HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Kuolemannaakka kirjoitti: 1.) jos sana olisi kuulunut yhtä selkeästi, kuin se kuuluu nyt, olisivat sen kuulleet kaikki nauhaa kuunnelleet jo 2006 joulukuussa, mukaanlukien Niemi, joka teki nauhasta litteroinnin, missä ko. sana ei esiintynyt.
2.) koskapa Niemi, eikä kukaan muukaan ei ollut ko. sanaa kuullut ennen kuin 2009, kun hän "pyydettäessä" sanan löysi, vedän tästä johtopäätöksen, että sanaa on jotenkin tuotu esiin/vahvistettu, koska se nyt kuuluu niin hyvin.
Se kuuluu sieltä siksi niin hyvin, kun sinulla on litterointi mielessäsi ja odotat sieltä kuulevasi tuon äänen. Se (k)uole meni minultakin ohitse, kun en aikoinaan muistanut (onneksi) litterointeja kuin hyvin vähän. Se (k)uole oli sellainen tietyllä tavalla "pettymys", kun sitä oli toitotettu jo mediassa, mutta en tiennyt kohtaa. Kun se sitten korviini sieltä jossain vaiheessa kuuntelua kantautui, niin ääni oli kyllä vihaisen kuuloinen, mutta hävisi mennen tullen esim sille Annelin raivokkaalle "MITÄTÖN/PITÄÄKÖ/MITÄKÖ"-huudolle, että eihän niitä voi verrata ees samana päivänä.

Mitä enemmän litterointeja luet, sitä todennäköisemmin päädyt kuulemaan juuri sitä mitä siellä sanotaan. Ja tietysti olet valinnut mieleisesi näistä kaikista: tuskin Tuija Niemeä uskot (en muuten minäkään kaikissa), joten villi veikkaus, että Zemin hieman ylitulkitut litteroiset ovat sinulle lähinnä sydäntä? :)
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

^ kuolema:
erittäin pitkälle noin se meni minullakin. Muut äänet vangitsivat huomiokyvyn aluksi.

osalainaus: uole-sanasta
Kun se sitten korviini sieltä jossain vaiheessa kuuntelua kantautui, niin ääni oli kyllä vihaisen kuuloinen, mutta hävisi mennen tullen esim sille Annelin raivokkaalle "MITÄTÖN/PITÄÄKÖ/MITÄKÖ"-huudolle, että eihän niitä voi verrata ees samana päivänä.
Hävisi kyllä, mutta vain volyymissa. Muuten kuole-äänen kyllä tunnistaa saman ihmisen ääneksi, vihan kyllätämä tunnelmakin on sama tai siis sopii yhteen tuon raivokkaan MITÄTÖN kiljunnan kanssa. Olen kuullut tuon kohdan alusta asti MITÄTÖN.

Tuosta sanasta on käynyt mielessä, ettei vain Jukka ole mennyt sanomaan Annelille, että tämä on mitätön - Jukka ei arvostanut minua. Ja Anneli sitten heittänyt Jukalle, että tätä et saa anteeksi jne..kohta näet kuka on mitätön..jne..
Ok, kyökkipsykologiaa!

Samasta arvostuksen puutteesta on ollut kaikuja jo kauan sitten, v2009, kun kenelläkään ei vielä ollut etp-matskuja (harvemmilla kuin nykyisin, ainakaan näillä foorumeilla). Ensimmäinen paketti, 800 sivua, vapautettiin keväällä 2010. Kaikkea mitä naapurit ovat kertoneet, ei edes ole etp:ssä, ei tietenkään. Naapureitten kuulemissa Jukan ja Auerin kovaäänisistä riidoista ulkona on ollut puhetta kauan sitten. Riitojen aiheena olivat oli olleet Jukan matkat ja se, että Jukka ei arvostanut Annelia tarpeeksi. Ei jaksaisi enää noitavanhoja ketjuja tonkia, Ulvila ketju 3:ssa löytyy.
cicero 5. lokakuuta 2009, viittaus Iltalehdessä olleeseen naapurin kertomaan aikaisemmista riidoista - "äänekkäitä"..
Naapurit ovat kertoneet että talossa on riidelty kovaäänisesti ja toisaalta Lahtea ei kotona juurikaan ole näkynyt (paljon työmatkoja, joista sitten kehittynyt riitaa kenties)perhesaitin kautta hankittu nettiystävä sekä luokkatoverit (huom. ei ystävät) ovat kertoneet vähän naisesta...
IL- printti lokakuu 2009

