Aika paljon tuntuu olevan noissa eri lehtiartikkeleissa toimittajien itse lisäämiä tai ehkä väärin tulkittuja yksityiskohtia, mutta suurimmassa osassa, mielestäni lähes kaikissa, aiheesta kertovissa jutuissa annetaan ymmärtää Pietilän olleen lähtemässä palstaltaan ja silloin löytänyt ruumiin. On voinut joku metsurikin tuollapäin töissä samaan aikaan kuin Pietilä ollut, mutta sillä ei varmaan ole ollut merkitystä tapahtumaan eikä välttämättä ole tiennyt ruumiista tuolloin mitään, ellei sitten ole itse JSM ollut. En tiedä sitten onko löytöhetken tapahtumien tarkalla kululla juurikaan merkitystä kokonaisuuteen.riihitonttu kirjoitti: Ke Marras 10, 2021 12:02 amOllaan luettu sitten mahdollisesti eri juttua. Siinä jonka luin sanottiin, että metsuri oli työskennellyt viereisellä hakkuu-työmaalla koko päivän. Laitan huomenna screenshotin siitä.Peugeotti kirjoitti: Ti Marras 09, 2021 11:34 pmOlen lukenut tuon artikkelin ja luin sen nytkin, mutta siinä mainitaan, että "maanviljelijä oli tehnyt töitä koko päivän metsäpalstallaan. Tehdessään lähtöä maanviljelijä huomasi metsikössä koivun juurella suuren mytyn." Kyllä minä käsitän tuon maanviljelijän Pietiläksi, joka omalla palstallaan töitä olisi tehnyt. Mitä tarkoitetaan tuolla "koko päivän" jää lukijan arvelujen varaan, mutta minulle koko päivä metsässä tarkoittaisi varmaankin aamusta iltaan. Toisten tietojen mukaan tosiaan Pietilä olisi ollut edellisyön kovan tuulen mahdollisesti kaatamia puita tarkistamassa, mutta saattaahan siihenkin kulua koko päivä, jos hitaasti kulkee laajalla alueella, joten molemmat saattavat olla oikein. Metsurista ei mielestäni mainittu tuossakaan artikkelissa mitään,riihitonttu kirjoitti: Ti Marras 09, 2021 9:22 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007854666.html
Tuolta löytyy ohessa juttu Pietilän käynnistä palstalla. Meni sinne iltapäivällä. Jutun perusteella voi ollakin, että metsuri ei työskennellyt Pietilän palstalla vaan viereisellä.
Laitan tähän yhtenä esimerkkinä lainauksen Iltalehden "ammattimaisesta" jutusta 1.12.2019 "Kuka kyyditsi naisia?", jonka pitäisi lehden mukaan kertoa samasta tapahtumasta:
"18. huhtikuuta vuonna 1991 kevät teki tuloaan vauhdilla. Ilmassa oli odotuksen aikaa: lintujen kuuli jo laulavan, jäinen kohme muuttuisi pian vedeksi.
Paikallisella työmiehellä oli syytä hymyyn, sillä työpäivä oli pulkassa ja edessä vapaa ilta.
Kun kotia kohti matkannut mies saapui Hausjärven Hikiän hiekkakuopalle, hän kohtasi elämänsä järkyttävimmän näyn: metsässä makasi raa’asti teräaseella surmatun naisen ruumis"
Tuossa jutussa on jäistä kohmetta, vaikka maa oli sulana ja linnutkin laulavat toimittajan korvissa vain keväisin, työmiehen hymynkin pystyi jotenkin kaukokatsomaan samoin kuin tulevan vapaaillan. Ja tämän tarinan onnellinen kaveri löysi ruumiin hiekkakuopasta, joten taitaa olla jo kokonaan eri tapaus kyseessä? Miksi ihmeessä kotia kohti menossa ollut hymyilevä työmies olisi löytänyt itsensä hiekkakuopasta kesken matkansa? Oliko tässäkään yhtään mitään oikein? Millä perusteilla noita toimittajia oikein valitaan näitä juttuja kirjoittamaan.?
Tässä linkki koko artikkeliin: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/22a5 ... cf2905bb96