Kiikari-O kirjoitti:Usko nyt Siru, Somaleista ei pidä liiemmin muutkaan maahanmuuttajat. Mä 100% varmuudellaan tunnen enemmän Suomalaisia maahanmuuttajia kun sinä, ja ei kyllä jengi kauhean myönteisesti Somaleihin suhtaudu. Etenkään muut Afrikkalaiset.
A) Minä en välitä siitä, mitä kukaan muu ajattelee somaleista.
B) Ainoastaan itseään inhoavat ulkomaalaistaustaiset manipuloivat ihmisiä muita ulkomaalaistaustaisia vastaan.
C) Maahanmuuttajat kunnioittavat 100% enemmän somaleita kuin suomalaisia rasisteja mielisteleviä pettureita ja selkäänpuukottajia.
D) Missään muussa maassa ei ole tällaista voimakasta vihamielisyyttä somaleita kohtaan yksittäisenä maahanmuuttajaryhmänä. Siksi on ihan turha väittää, että somaleissa olisi jotain erityistä, mikä saisi muut maahanmuuttajatkin näkemään heidät negatiivisessa valossa. Jos joku maahanmuuttaja kokee somalit voimakkaasti negatiivisessa valossa, se johtuu ainoastaan tässä maassa olevasta yleisen vihamielisestä ilmapiiristä.
Insane Poetry kirjoitti:En ollut enkä oo edelleenkään rasisti mut keitä täällä pitäis ekana auttaa on se kysymys?
Maahanmuuttajat eivät saa mitenkään helpommin mitään sosiaalitukia, ja epäilyttää, että mistä sinä sen tietäisit, mitä tukia jollekin somalille on siellä myönnetty. Harkinnanvaraisena saavat suomalaisetkin rahaa välttämättömiin kodinkoneisiin, jos niitä ei ole. Kun yhteiskunnan heikko-osaiset alkavat syytellä muita yhteiskunnan heikko-osaisia omasta onnettomuudestaan, he pelaavat jonkun pussiin. Ja se joku ei varmasti ole yhteiskunnan heikko-osaiset.
Toisekseen jos minä nyt muutan vaikka Ruotsiin, niin en minä mene sinne millään nöyristelevällä asenteella. Jos tarvitsisin siellä sosiaalitukea, niin hakisin sitä, enkä katsoisi olevani siihen vähemmän oikeutettu siksi, että tulen toisesta maasta tai että ruotsalaisten pitäisi ensin saada sitä ja sitten vasta minun. Samalla tavalla tänne tulevilla on ja pitää ollakin samat oikeudet kuin täällä asuvilla.
Siitä on vain muutama vuosikymmen, kun Suomesta on mennyt Ruotsiin suuria määriä ihmisiä paremman elintason perässä. Lyhyessä ajassa yhden Suomen merkittävimmän yhtiön osakkeen arvo on romahtanut, eikä sitä tiedä, onko Suomi joskus taas siinä tilanteessa, että täältä täytyy lähteä saadakseen töitä ja kohtuullisen elintason. Asioita ei kannata ottaa itsestäänselvyytenä. Joskus Suomi voi olla siinä jamassa, ettei tänne haluta edes tulla ja täältä pitää lähteä muualle. Ihmisiä pitää kohdella kuin haluaisi itseään kohdeltavan, jos pitäisi lähteä toiseen maahan.