ulkosuomalainen kirjoitti:
Se ongelma tuossa tikuttamisessa/puolustushaavoissa on viela (niinkuin Valhallakin jo huomauttaa), etta siitakin olisi kaiken jarjen mukaan pitanyt jaada jotain jalkia--roiskeita/tippunutta verta/Jukan veristen kasien haromajalkia--JOS Jukka oli tajuissaan ja liikuntakykyinen. Ne siina pesuhuoneen oven seudulla seinissa olevat verijaljet ovat liian matalalla ja mun kasittaakseni erityyppisesta askaroinnista (=astaloinnista) tulleita. Tasta on Naakan kanssa vaannetty n kertaa -- miten veri lentaa puukotettaessa. Ei jaksa enaa.
Aina valilla epailen, etta miesta puukotettiin siella pesuhuoneessa tai saunassa.
Selittaisi seka sen, etteivat lapset kuulleet tappelua etta puukotusverijalkien vahaisen maaran. Ynna sen, etta Tahtisentien pesuhuone oli muista huoneista poiketen siisti.
Etkös sä nimenomaan väittänyt, että seinän veret ovat saattaneet tulla puukotuksessa, kun minä väitin, että astaloidessa?

Nyt käänsit sen toisin päin=) Siitähän se "riita" lähti, kun minun mielestä veri ei puukotushaavasta voi kauheana ryöppynä lentää puolentoista metrin päähän. Ja tämä kiista taas lähti siitä, että sinä esitit, että Jukalla olisi voinut olla joku huppu päässä, kun häntä astaloitiin, ja minä viittasin puolestani seinässä oleviin runsaisiin astalointiroiskeisiin, joita taas huppu päässä ei tulisi.
Totta kai siellä jokunen pisara voi olla puukotuksestakin, onhan siellä se hihan jälkikin, eli lähellä ovea on joku hihalla varustettu heilunut.
Eli olen ylläolevan kirjoituksesi kanssa samaa mieltä.
Siitäkin olen samaa mieltä, että pesuhuone on klassinen murhapaikka... mutta kun sitä verta riitti niin paljon muuallekin, ja lisäksi pesuhuone tarkastettiin hyvin, eikä mitään löytynyt mistään. Verta ei niin vaan helposti pese joka paikasta pois, keskellä yötä kiireessä. Ja eittämättä kuitenkin takkahuoneessa tapahtui kaikenlaista vauhdikasta joka tapauksessa.
Minusta Jukan ääntely häke-nauhalla kertoo siitä, ettei hän ole kovin järkevästi tajuissaan, eikä kovasti pysty pistämään vastaan. Toisaalta kuulostaa siltä, ettei häntä tuossa vaiheessa, alkua lukuunottamatta juuri tikatakaan. Myönnän tämän. Ellei sitten hän välillä vaivu tajuttomuuteen, jolloin singeri taas pistelee.