Löysin toisen kuvauksen riidoista:

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
ViestiKirjoittaja modestyblaise » 22 Loka 2009, 14:23
Sitten tuohon väitettyyn riitaan puolisoiden välillä. Naapurit ovat kertoneet että Lahden kotona riideltiin usein ja niin äänekkäästi että myös naapurit tiesivät milloin siellä riidellään ja riitoja oli usein nimenomaan Lahden työmatkojen jälkeen kun vaimo oli suuttunut ja väitti että Jukka ei arvosta häntä. Naapuri on kuitenkin antanut lausunnon jonka mukaan hän ei tuona kyseisenä yönä kuullut mitään ääniä Lahden talon suunnalta vaikka oli melko myöhään tehnyt jotain vielä pihallaan, sen jälkeen kun Lahden auto oli jo saapunut kotipihaan. Sitä naapurit ihmettelivätkin että surmayö oli ollut niin hiljainen, ei ääntäkään Lahtien talon suunnalta.

Näin ollen on vaikea uskoa että mitään todellista riitaa on ollutkaan tai että ketään on poistettu pihalle välillä jäähtymään.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Tara kirjoitti:Hävisi kyllä, mutta vain volyymissa. Muuten kuole-äänen kyllä tunnistaa saman ihmisen ääneksi, vihan kyllätämä tunnelmakin on sama tai siis sopii yhteen tuon raivokkaan MITÄTÖN kiljunnan kanssa. Olen kuullut tuon kohdan alusta asti MITÄTÖN.
Jos olisin tappaja ja tappamassa jotakuta, joka ei ole arvostanut tekemisiäni, niin tuskin kiljuisin tuolloin sanaa "MITÄTÖN". Ennemmin suustani pääsisi esimerkiksi sanat "saatana, mä tapan sut" tai jotain muuta kiroilua.

Sain Taran viestistä kuitenkin ahaa-elämyksen. Tuo MITÄTÖN alkoi päässäni mennä muotoon MITÄTÄÄON. Olisiko Anneli kuitenkin tuolloin ihmetellyt, mitä hittoa heillä oikein tapahtuu?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Pieni liekki kirjoitti: Jos olisin tappaja ja tappamassa jotakuta, joka ei ole arvostanut tekemisiäni, niin tuskin kiljuisin tuolloin sanaa "MITÄTÖN". Ennemmin suustani pääsisi esimerkiksi sanat "saatana, mä tapan sut" tai jotain muuta kiroilua.
No kyllähän tuo "mitätön" juurikin perheriitaan sopisi.
Pieni liekki kirjoitti: Sain Taran viestistä kuitenkin ahaa-elämyksen. Tuo MITÄTÖN alkoi päässäni mennä muotoon MITÄTÄÄON. Olisiko Anneli kuitenkin tuolloin ihmetellyt, mitä hittoa heillä oikein tapahtuu?
Tämä ei pidä paikkaansa. Eli sanomisen tempo ja sanan pituus täytyy ottaa huomioon. Kirjaimia ei voi lisäillä väliin pidentämään sanaa. Varmasti kuultavaa ovat *I*Ä*Ö*. Yksittäisiä vokaaleja. Siksi minusta myös se "pitääkö" ei tähän oikein sovi, mutta kun sellaista on ehdotettu, niin olen pitänyt mukana.

