Tara kirjoitti:^ pienelle liekille:
Mies on tullut myöhään kotiin, astiat on lattamatta koneeseen. Keittiössä haisee.
Mies vaimolleen halveksivalla ääneellä: Eikö tähän tule mitään järjestystä. Siivoaisit täällä edes joskus! Lapset menee naapuriin kerjäämään ruokaa, kun sinä nuokut koneen edessä..jäkäti-jäkäti, motkotuksen seasta kuuluu kähinää: Senkin luuseri.
Vaimo: MItäh..Luuseri? Heittää kahvikupilla miestään. - Mä näytän sulle luuserin. Mä tapan sut.
Mies: jaha jaha, vai niin vai niin, no justiisa. Vaimo: NYT tää loppuu... Luuseri! Kuuletko! Helvitti, mä näytän sulle luuserin (hakee kirveen). Palaa kirveen kanssa: LUUSERI! - Iskee kirveellä miestä. Juoksee hakemaan veitsen, avaan laatikon ottaa ensimmäisen käteensattuvan veitse. Palaa. Mies vaikertaa. Nainen huutaa: Täältä tulee luuseri! Mies makaa kyljellään sängyllä. Nainen aloittaa puukotuksen. Hokee veistä heiluttaessaan: luuseri luuseri luuseri.. jne jne. Menee soittamaan hätäkeskuskeen. Huutaa lasta apuun: Auta äitiä, ja teet niinkuin sovittiin! Oikeesti. - Lapsi mitä mä ensteks teen? - Mä meen nyt soittamaan. Laitat ensin ton mankan päälle, kun mä sanon 'heti'! Ja pois päältä kun sanon: 'nyt hiljeni! (kesken hätäpuhelun nainen vielä huutaa miehelle LUUSERI!)
Mies ynisee tokkurassa. Nainen: LUUSERI!
Minusta tämä juttu olisikin uskottava, jos se olisi ns normaali perhesurma, jossa riidan päätteeksi toisella pimahtaa. Kyllähän näitä on sattunut eikä minusta ole mitenkään erityistä, että surmaaja olisi nainen. Ihan samalla tavalla voi toki olla, naiset vaan harvemmin fyysisesti heikompina eivät uskalla mennä miesten nenille aseen kanssa hyppimään.
Mutta kun tämä ei ole normaali perhesurma. Jokaikisellä mahdollisella teorialla tarkasteltuna tämä keissi edellyttää näitä asetelmilla joko/ja/tai:
a) ennakkovalmisteluja
b) useamman tekijän
c) yhteistyötä jonkun ulkopuolisen kanssa
En tiedä. Näihin vaan ei ole saatu vastausta:
Jos häke-puhelu on aito ja reaaliaikainen surmaaja ei voi olla Anneli, koska aika ei riitä. Vai miten Auer olisi tässä tapauksessa voinut surman suorittaa?
Jos häke-puhelu soitettiin nauhalta, niin mistä tiedettiin mitä milloinkin pitää soittaa? Miksi Auer pilasi vaivalla väsäämänsä alibin poistumalla luurista?
Jos ei ole ulkopuolista murhaajaa/apua niin mihin katosivat verijäljet aiheuttaneet kengät, ruskeat kuidut jättänyt tekstiili ja surma-ase? Näistä tulee yhdessä niin iso nyssäkkä, että Auer ei olisi sitä saanut talosta ulos viranomaisten silmien alla.
Miksi Auer olisi suorittanut niin helkkarin kummalliset lavastukset? Kai hän olisi lavastanut kunnolla jos kerta siihen puuhaan ryhtyi?
Perhesurmat tehdään usein hetken impulssista mielenterveysongelmien vuoksi tai kännissä: MIKSI täyspäiseksi diagnosoitu ja vesiselvä Auer olisi halunnut tappaa miehensä? En keksi muuta motiivia kuin ehkä tuon koston ja se ei aikuisten oikeasti ole kovin todennäköinen?
Minua sotkee se, että tässä ajetaan kahta kaistaa; yhtäältä tämä on äkkipikaistuksissa tehty perhesurma ja toisaalta Anneli on nauhoitellut ja rakennellut kilpiä jne jne.