Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

VPY
Martin Riggs

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja VPY »

Mileva kirjoitti:^Kävitkö lukemassa ketjun, josta tämäkin ketju on saanut alkunsa? Kyseessä on siis Ulvila-palsta, ja ketju "Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö". Siellä Flammable ja VPY käyvät kiivasta sananvaihtoa aiheesta, ja VPY syyllistyi mielestäni törkeään panetteluun ja toisen kirjoitusten vääntelyyn teksteissään.
Niin saattoi ehkä tapahtua jonkun mielikuvituksessa, mutta kuten asiasta totesinkin, se että asia tapahtuu jonkun mielikuvituksessa, ei ole sama asia kuin, että sellainen asia olisi tapahtunut oikeassa elämässä. Henkilön mielikuvitusmailmassa tapahtuneet asioiden perusteella ei esim. aleta tutkia onko mielikuvituksessasi tapahtunut rikos, puhumattakaan, että kenenkään mielikuvitusasioita alettaisiin setviä oikeudessa. Voit ihan rauhassa vaikkapa mässäilllä minkälaisia murhaorgioita mielikuvituksessa, silti se ei ole lain, eikä yleisen elämänkokemuksen perusteella lain vastaista.

Mutta sen sijaan voitaisiin perhetyä siihen millaiseen käytökseen nimimerkki "Flammable" syyllistyi tuolla Ulvila-ketjussa,mitä mieltä sinä olet nimimerkki "Mileva" asiasta? `Lainataanpa nimimerkki Flammablen tekstistä:"poliisi ei keskity työhönsä, vaan harmittelee, kun kokee, että syytettyjen perusoikeudet häiritsevät häntä( :shock: joku on huolissaan lapsen raiskauksesta epäiltyjen henkilöiden perusoikeuksista? :shock: nim.VPÝ:n oma lisäys). En luota nykyiseen tutkinnanjohtajaan, hän on rikkonut lakia ja vaikuttaa hanakalta polkemaan perusoikeuksia.

Siinähän tuo seisoo ihan tekstinä, ei kenenkään mielikuvituksessa;"En luota nykyiseen tutkinnanjohtajaan, hän on rikkonut lakia", Todettakoon, että rikkoa lakia= yleisen elämäkokemuksen perusteella tarkoittaa on syyllistynyt rikokseen. Kun alkaa näin raskaita syytöksiä esitää, olisi hyvä olla kyllä jonkinlaisia todisteita väitteelleen, esim. liite asiasta langetettuun tuomioon.

Mitä sinä horiset minun liittyvän johonkin Mopoterroristiin? Minun nimimerkkini on VPY, eikä minua kiinnosta terrorisointi mopolla tai ilman mopoa. :wink:
Törkeästä panettelusta puheenollen, jos välttämättä haluat tietää mitä nimimerkki VPY:n taakse kätkeytyy, ne ovat sanat vaimosi paras ystävä.
VPY
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja VPY »

VPY kirjoitti:Äh, antaa olla niiden Wincapitan esitutkintapöytäkirjojen tonkimiset, mitäpä minä kenenkään psykopaattisen hörhön henkilöllisyydellä, joka saattaa sitäpaitsi olla älylliseltä tasoltaan luonnehäiriöisen simpanssin tasolla :mrgreen:

Antaa toisten instanssien tutkia nimimerkkien takaa löytyvät henkilöllisyydet, jos aihetta ilmenee. Poliisi tutkii ja oikeus ratkaisee, ihan hyvä systeemi. :wink:
Mutta toisaalta ihan kivoja vinkkejähän täältä saa tekijästä, mikäli alkaa postista pukkaamaan paskapakettia, sekä rekka-autollista multaa pihamaalle :mrgreen: . Osaa ohjata poliisit heti oikean syyllisen jäljille 8)
Mileva
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Mileva »

Nimimerkki Mileva, tai henkilö nimimerkin Mileva takana, ei vaivaudu näihin asioihin ottamaan enää kantaa. Jätän tämän vaivalla pystyttämäsi ketjun kokonaan sinulle monologisi pitämiseen, ole hyvä vain.