Pointtina se, että kun tallennetta hidastaa, niin sieltä saa vaikka Rushdien Saatanalliset Säkeet kuuluville, mutta hidastetun kuulokokemuksen jälkeen on palattava takaisin normaalinopeuksiseen äänitteeseen ja tarkistettava, että kuulokokemus on järkevä myös normaalilla nopeudella. Tämä on yksi keskeinen syy, miksi täällä on vahvoja ylitulkintoja nauhasta. Toinen, mikä hämää kuulijaa, on kaikenlainen kohina tai muut päälleköiset äänet, jotka täytyy ottaa huomioon. Pieni kopahdus voi muuttaa soinnillisen konsonantin kovaksi kuulokokemuksessa. Tai kohina saa helposti aikaan kuvan S-kirjaimesta, jne...
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

^ pienelle liekille:

Mies on tullut myöhään kotiin, astiat on lattamatta koneeseen. Keittiössä haisee.

Mies vaimolleen halveksivalla ääneellä: Eikö tähän tule mitään järjestystä. Siivoaisit täällä edes joskus! Lapset menee naapuriin kerjäämään ruokaa, kun sinä nuokut koneen edessä..jäkäti-jäkäti, motkotuksen seasta kuuluu kähinää: Senkin luuseri.

Vaimo: MItäh..Luuseri? Heittää kahvikupilla miestään. - Mä näytän sulle luuserin. Mä tapan sut.
Mies: jaha jaha, vai niin vai niin, no justiisa. Vaimo: NYT tää loppuu... Luuseri! Kuuletko! Helvitti, mä näytän sulle luuserin (hakee kirveen). Palaa kirveen kanssa: LUUSERI! - Iskee kirveellä miestä. Juoksee hakemaan veitsen, avaan laatikon ottaa ensimmäisen käteensattuvan veitse. Palaa. Mies vaikertaa. Nainen huutaa: Täältä tulee luuseri! Mies makaa kyljellään sängyllä. Nainen aloittaa puukotuksen. Hokee veistä heiluttaessaan: luuseri luuseri luuseri.. jne jne. Menee soittamaan hätäkeskuskeen. Huutaa lasta apuun: Auta äitiä, ja teet niinkuin sovittiin! Oikeesti. - Lapsi mitä mä ensteks teen? - Mä meen nyt soittamaan. Laitat ensin ton mankan päälle, kun mä sanon 'heti'! Ja pois päältä kun sanon: 'nyt hiljeni! (kesken hätäpuhelun nainen vielä huutaa miehelle LUUSERI!)

Mies ynisee tokkurassa. Nainen: LUUSERI!
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Satinique
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Satinique »

Tara näyttää esimerkkiä villistä mielikuvituksesta kehittää syylliseksi leimaava tarina. Osoittaa tavan millä syyttömästä ihmisestä voidaan tehdä syyllinen, ja tarina vaan voimistuu kun kyyniset ihmiset lyö päänsä yhteen.
Soitin hätäpuhelun yhdelle ymmärtämättömälle, median aivopesemälle ihmiselle, tulos oli seuraavanlainen.
Tämä toveri meni syvään hiljaisuuden tilaan, hämmennys oli suuri, kun kysyin onko tämä näytelmää tai voiko olla suunniteltu, ja taustanauhalla tehty esitys. Hiljaisuus jatkui.. Mutta hetki siinä meni kun sai sanottua ettei siellä kuule tappajan ääntä, mutta ihmetteli ettei JL voi yksinkään luoda tuollaista äänimaailmaa. Siinä "mitätön" kohdassa kuulen mitätööt !Annelin kieli vähän jäykkä kauhusta, ja luulen hänen tarkoittavan, mitä teet !
Kuole ääni on kuitenkin tällä nauhalla nostettu esiin koska sen kuulee puolikuurokin. Ja Se ääni on eri kuin Annelin.
maybellene
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja maybellene »

Tara kirjoitti:^ pienelle liekille:

Mies on tullut myöhään kotiin, astiat on lattamatta koneeseen. Keittiössä haisee.

Mies vaimolleen halveksivalla ääneellä: Eikö tähän tule mitään järjestystä. Siivoaisit täällä edes joskus! Lapset menee naapuriin kerjäämään ruokaa, kun sinä nuokut koneen edessä..jäkäti-jäkäti, motkotuksen seasta kuuluu kähinää: Senkin luuseri.

