin itsepuolustus? :roll: Olen 100% varma, että mikäli tapan sellaisen koiran joka hyökkää päälleni, niin Suomesta ei sellaista oikeusistuinta löydy, joka minut tuomitsisi, vaan juttuhan on päivänselvä itsepuolustustapaus ja tälläisen koiran omistaja, joka antaa koiran juosta vapaana ja hyökkäillä ihmisten kimppuun on vastuussa. Luulisi sen nyt olevan selvää vähän yksinkertaisemmallekkin ihmiselle= omistaja on vastuussa koirastaan.
Syntyneet räyhäämään
-Bastard-
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja -Bastard- »

Nyt kun alatte niitä syyttömiä koiria tappamaan, tehkää se sitten edes oikein, myrkky ei ole se oikea tapa, turha antaa koiran kärsiä omistajan tyhmyydestä, eli henki sitten kerralla pois, epäilen kyllä, että kovinkaan moni ei siihen edes oikeasti pysty, saati että osaisi tehdä sen oikein...
Nyt kun täällä on joukossa näitä muita fiksumpia koiraihmisiä, niin ihmettelen että ette osaa toimia tilanteessa, jossa koira käyttäytyy uhkaavasti, kun olette siellä metsässä, sen kun saa kyllä perääntymään ilman väkivaltaa.
Marsalkka
Horatio Caine

Naattori kirjoitti:Missä Ihmemaan metsissä Marsalkka ja Mopoterroristi käy?
Minulla ei ole ollut ongelmia metsissä.

No jos esimerkiksi minulla olisi kesämökki, jonka naapurissa kaksi dobermannia haukkuisi aamusta iltaan, niin kyllä minä vaivihkaa tuhoaisin tuon naapurin haukkuvan omaisuuden. Pyrkisin siihen, ettei naapuri saisi tietää minun olevan tuhoamisen takana. Naapurisopu on kuitenkin tärkeä asia.

Samoin pyrkisin tuhoamaan haukkuvan omaisuuden, jos se hyökkäisi kimppuuni.
mikodeus
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

olen mopoterroristin kanssa samoilla linjoilla! en itsekkään ymmärrä noita koiran omistajia mitkä pitävät vapaana koiriaan mitkä tietävät vihaisiksi ja arvaamattomiksi! ja nimen omaan tarvii olla oikeus puolustaa itseaan tuollaisia vastaan! ja on myös antaa omistajellekkin palautetta asiasta jos niin sattuu käymään että koira hyökkää kimppuun! sitä en ymmärrä että sitten viellä että hyssytellään asiaa jos koira puree jos oma koirani purisi jotain niin ampuisin sen välittömästi!
Mopoterroristi
Agentti Scully

-Bastard- kirjoitti:Nyt kun alatte niitä syyttömiä koiria tappamaan, tehkää se sitten edes oikein, myrkky ei ole se oikea tapa, turha antaa koiran kärsiä omistajan tyhmyydestä, eli henki sitten kerralla pois, epäilen kyllä, että kovinkaan moni ei siihen edes oikeasti pysty, saati että osaisi tehdä sen oikein...
Nyt kun täällä on joukossa näitä muita fiksumpia koiraihmisiä, niin ihmettelen että ette osaa toimia tilanteessa, jossa koira käyttäytyy uhkaavasti, kun olette siellä metsässä, sen kun saa kyllä perääntymään ilman väkivaltaa.

Jeesus mitä pökiöitä nämä jotkut koiranomistajat? ovat :shock: Oletko miettinyt miten rauhallisen kuoleman joku lapsi tai vanhus kokee koiran raatelun jälkeen? Tai miten rauhallisen kuoleman vaikka toinen koira joka joutuu irtiolevan hyökkäyksen kohteeksi kokee :shock: Saahan esim. uhkaavasti käyttäytyvän suden ja karhunkin tappaa, mikä helvetin pyhä-eläin koira on? Jo ollaan sutta saman tien lynkkaamassa, mikäli se puolustaa reviiriään metsässä ja tappaa sinne tunkeutuvan koiran.

Suden tai karhun ei tarvitse kuin persen vilahtaa hetkeksi pihapiirissä, jossa lähimpään naapuriin on 5 kilometriä, niin jo ollaan tappamassa, silti ihmiselle paljon vaarallisempaa koiraa ei saisi tappaa jos hyökkäilee ihmisten kimppuun tai käyttäytyy uhkaavasti. Takuulla saa, tappajaa ei varmasti tuomita oikeudessa, tälläisen koiran omistaja sen sijaan luultavasti tuomitaan, koska ei ole pitänyt huolta koirastaan.

