reimareipas kirjoitti:murmeli2 kirjoitti:Ymmärrän, että Tarkin tavanneet ihmiset otaksuvat hänen olevan täysuuno ja tomppeli, elleivät ole saaneet vilkaista hänen todellista älykkyyttään, kuten itse olen saanut.
Kukaan niin hömelö, jota Tarkki esittää, ei suurin surminkaan pystyisi esittämään terävä-älyistä ja skarppia, ei mitenkään! Ja edelleen muistutan, että Tarkki paljasti todellisen älykkyytensä täysin vahingossa.
Itse uskonkin omien kokemusteni valossa, että Tarkki on saattanut hyvinkin ymmärtää Laamasen vetävän häntä höplästä nelosineen, mutta tarina on vain tuonut lisää uskottavuutta hänen taitavaan tollo-esitykseensä.
Eerikan isä piti siis niin sanotusti kynttiläänsä vakan alla? Minkä takia hän mielestäsi esitti tolloa? Auttoiko se häntä saamaan töitä; hänhän teki töitä kolmen edestä? Vai saiko hän sillä tolloudellaan jotain muuta etua? Miten se tollous tarkalleen ottaen ilmeni?
Piti. Piti kynttilää vakan alla ja hämäävintä itselleni on, etten tiedä miksi. Henkilö on ollut minulle hyvin ristiriitainen. Sain hänestä sen käsityksen, että Eerika oli hänelle kaikki kaikessa. Hän puhui aina Eerikasta kauniisti ja kuljetti tyttöä mukanaan, osti kaikenlaista jne. Olinkin alkuun aivan varma, että äitipuoli olisi ollut kuoleman takana, töninyt, kolhinut pään suutuksissaan tjtn. Ennen kuin yksityiskohdat tulivat ilmi.
Äitipuoli oli alusta asti henkilö, jonka kanssa muut eivät mielellän ole tekemisissä, hänestä hohkaa "pahuus". Pariskunta alkoi jäädä todella eristyksiin, kun ei heidän kanssaan Laamasesta johtuen halunneet ihmiset hengailla.
Nyt minulla on siis älykkyysristiriita ja isyysristiriita ratkaisematta.
Tunnen erään naisen, joka seurusteli muutaman vuoden tarkin kanssa. Oli erittäin kaunis ja älykäs nainen, mutta omat mielenterveysongelmansa hänelläkin. Ei ollut mikään paha nainen. Hän sanoi, ettei Tarkilla älykkyydessä ole MITÄÄN vikaa, päinvastoin, mutta että hän on estoinen ja neuroottien. Mielenkiintoista.