Sherlocked kirjoitti:Valvontakamerapätkässä Siwan pihalla näyttää kulkevan joku kun Petri on kaupassa (ellei sitten heijastus tullut kaupasta). Siitä tulikin mieleen, että ehkä Petri tapasi jonkun jo tuolloin baarin pihassa? Tupakanpummaus on tapahtunut jo siellä alaikäisen toimesta ja Petri ei ole korvaansa lotkauttanut, meni saman baarin suojiin ja teini jääny rannalle ruikuttaan. Lopulta sitten baarin sulkemisen jälkeen homma on eskaloitunut... Poika seurannut Petriä ja sitten penkin luona on käyty keskustelua aiheesta, jonka jälkeen Petri oli jatkanut matkaa ja poika puukottanut... kolmikko on pojan tuttuja ja osunut paikalle ehkä seurannut välikohtausta penkin kohdalla, poika näytti kavereille kuinka kova jätkä on ja lähti kuitenkin lätkimään, kun tajusi tappaneensa... Kaverit ei ilmoittaudu, etteivät leimaudu...
Juoksijoitahan oli enemmän kuin vain tuo tappaja.
Sinänsä ihan mahdollinen ajatus tuo baariin "turvaan" meneminen, mutta sitten taas toisaalta uhri kyllä poistui baarista aina välillä tupakalle, eli ei siinä pihalla kyllä kukaan väijynyt varmaan.
On kyllä mahdollista, että jotenkin vaan aikaa kuluu puhelimen kanssa ja tupakalla voi käydä jnejne., mutta pointti onkin se, ettei olisi ollut PAKKO hidastella, vaan piti olla kiire kotiin. Ainakin mikäli sen elokuvan olisi aikonut nähdä. Ja paljaspäin reinot jalassa 15 asteen pakkasessa en ainakaan minä itse kauheasti jäisi viivyttelemään. Puhelimen käyttökin olisi varmaan aika vähäistä pakkasessa paljain käsin. Että sen takia mua ihmetyttää, miten tuohon matkaan meni niin paljon aikaa.
On kuitenkin huomattava, että mikäli poikakolmikko ei olekaan syyllinen, on uhri voinut mennä ihan normaalivauhtia ja hänet on tapettu jo "vartin ennen" kuin kolmikko tuli penkille. Pojat vaan eivät ole löydöstään ilmoittaneet.
Juoksijoita sanottiin aluksi olleen monta, mutta tuon Aamulehden mukaan ainakin pari huutelijaa on jo selvitetty, eivätkä kai liittyneet tapaukseen. Se "letkupolvi" on vielä löytämättä, ja hän voisi olla kaiketi surmaajakin, mikäli poikaporukan kaksi muuta ovatkin paenneet Tesoman suuntaan (mistä olivat tulossakin, eli varmasti ainakin joku asui siellä päin).
Letkupolvea kuvatiin pitkäksi ja laihaksi. Eikös yksi tuosta porukasta ollut toisia pidempi?