siirsin kommenttin Karkasiko tutkijoilta mopo-ketjusta tänne kyökin puolelle, tästä
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 36#p478736
Tuossa linkin takana kyllä on keskustelua samasta aiheesta, mm TiiaStiina ja Pardon..
TiiaStiina kirjoitti:Mitähän kaikkea Anneli on pannut liikkeelle vain saadakseen kävijöitä perhesivustolle ja sitä kautta tuloja. Ja miten kalliiksi kaiken sen tutkiminen tuleekaan.
Mutta toisaalta. Hän on saattanut oikein inspiroitua (alkuun vain leikkimielisesti esitetystä) ajatuksesta, että puoliso on ”paholaisen poika” – riippumatta siitä, kuinka tosissaan loppujen lopuksi uskoo mihinkään sellaiseen. ”Paholaisen poika” idean ympärille on saattanut vähitellen kehittyä jotain, mikä on kolahtanut Anneliin jossain viettien tasolla. Tuli lopulta mieleen, kun yhdistelin erinäisiä tapauksesta kerrottuja yksityiskohtia.
Lisäksi kun kerran miehet tahtovat nähdä naisen enkelinä, miksei sitten myös (jossakin tapauksessa) toisinpäin!
Tässä valossa seksuaalinen teko olisi todennäköisempi selitys kuin vaikkapa rahariita. Täytyyhän jokin motiivi olla. Näin ollen ylösalaiset ristit saattavat olla hyvinkin kiinnostava havainto.
Annelin perutun tunnustuksen maininta siitä, että hän ehkä näki Jukan pahana, saattoi olla osoitus pyrkimyksestä rehellisyyteen asian suhteen.
Juuri näin. Samanpatapaista on käynyt minunkin mielessä, ensin puolivilliä leikkipuhetta aikuisten kesken...esim sängyssä..
kertaan:
Anneli tunnustusvaiheessa todennut viisi eri kertaa kuvitelleensa Jukasta jotakin todellakin pahaa, luullut/kuvitellut Jukan
tunkeutujaksi, uhaksi tai
tappajaksi, murhamieheksi, joksikin muuksi sekä
joksikin pahaksi.
30.09.2009
äänteet (u)-o-l-e. Jukan viimeiset äänet kuuluvat kohdassa 02:32 eli 29 sekuntia
sen jälkeen, kun Anneli on sanonut em. sanan.
K: Mitä ajatuksia puhelun tämä kohta tuo mieleesi?
1)
V: Ääni nauhalla on kuulostaa minun ääneltä. Ääni kuulostaa mielestäni surkealta. Mikäli olen sanan sanonut käskevään sävyyn, en voisi uskoa sanoneeni sitä Jukalle. Minun on tarvinnut uskoa, että paikalla on ollut joku muu, vaikka ei ole ollutkaan. Olen ilmeisesti kuvitellut Jukan taloon tunkeutujaksi ja sen vuoksi kohdistanut sanomiseni Jukkaan.
2)
..Olen ilmeisesti ollut niin valtavan kauhun vallassa saatuani iskun rintaani, että en ole kyennyt selkeästi ajattelemaan asioita. Pidän mahdollisena, että olen kuvitellut Jukan mahdolliseksi uhaksi tai tappajaksi ja tästä minulle on tullut ajatus ulkopuolisesta henkilöstä.
3)
...Olen yrittänyt miettiä tätä tapahtumaa ja pidän mahdollisena, että minun ja Jukan riita on riistäytynyt pois molempien hallinnasta ja itse olen ollut niin kauhuissani, että olen luullut Jukkaa joksikin murhamieheksi ja kohdistanut häneen em. sanan.
4)
Olen luultavasti siinä tilanteessaluullut Jukkaa joksikin muuksi ja toiminut osittain jonkinlaisen kauhun ja ehkä hieman raivonkin vallassa siten, että en ole kyennyt hahmottamaan, mitä olen tekemässä.
5.10. 2009
5) ....yöllä riitaa ja ilmeisesti Jukka on ollut siinä määrin pelottava, että olen mahdollisesti ollut kauhuissani ja hysteerinen ja pelännyt Jukkaa. Olen ilmeisesti kokenut tai kuvitellut Jukan joksikin pahaksi ja sen vuoksi vahingoittanut häntä.
