Kuulustelutekniikasta - Miksi rikollinen puhuu?

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

ööh kirjoitti: ja on se turhaa kovanaamaisuutta istua 3 päivää pidätettynä eikä puhua mittää jostaki selvästä jutusta missä on kaikki todisteet ja todistajat. Täysin turha alkaa venkoilee ja sanoa vaan niinku asiat on. Tietenki eri juttu jos huomaa mahollisuuen että ei oo todisteita tarpeeksi
Kannattaa muistaa se että poliisi puhuu pidätetylle ihan härskisti paskaa päin naamaa. Pää kylmänä eikä välitä niistä, eikä kommentoi mitään. Kiistää kaiken. Näin pääsee kuulemaan mitä siellä oikeudessa on tiedossa.

Tietenkin kohtuus kaikessa. Jos vaikka olet kärynnyt rysän päältä jostain pikkujutusta mistä ei tulla vangitsemisoikeudenkäyntiä järjestämään ja et ole koetusajalla niin ymmärrän että siinä joku menee tunnustamaan tekosensa.
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

albaanisissi kirjoitti:ja toi 3 päivän maksimi tosta putkas pitämisestä on yhtä tyhjänkas, joo ne pitää sen 3 päivää ja päästää sut ulos ja muutaman satametriä pääset käveleen ni sut otetaan uudesta kiinni epäiltynä jostain olemattomasta.
Joo, itelle ei oo käynyt noin, mutta tiedän kyllä jengiä joille vittuilun vuoksi tehtiin tota. Poliisit kun ei piittaa kuin valikoiduista laeista, joten kaikki on mahdollista. Puhdasta mielivaltaa tosiaan.
Porin kirjoitti: Porin poliisivankilassa tosin nuo ns. oikeudet ovat jokaisessa sellissä laminoidulla paperilla.
Oho. Järvenpäässä ja Vantaalla ei ainakaan oo tollasta harrastettu. Tosin en tiedä mikä just nyt on tilanne, kun ei oo hetkeen tarvinnut kopissa sykkiä.

Ei vittu muuten, tuli mieleen noista Porin poliiseista, että siellä on kyllä iisisti mulkuimmat kytät ketä oon tavannut. Siellähän jengi on samantien kädet toisen taskuissa jos vaan vähänkin eroaa massasta tai ei näytä paikalliselta. Mut ne halus muiluttaa kokonaan pois kaupungista, mutta eivät ajanpuutteen vuoksi siihen ryhtyneet.
joey kirjoitti:Tämähän ei sitten taas liitykään mitenkään siihen, kun pidätettävät pidätystilanteessa huutavat oikeuksiensa perään. Odottavat, että ne ladellaan samaan tyyliin kuin telkkarissakin.
Miten mä oisin voinut ton tietää, kun et sitä ensin sanonut?

Heh, tuleekohan meistä pian jotain arkkivihollisia tällä palstalla, kun taidan aika usein kommentoida sun juttuja. Tosin ihan sattumalta, että ei siis mitään henkilökohtaista ;)
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

katupoika kirjoitti: Oho. Järvenpäässä ja Vantaalla ei ainakaan oo tollasta harrastettu. Tosin en tiedä mikä just nyt on tilanne, kun ei oo hetkeen tarvinnut kopissa sykkiä.

Ei vittu muuten, tuli mieleen noista Porin poliiseista, että siellä on kyllä iisisti mulkuimmat kytät ketä oon tavannut. Siellähän jengi on samantien kädet toisen taskuissa jos vaan vähänkin eroaa massasta tai ei näytä paikalliselta.
Nyt kun muistelee niin ei Pasilassakaan ollut noita oikeuksia paperilla. Mua se ei haitannut kun tiesin kyllä jo ne. Eikä kuulustelussa ollut mitään sanottavaa muutenkaan.

Porissa on mielestäni vaikea erottua massasta. Rikas kulttuurielämä ja piirit tekevät sen että on jos jonkinlaista vipeltäjää.

Mutta poliisit ovat varmaan Suomen mulkuimpien joukossa. Jos ne saa päähänsä ottaa talteen niin nehän ottaa sitten. Syyllä ei ole niin väliä, eikä sitä syytä edes aina kerrota.
Citizen
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Citizen »

Rikollinen puhuu vain ja ainoastaan sen takia, että hän hyötyy asiasta jotain. Tai ainakin kuvittelee niin.

Jos joku kuvittelee pystyvänsä syöttämään virkavallalle jonkun tekaistun tarinan kuulustelusta toiseen niin papukaijamerkki hänelle heti. Ainoa oikea linja (rikollisille) on jo täälläkin mainostettu täydellinen vaikeneminen. Nimi ja osoite pitää kertoa.

