Miten kukakin ymmärtää, varmaan kaikki jotka joskus istuneet kuulustelussa, kummallapuolen pöytää hyvänsä, ymmärtävät tämän alkukuulustelun epätarkuudeksi.Tara kirjoitti:Enkä väännä, lue itse Joutsenlahden kuulustelusta ja kerro miten tuo pitäisi ymmärtää:erämaaetsivä kirjoitti:Tara kirjoitti kirjoitti:Anneli nyt kuitenkin on muuttanut ratkaisevalla tavalla kertomustaan ensipäivistä. Tämä ei varmaan jää epäselväksi, että Annelin omien kuvausten mukaan tappelun ääniä kuului vielä poliisien soiton aikana, mutta sinä aikana huppu poistu ja tuli hiljaista.
Myöhemmin on esittänyt tytön kanssa yksimielisesti, että hupun poistuminen tapahtui aikaisemmassa vaiheessa, mm silloin kun tyttö kirkaisi.
Anneli ei alunperin tiedostanut soittaneensa mihinkään "häkeen".1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
Yllä A poistuu puhelimesta,häkepuhelun aikana. luulee siis vielä alkukuulusteluissa soittaneensa poliisille, kun soitti 112
Luuli nuin yleisesti soittavansa poliisille, myöhemmin tämä kuin moni muukin asia tarkentui jutun edetessä.
Tapahtumien kulku tarkentuu aina kuulustelujen edetessä, niin myös tässä.
Sinä niin mielellään väännät aina kaiken A:lle epäedulliseksi.(no se kai pelin henki)
Anneli kertoo siitä kun tuli sitten vielä se poliisien soitto:
jpeg821 -2.12.2006
Häkenauhalla kuuluu kun tyttö sanoi joo se lähti ja Anneli kommentoi aise lähti jovai..
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Epäilty: Se lähti jo vai?
Miten nuo pitää ymmärtää ettei ristiriitaa jäisi?
Osoitaa mm. sen ettei A:lla ollut soittaessaan mitään tietoa/ajatusta, että puhelu menee nauhalle.(huom.taustanauha epäilyt).
Mitä hyötyä hänellä olisi tarkoituksella valehdella hupun lähtö myöhempään ajankohtaan ? Huppuhan olisi voinut" jäädä poliisiauton alle" jos lähtö nuin myöhään.
Epätarkkuudet alkukuulusteluissa vain osoitus, siitä ettei ollut mikään suunniteltu teko. Siis A ei
ollut suunnitellut eikä tehnyt tekoa.
Jos A:n ensikuulustelut olisivat olleet sekunnintarkkuudella, niin olisihan se jo pannut minutkin miettimään ja epäilemään .