48v nainen murhattiin kadulle Tuusulan Hyrylässä, 2015

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
edna
Neuvoja-Jack

Re: Nainen murhattiin kadulle Tuusulassa

Viesti Kirjoittaja edna »

RouvaP kirjoitti:
Leikkuri kirjoitti:Itse saattaisin lähteä 20-30 minuuttia ennen sovittua hakemisaikaa jo baarista ulos jos seutu ei ole ihan tuttua tai on sovittu että tavataan jossain maamerkillä (esim. kaupungiontalolla) ja kävelyyn menee hetki. Uhrin mieskään tuskin tuntee seutua Vantaalaisena (?) niin hyvin ja on voitu olla yhteydessä jo ajon aikana maamerkeistä.
Hirveästi porukka tuntuu ihmettelevän miksi lähteä baarista ennen kuin kyyti tulee.

Eikö tosissaan kenellekään muulle tule nälkä jos on pitkään ollut viettämässä iltaa?
Mä ihan varmuudella tahtoisin saada suolaisen rasvamätön matkaan ennen kotiinmenoa. Ja esimerkiksi ei olisi mikään ihme että mieheni toteaisi mua hakiessaan että ei kyllä jaksa minnekään snägärille enää pysähtyä ja ajaisi suoraan kotiin.

Ja... Jos tämä uhri ei myöskään Tuusulaa tuntenut, niin lähti sitten etsiskelemään jos jossain ois joku moinen paikka. Niin mä ainakin tekisin.

Eikä siinä ois mitään hämärää! Just laskisin että puolessa tunnissa pitäis löytyä mesta ja vähintään ehtis saada pöperöt mukaan jos ei jopa syödäkin.

Ja tämä ei katso keliä.
Ihmettelen hyväluontoista miestä, joka hakee vaimonsa baarista. Olen ollut kahteen otteeseen suomalaisen miehen kanssa aviossa. Eivät ikinä olisi tulleet mua hakemaan yöllä kapakasta. Enkä ole itsekään koskaan hakenut. Taksit ovat sitävarten.
Mutta mikään ei oikeuta tällaiseen hirmutekoon.
Amer
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Amer »

Palle kirjoitti:
Huomasin muuten oudon seikan tällä videolla. Vasemmalla taustalla on kaksi valoa. Niiden oikealla puolella on puolikaaressa joitain valoja. Yksi valo niistä, oikeimman puoleinen liikkuu oudosti juuri kun video alkaa. Myöhemmin valo heiluu aivan kuin merkkiä annettaessa, mutta voi olla auton valot, jotka kääntyvät taaempana tiellä. Mutta sitten valo liikkuu taas, eikä oikein voi olla auton valo. Ikäänkuin jokin merkki tai sgnaali, että tie auki?!

Kannattaa katsoa koko näytöllä.
Minusta tuo ennemmin näyttää siltä että yksinkertaisesti ensin menee auto ohi vasemmalle, ja sitten myöhemmin menee auto ohi oikealle. Olettaen, että tuolla taustalla on tie, millä ne voivat kulkea.
edna kirjoitti:Ihmettelen hyväluontoista miestä, joka hakee vaimonsa baarista. Olen ollut kahteen otteeseen suomalaisen miehen kanssa aviossa. Eivät ikinä olisi tulleet mua hakemaan yöllä kapakasta. Enkä ole itsekään koskaan hakenut. Taksit ovat sitävarten.
Itse asiassa tiedän aika montakin ihmistä, sekä miestä että naista, joka hakee puolisonsa juurikin vaikka pikkujouluista.
Viimeksi muokannut Amer, Ti Joulu 01, 2015 4:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
edna
Neuvoja-Jack

Leikkuri kirjoitti:Onko miehellä päällää mahdollisesti "silkkitakki"? Jotenkin henkilö näyttää videokuvassa tummahiuksiselta. Toisaalta videon väreistä ei voi paljoa päätelläkään.
Eikös videokuvissa olevalla henkilöllä ole musta pipo päässä?
Vestigia terrent
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Vestigia terrent »

Kuinkahan pitkä aika noiden videoiden välillä on, siis kun menee ja sitten palaa. Voi olla jossain ilmoitettu, mutta en jaksa selata.