Vaimo: MItäh..Luuseri? Heittää kahvikupilla miestään. - Mä näytän sulle luuserin. Mä tapan sut.
Mies: jaha jaha, vai niin vai niin, no justiisa. Vaimo: NYT tää loppuu... Luuseri! Kuuletko! Helvitti, mä näytän sulle luuserin (hakee kirveen). Palaa kirveen kanssa: LUUSERI! - Iskee kirveellä miestä. Juoksee hakemaan veitsen, avaan laatikon ottaa ensimmäisen käteensattuvan veitse. Palaa. Mies vaikertaa. Nainen huutaa: Täältä tulee luuseri! Mies makaa kyljellään sängyllä. Nainen aloittaa puukotuksen. Hokee veistä heiluttaessaan: luuseri luuseri luuseri.. jne jne. Menee soittamaan hätäkeskuskeen. Huutaa lasta apuun: Auta äitiä, ja teet niinkuin sovittiin! Oikeesti. - Lapsi mitä mä ensteks teen? - Mä meen nyt soittamaan. Laitat ensin ton mankan päälle, kun mä sanon 'heti'! Ja pois päältä kun sanon: 'nyt hiljeni! (kesken hätäpuhelun nainen vielä huutaa miehelle LUUSERI!)

Mies ynisee tokkurassa. Nainen: LUUSERI!
Minusta tämä juttu olisikin uskottava, jos se olisi ns normaali perhesurma, jossa riidan päätteeksi toisella pimahtaa. Kyllähän näitä on sattunut eikä minusta ole mitenkään erityistä, että surmaaja olisi nainen. Ihan samalla tavalla voi toki olla, naiset vaan harvemmin fyysisesti heikompina eivät uskalla mennä miesten nenille aseen kanssa hyppimään.

Mutta kun tämä ei ole normaali perhesurma. Jokaikisellä mahdollisella teorialla tarkasteltuna tämä keissi edellyttää näitä asetelmilla joko/ja/tai:
a) ennakkovalmisteluja
b) useamman tekijän
c) yhteistyötä jonkun ulkopuolisen kanssa

En tiedä. Näihin vaan ei ole saatu vastausta:
Jos häke-puhelu on aito ja reaaliaikainen surmaaja ei voi olla Anneli, koska aika ei riitä. Vai miten Auer olisi tässä tapauksessa voinut surman suorittaa?
Jos häke-puhelu soitettiin nauhalta, niin mistä tiedettiin mitä milloinkin pitää soittaa? Miksi Auer pilasi vaivalla väsäämänsä alibin poistumalla luurista?
Jos ei ole ulkopuolista murhaajaa/apua niin mihin katosivat verijäljet aiheuttaneet kengät, ruskeat kuidut jättänyt tekstiili ja surma-ase? Näistä tulee yhdessä niin iso nyssäkkä, että Auer ei olisi sitä saanut talosta ulos viranomaisten silmien alla.
Miksi Auer olisi suorittanut niin helkkarin kummalliset lavastukset? Kai hän olisi lavastanut kunnolla jos kerta siihen puuhaan ryhtyi?

Perhesurmat tehdään usein hetken impulssista mielenterveysongelmien vuoksi tai kännissä: MIKSI täyspäiseksi diagnosoitu ja vesiselvä Auer olisi halunnut tappaa miehensä? En keksi muuta motiivia kuin ehkä tuon koston ja se ei aikuisten oikeasti ole kovin todennäköinen?

Minua sotkee se, että tässä ajetaan kahta kaistaa; yhtäältä tämä on äkkipikaistuksissa tehty perhesurma ja toisaalta Anneli on nauhoitellut ja rakennellut kilpiä jne jne.
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Niinpä, Annelin poistuminen häkepuhelun aikana ja käskemättä, joko tauko tuli täytenä yllätyksenä, jotakin piti käydä säätelemässä tai jotakin suorittamassa loppuun kun tilaisuus tuli.
Jukka alkoi yllättäen virkoamaan, mihin en kyllä itse usko.
Fela Shakara
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Fela Shakara »

Olen ollut ymmärtävinäni, että mielentilatutkimuksella otetaan kantaa tekijän syyntakeisuuteen rikollisen teon tekohetkellä. Tekijän katsotaan olevan syyntakeeton, jos hän ei tekohetkellä kykene esimerkiksi vakavan mielenterveyden tai tajunnan häiriön vuoksi ymmärtämään tekonsa tosiasiallista luonnetta tai oikeudenvastaisuutta taikka hänen kykynsä säädellä käyttäytymistään on sellaisesta syystä ratkaisevasti heikentynyt. Tarkka määritelmä löytyy RL 3 luvun 4 pykälästä.