Suomessa pitäisi olla oikeus tappaa kaikki irtokoirat, tämä antaisi motivaatiota vähän kusipäisemmällekkin omistajalle, pitää koirastaa huolta, ettei se juoksisi vapaana. Toinen hyvä keino olisi susikannan vahvistaminen, ne ovat äärimmäisen arkoja eläimiä ihmisiä kohtaan ja paljon vaarattomampia ihmiselle, irtokoirat ne kyllä popsii parempiin suihin :lol:

Bastard vaan alkaa kiertelemään kaikki Suomen lapset läpi ja antamaan neuvoja,kuinka agressiiviset koirat saa häädettyä, niin etteivät ne hyökkää kimppuun :roll:
Syntyneet räyhäämään
-Bastard-
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja -Bastard- »

Mopoterroristi taitaa puhua kiinni käyvistä ja minä uhkaavista, kuten joku mainitsi, ne ovat kaksi täysin eri asiaa.
Enkä siltikään ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä koiran kuuluu kärsiä ja kokea erittäin kivulias kuolema, jos sen omistaja on idiootti mulkku, joka ei osaa kouluttaa koiraansa.

Mollaat nyt aika helposti muita koiranomistajia, lähes jokaisessa viestissäsi, muista nyt kuitenkin, että tämä on internet, et tunne varmaankaan kaikkia ihmisiä, etkä tiedä heistä mitään. Kuten en minäkään, netissä on hiukan hankala tuoda asioita ilmi niin, että kaikki ne ymmärtää niin kuin kirjoittaja haluaa, mutta asenteesi on mielestäni erittäin hyökkäävä, etpä voi minunkaan taidoista ja kokemuksista mitään sanoa muutaman viestini perusteella, joten jospa lopettaisit sen muiden kirjoittajien mollaamisen, aloita viestisi jatkossa jollain hiukan fiksummalla kommentilla...

Ja kyllä, saamillani opeilla olen lapsena selvinnyt tilanteista metsissä yksin liikkuessani, kun omistajan vapaana oleva koira on juossut luokse ja murissut kiertänyt minua, mutta edelleen pakkohan, että en puhunut koirista, jotka käyvät suoraan ihmisen kimppuun, vaan ovat uhkaavia käytökseltään ja pelottavia, sen takia.
Mopoterroristi
Agentti Scully

-Bastard- kirjoitti: Ja kyllä, saamillani opeilla olen lapsena selvinnyt tilanteista metsissä yksin liikkuessani, kun omistajan vapaana oleva koira on juossut luokse ja murissut kiertänyt minua, mutta edelleen pakkohan, että en puhunut koirista, jotka käyvät suoraan ihmisen kimppuun, vaan ovat uhkaavia käytökseltään ja pelottavia, sen takia.
Entäpä jos sinun asemassasi olisi ollut lapsi, joka ei olisi tiennyt miten toimia, puhumattakaan, että olisi uhkaavassa tilanteessa toimia kylmähermoisesti? Lapsen vika vai? Vai sittenkin koiran omistajan ja koiran joka hyökkäsi luoksesi ja käyttäytyi uhkaavasti vika? Eiköhän ole päivänselvä, että koira joka käyttäytyy agressiivisesti ja uhkaavasti lapsia kohtaan on potentiaalinen uhka lapsia kohtaan ja tälläinen koira kuuluu lopettaa? Se on taas toinen juttu jos omistaja tietää, että koira saattaa vieraita kohtaan käyttäytyä agressiivisesti ja uhkaavasti, tälläinen omistaja ei joudu sellaisiin tilanteisiin koiran kanssa, jolloin tämä uhkaa vapaana ollessaan lasta, päivänselvä hommahan tuon pitäisi normaalijärkiselle olla?

Entäpä jos metsätiellä jolkutellut susi käyttäytyisi uhkaavasti lasta kohtaan, henki pois ja heti vai? Vaikka susi asustelisi siellä kotonaan metsässä ja olisi vahingossa poikennut tien puolelle, kun ei eläimenä tietäisi näistä sivistyneen yhteiskunnan rajoista ja metkuista :roll:
Syntyneet räyhäämään
Vastaa Viestiin