Mä olin alunperin sitä mieltä että Aili on päätynyt Terveyslampeen, kun muistelin että se on ihan siinä sairaalan pihan vieressä. Mutta kun kävin kesällä 2014 siellä pyörimässä ja kattelemassa mestoja niin se lätäkkö olikin ihan vähän pitemmällä mitä olin muistanut.
Enkä kyllä usko et olis Maitiaislahteen asti kävellyt, vaikka onkin siinä ihan maantien toisella puolen. Siinä oli kyl aikamoinen pusikko edessä, en kyllä muista millai on ollut vuonna 88.
Ja kun kysyin anopiltani että oliko hän silloin jo reumal töissä kun sieltä katosi vanha nainen, niin muisti tapauksen ja sanoi olleensa jo silloin siellä töissä.
Anoppini kertoi että siellä rakennettiin silloin uimahalliosastoa joka oli siis kyseinen rakennustyömaa ja hän oli sitä mieltä että Aili olisi joutunut sinne.
Ja sitä mieltä minäkin olen että siellä uimahallin alla jossain se Aili on. Osaako kukaan kertoa että pystyisikö sitä mitenkään tutkimaan jollain ihme läpivalaisu/röntgen/millä lie laitteella lattian läpi...??
Olen myös sitä mieltä että se poika ei ole voinu nähdä reuman piha-alueelle mistään.
Jos etäisyys oli linnuntietä n. 2km niinkuin jossain luki, niin pojan olis täytynyt kiikaroida jostain Vuorikadun vaaleista kerrostaloista tai sitten Käkikadun omakotitaloista.
Mutta ei sieltäkään reuman pihaan kyllä näe ja sitä paitsi sairaalan pääovi on sisäpihan puolella taloa johon ei kyl näe edes Rainiosta jossa oli varmaankin siihen aikaan vielä paljon vähemmän asutusta.
Sitten tuo hajupaikka jonka Kiiski ruksasi karttaan niin niillä kohdilla on paikka jossa loka-auto käy tyhjentämässä kuormansa, jo niin kauan ku minä muistan. Ja siinä kyl välil haiskahtaa ihan "kivasti".
Mutta osaako Kiiski kertoa tarkemmin et minkä tehtaan vieressä ja missä kohtaa tarkalleen on tuo mainitsemasi luola? En muista nyt ainakaan mitään luolaa nähneeni....
Joku ehdotti että Aili olis kävelly Flutingtehtaalle. Olis kyllä saanut hortoilla aika pitkän matkan Rautsaloon asti joten en kyl usko vaik sinne tehtaalle kyl sisään pääsee, ainakin joskus pääsi helposti.
Yliajoakin on ehdoteltu ja mielestäni sekin on yx vaihtoehto.
Siellä kun liikkuu välillä ketä sattuu.... Yleinen käsitys täällä on kun jotain hämärämpää on tekeillä, että "reuman taakse".
On voinut jäädä vaik rattijuopon alle ja kuski on pistäny Ailin kyytiin ja vieny vaikka kaatopaikalle tai johonkin reuman takana oleviin lampiin/järviin. Kaatopaikalle kun silloin pääsi milloin vain halusi, ei siel sillon ollu kun pelkkä puomi
nykyisen portin paikalla.
Mutta olen siis sitä mieltä että siellä uimahalliosaston alla on.