Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja padlock »

Belker kirjoitti:Emme me varmasti tiedä, oliko Auer saanut veitsestä häken aikana. On vain hänen sanomansa. Toimintakykyä riitti eikä tytär häkessä sanallakaan kommentoi Annun "haavoittumista".
Anneli sai veitsestä ennen häkepuhelua. Annelin äänestä kuuluu että hänellä on ilmarinta, sitä ei voi teeskennellä.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja padlock »

Martti kirjoitti: Uskoisin siis tämän viittaavan Puputtiin, en vain tiedä miksi AA Puputtia epäili. Tietääkö kukaan?
Anneli tunnisti Puputin valokuvasta:
http://s1105.photobucket.com/user/renan ... a.jpg.html
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja padlock »

fränkkä kirjoitti:...
Joutsenlahti voidaan unohtaa ja sitä toivoo ehkä herra itsekin.
...
Siitä olen samaa mieltä että Joutsenlahtea ei tarvita todistamaan häkenauhan manipuloinnista, siitä löytyy paljon muitakin todisteita, kuten syyttäjän omakin todistaja todisti.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja padlock »

Veristi kirjoitti:Syyttäjä sai saatananpalvontatutkijasta kuitenkin irti, että tämä sanoi lasten kertomuksiin sisältyvän rituaaliaineksen edellyttävän, että joku aikuinen on sitä heille syöttänyt. Sen verran spesifiä tietoa esimerkiksi kynttilöiden lukumääristä yms. lasten kertomuksissa oletettavasti on, jottei voi ajatella heidän omasta päästään niitä keksineen.
Spesifiä tietoa on sijaisperheessä, siellä ollaan oikein erikoistuttu saatanan karkottamiseen.
Veristi kirjoitti:Jos takkahuoneessa joku ulkopuolinen olisi ollut Jukan kimpussa, niin kyllä ähinä olisi aivan toisenlaista kuin mitä sieltä nyt on kuultavissa. Ainoat kiroilut ja öhinät tulevat Annelin suusta, kun hän astaloi Jukan.
Etkö kuule nauhalta miten Jukka huutaa ja valittaa?! Kun on saanut sellaisen määrän veitseniskuja, ei jaksaa huutaa enää niin kovaa kuin terve ihminen.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
peikonlehti
Roger Murtaugh
Viestit: 854
Liittynyt: To Touko 30, 2013 3:11 pm

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

padlock kirjoitti:
peikonlehti kirjoitti:Syyttäjän pitäisi kysyä nyt Hemmiltä, kuinka korkealla/matalalla taajuudella tappelun mäiskinnän äänet hänen mielestään ovat, kun ei niitä nauhalta kuulu. Entä rikkoutuvan lasin ääni?
Miksi rikkoutuvan lasin ääni pitäisi kuulua häkenauhalla? Anneli soitti häkeen vasta kun murhaaja oli jo sisällä.
Rikkoutuvaa lasin ääntä pitäisi kuulua, kun sirpaleiden päällä käydään sitä kuuluisaa pystypainia ja huppis hyppelehtii milloin takan katveeseen, milloin pesuhuoneeseen tai vähän sinnepäin ja jossain vaiheessa kohti AA:ta kunnes painuu sitten fönstretistä ulos. Lasia on lattialla runsaasti.

Mutta tämä mestarihan kykenee levitoimaan, joten ihmekös tuo. Tai osaa sipsutella lasin palojen välissä jotain dance -tyyliä, jota on vaikea hahmottaa.
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja padlock »

peikonlehti kirjoitti:
Rikkoutuvaa lasin ääntä pitäisi kuulua, kun sirpaleiden päällä käydään sitä kuuluisaa pystypainia ja huppis hyppelehtii milloin takan katveeseen, milloin pesuhuoneeseen tai vähän sinnepäin ja jossain vaiheessa kohti AA:ta kunnes painuu sitten fönstretistä ulos. Lasia on lattialla runsaasti.

Mutta tämä mestarihan kykenee levitoimaan, joten ihmekös tuo.
Niin pitäisi, ja pitäisi kuulua monenlaista muutakin murhaajan ääntä. Ja niin kuuluikin, alkuperäisessä häkenauhassa:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 58549.html

Eikä huppiksen tarvinnut levitoida, hän käveli omin jaloin ja poistui autolla:
http://s17.postimg.org/83x095vvz/auerintalo.jpg
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja turumurre »

koko kirjoitus. http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 24#p582124
ulkosuomalainen kirjoitti:...
Toisin kuin Finnila antoi oikeudessa ymmartaa, tyton vastaus hupun lahtemisesta on selvasti johdateltu. Anneli selittaa tyton kuullen Hakeen, etta jollei mies ollut huoneessa, taman oli taytynyt lahtea. Kun Anneli muutamaa sekuntia myohemmin kysyy tytolta, oliko se viela siella, tytto toistaa mita aiti oli juuri edella sanonut: huoneessa ei ollut ketaan, joten hupun oli taytynyt lahtea. Joo, se lahti.