Persoonallisuushäiriö voinee vakavimmillaan olla sellainen mielenterveyden haitta, että se johtaa siihen, että ymmärrys oman teon merkityksestä puuttuu. Tekijä ei käsitä, mitä on tehnyt eikä ylipäätään pysty hallitsemaan käyttäytymistään. Näitä tapauksia sitten voidaan hoitaa vaikka Niuvassa etukäteen määrittelemättömän ajan. He eivät ole vankeja vaan potilaita.

On olemassa myös varttihullun käsite, mutta liekö kovin yleinen arvio tänä päivänä? En ole varma.

Joka tapauksessa vaikka mielentilatutkimuksesta tulisi arvio, että henkilö on syyntakeinen, tämä ei poissulje sitä, etteikö tutkittavalla olisi vaikka vakava masennus ja persoonallisuushäiriön piirteitä. En puhu nyt Anneli Auerista vaan yleisesti. Ajatelkaa tilannetta, että vakava masennus ja epävakaa persoonallisuus yhdistettynä päihteiden väärinkäyttöön olisi aina peruste syyntakeettomuudelle. Vankilat olisivat tyhjiä sen jälkeen.
Live long and prosper!
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Satinique kirjoitti: Annelin kieli vähän jäykkä kauhusta, ja luulen hänen tarkoittavan, mitä teet !
Minun mielestäni tuo ääni on ennemminkin pelkkää vihaa kuin pelkoa... (ei se seikka silti Annelista syyllistä, jos vihaisesti huppumiehelle huutelee)

Sen sijaan:
Satinique kirjoitti: Kuole ääni on kuitenkin tällä nauhalla nostettu esiin koska sen kuulee puolikuurokin. Ja Se ääni on eri kuin Annelin.
Äänitteellä ei kuulu tai näy olevan mitään todisteita siitä, että tuota kohtaa olisi muokattu. Pidän tätä siksi äärimmäisen epätodennäköisenä.

Ääni on niin ikään erittäin todennäkisesti naisen ja vieläpä istuu Annelin ääneksi.

(toistan itseäni kun sanon, että vain se nicelogin tiedosto antaisi meille lopullisen varmuuden). Tähän juupas-eipäs kilpailuun en taida enää osallistua. :)
Afrodite
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Afrodite »

Luulempa, että hätäpuhelu on lavastettu. Sitä ei kuitenkaan lavastanut Anneli vaan joku ihan toinen. Anneli luulee soittavansa poliisille, kun soittaa hätänumeroon. Puhelu meneekin ihan muualle, vaikka siellä kauniisti vastataan ”hätäkeskus”. Miettikää hiukan mitä tuo mukahäke puhuu, luuletteko oikeasti, että hätäkeskuksesta vastasi joulukuussa joku ”kesätyttö”, joka ei tiedä, miten hänen kuuluisi tilanteessa menetellä, vaikkei nyt ihan peruspuhelu ollutkaan.

Mukahäke ei anna soittajalle mitään neuvoja vaan yrittää selvittää tunnistaako soittaja tekijää ja kyselee kahteen kertaan ”Kuka siellä hakkaa puukolla?” Mitä merkitystä sillä on, kuka hakkaa puukolla? Ja sitten ”Tunneksä sitä?” Et kai tunnista tekijää? Kun mukahäke saa tietää, että paikalla on myös neljä lasta, hän pyytää soittajaa pysymään puhelimessa ”Älä sulje puhelinta, älä mene pois”. Ja sitten mukahäke häipyy linjoilta melkein kahdeksi minuutiksi! Hän ei kysy pääsetkö lasten kanssa sieltä turvaan, ei kehota ottamaan lapsia ja lähtemään ulos. Ei kehota puolustautumaan, ei mitään!

