Turre,
en mä sitä sun lähtökohtaa hyväksy mutta eteenpäinmenon kyllä.
Eli samaa mieltä mm. veitsiongelmasta myös muista syistä, ja kovana kuuluvasta juoksusta.
Edelleen kuitenkin väitän, että mun jo silloin 2012 kuultavana olleelta tallenteelta kuuluivat
uole ja
loppu nimenomaan Annelin sanomana, mutta
vasta kun joku oli kertonut missä kohtaa niiden pitäisi kuulua. Ekoja kertoja tallennetta hyvillä kuulokkeilla kuunnellessani en kuullut niitä ollenkaan. Huomasin siis audiogorillat vasta kun en keskittynyt muuhun. Sun logiikalla täytyisi kuitenkin päätellä, että joku oli onnistunut manipuloimaan mun vanhalla tietsikalla ollutta tallennetta... Jos väittäisit, että päätäni oli manipuloitu, hyväksyisin sen helpommin. Huom kuitenkin että videogorillakin oli todellinen...
Nyt kuuntelen tallennetta Suskun blogista ja ilman kuulokkeita, enkä viitsi kiusata ympäristöä huudattamalla läppäriä.
Sulla voisi Ampujan kohdalla olla pointti siitä siitä, ettei tämä enää pääse eroon kerran hahmottamastaan tilanteesta, mutta minusta tilanne on eri nyt kun nauhaa kuunteli ja analysoi useampi sitä ennen kuulematon asiantuntija, joilla oli huippuohjelma käytössään. Mukana on lisäksi kahden ulkopuolisen asiantuntijan lausunto kapellimestarin kompetenssista ohjelman käyttäjänä. Mä en tunnustetusti asiasta mitään ymmärrä, mutta vilkaisin muutaman demovideon siitä.
https://www.macprovideo.com/tutorial/iz ... -toolbox-2
Siinä on lainvalvojien käyttöön sopivia työkaluja erikseen mutta niiden opetusvideoiden katselusta olisi pitänyt maksaa.
Kerrotko kuitenkin mulle mitä se lausunto nelonen siitä 2:08 kohdasta sun mielestä tarkoittaa. Ehkä mä tulkitsen sitä väärin.
Lausunto sanoo siis
4. Kohdassa 2:08,5 nainen äännähtää ja alkaa puhua puhelimeen hyvin läheltä. Aikajaksossa 2:06 - 2:08,5 ei kuulu askelääniä. Tällä aikavälillä ei kuulu myöskään puhelimen käsittelyyn liittyviä ääniä, joita kuullaan kohdassa 2:42. Viitteitä luurin kuuluvuuden muutoksesta ei ole.
Vertailussa on otettu huomioon aiemmin kuultu juoksuääni ja rekonstruktioissa lähellä luuria tuotetut askeläänet. Lisäksi voidaan huomioida, että kohdassa lapsen ääni jatkuu heti perään naisen puheen jälkeen tasavahvana ja samalta etäisyydeltä.
Joskus aikoinaan, oliko jo 2012, Alpo ehdotti, että Anneli olisi ollut puhelimessa koko ajan tähän kohtaan asti (???) ja antanut luurin lapselle vasta 2:09. Mutta mites nuo puuttuvat puhelimen käsittelyn äänet? Ja se kaumpaa kuuluva
lähtisekse jo kohdassa 1:51???
Jos sulla on myöhempää tietoa tämän aivoituksista tuosta kohtaa, linkkaatko tai vinkkaatko. Mä en ehtinyt lukea palstaa tässä pariin vuoteen kun oikea elämä piti kiireisenä, joten suurin osa siitä täällä tapahtuneesta nauhan analysoinnista jäi multa aikoinaan näkemättä. Nyt Aahoo on ilmeisesti pyyhkinyt pois kaikki vanhat dropbox ym juttunsa tai sitten en vain pääse niihin.