On muuten tuo perustelujen rakentaminen niin tutunkuuloista, että tiedä vaikka olisitkin itse se, jota multinikkeilystä syytät. Tämäkin on aina mahdollista, niin ihmeellinen on maailmamme. Jatka toki rauhassa yksinpuheluasi, minä siirryn tuonne asiaketjuihin vaihtamaan mielipiteitä keskusteluun kykenevien nimimerkkien kanssa. Toivon kyllä, että tämä ketju jätettäisiin sinun ja muiden persooniesi aivan omaan käyttöön, jotta tekstisi eivät sotkisi asiaketjuja jo nähtyä enempää.
VPY
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja VPY »

Mileva kirjoitti: Toivon kyllä, että tämä ketju jätettäisiin sinun ja muiden persooniesi aivan omaan käyttöön, jotta tekstisi eivät sotkisi asiaketjuja jo nähtyä enempää.
Tarkoitatko, että siihen ei puututtaisi enää, että tietyt nimimerkit (tai kenties yksi multinimimerkki) tietoisesti herjaa oikeassa elämässä olevia todellisia henkilöitä, keksimällä heidän syyllistyneen milloin mihinkin rikokseen ja sekaantuneen milloin minkäkin ao.nimimerkkien keksimiin rikosvyyhteihin, vaikka todellisuudessa nämä herjatut tahot ovat syyllistyneet väitettyihin tekoihin ainoastaan ao.nimimerkin mielikuvituksessa, tai tuskin edes sielläkään vaan tälläinen nimimerkki täysin tietoisesti omista erikoisista motiviiveistaan, syytää tietoisesti valhetta? Valhe= totena esitetty väittämä, mille ei ole minkäänlaista perustetta, todisteista puhumattakaan.

Eikö sinua häiritse mitenkään, että siellä asiaketjuissa törmää tavan takaa yllämainittuun toimintaan? :shock:
VPY
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja VPY »

[quote="Mileva"]

On muuten tuo perustelujen rakentaminen niin tutunkuuloista,[quote]

Niin sama kaiku on askelten, lauletaan kaikille armeijan käyneille tutussa marssilaulussa. Oletetan ainakin erään multinikin käyneen armeijan, jos häntä ei sitten palveluksesta ole vapautettu esim.mielenterveyssyiden vuoksi, sillä aina kun häntä vähän vääntää korvasta, aivan kuin hänelle kasvaisi rintakarvat ja muutoinkin miehiset puheet turpaan vetoineen. Voihan hän tosin olla myös lesbosuhteen nk. "urospuolinen" yksilö, en tiedä, ei ole lesbosuhteet mitenkään tutut.

Niin jotenkin tuohon nimimerkki Flammablen uhkaukseen nimimerkki VPY:lle linkittyisi, saman kaltainen nimimerkki Sirpan uhkaus tälle nimimerkille Mopoterroristi tuolla Jenna Lepomäkeä koskevasta ketjusta;
"Re: Jenna Lepomäki, 18 vuotta, kadonnut lomalla Espanjassa
Kirjoittaja Sirpa päivämäärä Ti Loka 25, 2011 2:30 am

Ei puolin, eikä toisin. Jäin nyt miettimään, että mahtaisiko tällä selvitä hejacin viimeinen sotku... jaa-a. Täytyykin ottaa sinne suuntaan yhteyttä - tätä kautta asiaan saattaa tulla näppäräkin päätös.
Mileva
Frank Drebin

Lukijoille tiedoksi täältä löytyvä asia:
Mopoterroristi kirjoitti:Sinulta muuten paljastuvat aina rintakarvat, kun sinua vähän korvasta vääntää: turpaan veto uhakauksia, yhteydenottoja Hejaciin (onko se jokin espanjalainen rikollisjärjestö? jne.) Onpa kiva katsoa minkälaisen jörrikän se poliisi kaivaa "Sirpan" naamarin alta ?:)
VPY:ltä pelkkää sanontojen lainausta vai jotakin muuta? Eikö tälle voisi jo tulla loppu?
Outo Enkeli
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Mileva kirjoitti:Outo Enkeli, tällä palstalla on myös ihmisiä, joita kaikkien mielipide kiinnostaa, eikä vihamies-toiminto ole siten edes käytössä. Esimerkiksi minä, ottakaa minusta mallia. :wink:
Kyllä, minulla ei myös ole käytössä vihamies-tomintoa, koska olen kiinnostunut myös kaikkien mielipiteistä ja haluan tietää kaikki ketjuissa olevat käänteet ja väänteet. Ne jäisi vajaiksi, jos poistaisin tiettyjen nimimerkkien haltijoiden postaukset.

Mileva kirjoitti paljon asiaa, vaikka taisi itseään kutsua "ns.uudeksi", mutta se ei kirjoittajasta tee huonoa. Itsekkin olen uusi, jos viestien määrällä mitatataan. En yritä kartuttaa viestimääräni siksi, että siten pääsisin ns.vanhojen, paljon kirjoittaneiden joukkoon ja saisin heidän huomion sekä suosion. Myönnän, että haluan olla vakavasti otettava mielipiteineni, mutten kerjää suosiota tms. Jos joku minua pitää vakavasti otettavana, edes yksikin, niin olen tavoitteessani(vaikka ei minulla ole tavoitteita foorumilla). Moni on kirjoittanut paljon lyhyitä viestejä, joihin siis ei paljon silloin sisältöä mahdu. Tosin asian voi monesti ilmaista lyhyesti ja ytimekkäästi. Omat postaukseni on yleensä pitkiä, koska perustelen kovin usein mielipiteitäni. Se voi olla joidenkin mielestä rasittavaakin. Ota ja tiedä... Mutta se on minun tyylini. Ja tyyli on se, mistä mies tunnetaan. Joten minä kuljen valitsemaani polkua :D