Esim. jos lapsi soittaa hätäkeskukseen, kun toinen vanhempi hakkaa toista, vaikka nyrkillä (ei välttämättä siis puukolla), käskee hätäkeskusvirkailija lapsen lähtemään ulos odottamaan poliisia. Siinäkin tapauksessa, vaikka olisi selvää, että väkivallan uhka ei kohdistukaan lapseen.

Mukahäke ei paljoa neljästä lapsesta piittaa, vai tietääkö hän, ettei heillä ole fyysistä hätää. Mukahäke palaa puhelimeen vasta, kun ”homma on lähes hoidettu” ja meinaa mennä sanoissaan sekaisin ”tä-sinne on apu jo tulossa”. Missä tämä mukahätäkeskus mahtoi sijaita? Mukahäke kyselee ”Onks hän siel paikal viel?” Varmistellen, et kai se nyt jo lähti, kun oon just poliisia hälyttämässä, ainakin sen piti jo lähtee, niin oli ainakin sovittu.

Mukahäke varmistaa ”Missäs se sun mies, mimmoses tilas se sun mies nyt on?” ”Onks sun mies nyt ihan tiedottomana makaa vai?” ”Missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?” ”Lähti ulos jo vai?”

”No ni, täst tavottaa tästä sun numerosta, mistä sä soitat nyt.” Mukahäke tietää, että soittajaa ja lapsia ei ole tarkoitus vahingoittaa. ”No ni, me voidaan lopettaa, poliisi soittaa.” Kunhan olen poliisin ensin hälyttänyt.
”…ku oikeus päättää että onko joku syyllinen tai syytön, niin sehän perustuu tämmösiin päättävän elimen ja näiden ihmisten niinku omaan tunnetilaan ja tämmöseen... se on inhimillistä toimintaa...” -JV
kuolema
Andy Sipowich NYPD

^ Afrodite: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Aika hyvän laitoit! :D
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

kuolema kirjoitti:No kyllähän tuo "mitätön" juurikin perheriitaan sopisi.
...
Minusta ei sovi ollenkaan ainakaan tuon asteiseen parisuhderiitaan. Parisuhderiitoja on tullut nähtyä ja valitettavasti itsekin koettua ja kyllä niissä ihan toisen tyyppistä kieltä käytetään. Mitätön sopii adjektiiviksi paremmin, kun selän takana haukutaan työkaveria tms.
Pasilan mies.
Satinique
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Satinique »

Voisiko tämä mennä näin. Suomessa joku valmisti nauhan taidokkaasti, ja joku jolla on sormensa pelissä lähetti/ lähti itse viemään nauhaa FBI tutkittavaksi, kuin varmistaakseen että nauhalla kuuluu vain Se minkä lavastaja tahtoi.
Fbin lausunnolla saa tukea ettei täällä Suomessa kukaan voisi epäillä mitään.???
Tämä teoria vain siinä tapauksessa että nauhoitteen viejä olisi itsekkin sekaantunut JL murhaan.
JL ei koskaan nimennyt uhkaajaansa, siksikö että oli poliisi. Koiviston huppumies ja poliisi olisivat yhdessä tämän murhan takana.
Selitys miksi uusi tutkintamateriaali on niin kovin erilainen alkuperäiseen nähden. Peukalointia on vähän liikaa.
Koska henkilö peitteli vain jäkiään
Miltäs tämä kuulostaa ???
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Tara kirjoitti:
cicero 5. lokakuuta 2009, viittaus Iltalehdessä olleeseen naapurin kertomaan aikaisemmista riidoista - "äänekkäitä"..
Naapurit ovat kertoneet että talossa on riidelty kovaäänisesti ja toisaalta Lahtea ei kotona juurikaan ole näkynyt (paljon työmatkoja, joista sitten kehittynyt riitaa kenties)perhesaitin kautta hankittu nettiystävä sekä luokkatoverit (huom. ei ystävät) ovat kertoneet vähän naisesta...
IL- printti lokakuu 2009

