Oheisesta kuvasta käynee ilmi, että rako on nähdäkseni ollut huomattavasti suurempiCaldera kirjoitti:Ei välttämättä. Mun mielestä tämä on Annelin kannalta hankalin kohta tässä koko tapauksessa, että mahtuiko se vai eikö ja tulisko ovi Annelin vereen vai eikö. Joten mä kokeilin tätä itse kesämökin pesuhuoneen ovessa roikkuenrantakoski kirjoitti:Ja tosiaan hyvä huomio, että pesuhuonene ovi olisi tahraantunut Annelin t-paidan verestä jos Anneli olisi kuvailemallaan tavalla siellä kykkinyt ovea vasten.. Toi kiista rekokuvista ei siinä vaiheessa ollut oikein selvää kauraa mulle joten otin mallia poliisin rekonstruktiosta ja laitoin tosi pienen oviaukon, 20 cm. Yritin mittailla palstalla olleista rekokuvista mittanauhalla kuvitteellisen pään paikkaa ja laitoin täpän lattialle kuvitteellisen olkapään paikalle. Sentään en sotkenut etumusta ketsuppiin, olo oli tarpeeksi pöhkö muutenkin, pitäisi varmaan ottaa uusiksi ketsupin kanssa
.
- -
kuin Calderan rekon 20 cm:

Takkahuoneen pohjapiirroksesta näkee, että pesuhuoneen oven kuvassa vasemmalla puolella
on (ilmeisesti) vaatekaappi, oikealla puolella takkaan yhteydessä oleva matalampi rakennelma, joka kuvan ottamisperspektiivistä peittää ovenraon suuruuden:

Siksi kuvasta voi saada väärä vaikutelman oven avautumismahdollisuudesta.
Aika pitkälle kai kontallaankin ulottuisi...