Mainittiin myös sanojensa takana seisominen ym. Minä kirjoitan joskus huumorilla ja myös mustalla sellaisella. Mielestäni minulla on tietty tyyli ja se tulee itsestään, ei mitenkään suunnitellusti. Osaan olla sarkastinen, ironinen sekä myös itseironinen. Mutta mielipiteineni takana seison raudanlujasti. Se on sitten varma. Ja mielipiteitä minulla riittää, jonka koen hyväksi asiaksi. Mielipiteetön ihminen on kuin tyhjä kuori, josta ei ole paljon iloa kenellekkään. Vielä vähemmän sellainen ihminen kiinnostaa, jolla on paljon mielipiteitä, mutta ne ei ole omia. Se vasta onkin köyhää. IItse en koskaan halua plagioida ketään. Jos niin teen, niin ilmoitan sen tekstissä. Haluan esiintyä omana itsenäni, vaikka sen nimimerkin takaa teenkin. Täällä virtuaalimaailmassa...
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Minusta siis asia on niin, että voi esittää mielipiteitä, vaikkei ne ihan omia olisikaan. Ikään kuin puolueettomalta pohjalta. Toki niin, ettei tarkoitus ole tehdä väärää tai (vihamies olen verbille) trollata itsetarkoituksellisesti.

Miksikö? Täällähän pääosin puolustellaan, syytetään, syyllistä&motiiveja haetaan, kadonneita etsitään..., mutta harvemmin on asianosaiset paikalla(?) Siksi on vaikea aina 100% asettua jonkin puolelle tai vastaan, kun ei tiedä varmaksi mitään, kun ei aina tosiasiassa edes paikalla olleetkaan.

Tällainen käytös esiintyy yleisemmin silloin kun kaikki toitottavat samaa asiaa peräjälkeen. Siksipä kai olisikin hyvä juttu sellainen (typerä) "Tykkääppäs tästäkin"-painike, joka listaisi sitten viestin perään: INES 7, Doktor OmpiLeuto, v-kyylä, teinikinkku, mukapoliisi, Seija, Kinkkuäijä, A. Monk tykkäävät; Joku Matlock-väännöksistä ei tykkää yhtään.

Samoin ehkä valikko: "Anna oikea rangaistus tekijälle", vaihtoehtoina: Saunan taa; Kotimaahan takasin; Ehdollista joitakin viikkoja; Poikain kanssa "vähän saunaan"; Perus 2v4kk jne...
Mileva
Frank Drebin

^ Hyvä pointti, mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa ei ole mitään epäselvää. Kyse ei ollut nokkelasta sanailusta, ei sarkasmista, ei itseironiasta saati älylliseen ajatteluun haastamisesta. Minä luen erittäin mielelläni palstan osaavimpien ja nokkelimpien kirjoittajien sanailua milloin mistäkin aiheesta, ja naureskelen välillä ihan ääneenkin kirjoittajien hyvälle mielikuvitukselle ja loistaville hoksottimille. Tällainen älyvapaa lällättely vain tympii: tosin sen tästä opin, ettei pidä minun trolleja, menninkäisiä tahi muita satuolentoja ruokkiman. Jatkossa siis tarkemmin katson, kenelle vastaan ja mihin sävyyn.

Muuten, kehitysehdotuksesi on vallan mainio, pistähän idea menemään eteenpäin.
Outo Enkeli
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

INES 7 kirjoitti:Samoin ehkä valikko: "Anna oikea rangaistus tekijälle", vaihtoehtoina: Saunan taa; Kotimaahan takasin; Ehdollista joitakin viikkoja; Poikain kanssa "vähän saunaan"; Perus 2v4kk jne...
Tuolllainen valikko olisi ihan kiva :lol: Siperia opettaa, niinhän ennen sanottiin. Ines7 kirjoitti asiaa yllä olevassa tekstissään. Onhan monesti muutkin samaa mieltä tai joku on jo tulkinnut jonkin asian samoin kuin itse, niin mikäs siinä jos sellaisen lainaa, kun vaan mainitsee sen, että kyseessä on lainaus ja omakin ajatusmaailma käy sen kanssa yksiin.
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Juupastajuu... Lisäksi voisi olla , että onko samaa mieltä mielistelläkseen asiantuntevaa palstanvanhinta vai ihan oikeasti. Tai onko epätykkäävä, koska kirjoittaja on kunniaton tai ainakin sitä kunniaa olisi syytä loukata. Lisäksi "Ei kiinnosta koko aihe"-painike meille itsensä muita paremmiksi kohottaville tekoälyköille. Kirjoitusvirhekorostin, jossa voi merkata kätevästi mokan punaisella ja korjata vihreällä.