Täys hulluhan tämä tyyppi on, jos läksi astalo (esim. vasara, paistinpannu) mukanaan ulos tappaakseen jonkun.
Palle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Palle »

Ei siinä pitäisi olla puita niiden valojen edessä. Sitten siinä on jokin vaaleampi niiden valojen edessä ja ikäänkuin ihminen sen vaalean klöntin takana katsomassa kävelijään. Jos suhteuttaa kävelijän kokoon, niin se ihminen, mies.

Ainakaan alussa liikkuva valo ei voi olla auton valot. Valon linja tai kaari ei mene niinkuin auton valojen voisi kuvitella menevän, vaan heilautettu käsivaralla, ikäänkuin "S" viistottain 45 asteen kulmassa. :shock:

Tai tiedä vaikka olisi auto. Valon linja on kuitenkin outo. Jos katsoo tarkkaan, niin valo tekee jyrkähkön mutkan nopeasti lopussa. Ei vaikuta autolta.
Viimeksi muokannut Palle, Ti Joulu 01, 2015 4:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miesasiamies
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja miesasiamies »

edna kirjoitti:Ihmettelen hyväluontoista miestä, joka hakee vaimonsa baarista. Olen ollut kahteen otteeseen suomalaisen miehen kanssa aviossa. Eivät ikinä olisi tulleet mua hakemaan yöllä kapakasta. Enkä ole itsekään koskaan hakenut. Taksit ovat sitävarten.
Se, että hakee puoliskon pikkujouluista, on kestävän suhteen ensimmäinen merkki, edellytys ja tae.
Ihraponnari
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

JärkeäMukaan kirjoitti:
Ihraponnari kirjoitti:m.k.
yrityksel parikin osoiteta.yksi helsingis.osote lähel tekopaikkaa
Jaa. Tämän kotiosoite kuitenkin aika kaukana tekopaikasta vaikka samoilla kylillä kylläkin? Eikö pitävästä lähteessä kirjoitettu, että asuisi nimenomaan noin 200m päässä tekopaikasta?
osote lähelä tekopaikkaa.yritys eri osoitteis.yksi lähel
arvaan vahvana et m.k. on
soivapeli
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja soivapeli »

Vestigia terrent kirjoitti:Kuinkahan pitkä aika noiden videoiden välillä on, siis kun menee ja sitten palaa. Voi olla jossain ilmoitettu, mutta en jaksa selata.

Täys hulluhan tämä tyyppi on, jos läksi astalo (esim. vasara, paistinpannu) mukanaan ulos tappaakseen jonkun.
Poliisi ei ole kertonut tätä aikaväliä, vaan nimenomaan pyrkinyt pimittämään tietoa medialta. Ehkä vähän sama logiikka, kun useimmiten salataan alussa, mikä väline on ollut käytössä tapoissa/murhissa.
kurkkupurkki
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja kurkkupurkki »

soivapeli kirjoitti:
Palle kirjoitti: Jotenkinhan nainen oli kapakkaan mennyt, kävellenkö? Todennäköisemmin sama kuski Vantaalta vienyt sinne ja tullut hakemaankin. :roll:
Ensimmäisenä minulla tulee mieleen kimppakyydillä työkavereiden kanssa.
Taksilla tais mennä, mainintaa jo aiemmin useaan otteeseen. *ja tämä aikaisemmin mainittu-kommentti olikin myös mainittu aiemmin, köhhh*
Viimeksi muokannut kurkkupurkki, Ti Joulu 01, 2015 4:49 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Ammatinvalinta nuorena..."
edna
Neuvoja-Jack

Amer:
Olen ilmeisesti vanhanaikainen. Jos olisin mennyt hakemaan ukkoani kapakasta, hän olisi pitänyt sitä kyttäilynä ja polttanut hihansa. Jos toinen puolisko on viihteellä, minkä takia toisen pitää olla lähtövalmiina hakemaan? En ymmärrä vieläkään!
Palle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Palle »

