Fox kirjoitti: To Syys 02, 2021 9:20 pm
Jaksat edelleen vaahdoten väittää minun lukeneen salaliittoteorioita ynnä muuta paskaa. Mainitse yksikin kohta, jossa olen jollain tavalla puhunut sellaista joka viittaa salaliittoteorioihin. Enkä ole edes yrittänyt lukea mielestäsi mRNA-rokotteista mitään. Kanssasi keskustelu on kuin tuuleen huutaisi. Hankalat vastaväitteet ja kysymykset sivuutat täysin ja jatkat paatosta siitä, että kukaan muu eri mieltä oleva ei tiedä mitään ja blaa blaa. Edelleen: Ei, minulla ei ole esimerkkiä mahdollisista pitkän aikavälin riskeistä, koska pitkää aikaväliä ei ole kulunut.
Sinä et ole esittänyt ensimmäistäkään väitettä ja toistaiseksi olet kieltäytynyt perustelemasta rokotevastaisuuttasi millään tavalla. Jankkaat vain tuosta "pitkästä aikavälistä" etkä suostu kertomaan, mistä olet keksinyt, että "pitkällä aikavälillä" voisi tapahtua jotain poikkeuksellista. Meillä ei historiassa ole ainuttakaan esimerkkiä minkäänlaisesta rokotteesta, joka olisi "pitkällä aikavälillä" yhtäkkiä saanut kropan sekaisin, joten sinulla ei ole pienintäkään syytä uskoa tällaista salaliittoroskaa. Ymmärrän kyllä, että haluat vaieta perusteluista, koska ne tulevat näiltä tunnetuilta antivaxer-hörhöiltä.
Fox kirjoitti: To Syys 02, 2021 9:20 pm
Hulluja teorioitani? Kerro mitä tarkoitat. Onko mielestäsi hullu teoria, että poikkeuksellisen nopeasti markkinoille päästettyyn, uuden teknologian rokotteeseen saattaa liittyä riski? Olivatko Pandemrixin haitat keksittyjä (ai niin, Pandemrixiin viittaaminen on änkyttämistä) ja miksi nyt, jopa nopeammin käytössä olevat rokotteet ovat turvallisempia?
Pandemrixin oireet ilmaantuivat parin kuukauden sisällä rokotuksen jälkeen ja koskivat vain tätä yhtä rokotetuotetta. Koronarokotteita on jaettu jo yli puolen vuoden ajan ja annoksia on kulunut
miljardeja. Suomessakin on jaettu jo kaksinkertainen määrä koronarokotteita kuin Pandemrixiä aikanaan. Pienintäkään merkkiä uudenlaisista vaarallisista reaktioista ei ole.
Pandemrix-esimerkki ei ole enää ollut validi pitkään aikaan, koska kulunut aikaväli on jo paljon pidempi (sinun itse asettamasi kriteeri) ja jaettujen rokotteiden määrä maailmalla jopa satakertainen. Pandemrixillä rokotettiin Suomessa vajaat kolme miljoonaa ihmistä ja lopputuloksena oli noin 250 diagnoosia rokotuksesta seuranneesta narkolepsiasta. Nämä tapaukset eivät kuitenkaan tulleet tyhjästä. Nykytiedon valossa sairastuneilla oli taustalla geneettinen alttius narkolepsialle. Rokotus nosti riskin sairauden puhkeamiseksi 10-kertaiseksi eli ei mielestäni mitenkään erityisen korkeaksi.
Tästä syystä olen sinulta joutunut tivaamaan jo pitkään, että mihin ihmeeseen perustat tämän harhaisen olettaman, että "pitkällä aikavälillä" voisi tapahtua jotain poikkeuksellista. Et osaa vastata. Et halua vastata. Et halua myöntää sitä yksinkertaista totuutta, että olet altistunut antivax-hörhöille ja olet nyt peloissasi heidän juttujensa vuoksi. Vaihtoehto on tietysti se, että kuulut samaan porukkaan ja että sinun roolisi on olla "tolkun ihmisen skeptikko", joka kylvää perusteetonta epäluottamusta foorumilla. Tämä selvinnee meille hyvin nopeasti, jos jatkat tuota jankkaamista ja edelleen kieltäydyt perustelemasta kantaasi.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00908