Samoin sellainen luonnospohjavalikko, niinku kännyköissä. "Miten tämä liittyy henkirikoksiin..."; "Muistaakseni kyllä sanoit ketjussa _______ että...";"FB-profiilin mukaan ihan selvästi on nähtävissä..."; "Linkkiä lähteeseen?"; "Faktaa on kuitenkin...";"Eiköhän tämäkin kadonnut kohta..."
VPY
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja VPY »

Niin olikos VPY oikeassa tässä Sirpa-Mileva-Flammable asiassa?
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

VPY kirjoitti:Niin olikos VPY oikeassa tässä Sirpa-Mileva-Flammable asiassa?
:roll: :lol: Tuolleen varovaisesti lähestyt. Kysymysmerkillä.
Vaikee sannoo, vaikee sannoo. Tietysti jos siltä taas tuntuu niin sitten.
Kaikenkaikkiaan klassinen sana vastaan sana -tapaus.
Hyvin oot tapaukseen perehtynyt, mut vaan puskista huudellut, etkä ollenkaan todisteita kerännyt.
Asiaasi ajanut. Taidat juttusi hävitä. Laiskuuttasi.

Aika näyttää.

Tällä hetkellä esitutkinta-aineiston vääristeleminen on pahasti kesken tuolla Sirpa -ketjussa.

Ja käräjäoikeuden tuomariston kokoonpanosta ei ole mitään tietoa.

Mitäs luulet, soititko tänään suutas bannien verran? Ettei kova työ hukkaan mene.

Yhtään ei tiedä kumman nimi ensin on listoilla.
VPY
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja VPY »

annaanna kirjoitti:
VPY kirjoitti:Niin olikos VPY oikeassa tässä Sirpa-Mileva-Flammable asiassa?
:roll: :lol: Tuolleen varovaisesti lähestyt. Kysymysmerkillä.
Vaikee sannoo, vaikee sannoo. Tietysti jos siltä taas tuntuu niin sitten.
Kaikenkaikkiaan klassinen sana vastaan sana -tapaus.
Hyvin oot tapaukseen perehtynyt, mut vaan puskista huudellut, etkä ollenkaan todisteita kerännyt.
Asiaasi ajanut. Taidat juttusi hävitä. Laiskuuttasi.

Aika näyttää.

Tällä hetkellä esitutkinta-aineiston vääristeleminen on pahasti kesken tuolla Sirpa -ketjussa.

Ja käräjäoikeuden tuomariston kokoonpanosta ei ole mitään tietoa.

Mitäs luulet, soititko tänään suutas bannien verran? Ettei kova työ hukkaan mene.

Yhtään ei tiedä kumman nimi ensin on listoilla.
Valita EIT:n tai Korian kunnanvaltuustoon! :mrgreen:
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Täällä muutamat kirjoittajat vetoavat siihen, että nimimerkkiä ei voi loukata, kirjoittipa hänestä mitä tahansa täällä keskusteluissa. Sen mukaan kirjoittajalla on oikeus valehdella mielin määrin ja kertoilla toisesta kirjoittajasta keksimiään paikkansa pitämättömiä juttuja, mitä tahansa. Jos lain mukaan näin onkin, en tosin usko edes siihen, sillä valehteleminen toisesta henkilöstä, edes nimimerkistä, lienee rikos.

Siis kirjoittajaa, joka levittää perätöntä tietoa toisesta kirjoittajasta keskustelupalstalla, pitäisi rangaista. Jos lain koura ei siihen yllä, niin YLLÄPIDON KOURA KYLLÄ YLTÄÄ. Tuollainen perättämän tiedon levittäminen toisesta kirjoittajasta on tietysti TÖRKEÄN RUMAA, ja lienee myös RIKOS, ja siitä pitäisi välittömästi rangaista tavalla tai toisella. 3 kk:n kirjoitusoikeuden poistaminen olisi mielestäni sopiva. Jos se toistuu, sitten poistaminen lopullisesti.

Useiden kirjoittajien oikea henkilöllisyys on hyvin tiedossa. Muutamat kirjoittajat ovat antaneet selvät vihjeet, mistä hänen oikea henkilöllisyytensä selviää.

Se ei saisi olla raja, että tietääkö kirjoittaja nimimerkin oikean henkilöllisyyden vai ei. Sellaiset törkykirjoittajat armotta heti hermolomalle esim. 3 kuukaudeksi. Kyllä tällaiseen pitää myös ylläpidon puuttua.
Vastaa Viestiin