Poliisilla (yleistän kaikki KRP:t jne.) on käytettävissään sellaista tekniikkaa johon ei tavallisilla yhteiskunnan luokittelemilla rikollisilla ole varaa. Ne saavat käyttää sitä. Heillä on myös kaikki muutkin aiemmin jo käytössään olleet menetelmät nyt suurelta osin laillisia. Poliisin päätyö on selvittää rikoksia josta he saavat palkkaa. Heillä on yhteiskunnan tuki. Heidän koulutusjärjestelmänsä on pitkälle viety ja koko ajan kehittyvä. Usein kuulee poliiseja pidettävän "tyhminä" mitä he eivät suinkaan kaikki ole.

Ei siis kannata aliarvioida ko. koneistoa missään olosuhteissa.
373
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 11:22 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 373 »

Citizen kirjoitti: Poliisilla (yleistän kaikki KRP:t jne.) on käytettävissään sellaista tekniikkaa johon ei tavallisilla yhteiskunnan luokittelemilla rikollisilla ole varaa. Ne saavat käyttää sitä.
Mitä sä tarkotat? Mitä tekniikkaa? Puhelinkuuntelua? ( :D )
JPa
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 8:41 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPa »

Kun porukka miettii miten päästä helpoimmalla kuulusteluista, niin herää kysymys että miksi tehdä jotain mistä joutuu kuulusteltavaksi?

Joo oon itsekkin ollut putkassa, mutta siinä oli kyse tappelusta eikä ollut mitään kuulusteluja. Illalla pääsi sitten jo kotiin päin.
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa." :mrgreen: :lol:
373
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Helmi 03, 2008 11:22 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 373 »

JPa kirjoitti:Kun porukka miettii miten päästä helpoimmalla kuulusteluista, niin herää kysymys että miksi tehdä jotain mistä joutuu kuulusteltavaksi?

Joo oon itsekkin ollut putkassa, mutta siinä oli kyse tappelusta eikä ollut mitään kuulusteluja. Illalla pääsi sitten jo kotiin päin.
Eihän tässä ole kyse siitä että mietittäisiin, miten päästä helpolla, vaan siitä, että miksi ylipäätään rikollinen puhuu, kun siihen ei ole tarvetta.
JPa
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 8:41 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPa »

373 kirjoitti:
JPa kirjoitti:Kun porukka miettii miten päästä helpoimmalla kuulusteluista, niin herää kysymys että miksi tehdä jotain mistä joutuu kuulusteltavaksi?

Joo oon itsekkin ollut putkassa, mutta siinä oli kyse tappelusta eikä ollut mitään kuulusteluja. Illalla pääsi sitten jo kotiin päin.
Eihän tässä ole kyse siitä että mietittäisiin, miten päästä helpolla, vaan siitä, että miksi ylipäätään rikollinen puhuu, kun siihen ei ole tarvetta.
Aivan. Matkan varrella pointti ehti hukkumaan.
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa." :mrgreen: :lol:
Yökiitäjä
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: To Maalis 29, 2007 7:22 am
Paikkakunta: Kallio

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

JPa kirjoitti:Kun porukka miettii miten päästä helpoimmalla kuulusteluista, niin herää kysymys että miksi tehdä jotain mistä joutuu kuulusteltavaksi?
Asiat eivät ole noin mustavalkoisia.

Voit joutua kuulusteluun jos ole osallisena liikenneonnettomuudessa tai vaikka tappelussa. Kuulustelun tehtävänähän on selvittää kuka on mahdollisesti syyllinen tapahtumiin ja ketä tullaan syyttämään tapauksen johdosta. Jos joku tekee sinusta rikosilmoituksen (aiheettoman tai ei), joudut myös kuulusteluun.

Voihan kuulustelun lopputulos olla myös se että epäily on ollut aiheeton, eli sinua ei tulla syyttämään mistään.
JPa
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 8:41 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPa »

Yökiitäjä kirjoitti:
JPa kirjoitti:Kun porukka miettii miten päästä helpoimmalla kuulusteluista, niin herää kysymys että miksi tehdä jotain mistä joutuu kuulusteltavaksi?
Asiat eivät ole noin mustavalkoisia.

Voit joutua kuulusteluun jos ole osallisena liikenneonnettomuudessa tai vaikka tappelussa. Kuulustelun tehtävänähän on selvittää kuka on mahdollisesti syyllinen tapahtumiin ja ketä tullaan syyttämään tapauksen johdosta. Jos joku tekee sinusta rikosilmoituksen (aiheettoman tai ei), joudut myös kuulusteluun.