JPEG-kuva 185, kuulustelusta 14.10.2007:
Teksti on osa vastausta kysymykseen Mitä osaat kertoa Annelista ja Jukasta? V aloittaa sanomalla että hänen mielestään he olivat onnellisia ja tasapainoisia. Alkuun hän oli saanut Jukasta käsityksen ettei tämä ollut kiinnostunut rahasta, mutta että Poriin muuton jälkeen oli toisin, 'ajatukset muuttui, raha, talot ja autot jne ... alkoivat kiinnostamaan Jukkaa.
yo kohdasta teksti jatkuu kuvassa:
Eli lukuun 66* ja paholaisen poikaan liittyen on ollut kaksi eri tilannetta, jotka ovat Annelia askarruttaneet siinä määrin, että Anneli on päättänyt kertoa niistä veljelleen. Ja veli on katsonut aiheelliseksi kertoa näistä poliisille:
- tuntemattoman sylkäisy ja hyökkäys Jukkaa kohtaan, 'paholaisen poika' kohtaus minigolfkentällä,
- Jukan oma, ilmeisen vitsikäs (leikkisä?- ironinen??) lausahdus syntymäajastaan Annelille
Spekulointia (se jota ärsyttää mun spekuloinnit, hypätköön seuraavasta ylitse!)
1) Ensimmäinen tapaus on omituinen. Siitä en osaa arvella mitään. Miksi kummassa joku tuntematon käyttäyisi noin? Anneli on kuitenkin tällaista veljeen kertonut.
2) Esim kinastellessa Anneli on voinut sanoa Jukalle:
ootpas sä pirullinen, oikee saatana, paholainen, mihin Jukka piikikkäästi - ironinen heitto Annelille:
no just, olenhan minä tietenkin jos en itse saatana ainakin paholaisen poika, syntynytkin 6.6.66 kello 6, on siinä minulla kuutosia. .
Tästä päättelisin, että 'paholaisen' on ottanut esiin Anneli, ja sitten Jukka on häntä kommentoinut.
Enkä siis tässä oleta, että Jukka olisi muuten kuin jonain huulena ottanut 66*:n esille, siis tuskin minään asiallisena asiana. Tietenkin on niin että kukaan muu kuin Anneli ei voi tietää eikä arvata mistä on ollut kysymys. Vaikka olisi ollut keskellä ihan normaalia avioelämää, silloin kun he olivat vielä onnellisia. Esim villin rakastelun tuoksinassa, ihan kaameen, melki eläimellissen rakastelun yhteydessä Jukka olisi löpöttönyt Annelin korvaan. Jukka:
aah...kuti-kuti..Anneli:
.. hi-hi, Jukka, sä oot iha kauhee, iha ku joku paholainen, hihihihi.. aih..sä kauhee..ha-ha.. Jukka:
.. niin oonki, mä oon paholaisen poika, syntynyt 6.6.66 kello 6...pööö! mä puren suo...AARGHH..! A:
.. iik-iik..jos sä oot paholainen niin mä oon sun noita!
Joka tapauksessa, veljelleen Anneli tuskin on noista 'paholaisen poika' tapauksista kertonut minään 'hauskoina juttuina ihan vaan jostakin. Tästä olen jokseenkin varma. Päättelen, että Anneli on jossain vaiheessa ennen Jukan kuolemaa uskoutunut veljelleen useamminkin, koska heillähän oli ennen läheiset välit.AA on valottanut veljelleen jotakin Jukan ja hänen väleistä ja pohtinut Jukkaa ihmisenä,..luonnetta, jotakin sellaista piirrettä Jukassa joka on häntä harmittanut tai ainakin pohdituttanut.
Tämä on kuitenkin on spekulatiivista faktaa

: Annelia siis ON ASKARRUTTANUT luku 666 - ennen Jukan kuolemaa. Nämä 'paholais'-jutut eivät ole olleet ihan vieraita hänelle, vain 'teinien juttuja'..
Silti en väitä, että Anneli olisi normaalioloissa elätellyt ajatuksissaan moisia uskomuksia pedon luvusta ja paholaisesta, paholaisen pojasta. Tätä en voi tietää.