peltirumpu kirjoitti:
Eikös hovin julkisessa selosteessa kerrottu mihin tuomio perustui? Siihen on nyt annettu vastine, jonka valossa tuomion perusteet näyttävät todella heppoisilta ja "asiantutijat" enemmänkin harrastelijoilta tai muuten vain asenteellisilta.
No minusta se julkinen seloste on niin lyhyt, että miten ihmeessä siitä voisi päätellä, mitä syyttäjä on esittänyt näitä puolustuksen julkisuuteen vuotaneita strategioita vastaan. Lähinnä siitä kävi vain teemat ilmi - ei itse asioita.
peltirumpu kirjoitti:
Sinunkin kannattaisi muistaa, että puolustus haluaa lasten kertomukset ja tuomion perusteet julkisiksi, mutta oikeus ei tähän suostu, vaikka mitään estettä niiden julkistamiseen ei ole. Miksi näin? Mietipäs sitä...
Tähän minun on pakko sinulle todeta, että kyseessä on "maan tapa". Eli MISSÄÄN alaikäisiin kohdistuneissa tapauksissa näitä ei julkaista. Se ei siis ole Annelin vainoamista, vaan alaikäisten suojelemista Suomessa. TOSIN olen kanssasi samaa mieltä, että haluaisin ne julkisiksi vaikka vain tässä tapauksessa. En siksi, että se olisi oikeudenmukaista ketään kohtaan, vaan siksi, että minun oma tiedonjanoni asian suhteen on niin suuri, että haluaisin koko tämän Ulvila-casen täysin julkiseksi ihan pienen pientäkin tiedonmurua myöden.