Voihan kuulustelun lopputulos olla myös se että epäily on ollut aiheeton, eli sinua ei tulla syyttämään mistään.
Totta. Mulla on sitten käynyt tuuria kun on ollut kolaria(auto meni lunastukseen kun joku mulkku ajo perään aika lujaa) ja kaikkee. Eikä olla kuulusteltu.

Jatkakaa.
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa." :mrgreen: :lol:
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

katupoika kirjoitti: Heh, tuleekohan meistä pian jotain arkkivihollisia tällä palstalla, kun taidan aika usein kommentoida sun juttuja. Tosin ihan sattumalta, että ei siis mitään henkilökohtaista ;)
Ei mun puolesta ainakaan, vaikea vihata ketään joka kuuntelee hyvää musiikkia ja on kotopuolesta kotoisin :D
ööh kirjoitti:Ei se kyllä mun mielestä mitää vasikointia oo jos puhut omista tekosistas??
Nyt olikin varmaan kyse sellaisesta tilanteessa, jossa niihin tekosiin liittyy muitakin ihmisiä..
Citizen kirjoitti: Jos joku kuvittelee pystyvänsä syöttämään virkavallalle jonkun tekaistun tarinan kuulustelusta toiseen niin papukaijamerkki hänelle heti.
Tätä itseasiassa tapahtuu enemmänkin. Olettaisin moisen johtuvan siitä, että kaikki jutut eivät ole valtionpetoksia tai kolmoismurhia. Jos kyse on jostain pienestä huumausaineen käyttörikoksesta tai muusta, eivät ne tutkijatkaan jaksa juttua maailman tappiin saakka selvitellä.
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1327
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

jengiä kyllä poimitaan sen 4 päivän jälkeen takas koppiin v##¤%¤llakseen. Itse muistaakseni törmäsin noihin pidätetyn oikeuksiin joko Espoossa tai kirkkonummella en nyt muista mut se on ollu ainoo kerta. Joka kerta kun olen ollut kiinni otettuna olen saanut soittaa puhelun tai saanut ja saanut joku kyybelihän se on eka soittanu ja tarkistanu et oikeeseen osotteeseen on menossa. kannattaa myös aika kysellä niitä todisteita nähtäväksi ja isommissa jutuissa hommata aina se avustaja sinne. Ei ehkä kaikkein nopien tapa oo päästä pihalle olla kertomatta asioita, mutta kumminkin järkevintä selvittää omat asiansa oikeudessa, ettei tule lisää palloa sen takia että herpaantuikertoilemaan. Itse törmäsin eräällä pienellä paikkakunnalla tähän "hyvä ja paha" poliisi tilanteeseen sillain että ensin paikallinen kuulusteli ja oli kiva tarjos röökiä kahvia ja sano et kerro nyt muten tulee espoon pojat ja ennen en pääse pois. Tiesin niiden jo olevan olevan paikkakunnalla ja kun jouduin sitten niiden hiillostettavaks niin olivat niin vihasia kun olivat joutuneet ajamaan varta vasten paikan päälle. Eikä siinä vaiheessa ollut puhettakaan röökeistä eikä kahveista.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

JPa kirjoitti: Joo oon itsekkin ollut putkassa, mutta siinä oli kyse tappelusta eikä ollut mitään kuulusteluja. Illalla pääsi sitten jo kotiin päin.
Kerroit kuitenkin tuolla toisessa ketjussa että olit juoppoputkassa eli siellähän ollaan se 12 tuntia maksimissaan ja lähdetään kotiin. Eli kyse on ollut ns. häiriökäyttäytymisestä.

Pidätyksessä onkin sitten eri asia.

Porissa kerran majaillessani poliisit oli yllättäen kivoja vaikka kyse oli kolmesta eri rikoksesta (samanaikaisesti tapahtuneita). Yksi poliisi antoi mulle omasta röökiaskistaan 6 tupakkia että pärjäilen aamuun asti kunnes saan soitettua asianajajan joka tuo samalla muutaman askin norttia.

Aina ne ei oo olleet ihan yhtä kivoja...

Mutta kertaus on opintojen äiti:
Kiistossa kiitos seisoo.
JPa
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 8:41 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPa »

Porin kirjoitti:
JPa kirjoitti: Joo oon itsekkin ollut putkassa, mutta siinä oli kyse tappelusta eikä ollut mitään kuulusteluja. Illalla pääsi sitten jo kotiin päin.
Kerroit kuitenkin tuolla toisessa ketjussa että olit juoppoputkassa eli siellähän ollaan se 12 tuntia maksimissaan ja lähdetään kotiin. Eli kyse on ollut ns. häiriökäyttäytymisestä.
Jep. Selitin vissiin väärin?
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa." :mrgreen: :lol:
Vastaa Viestiin