3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
Lapsi itkee taustalla
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?

3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Epäilty: Se lähti jo vai?

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=24&t=12419...


Huoh! Menneinä aikoina tuollaisesta olisi rokotettu tuntuvasti enempi kuin nyt teen... nyt ei jaksa enää. Touhu menny sellaiseksi että heitetään mitä vaan sikin soki, eikä paneuduta enää ollenkaan. Luitkohan mitä kirjoitit?
Tosissasiko kerrot että tyttö kuulee häken repliikit, niihinhän nyt perustat sen että äiti olisi manipuloinut tytön vastauksen.
Mitähän se tyttö kuuli:

3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Epäilty: Se lähti jo vai?


Tuossa ei ole mitään johdattelua ja sen havaitsee siitä kun tyttö vastaa kysymykseen hyvin nopeasti äitinsä kyssärin jälkeen 0.5s. Hyvin nopeasti siis ja spontaanisti.
Tytön vastaus 'Joo, se lähti' tarkoittaa vastauksena (koska se vastattiinkin nopeasti) myös sitä että se on kaksimerkityksinen. Eli tyttö (ensin) vastaa olettamaansa äidin kysymykseen: 'Oliko se siellä [yleensä]' > 'Oli' vastaa tyttö, ja sitten täydentää vastauksensa siihen muotoon joka äidin kysymys kokonaisuudessaan oli > 'se lähti jo'.
Tässä siis vaikutus puheen nopeatempoisuudella, eli vastaus aletaan muodostaa jo ennen kuin aivot ovat rekisteröineet koko kysymyksen sisällön.

Manipulointia tuossa..., naurettava väite.
peikonlehti
Roger Murtaugh
Viestit: 854
Liittynyt: To Touko 30, 2013 3:11 pm

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

Äkkiä Poriin se alkuperäinen tallenne, josta ulkopuolisen äänet kuuluvat. Vielä on maanantaihin aikaa.

Onko se ollut missä jemmassa?

Miten muuten edistyy oma ilmiantosi? Olen odottanut kuin kuuta nousevaa, että saataisiin tietoa oikeasta tekijästä.
tiinaliina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2013 12:01 pm

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja tiinaliina »

Haapasalon todistus oli mielenkiintoinen, johan siitä Manner saa mukavat kuitit loppulauntoon. "Ihminen voi muistaa elävästi tulleensa vaikka avaruusolion sieppaamiseksi"
Martti
Martin Riggs
Viestit: 631
Liittynyt: La Elo 06, 2011 10:30 am

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja Martti »

padlock kirjoitti:Eikä huppiksen tarvinnut levitoida, hän käveli omin jaloin ja poistui autolla:
http://s17.postimg.org/83x095vvz/auerintalo.jpg
Tuossa kuvassa tuo keltainen koiran haistama jälki, sehän on voinut olla _ihan_ kenen tahansa tekemä. (Koira ei mitenkään ole voinut ilmaista, että tässä on Murhaaja mennyt) Reittiä on voinut kulkea kuka tahansa lähitalojen asukas koiransa kanssa tai ilman koiraa. En tiedä missä koiraa on käytetty ja onko tuo fakta, että koira on käynyt vain tuon reitin missä turkoosi piirrosviiva on.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Sori Turre. Otetaas uusiksi, niin etta Hake on pois kokonaan, kun se mun liian pitkaksi mennyt tummennus ilmeisesti sotki sut taysin. Formatointi on talla laina-Klingon nappiksella hankala.

Annelin johdattelurepliikki siis tummennettu ja Hake-tati pois valista:

3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.

3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.

Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?

3:41 Lapsi: Joo, se lähti.


Musta on suoraan sanoen aika holmoa puolustukselta vaittaa, etta "...tyttö (ensin) vastaa olettamaansa äidin kysymykseen: 'Oliko se siellä [yleensä]' > 'Oli' vastaa tyttö, ja sitten täydentää ...