Ihraponnari kirjoitti:
JärkeäMukaan kirjoitti:
Ihraponnari kirjoitti:m.k.
yrityksel parikin osoiteta.yksi helsingis.osote lähel tekopaikkaa
Jaa. Tämän kotiosoite kuitenkin aika kaukana tekopaikasta vaikka samoilla kylillä kylläkin? Eikö pitävästä lähteessä kirjoitettu, että asuisi nimenomaan noin 200m päässä tekopaikasta?
osote lähelä tekopaikkaa.yritys eri osoitteis.yksi lähel
arvaan vahvana et m.k. on
Tyypillä on aika patoutuneen julma ilme eräässä kuvassa. Kiinnitti huomiota.
teppo
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja teppo »

edna kirjoitti: Jos toinen puolisko on viihteellä, minkä takia toisen pitää olla lähtövalmiina hakemaan? En ymmärrä vieläkään!
Homma kannattaa silloin, kun kykenee ennakoimaan, että kohde näkee tämän eleen välittämisenä, huolenpitona ja rakkauden osoituksena.
Amer
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Amer »

edna kirjoitti:Amer:
Olen ilmeisesti vanhanaikainen. Jos olisin mennyt hakemaan ukkoani kapakasta, hän olisi pitänyt sitä kyttäilynä ja polttanut hihansa. Jos toinen puolisko on viihteellä, minkä takia toisen pitää olla lähtövalmiina hakemaan? En ymmärrä vieläkään!
Ei pidä olla, mutta voi haluta olla. Minkä takia nyt yleensäkin toinen voi haluta olla valmiina auttamaan, hakemaan vaikka töistä tai harrastuksista tai tekemään yhtään mitään toista helpottaakseen tai toiselle hyvää mieltä tuottaakseen? Etenkin jos on paikassa, josta ei pääse julkisilla ja josta taksi tulisi kalliiksi.
OlgaB
Alokas

Viesti Kirjoittaja OlgaB »

Se vähän mitä uhrista on tiedossa, niin antaa kuvan että kyseessä olisi suhteellisen tavallinen keski-ikäinen perheenäiti. Näillä harvemmin on tapana viettää perjantai-illat rilluten kaupungilla. Ehkä viimeinen viini alkoikin heittää päässä ja tuli tarve päästä ulos selvittämään päätä?
Ehkä kyyti oli sovittu myöhemmäksi, mutta hän soittikin miehelleen ulkoa että 'voitko tulla jo nyt',mikä edesauttaisi tilanteen 'sekavuutta'?

Olen itse aikoinaan pyörinyt satunnaisesti hyrylässä,ja olisin varmasti järkännyt kyydin tuttuun paikkaan.En varmasti olisi osannut selittää miten ajaa minnekkään. Ja välttämättä en olisi tiennyt baarin nimeä tai varsinkaan osoitetta.Voin hyvinkin kuvitella puhelun miehelleni 'ollaan jossain kuppilassa,lähden tohon parkkikselle päin,tuut ku tuut'

Ja tuohon hakemiseen.Miksi aviopuoliso ei voisi hakea toista kotiin?eikö se ole osoitus välittämisestä? Puhumattakaan että perheen yhteiset rahat säästyy kun ei tuhlata taksiin.
miesasiamies
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja miesasiamies »

edna kirjoitti:Amer:
No jos on vaikka sovittu aika, milloin toinen hakee. Voi kapakkailloillakin olla etukäteen päätetty loppumisaika. Tuun hakemaan sut klo 16 töistä / tuun hakemaan sut klo 19.30 kirjaston edestä / tuun hakemaan sut 00.30 pikkujouluista. Sama logiikka kaikissa, ei baari-illan tarvitse olla sen kummempi meno kuin muutkaan, joista kumppani voi hakea toisen. Niin kauan kuin on kiva auttaa toista, on hyvä, toisen taksikuskiksi tai orjaksi ei tietenkään pidä ruveta.
Vastaa Viestiin