Löysin toisen kuvauksen riidoista:

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
ViestiKirjoittaja modestyblaise » 22 Loka 2009, 14:23
Sitten tuohon väitettyyn riitaan puolisoiden välillä. Naapurit ovat kertoneet että Lahden kotona riideltiin usein ja niin äänekkäästi että myös naapurit tiesivät milloin siellä riidellään ja riitoja oli usein nimenomaan Lahden työmatkojen jälkeen kun vaimo oli suuttunut ja väitti että Jukka ei arvosta häntä. Naapuri on kuitenkin antanut lausunnon jonka mukaan hän ei tuona kyseisenä yönä kuullut mitään ääniä Lahden talon suunnalta vaikka oli melko myöhään tehnyt jotain vielä pihallaan, sen jälkeen kun Lahden auto oli jo saapunut kotipihaan. Sitä naapurit ihmettelivätkin että surmayö oli ollut niin hiljainen, ei ääntäkään Lahtien talon suunnalta.

Näin ollen on vaikea uskoa että mitään todellista riitaa on ollutkaan tai että ketään on poistettu pihalle välillä jäähtymään.
Ensinnäkin cicero on palstan kana-osastoa, ja jutut muuttuu aina sen mukaan, mikä milloinkin on tutkimuksen suunta. "Evoluutio" vei vahvasti ulkopuoliseen uskovasta aivan hurmioituneeseen anti-annelistiin, joka kirjoitti Jukastakin, niinkuin kyseessä olisi ollut hänen miehensä: niin oli pyhimys tämä Jukka ja astiatkin pesi eikä Anneli olis ansainnut niin hyvää miestä.

Cicero 8.1.2008: Mua ärsyttää lähinnä se, että poliisi on jo ilmoittanut että vaimo ei ole teon takana eikä myöskään puputti niin miksi ne täytyy tuoda esiin uudestaan ja uudestaan..jos poliisilla on ihan tekniseen näyttöön pohjautuvaa tietoa tuosta?
Cicero 30.1.2008 : tuosta ovesta oli kuva poliisitvn sivuilla ja on se ikkuna-aukko ollut niin suuri että siitä nyt olisi millainen lyllerö vaan raivolla tunkeutunut sisään...
Cicero 27.2.2008: kyllä irtisanomiset synnyttää raivotiloja tavalliselle talliaisellekin ja silloin ei paljon välitä mitä tulee tehtyä...nyt uutisissa stora enso...eli veikkaan kyllä edelleen että hermostunut irtisanottu työläinen on ottanut yhden kaljan liikaa ja päättänyt tehdä peruuttamattomat...
Cicero 21.8.2013 peite-Sepon kuvan paljastamisesta: Kuvan paljastaminen kertoo siitä että paljastuksen takana on hyvin lapsellinen, älykkyydeltään vähäinen persoona jolle kiusaaminen tuo maksimaalista mielihyvää. Ehkäpä jopa seksuaalista sellaista. Sadisti. Sadisti ja sadistin haaremi ovat kuvan julkaisun takana.

Hän on kopsannut tuon Modesty Blaisen epäloogisen jutun, ihan tappelusyineen kaikkineen tänne palstalle montakin kertaa. Mitään muuta todistetta riidoista ei olekaan ollut, kuin tämä viesti. Oikeudessa eivät ole naapurit riidoista todistaneet.

Ja nyt aivopähkinä: oisko totta, kun tuossa oikein naapurit tietävät riidan syynkin :lol: Aina se Jukka tuli illalla kotiin ja sitten alkoi Annelin huuto että "sä et arvosta mua!!!" =)) Koko Vanha-Ulvila sen kuuli=)) Joka ilta, että sitten kun ei murhayönä kuulunutkaan, niin kaikki ihmetteli, että mikäs nyt on kun ei Lahdet tappele=) Nämä samat naapurit, jotka ei heränneet edes ikkunan rikkomiseen, ja jotka nukkuvat toisessa päässä naapuritaloa.

Järkeä SAA käyttää.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Vastaa Viestiin