Herttinen sentaan, siina on tytto ollut kuulolla Hake-puhelun alusta asti kun isaa on maiskitty kuoliaaksi muutaman metrin paassa. Ja sen jalkeen nahnyt taman verta valuvana lattialla ja kirkaissut. Ja tassa tunnetilassaan lapsi olettaisi aidin kysyvan "'Oliko se siellä [yleensä]' ?

Eikos sen olisi pitanyt olla harvinaisen selva kaikille normaali-aistisille paikallaolijoille, jos siella on joku ulkopuolinen ollut? Vaikkei mitaan nakisikaan, olisihan tama kuullut jo minuuttikaupalla aidin huutelua tappajasta ja selostusta huppupaasta Hakelle. Niin tyton kuin Annelin omien kertomusten mukaan tytto oli hereilla ja kuulolla jo ennen Hake-puhelua-- Anneli yhytti taman viimeistaan eteisaulassa ekan juoksun jalkeen sisaan tullessan. Omien kuulustelukertomustensa mukaan.

Silti olettaisi aidin kysyvan oliko se huppu siella yleensa?

Hah.

Niin on ny umpirinkelilla nama puolustajat selityksineen, etta kiropraktikoilla on siella teitin puolessa varmaan kunnon jonoa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

padlock kirjoitti: Anneli sai veitsestä ennen häkepuhelua. Annelin äänestä kuuluu että hänellä on ilmarinta, sitä ei voi teeskennellä.
Tarkentaisitko mihen perustat taman?

Anneli sanoo heti Hake- puhelun alussa, etta hantakin on pistetty ja tulee vertakin. Siksi itse uskon hanen kylla tuikanneen itseansa ennen puhelua. Toinen asia on, etta mun mielesta nauhan kuullut keuhkolaakari ei ollut ollenkaan padlockin linjoilla ilmarinnan kuulumisesta aanesta.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Samoin kuin ulkosuomalainen, mä uskon myös että AA tuikkasi itseään ennen puhelua.

Puhelun aikana tapahtuneet huudot ovat mielestäni seurausta siitä, että suunnitelma tuntuu menevän ihan päin mäntyä. AA:n hiljaisuus ja flegmaattisuus (suhteessa hänen omaan luonteeseen, joka sekin on rauhallinen) poliisien tultua johtunee siitä, että homma on mennyt vähän sinne päin tai siitä, että hän on joutunut astaloimaan tai siitä että vanhin tytär on nähnyt ainakin jotain mitä ei ollut tarkoitus.

Yksinkertainen strategia siitä että ei muista mitään on aina toimiva. Sekin on fiksua, että ei itse liikaa analysoi omaa muistinmenetystään - muut voi hoitaa sen puolen.

AA melkein tuomittiin tästä, eli ensimmäisillä käräjillä. Nyt tuntuu, että rivit on niin järjestyksessä ja syyttäjällä sekaisin, että vaikea nähdä miten tästä tuomio tulisi. Sitten huomio siirtynee lsh-juttuun. Jos se pohjautuu samanlaisiin ja -tasoisiin tarinoihin, niin ehkä sekin tuomio muuttuu. Silti - tarinat voivat olla myös ihan muuta.
Martti
Martin Riggs
Viestit: 631
Liittynyt: La Elo 06, 2011 10:30 am

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja Martti »

tiinaliina kirjoitti:No onhan tämä ollut epäiltynä,Dna vapautti, tilanne nyt toinen katsokaa kuvia ja miettikää.
Kun nyt luin, että AA on ihan kuvista Puputin tunnistanut (en ole Puputin kuvaa nähnyt) niin onkos se pidätettynä ollut näyttelijä (?) sitten Puputin kanssa samankaltainen/näköinen? En muista minkänäköinen heppu oli kyseessä, muistan kyllä hämärästi hänen kuvansa nähneeni.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Oikeudenkäyntipäivien seurantaketju - syksy 2013

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

ulkosuomalainen kirjoitti: Silti olettaisi aidin kysyvan oliko se huppu siella yleensa?
US juttuja lukiessa kurkku kuivaan. Huudan emännälleni keittiöön, tuotko limpsaa? En minä kysy onko hän keittiössä tai onko limpsaa tai ehtiiköö tuomaan. Kun limpsa ilmaantuu pöydälleni tiedän, että vastaus kaikkiin näihin kysymyksiin on myönteinen.

Anneli ei suinkaan kysy juuri uhrin nähneeltä tyttäreltään oliko muhraajaa. Hänelle on tärkeää, että se on mennyt pois. Sitä kysytään Hätäpuhelussas
Vastaa Viestiin